p KRIZOSTOM : Moji grehi in božje Dete. Prišel sem k tebi, božje Dete skozi noč in snežne zamete. Pri tebi je luč in nežna toplota, sama l.ubezen, sam mir in dobrota. Rad bi se nocoj, sladki Jezus moj, razgovoril sam s teboj. Pa so pastirčki priskakljali. Ovčko belo so ti darovali in zavriskali so in zapiskali in so v sveto noč izginili. Za njimi trije Modri so prišli; položili so pršdte bogate dari. Molili so te in so odšli . . . Takrat pa sklene Jezus ročice srebrne in svoj obrazek k meni obrne: „tn ti? Kaj si prinesel ti ?“ Kot trepetlika sem trepetal. Pred jaselcami praznih rok sem stal: „Saj veš, moj Jezus, mol Gospod, da sem ubožec brez zakladov, poln grehov, poln strasti in zmot." „Svoje grehe mi daj!" je ljubeznivo reklo božje Detece. Položil sem mu grehe v jaselce * V mojem srcu je zavladal tedaj božični mir in svetonočni raj. DR. P. 11ILARIN FELDER, O. M. CAP. - P. R.: Sveti Frančišek, ljubitelj uboštva. T "T boštvo sv. Frančiška! Skoraj se zdi, da to-le poglavje pretrga dosedanji miselni spored, ki je bil zgolj posledica Frančiškovega temeljnega zamisleka: nazaj k vsestranskemu in popolnemu izpolnjevanju evangelija. Toda, videli bomo, da je siromaštvo, kakor je pojmuje asiški ubožec, celo podlaga evangeljske popolnosti in da je Frančišek življenje po evangeliju pojmoval zlasti kot življenje uboštva. Zato moramo o tem predmetu bolj obširno govoriti, kakor o kateremkoli drugem, ako sploh hočemo £uha serafinskega moža razumeti. Najprej si oglejmo Frančiškovo ljubezen do uboštva, ki je v svojem poteku in svojih razlogih tako samolastna in kaj najbolj pomembna. I. Ljubezen sv. Frančiška do uboštva je bila dar narave in milosti. Bog je v njegovo dušo dejavno radodarno sočutje do siromakov že kar spočetka položil. Srečno nagnjenje je rastlo ž njim od mladosti ter se je razvilo v tako dobrosrčnost, da je bil že takrat, kakor pravi sv. Bonaventura, vsakemu beraču uslužljiv, zlasti še tistemu, ki ga je prosil v božjem imenu. Njegovo viteško miselnost je podpiralo še celo mladostno veselje, ki je dobrine kar razsipavalo. Po neki pojedini, ki je nanjo povabil svoje prijatelje in vrstnike, se je vase zamislil in govoril: „Ako si darežljiv in viteški do ljudi, ki vračajo z minljvo in ničevo naklonjenostjo, je prav, da si radi Boga, ki poplača s kar najbolj odprto roko, plemenit in radodaren tudi do ubogih.1' Tako je siromake vsak dan bolj vzljubil in izdatnejše podpiral. Če tudi je bil trgovec, je vendarle, kar sicer ni trgovcu lastno, delil denar s polnim periščem. Le enkrat, ko je bil s prodajo sukna močno zaposlen, je odslovil siromaka, ki ga je prosil, naj mu pomore radi Boga. Komaj se je to zgodilo, si je pod vplivom božje milosti očital kaj neolikano vedenje ter je dejal: „Ako bi te bil ubožec česa prosil za odličnega grofa ali barona, bi mu bil gotovo dal; koliko bolj bi bil moral uslugo izkazati kralju kraljev in gospodu vesoljstva.11 Frančiškovo globoko versko mišljenje’ že gleda v siromaku odposlanca Najvišjega in njegova viteška vljudnost čuti, da se ni vedel kot dvorjan, ker le-tega odposlanca ni bolj cenil, kakor deželno plemstvo ter ga ni sprejel z resnično