Dopolnilni prispevek iz osebnega dohodka Dopolnilni prispevek iz osebnega do-hodka delavcev je bil doTtočen predvspm \z dveh razlogov. Prvič, da se poveča vpliv komune na področju oblikovanja osebnih dohodkov delavcev na njenem ozemlju, a drugič, da so ob nekaterih po-gojih omogoči komuni, da si s tern instru.-mentom .zagotovi sredstva za rešitev ne-katprih problemov njenih državlja.nov. Oblikovanjo osfbnih d-ohodkov delav-cev je odvisno od splošnpga in osebnpga uspeha v poslovanju gospodarske organi-zacije. Tu delujcjo razni činitelji tako v sami gospodarski orsranizaciji kakor tndi izven njc. Vsi ti činitelji, ki končno vpli-vajo na yišino dohodka. oprpdpijujpjo tu-di obseg osebnih dohodkov delaveev. No, razmerja ai nujno, da bi morala biti ved-no postavljena v pronifMn sorazmerjn. Predvsem ni višina dohoclka vodno popol-noma izraz prizadevanja delovnpga ko-lektiva. Nanjo učinkujejo splošna raz-merja v razvoju našcga gospodarstva, konkretna politika ccn in drugi Pinitclji, s katerimi vplivam-o na smer pribanja go-spodarstva. Zato mora biti hidi doliodek. ki je bil realiziran, occnjp-n. odkrvd jp in kako je bil dosežen.. Namen dopolnilnega prispevka Veljavni sistem razdelHve in lestvice zajemanja osfbnega dohodka s proraeun-skim prisppvkom izhajata iz določenih splošnih razmerij, ki vladajo v našcm go-spodarstvu, Progrpsivno zajemanjp lahkn do neke mere zagotovi enak položaj vseh zavpzanccv prorarunskpgn pri^ppvka, k;>-likor sp, ne spnščaino v to. kako sp. je oblikovala podlaga za te ospbnp dohorl-ke. Če tega ne raziskujemo. tcdaj so vsi zavezanci v načelu v pnakom položaju in so obveznosti prispevka v sorazmerju z oscbnim dohodikom ob uporabi proprrp- ' sije. Smofer insirumonlov jc. da postavi-jo poslovanje p-ospodarske orfraTiizaci.ie v' enake splošno po^oje. to jc. da sc izloči tisti del dohodka. ki jc roziiHat pospbne-?a položaja gospoflnrsko orjranizarijp lx>-disi zato. ker je objektivno Tijen položaj povoljnej^i. ali zato. kor jo družbpna skupnost vložila vanjo modprnojša in večja srpd?tva in podobno. Klj'iib iemn se zaradi njihovega spkvšnejra učinka. a za-to tudi zaradi npmožnosti. da bi ta iifinpk v vsakem primoru prišpl v svo-jem popolnpm obspgn večanja proizvodnje in delovne stor.ilnosli. je zakon dovolil, da Uihko uvede dopolnilni proračunski pri-spcvek iz osebnega dohodka tudi <>l>čina, in to največ do 10 odstolkov. Ko se pojavijo faki prhneri, teo(larskili ukrejKtv mo-ra zagot-nviti tudi določpno stopn jo stan-darda dolnvc-pv. Zato jc trpba. cc so na-stopilp kakšnp posebnp okoliščine. iz ka-forth ic niagočc ugotnviti, da po^arnezne gospodarskp organizacijc. skupinc orpa-nizacij, vpje ali pflsampznp dpjavnosti re-aflizirajo povpranp o«pbnc dohodkp. ki ni-so odraz povpfnnja clelovno stori'ln-nto kasnpjp razprav] jali. da bi iivedli do-])olnilni prisi^vpk. Njegora tiverlba ne bi bila na črti vskla.jevanja ra/.morij