OSNUTEK Na podlagi 12. in 25. člena zakona o pokopaljSki in pogrebni dejavnosti ter urejanju pokopališč (Uradni list SRS, št. 34/84) in 82. člena statuta občine Ljubljana-Siška (Uradni list SRS, št. 13/ 86) je skupščina občine Ljubljana-Šiška na . . . seji zbora združe-nega dela dne . . . in na . . . seji zbora krajevnih skupnosti dne . . . sprejeta ODLOK o prenehanju veljavnosti odloka o pogrebnih svečanostih na območju občine Ljubljana-Šiška l.člen S tem odlokom preneha veljati odlok o pogrebnih svečanostih na območju občine Ljubljana-Siška (Uradni list SRS, št. 21/78). 2. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem Ustu SR Slovenije. Štev.: Datum: Predsednik sknpščine Rado Roter Obrazložitev Skupščine ljubljanskih občin so leta 1978 sprejele odloke o pogrebnih svečanostih za svoje območje. Ker je Skupščina mesta Ljubljane 4. 11. 1986 sprejela mattni odlok o pokopališkem redu, ki ureja tudi pogrebne svečanosti za vsa pokopališča na območju Ijubljanskih občin, morajo občinske skupščine svoje odloke o pogrebnih svečanostih razveljaviti. S statuti občin in mesta iz letoSnjega leta je bila ta dejavnost prenešena na mesto. Predlog sklepa: Izvršni svet je osnutek odloka o prenehanju veljavnosti odloka o pogrebnih svečanostih na območju občine Ljubljana-Šiška določil na 33. seji dne 21. 11. 1986 ter predlaga zborom skupščine, da ga obravnavajo ter v primeru nebistvenih pripomb prekvalificirajo v predlog in sprejmejo. Izvršni svet PREDLOG Na podlagi 70. člena zakona o splošni ljudski obrambi (Uradni list SFRJ, št. 21/82), 73. člena zakona o splošni Ijudski obrambi in družbeni samozaščiti (Uradni list SRS, 5t. 35/82 in 22/84) in 82. člena statuta občine Ljubljana-Šiška (Uradni list SRS, št. 13/86) je skupščina občine Ljubljana-Šiška na . . . seji zbora združenega dela in . . . seji zbora krajevnih skupncsti in . . . seji družbenopoli-tičenga zbora dne . . . sprejela ODLOK o organizaciji in delovanju civilne zaščite I. SPLOŠNE DOLOČBE l.člen Ta odlok ureja ustanavljanje, organizacijo in delovanje občin-skega štaba civilne zaščite, občinskih enot civilne zaščite, enot in Štabov civilne zaščite v krajevnih skupnostih, temeljnih in drugih organizacijah združenega dela ter v drugih organizacijah in skup-nostih. 2. člen Civilno zaŠčito organizirajo temeljne in druge organizacije zdru-ženega dela, samoupravne organizacije in skupnosti, krajevne skupnosti in hišni sveti. 3. člen Za organizirano usmerjanje in pripravljanje delovnih ljudi in občanov za osebno in vzajemno zaščito, za vodenje in usposablja-nje enot civilne zaščite ter za odrejanje in usmerjanje zaščitnih in reševalnih ukrepov se ustanovijo štabi civilne zaščite. ' n. OSEBNA 1N VZAJEMNA ZAŠČITA 4. člen Osebna in vzajemna zaščita obsega ukrepe in postopke za neposredno osebno in vzajemno zaščito, reševanje in prvo pomoč delovnih ljudi in občanov ter družbenega in zasebnega premoženja v stanovanjskih hišah, poslovnih stavbah, na javnih mestih ter v drugih bivalnih in delovnih okoljih. Pri uresničevanju osebne in vzajerane zaščite si morajo delovni ljudje in občani pomagati v skladu za načeli vzajemnosti in solidar-nosti. 5. člen < Ob vojnih dejstvovanjih, naravnih in drugih hudih nesrečah ter v izTednih razmerah pričnejo delovni ljudje in občani takoj izvajati potrebne zaščitne ukrepe, pri katerih so si dolžni medsebojno pomagati. in. obCinske enote in štab civilne zaSčite 6. flen Občinski štab civilne zaščite imenuje izvrSni svet skupščinc občine. Občinski štab za civilno zaščito je operativni in strokovni organ za organizacijo, pripravljanje in vodenje civilne zaščite v vojni, ob naravnih in drugih hudih nesrečah ter ob izrednih razmerah. Za svoje delo je odgovoren izvršnemu svetu in občinskemu komiteju za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito. Občinski štab izdela načrt civilne zaščite v obžini. Občinski štab za civilno zaščito ima poveljnika, načelnika in ustrezno število članov. Občinski štab za civilno zaščito opravlja svoje naloge na podlagi zakona o spIoSni ljudski obrambi in družbeni samozaščiti (Uradni list SRS, št. 35/82) in določb tega odloka. 