kraljevsko častjo. To razmišljanje je Frančiška izpodbudilo, da je odslovljenega siromaka brž dohitel, ga bogato obdaroval ter obljubil, da ne bo nobene prošnje, izgovorjene radi Boga, odbil. Neomajno je do smrti izpolnjeval dano besedo, ki mu je zaslužila najobilnejšo božjo ljubezen in milost. Gotovo pa je bila zanj največja milost, da se je vedno bolj istovetil z ubogimi ter začel osvajati siromaščino samo, kot najodičnejši zaklad. Zopet je nekega dne, kakor že tolikokrat, sklical prijatelje k obilni pojedini. Ko so potem s Frančiškom, kot kraljem mladine, prepevaje korakali po mestu Asizu, je Frančiška obiskala Gospodova dobrota. Kakor ukopan je iznenada mirno obstal; tako ga je zajela prekipevajoča duhovna sladkost, da ni ničesar več videl, ne slišal, ne čutil. Ko se ie zopet zavedel, so ga tovariši dražili: „Kaj si pač razmišljal in zakaj nam nisi sledil? Si li mar mislil na nevesto, ki jo želiš poročiti?11 Frančišek, ki je v njem še vedno rahlo valovilo, jim je živahno odgovoril: „Uganili ste! Res sem mislil na nevesto, ki bi jo poročil, na tako nevesto, da plemenitejše, bogatejše in lepše še niste videli.11 Pa so se mu smejali. Toda, tega ni govoril sam od sebe, ampak po božjem navdihnjen ju; zakaj vera je bila tista nevest^, s katero je sklenil zaroko, vsled uboštva bolj plemenita, bogata in lepa, kakor vse druge. Od te ure dalje se je začel polagoma umikati ničemumostim* sveta, ter pred očmi bedakov skrivati zaklad, ki si ga je hotel priboriti, pa naj zanj žrtvuje tudi vse zemeljske dobrine... 2e doslej je bil dobrotnik ubožcev; odslej jim je pa na stežaj odprl svoje srce. Kadar je na cesti srečal siromaka, ga je obdaroval z denarjem; ako pa slučajno denarja ni imel, siromaka ni odslovil praznih rok, pač pa mu je podaril klobuk ali obuvalo. Ce tudi vsega tega ni imel, se je neopažen umaknil na skrit kraj, slekel srajco ter poslal tja ubožca, naj jo vzame radi Boga. Kupoval je tudi cerkvene posode in jih skrivaj pošiljal siromašnim duhovnikom. Kadar je v očetovi odsotnosti sam doma z materjo obedoval, je obložil celo mizo z jedmi. Vprašan, zakaj vendar toliko hrane, je odgovoril, da jo bo razdelil siromakom kot miloščino; saj je obljubil — tako je dejal —, da bo vsakega uslišal, ki ga bo v božjem imenu prosil pomoči. Zahrepenel je po siromakih. Rad jih je videl in poslušal, da bi se mu tako nudila priložnost, deliti jim miloščino. Če tudi je še vedno živel posvetno, ga je vendar božja milost notranje izpremenila, Zato je želel, da bi mogel kjerkoliže, vendar nepoznan, svojo obleko zamenjati z beraško in za poskušnjo zbirati miloščino v božjem imenu. Kmalu nato je poromal v Rim. Pred neko cerkvijo je videl mnogo beračev. Nihče ga ni opazil, kako si je za svojo dragoceno obleko izposodil beraško ter pričel na cerkvenih stopnjicah z drugimi siromaki vred prositi miloščino v francoskem jeziku. Nato je ubožno obleko zopet odložil, se ogrnil v svojo, odšel v Asiz in Boga iskreno prosil, naj mu odkrije pota, ki vodijo do uboštva. Svojih skrivnosti ni razodel nikomur; samo asiškemu škofu se je nekoč zaupal. Takrat še pač nihče ni vzljubil pravega siromaštva, ki si