Tabori na Ilovi gori Sodobnejše metode in oblike dela v osnovni šoli se vse bolj uveljavljajo in izpodrivajo med učenci neprUJubljeni frontalni pouk, posredovanje dognanih resnic in reproduciranje nespre-menljivih dejstev. Med zanimive in vedno bolj priljubljene oblike spadajo razi-skovalni tabori, ki so namenjeni zlasti nadarjenim učencem. Stavka bivše šole na Ilovi Gori je kot nalaSč primerno bivališče, ki v svoji bližnji in malo širši okolici nudi mladim raziskovalcem dovolj možnosti za delo. Ni čudno torej, da se je v letošnjem šolskem letu na Ilovi Gori zvrstilo kar nekaj taborov: astronom-ski, arheološki, matematični in ekološki. V septembru je predvi-den latinski. Učitelji osnovne šole Grosuplje smo uvedli ekološki tabor. Osemindvajset mladih raziskovalcev - učencev iz ljubljanskih in grosupeljske osnovne šole ter slovenske OŠ iz Trsta se je 26. avgusta pripeljalo s svojimi raentorji na Ilovo Goro. V tetavbi bivše šole so imeli na voljo skupno spalnico, prostor za jedilnico, učilnico in ostale spremljajoče prostore. Raziskovalno delo je trajalo pet dni. Razdeljeni v dve biološki, fizikalno, kemijsko in geografsko skupino so raziskovali odnos med vodo in gozdom; s pomočjo lišajev kot bioindikatorjev so sklepali o onesnaženo-sti ozračja; ugotavljali so meteorološke vplive na šiijenje ones-naževanja; opravljali kemijske meritve onesnaženosti vode, kva-liteto gozdnih tal in zraka; proučevali izrabo gozda v soodvisno-sti od sestave prebivalstva na območju Ilove Gore. Območja raziskovanj so bila Ilova Gora s hribom, Črne doline pod Perovim in Ivančna Gorica. Mentorji so organizirali delo tako, da je bil mladim raziskoval-cem omogočen neposreden stik s konkretnimi situacijami v okolju in ob tem možnost razvijanja osebne angažiranosti, samostojnosti, odgovornosti in timskega dela. Pri delu v skupini naj bi prišle do izraza produkcije idej, delitev dela in skupinska interpretacija. Pri posameznikih pa individualne sposobnosti in kvalitete. Poleg dela so mladi raziskovalci imeli tudi dovolj prostega časa za sklepanje novih prijateljstev in zabavo. Spoznali so kulturne, geografske in zgodovinske zanimivosti občine, saj so obiskali izvir Krke in Šice, Radensko polje, Jurčičevino, Stiški samostan in Taborsko jamo. Šola Grosuplje si kot upravljalec stavbe na Ilovi Gori priza-deva, da bi se tabori uvrstili skozi vse leto in da bi si tu čimveč mladih nabiralo zanje in izkušnje. Za uresničitev te ideje bi bilo potrebno opraviti nekaj ureditvenih in vzdrževalnih del (nape-ijava centra]ne kurjave, ureditev električne nape^jave, prekritje strehe...) Če nam bo uspelo vzpodbuditi interes v občinah Ljubljane in Grousplja, bo morda Ilova Gora kaj kmalu zaživela kot Mladin-ski raziskovalni center, v katerem se bodo zbirali in izobraževali mladi iz vse Slovenije in morda tudi iz dragih držav. MILENA LUNAR