7. člen Občinski štab za civilno zaščito v spornih primerih odloča o kadrovski razporeditvi obveznikov civilne zaščite v posamezne enote in štabe civilne zaščite v občini na podlagi ocene ogroženosti ter potreb in možnosti krajevnih skupnosti in organizacij zdmže-nega dela. 8. člen Zahtevnejše naloge in ukrepi pri zaščiti in reševanju prebivalstva in materialnih dobrin izvajajo občinski združeni odred in občinske specializirane enote civilne zaščite. Te enote ustanovi izvršni svet občinske skupščine, delujejo pa pod vodstvom občinskega štaba za civilno zaščito. 9. člen Občinski združeni odred civilne zaščite lahko sestavljajo nasled-nje enote: - poveljstvo, - komandni vod, - tehnično reševalne enote, - gasilske enote, - enote za prvo medicinsko pomoč, - enote radiološko-biološko-kemične zaščite (v nadaljnjem besedilu RBK) in - enote za oskrbo. - Kadrovsko in materialno formacijo občinskega združenega odreda sprejme izvršni svet občinske skupščine na predlog občin-skega štaba za civilno zaščito. Občinski združeni odred sestavljajo vojaški obvezniki ustreznih specialnosti in obvezniki civilne zaščite. :.,,¦;<,,.&, .¦-" •.; 1Očlen V dejavnost civilne zaščite se za odpravljanje posledic vojnih akcij, naravnih in drugih nesreč ter izrednih razraer vključujejo komunalne, zdravstvene, veterinarske in druge organiazcije in društva, ki so posebnega pomena za zaščito in reševanje ljudi in materialnih dobrin. Te organizacije in društva določi izvršni svet na predlog občinskega štaba za civilno zaščito. „. , ll.člen Temeljne in druge organizacije združenega dela ter druge orga-nizacije in skupnosti morajo dati na razpolago strokovne kadre, prostore in materialna sredstva za reševanje in odpravljanje posle-dic vojnih akcij, naravnih in drugih nesreč ter ob izrednih raz-merah. '¦¦.» IV. ENOTE IN ŠTABI CIVILNE ZAŠČITE -',¦ V KRAJEVNI SKUPNOSTI 12.eien Svet krajevne skupnosti na podlagi ocene ogroženosti ustanovi specializirane enote za gašenje požarov, za reševanje iz ruševin, za nudenje prve medicinske pomoči, za radiološko-bioioško-kemično zaščito, za veterinarsko pomoč, za vzdrževanje zaklonišč, za soci-alno delo, za organizacijo zvez v civilni zaščiti ter enote za izvaja-nje drugih ukrepov civilne zaščite. 13.člen '":vV' Poleg specializiranih enot ustanovi svet krajevne skupnosti v skupinah stanovanjskih hiš, v ulicah, vaseh in zaselkih splošne enote ciyilne zaščite. V stanovanjskih hišah ustanovijo in organizirajo splošne enote civilne zaščite hišni sveti. Če hišni sveti to dolžnost opustijo, ustanovi in organizira splošne enote civilne zaščite v stanovanjskih hišah svet krajevne skupnosti. Za vodenje teh enot se ustanovi žtab civilne zaščite, ki ga ustanovi svet krajevne skupnosti. 14. člen Na podlagi ocene ogroženosti se število in materialno-tehnična opremljenost specializiranih in splošnih enot civilne zaščite določi v načrtu civilne zaščite v krajevni skupnosti. 15.člen ¦<¦ Svet krajevne skupnosti ustanovi štab za civilno zaščito krajevne skupnosti. Štab za civilno zaščito je za svoje delo odgovoren svetu krajevne skupnosti, komiteju za splošno ljudsko obrambo in druž-beno samozaščito v krajevni skupnosti in občinskemu šjabu za civilno zaščito. 16. člen Štab za civilno zaščito krajevne skupnosti v miru usklajuje delo vseh štabov civilne zaščite na območju krajevne skupnosti ter sodeluje s štabi za civilno zaščito sosednjih krajevnih skupnosti. Ob reševalnih akcijah vodi delo vseh štabov za civilno zaščito v krajevni skupnosti, sodeluje s sosednjimi krajevnimi skupnostmi ter službo za opazovanje in obveščanje. 