ga je Frančišek bolj želel, kakor vse drugo na svetu, odločen, v njem živeti in umreti. Svojim tovarišem, ki njegove neobičajne izpremembe niso doumeli pa so ga zato izpraševali le o bodoči poroki, je ponovno odgovarjal, da snubi že znano najplemenitejšo, najbogatejšo in najlepšo nevesto. Ves v te misli zatopljen se je odpravljal na pot, da jo pripelje domov. Zaznamoval se je s križem, osedlal konja, sedel nanj, vzel s seboj vsakovrstne svežnje sukna, da bi ga prodal ter nemudoma odjezdil v mesto Folinjo. Tam je prodal vse, kar je imel pri sebi, ves srečen še celo konja. Rešen vse navlake je na poti proti domu razmišljal, kaj sedaj z denarjem. Ker je bil na čudovit način že skoraj odločen, vsega se darovati Bogu, ga je plašila misel, da bi denar tudi samo eno uro nosil pri sebi. Ko je prišel do Asiza, je stopil pred siromašnega duhovnika, lkost v dveh ozkih gubah, ki so pričale, da odločitev ni bila lahka. „Mogoče, oče. Mislila sem, ker lahko med dvema izbiram, da bi bil za našo hišo najbolj pripraven Hans Traunerjev. Dober gospodar je in nekai let starejši od mene." „Ali ni nekoliko trd in malce lakom? Tako, hočem reči ,brez srca se mi zdi." „Ne gre zato, to je moja stvar. Gospodar bo dober." „Ah moj otrok, težko je brez ljubezni. Ti ne veš, jaz vem. Še nikoli nisem o tem govoril, danes ti hočem. Veš Marija, jaz ne silim, da bi se morala poročiti, pač pa želim da se zadeva uredi glede gospodarstva. Sicer bi pač morali dati doberšen del v najem. Kajpak bi me bolelo, ampak če drugače ne gre ...“ „Oče, ali mi niste hoteli nekaj drugega povedati?" „Da, seveda. Torej vidiš, tvoja mama in jaz se nisva ljubila. To se pravi, jaz sem jo ljubil izprva iz dna srca. Toda ona se ni mogla pretvarjati, bila je preponosna. Kmalu mi je čisto odprito povedala, da me je pač poročila po želji starišev, da me zelo spoštuje, ljubiti pa ne more več. Srce se ne da razpoloviti in noče ubogati. Kaj sem hotel. Potrpeti sem moral, in še kako potrpeli. Bila je res dobra in plemenita žena, toda tiste sreče kot drugi jaz nisem nikoli okusil. Zato sem tudi postal malobeseden. Zato so mi tudi večkrat dejali, da sem čudak pa sem bil vase zaprt. Kaj naj svoje stvari drugim razkazujem. Zato, Marija, premisli. Najlepši grunt ni vreden, da bi dva človeka bila nesrečna." »Nesrečna, oče, mislim da ne bom zavoljo tega. Vendar bom še premislila. Pa pustiva to, kaj?" „Za enkrat, vem dovolj. Le to še! kaj pa bo z Greto? in z našo žanet, če ne ostane?" „Oče, to bomo pa vse natančno uredili in vsaka mora svoje želje povedati. Dom je vseh treh. Preveč smo se ljubile, da bi tega sedaj ne imele. Oče, sedaj pa moram res iti. Kuhinja me kliče." Pobožal ga je po čelu in nato odšla v kuhinjo. Tu ji je obraz postal neskončno truden in kakor brez moči se je nasolila na prizidek pri štedilniku in ramena so se ji dvigale v pridušenem joku. * * * In Žanet? Ko je prišla v Aachen so jo sestre sprejele nad vse ljubeznivo. Je to še mlada kongregacija, zato še polna duha ustanoviteljice. Ko si je prvi dan odpočila, so ji potem dali teden dni na razpolago, da si ogleda mesto m muzeje, cerkve in prebogato cerkveno zakladnico. Aachen