Otroška risba iz skupine Ptičkov v VVZ »Stojan Šuli goj«, enota Blok v Grosupljem. PO MERI OTROKA Vse se spreminja, vse išče nova izhodišča. Vrtecje še do nedavna poskušal oblikovati otroka kot del pridne sku-pine, delovni dan je bil razdeljen po trdno zakoličenem urniku. Glavno besedo pri tem, kaj in kdaj so počeli, je imela vzgojiteljica, ki je po točno zastavljenem načrtu izpolnjevala nekak nepremakljiv pedagoški vozni red. Zdaj se je tudi tu zasukalo. Kam ? K otroku - posamez-niku, k mali osebnosti, ki naj ima pravico do izražanja lastnega interesa, pobude, želje. Izhodišče vzgojnega delaje tudi v naših vrtcih vgrosu-peljski občini postal otrok in starši bodo najbrž vzkliknili - končno! Popolnoma neutemeljen je morebitni pomislek ali celo strah tistih staršev, ki so se ob tem preokretu zbrali, da bodo zdaj otroci v vrtcu brezglavo »komandi-rali« in živeli tjavdan, kot si bodo pač v skladu s svojo starostjo sposobni izmisliti. Pedagoško delo ima še vedno trdno zakoličene cilje, ravnovrstne dejavnosti, prej togo ujete v urnike, pa so se prav zanimivo razlile prek vsega dneva, ki ga otrok preživi v vrtcu. Vzgojiteljica svoje varovance nevsiljivo vodi in spodbuja, naj se pridružijo tej ali oni skupinij odvisno od trenutnega interesa posa-meznega otroka. Se več - celo vpraša svojo skupinico, kaj bi želeli zanimivega početi naslednji dan in upošteva predloge. Tako se otroci počutijo sproščeno soustvarjalne vsvojem vsakdartfiku, dobijopa tudi dobro mero samoza-vesti namesto prejšnjega bledega stapljanja v skupino. Pedagoški cilji, vendar skozi mikavnejše prijeme, pa kot rečeno ostajajo. Prvije zdrav otrok, ki ima v vrtcu vso možnost za higieno, tudi za redno skrb za zobe. Zlasti slednje starši vse bolj odločno podpirajo. Naslednji ciljje čustvena stabilnost otroka, nič manj pomembna pa nje-gova samostojnost pri hranjenju, oblačenju in obvladova-nju prostora. Otrok naj si ustvari pozitivno sliko o sebi, zato ga v vrtcu spodbujajo; spodbujajo pa tudi njegovo potrebo po družbi in njegove izkušnje v življenju s sku-pino, ki po eni plati terja podrejanje in uvidevnost do drugih, po drugi pa zagotavlja občutek pripadnosti in zavarovanosti. Otroci tako spoznajo, da so v skupini moč-nejši, če tudi morajo z njo deliti tako dobro kot slabo. Številni stiki z vrstniki, vzgojiteljicami, obiskovalci naj bi omogočili razviti svobodo izražanja in sposobnost, da se otrok hitro vživi v nove vloge in situacije. Pri tako imeno-vanem tematskem planiranju, planiranju, kot so stro-kovno poimenovali novi pedagoški pristop, je osnova zla-sti otrokova vedoželjnost; v tej igri za čim sposobnejše mlade generacije pa ima pomembno mesto želja otroka, da izraža lastne zamisli in ne čaka vedno le na vodstvo ali celo privoljenje drugih. Ustvarjalne poteze spodbujajo v vrtcih zlasti na likovnem, glasbenem in gibalnem področju, pred vstopom v novo življenjsko obdobje - šolo pa jih poskušajo dovolj neutrujajoče naučiti učenja. Seveda pa bi bilo krivično do vzgojiteljev v vrtcih, če si ne bi priznali mi sami, da bodo z roko v roki s starši lahko naredili še veliko več! (bp)