17. člen Štab za civilno zaščito v krajevni skupnosti ima poveljnika, načelnika in določeno število članov. Število članov štaba se določi na podlagi ocene potreb izvajanja ukrepov civilne zaščite ter vrste in števila enot civilne zaščite. V. ENOTE IN ŠTABI CIVILNE ZASČITE V ORGAMZACUAH ZDRUŽENEGA DELA, DRUGIH ORGANIZACUAH IN SKUPNGSTIH 18.člen V temeljnih in drugih organizacijah združenega dela ter v drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih ter v delovnih skupno-stih državnih in drugih organov ustanovi delavski svet oziroma drugi ustrezni organ upravljanje enote in štabe za civilno zaščito. Enote in štabe za civilno zaščito ustanovi na podlagi ocene ogrože-nosti. 19. člen V TOZD-ih in delovnih skupnosti, ki se povezujejo v delovne organizacije, delavski svet delovne organizacije praviloma usta-novi specializirane enote za skupne potrebe vseh ali dela TOZD-ov oziroma delovnih skupnosti na podlagi ocene ogroženosti''' temeljnih organizacij ali delovne organizacije. V kolikor ni usta- ' novljenih specializiranih enot se ustanovijo splošne enote civilne zaščite, praviloma na 50 zaposlenih najmanj ena splošna enota. 2O.člen V temeljnih in drugih organizacijah združenega dela ter v drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih ter v delovnih skupno-stih državnih in drugih organov lahko delavski svet oziroma drugi ustrezni organ upravljanja ustanovi specializirane enote civilne zaščite za gašenje požarov, za reševanje iz ruševin, za prvo medi-cinsko pomoč, za radiološko-kemično-biološko zaščito, za veteri-narsko pomoč, za vzdrževanje zaklonišč, za zveze v civilni zaščiti in za izvajanje drugih ukrepov civilne zaščite. 21.člen Delavski svet oziroma drugi ustrezni organ upravljanja v organi-zaciji združenega dela ali skupnosti ter v delovnih skupnosti držav-nih in drugih organov pa mora ustanoviti specializirane enote, če to določa občinski načrt ali načrt civilne zaščite v krajevni skup-nosti. 22. člen Delavski svet oziroma njemu ustrezen organ temeljne in druge organizacije združenega dela, organi upravljanja drugih samo-upravnih organizacij in skupnosti.zasebni delodajalci ter hišni svet skrbijo za organiziranje in izvajanje preventivnih in drugih ukre-pov, za zaščito in reševanje delavcev, materialnih in drugih dobrin za organiziranje, usposabljanje in opremljanje enot civilne zaščite v okviru objekta, kjer poslujejo. Način vodenja in organizacije enot civiine zaščite se dolo6 na podlagi ocene ogroženosti objekta. Samoupravnim sporazumom določijo nosilca organizacije civilne zaščite v objektu ter načinu financiranja potreb civilne zaščite. Nosilec organizacije civilne zaščite je upravljalec objekta ozi-roma organizacije z največjim številom zaposlenih. 23. člen Delavski svet oziroma drug organ upravljanja ustanovi štab za civilno zaščito. Štab je za svoje delo odgovoren organu, ki ga je ustanovil, komiteju za splošno Ijudsko obrambo in družbeno samo-zaščito, v strokovnem pogledu pa občinskemu štabu civilne zaščite in Stabu civilne zaščite v krajevni skupnosti. 24. člen Štab za civilno zaščito temeljne in druge organizacije združenega dela ali skupnosti, ima poveljnika, načelnika in določeno število članov štaba. Število članov štaba se določi ob ustanovitvi, glede na potrebo usmerjanja in izvajanja ukrepov civilne zaščite ter vrste in števila enot civilne zaščite. V organizacijah, kjer se ustanovijo samo splošne civilne zaščite, opravlja naloge štaba poveljnik te enote. 