je starodavno mesto in je prav na meji Alzacije in Lotarin-gije. Obstojalo je že za časa Rimljanov, ki so mu dali ime: Aquae Gani, kasneje Aquisgranum. Je zelo obsežno in ima okoli 150.000 prebivalcev. Teži zelo prijetno na gričkih in šestero močnih rokavov reke Wurm mu ^aje še poseben čar. Znameniti so žvepleni vrelci, ki izvirajo sredi mesta. Napravljeni so krasni vodnjaki in meščanke hodijo po toplo vodo za umivanje enostavno h tem vodnjakom kjer je vedno na razpolago 55° celzija vroča, zdravilna voda. Prekrasna je tudi glavna cerkev, ki je sezidana v več razdobjih in imata zato različne sloge, vendar pa prijetno učinkuje v celoti. Polqg cerkve se nahaja dragocena zakladnica, polna Precizno umetno izdelanih skrinjic za ostanke svetil, spominov, cerkvenih posod in drugega. Žanet se je zanimala za vse. Že zato, da je lažje ubežala svojim mislim. Šla je pogledat tudi ogromno tovarno tkalnico za platno, ker je ena sester imela tam očeta delovodjo. Prvič je videla od blizu, kako nastaja platno od najfinejše kakor svila tenke tkanine, do uajmočnejšega. Občudovala je spretnost posameznih tkalcev, Ivi so s petimi in celo sedmimi čolnički, bliskovito se 'pomikajočimi sem in Ija, naravnost neverjetno lahko ravnali brez zastanka. Tretji dan je bila že malce trudna, zato je sklenila pisati domov. Dragi moji! — očka, Marija, Greta! Kar malo sram me je, da sem te dni tako malo na vas vse mislila, "a je bilo toliko novih vtisov in slik, da kar ne morem zbrati svojih ^Usli. Tako daleč se mi zdi vse in -vendar je tako malo časa preteklo °dkar smo si podali roke. Vožnja je bila še dokaj prijetna, zlasti ker sem dobila zelo prijazno sopotnico, ki me je na marsikaj opozorila, kar bi sama gotovo ne bila °Pazila. Tu so me sprejeli res odkritosrčno prijazno in mi v teh dneh Predno začnem duhovne vaje, tudi razkazale mesto. Mariji bi gotovo najbolj ugajal vodnjak z zmeraj vročo vodo. Je res zanimivo. Vam, £če pa skoro gotovo stara bizantinska kapela, ki sedaj tvori središče cele kolegiatne cerkve. Začeli so jo zidati 1. 795. Zravijo, da je tu pokopan Karol veliki. Na magistratu je tudi ohranjena še v glavnem stara dvorana, se imenuje »dvorana kronanja". Na stenah so naravnost čudovite slike uaših nemških slikarjev. (Dalje prihodnjič.) P. ANGELIK: 1. Kdaj pravzaprav dobimo obhajilni odpustek, ki mu nekateri pravijo spovedjii odpustek? Obhajilni odpustek dobe oni, ki so dobili pravico do njega od za to pooblaščenega duhovnika, za tisti teden, za katerega imajo dovoljenje. Kateri dan ga dobim? Tisti dam, ko je izpolnjen poslednji pogoj, to je, ko je bilo vsaj petič tisti teden prejeto sv. obhajilo. Ali si lahko izberem dan? / Lahko si sama izberete dan in sicer v četrtek, petek ali soboto, ker pred četrtkom ni mogoče izpolniti pogoja petega sv. obhajila v tistem tednu. Kaj pa če kak dan ne grem h sv. obhajilu ali lahko obhajilni odpustek vseeno dobim tudi tisti teden? Vseeno. Seveda pa dobite potem pravico do njega šele v petek ali soboto, kedar je pač bil izpolnjen pogoj petega sv. obhajila v tistem tednu. Ali moram iti zato vsak teden k spovedi? Ni treba. Zadosti je, da svojega spovednika prosite, da vam podeli obhajilni odpustek za toliko tednov, kakor imate pač navado iti k spovedi. Ali ni dovolj, da prosim spovednika za obhajilni odpustek enkrat za vselej? Ne, ni zadosti, treba je za to prositi od spovedi do spovedi. 