pri obli.kovan pi ospbnih dohodkov. tPinvnč prav nasprotno. Urinkoval bo ki>t činitolj potonciranja razlikp mod zarezapci pri-sppvka iz ospbnpga dohodka bodisi v ko-nnini a.li mpd komunami. Pri iirajanju toga pri.spevka je razcn, Ipga potrebno ]K)sebej upoštpvati raven-realnih dohodkov in standarda. Ne smo-jo sp izkorisfiti vsi instruinpnti v vsph mogočih razniprali. Instrumenii za izvaja-nje gosjKMlarskih ukrcpov so določcni za različna ffibunja. Organi. ki so poobla-ščpni, da jih izvajajo. jili morajo upo-rnbljati v odvisnosti od dnjanskili gibanj. Zato ni mopoop- sprpjpti kot pravilno ori-eniacijo tistili komun, ki so ta instniment razuniple samo kot insfrnmpnt za dospgo doliodkov. Cpprav končno rpzčinp. sra jp prpdvscin potrpb-no raznmcti kot dnpolnilni iirsfrumenf pri rosruliranjn razmerij v ospbnih d-oliodkih v komuni. Ta jp najbližji organ. ki lahko ia razmpria ugotavlja in ki lahko od-pravlja npkatprp npnravilnosti. Tu sp. ka-žc kot organ. ki vnliva na pogojc jrospo-darjpnja. na pravilno usmprifpv v razdp-l.ftvi oisfpja dohodka ifd. V fpj svoji fnnkciji bi prvgrešiln. pp bi npoš'pvaioč ssttio potrpbo po kakšnih srpd^stvih dolo-čila dopolnilni pri^ppvpk. pri Pomor nn bi npoštpvaia dovolj. ali je to za delavce glel-niln.i prispevek celo. če niso izpolnjend ti«ti pogoji, o katerih smo prej gK>vori'li. No, iu
  • sainez-np de-javnosti, p<>sanie/,np gospodarske orsani-zacije. »kupine goijpod^arskih, orgauiza-cij iu gospodarske vcjc. C p gre za razlog. ki smo ga poudarili. tedaj je mosoča splošna in enaka obvcznost. če pa so dru-gi razlogi, o katprih smo fjovorili prej. tedaj je po našem maenju ne samo upra-vičPii razlog. tnmveč tudi potreba po različnih prispevkih. kpr lahko tisti činj-telji. o katprih smo govorili. razLično v-pli-Tajo na posameznp orga.nizacije. dejavno-sti. skupine in veje. Ko se lotevamo problema uvedbe do-polnilnega prispevka. zato nikakor ne srnemo izhajati iz tc\?a. da \e samo f-n-stnimpnt za pridobivanje srerfste-v za ob-čins.ke potrel>e. Ta nistr^iment je po na-š*-m mnenju potrel*no prpdvsem razu-meti kot instrumpnt. s katprim sp splo-šna politiika v oblikovanju r>«pbnih -hoclkov. dana v splošnih predpisih. kon-kretizira in prilagojuje dpjansko nasta-liim pogojem im razmeriptn v občini. V prinieru. ko pa je potrpbno. da se s pri-spevkom reši neki splošni problpm r ob-čini in zberpjo srpd*tva <>d vsoh nosil-ct*v osebnpga dohodka. je potrpbno tudi mnojro širšp posvptovamje z njimi. ali *o pripravljeni. da nosijo na svoiih «spb-nih dohodkih ta prispp^vpk. zaio da bi lahko z njim rešili nekatera važna vpra-šanja. ki so v s.kupnrabiti darsko. tpmrpf tndi polrtično prr.vilno nPinkovali. da se prpd vsako njihovo uved-bo iiffofoviio i,n analizirajo činifplii. ki unrnvičiijeio to uvajanje. in nčinkp, k; fiTi ž-elimo doceči. m to t smisln rsph •ribani pro»zvo(Tnje in razdeiitve na O7<>m-Iju občine. ' U. V.