25. člen • Štab za civilno zaščito v temeljni in drugi organizaciji združenega dela ter v drugi samoupravni organizaciji in skupnosti ter v delov-nih skupnostih državnih in drugih organov vodi delo civilne zaščite v svoji organizaciji, skrbi za usposabljanje delavcev, za izvajanje zaščitnih in rešeyalnih ukrepov ter skrbi za druge naloge, določene z zakonskimi predpisi. Štab sodeluje s štabi za civilno zaščito sosednjih organizacij, s štabom za civilno zaščito v krajevni skup-nosti in občinskim štabom za civilno zaščito ter ob reševalnih akcijah tudi izvršuje naloge štaba za civilno zaščito krajevne skup-nosti in občine. Štab izdela načrt civilne zaščite. VI. UPORABA ENOT CIVILNE ZAŠČITE ZA OPRAVLJANJE DOLOČENIH NALOG NARODNE ZAŠČITE 26. člen Enote civilne zaščite občine Ljubljana-Šiška lahko opravljajo določene naloge narodnc zaščite v miru, ob naravnih in drugih hudih nesrečah, v izrednih razmerah, v neposredni vojni nevarno-sti in v vojni le v obstoječi organizacijsko-formacijski sestavi v skladu z zakOnom o splošni ljudski obrambi in družbeni samozaš-čiti in navodilom o uporabi enot civilne zaščite za opravljanje določenih nalog narodne zaščite ter odločitvi Komiteja za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito občine Ljubljana-Šiška. VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 27.člen Za kršitev določb tega odloka se uporabljajo kazenske določbe zveznega zakona o splošni ljudski obrambi (Uradni list SFRJ, št. 21/82) in kazenske določbe republiškega zakona o splošni ljudski obrambi in družbeni samozaščiti (Uradni list SRS, št. 35/82 in 22/ 84). 28. člen Občinski sekretariat za ljudsko obrambo skrbi za izvajanje tega odloka in v ta namen izdaja strokovna navodila in odločbe. 29. člen Z dnem, ko začne veljati ta odlok, preneha veljati odlok o organiziranju in delovanju civilne zaščite (Uradni list SRS, št. 31/ 79). 30. člen Ta odlomek začne veljati osrai dan po objavi v Uradnem listu SRS. Številka: Datum: Obrazložitev Delegatski zbori skupščine občine Ljubljana-Šiška so na svojih sejahdne25. 9. 1986obravnavaliosnutekOdlokaoorganizacijiin delovanju civilne zaščite. Delegati so pri tem posredovali pri-pombe in predloge svojih temeljnih delegacij k osnutku. Večina predlogov in pripomb je bila upoštevana in vnešena v predlog Odloka, niso pa bile upoštevane pripombe krajevne skup-nosti Milan Majcen in sicer. 1. Pripomba: V 13. členu bi bilo potrebno jasneje prikazati, v katerih primerih se ustanovijo splošne enote v skupinah stanovanjskih hiš in v katerih samostojno v posameznih hišah. Odgovor: V 224. členu Zakona o splošni Ijudski obrambi in družbeni samozaščiti je precizirano, da vrsto, velikost in število enot civilne zaščite določi krajevna skupnost na podlagi ocene ogroženosti, zato ni smortno, da bi jih obravnavali v Občinskem odloku. 2. Pripomba: Odlok ne vsebuje roka, v katerem se mora delovanje enot civilne zaščite vskladili z določbami odloka. Odgovor: Roki uskladitve so določeni v XVI. poglavju Zakona o splošni ljudski obrambi in družbeni samozaščiti, zato ni smotrno, da bi jih obravnavali v Občinikem odloku. 3. Pripomba: V odloku ni nikjer razvidno, kdo financira potrebe za izvajanje nalog iz odloka. Odgovor: Vprašanje financiranja je urejeno v XIV. poglavju Zakona o splošni ljudski obrambi in družbeni samozaščiti, zato ni smotrno, da bi ga obravnavali v Občinskem odloku. 4. Pripomba: Temeljna delegacija smatra, da bi se moral odlok glasiti takole: »Odlok o organizaciji in delovanju civilne zaščite na območju občine Ljubljana-Šiška.« Odgovor: Menimo, da to ni potrebno, ker je v prembuli Odloka navedeno, da ga sprejema skupščina občine Ljubljana-Šiška. Predsednik skupščinc občine Ljubljana-Šiška Rado Roter, I. r. Predlog: Izvršni svet skupščine občine Ljubljana-Šiška je na 32. seji dne 17. 11. 1986 določil predlog Odloka o organizaciji in delovanju civilne zaščite ter predlaga zborom skupščine, da ga obravnavajo in sprejmejo. Izvršni svet