2. Ali res ni smrtni greh, ako si človek misli da to kar dela, sploh ni greh, ali da je k večeinu mali greh? — Z. R. Seveda ni greh. Kdor se greha ne zaveda, takrat ko kaj naredi, kar bi bilo greh, če bi za to vedel, tak ne greši. Seveda, če bi kdo po lastni krivdi bil v nevednosti, bi grešil radi te nevednosti. Kdor bi n. pr. v petek po kakem prazniku, mislil, da je to ponedeljek, ter bi jedel meso, bi ne imel greha. Ako pa bi se n. pr. komu ura ustavila in bi zato zamudil polovico maše, in bi bil lahko doma koga vprašal koliko je ura, pa ne bi hotel, ker je z dotičnim v jezi, bi imel greh, ker je mašo zamudil po lastni krivdi. FRANČIŠKOVA A LADI hi A P. KRJZOSTOM: Odkritje. e govorimo o odkritju, se boste precej spomnili na Krištofa Kolumba, ki je odkril Ameriko, in na vso tisto množico hrabrih mož, so odkrili kak nepoznan del sveta posebno v bližini južnega in severnega tečaja. Toda ne bom vam govoril o odkritju teh slavnih mož, temveč o skromnem odkritju dveh otrok: Živela je nekoč majhna deklica, ki je kaj rada preiskovala domačo hišo. Bilo je na preddan božičnega praznika, ko je med svojim popotovanjem stopila v podstrešno sobico služkinj. Kako se je začudila, ko ni našla v mračni in neprijazni izbi prav nobene podobe in tudi jaslic ne. Odhitela je takoj doli v svoje krasno stanovanje, vzela dve tablici z blatim okvirjem, ki jih je dobila za god, in pa jaselce, ki jih ji je prinesel Miklavž, ter vse to nesla v podstrešje in okrasila mrzlo sobo služkinj. Ko je postavljala jaselce, je šepetala: „Božje Dete, saj si nam zapovedalo, ?aj izkazujemo ljubezen vsakemu, komur moremo." — Kakšno odkritje Je bilo to! Ta deklica je našla pot do srca služkinj s svojo prijaznostjo, na katero ni mislil do tedaj še nihče, celo njeni starši ne. Ne smete tthsliti, da je prijaznost dežela, v kateri je že vse odkrito. Še davno ne! Vsak izmed vas more tu odkriti čisto nove pokrajine — brez orožja ln bojnih ladij — samo poslušati mora, kaj mu govori božje Dete. Se o drugem odkritju vam moram govoriti. Tudi to odkritje se je fgodilo v božičnih dneh. Divji deček se je spravil na svojega tovariša fn ga je strahovito okepal. Siromak je prišel domov, kot snežen mož; lz °či so mu švigale strele in stisnjene ustnice so neprestano sikale pri-Sego o maščevanju. Ko je tako sedel sam v svoji sobi in škripal z zobmi, p u uide pogled nehote na jaselce, ki jih je ožarjala drobna rdeča lučka, j a se je v trenutku spomnil na vse krivice, ki jih je pretrpelo na slamici ležeče Dete in se ni prav za nobeno krivico maščevalo. Začel je premišljevati: „Kaj pa, ko bi se ž njim spravil in bi vso krivdo zvalil nase? l°da, kaj bodo rekli tovariši? Zasmehovali me bodo in za strahopetca ^e bodo imeli. Pa, ali ni mnogo bolj strahopetno, če se bojim njihovega smeha in ne upam storiti tega, o čemer vem, da je lepo in plemenito?" ' e on pogled na božje Dete v jaselcah — in dvignil se je ter se podal v omno, neznano deželo velikodušnosti. Srce mu je močno bilo — kot loveku, ki je na tem, da odkrije nekaj povsem novega. Kot blisk jo je mahnil proti prijateljevem stanovanju. Potrkal je in že isti trenotek tudi stopi]. „Cudiš se, ker sem prišel. Tudi jaz se čudim samemu sebi. Pa, če 1 .puvem, da me je božje Dete pripeljalo sem. Lepo te prosim, oprosti . b ker sem te tako hudo razdražil, da si me moral okepati." Tovariš pa zajecljal tedaj ves zmeden: „Kriv sem bil jaz — ne zameri mi!" Za trenotek je postalo v sobi popolnoma tiho, oba dečka sta se spogledovala v veliki zadregi, kot da se sramujeta, ker sta odkrila boljšo pot do pravice, kot pa je pot tepenja in kepanja. Končno sta si podala roke, stopila sta k jaselcam in zapela: Sveta nebesa nocoj se oilpro. Angelski zbori hozana pojo. Sredi med njimi je Jezušček mili. Kaj s’ i ne bomo še mi veselili? Kako blažena sta bila tisti večer oba dečka, ki jih je božje Dete privedlo do tako visokega odkritja, vam ne morem povedati — samo slutiti morem. Proslava šestega januarja. Na praznik treh Modrih (6. januarja) se bo vršila ob štirih popoldne v frančiškanski cerkvi v Ljubljani zelo velika slovesnost. Ljubljanski otroci bodo položili v imenu vseh slovenskih otrok „Jezusove dneve" božjemu Detetu pred jaselce. Slovesnost se bo vršila v sledečem redu: Najprej bo imel urednik „Lučke“ kratek nagovor zbranim otrokom; nato se bo razvila procesija s prižganimi svečkami mimo jaselc. Pred jaselcami bo stala velika posoda, v katero bodo otroci polagali »Jezusove dneve" lepo ovite. Lističe otrok izven Ljubljane bodo pa položili pred jaselce križarji in sestrice sv. Klare, ki bodo nastopili pri slovesnosti v svojih lepih uniformah. Pete litanije z blagosolvom bodo zaključile našo veliko slavnost. PAX c ET BONUM! MiR IN VSE Kdor noče na stara leta biti sam sebi in drugim v nadlego, kdor hoče tudi na stara leta, ko ne bo mogel več vršiti svojega poklica, živeti od svojega dela, naj se zavaruje za starost in onemoglost pri zavarovalnem odseku III. reda. Glavna pogoja za zavarovanje za starost in onemoglost sla sledeča: Kdor se hoče zavarovati 1. mora biti ud lil. reda ali se zavezati, da vanj vstopi tekom petih let; .iii 2. mora biti naročen na „Gvetje“ ali se nanj naročiti. Kdor potrebuje tiskovine za vpis ali želi kakega nadaljnega pojasnila, se lahko pismeno ali osebno obrne na ..Zavarovalni odsek III. i‘eda v Ljubljani, Marijin trg 4“ ali pa na „Župni urad Marijinega Ozna-njenja v Lublani". L Nekateri pravijo, da bo zavarovanje propadlo, ker sprejemate Premije v isti višini, kakor preje, čeprav je denar v nekaterih državah Ze Padel? . Kes je, da sprejemamo za sedaj premije v isti višini kakor preje, ier se sedaj ne da točno ugotoviti, kaliko je denar posameznih držav Vf lasnici zgubil na vrednosti. Ko dobimo točne podatke iz inozemstva o valovanju denarne vrednosti, bomo premije računali po vsakodnevni 'rednosti denarja. Kar bo morda denar, vplačan v času valovanja, zgubil a vrednosti, to bodo pač zavarovanci radi doplačali. „ “• inozemstva sprašujejo: Koliko moramo pa zdaj plačevati, ko je aas denar manj vreden, kot pred meseci? Zaenkrat toliko kakor preje. Najbolje je, če plačate skupno po rekomandi- lOn picjc. Najbolje je, piava (šilingov ali kake druge vrste denarja) ter jih pošljete ranem pismu sem. Mi denar tu zamenjamo in obračunamo premije po tisti* dnevni višini denarja, kakor ga prejmemo. Manjše svote je težko zamenjati in so tudi stroški primeroma večji. Kdor bi plačal premalo, bo dobil sporočilo, koliko treba doplačati, da se zadeva izravna. T o velja za vse države in vse vrste denarja. 3. Kaj bo z denarjem zavarovancev če n. pr. v slučaju preganjanja III. red razpuste ali frančiškane preženejo? Predvsem je tozadevno vsaj za sedaj vsaka skrb nepotrebna. Pa tudi za slučaj, če bi kaj takega nastalo, je že za to poskrbjeno v 11 členu splošnih pogojev zavarovalnega odseka. Tam je namreč pisano: V slučaju razpusta zavarovalnega odseka tretjega reda se vrne članom vsa vplačana, pa še ne izplačana vsota. Ta vsota se imenuje ustanovni zaklad ter ostane vedno nedotaknjena kot skupna last pla-čujočih članov, jamči pa vsakdo samo s tistim deležem, ki ga je vplačal. V slučaju razpusta se upravlja skupno premoženje naprej, dokler vsi solastniki ne sklenejo drugače. Ta člen je bil vstavljen med splošne pogoje prav iz tega vzroka, da se članom odseka vzame sleherna skrb za morebitno oškodovanje v slučaju, da bi vlada razpustila III. red, kakor se je to zgodilo za časa jožefinizma v rajni avstroogrski monarhiji. Denar naložen v zavarovalnem odseku ni last frančiškanov in tudi ne last III. reda, ampak — kakor je razvidno iz besedila člena — je in ostane last plačujočih članov. V slučaju torej, da bi vlada pregnala frančiškane in bi prepovedala III. red — kar bi bilo le v najhujšem preganjanju katoliške cerkve, ki pa ni verjetno — tedaj bi vsak izmed plačujočih članov dobil lahko nedotaknjen ves denar nazaj, v kolikor že ni dobil izplačanega potom izplačanih pokojnin. Kdorkoli širi take neosnovane vesti, dela to na lastno odgovornost, in kdor jim verjame, jim tudi verjame na lastno’ odgovornost. Iz upravništva. Upravništvo lista opozarja cenjene naročnike, da je položnice ali čeke vsem priložilo. Kdor je že ponovil naročnino, naj ga ček nikar ne moti. Morda je kdo drugi v njegovem okolišu, ki bi se rad naročil na list, a mu je nerodno tistih 15 Din po nakaznici pošiljati. Temu naj ga izroči, pa bo dobro delo storil. Upravništvu bi dalo preveč dela in list bi se preveč zakasnil, ko bi moralo pri vsakem naročniku sproti gledati na to, ali je že poravnal naročnino ali ne, da ve, komu naj priloži ček, komu ne. Toliko v pojasnilo, da ne bo kakih pritožb glede poslovanja uprave. Vsein dragim naročnikom in vsakemu posameznemu mnogo božičnega veselja in sladkega svctonočnega miru, ter vsestransko srečno, blagoslova polno novo leto želi Uredništvo in uprava »Cvetja«. Nove knjige. ,,Otroške igrice“ je naslov nad vse ljubki knjižici, ki jo je napisal p. Krizoslom. Knjižica obsega en Miklavžev in dva božična prizorčka s petjem in stane samo 2 Din. Kdor jih naroči 10, se mu ne zaračuna poštnina, če jili pa vzame osebno, dobi en izvod navrh. Naročajo se pri .upravi „Lučke“ Ljubljana, Marijin trg 4.