SKUPŠČINA OBČINE ¦ ¦ - />,.-' LJUBLJANA-ŠIŠKA •• •.,-.,. Skupno zasedanje . . ¦ -..-.'¦'': ... Št.: 1-1-06-1/78-388/81 . ' •/ :> . ' Datum: 28. 5. 1981 . •../!¦ : ; i ¦ •,, ; >: *-\ ' ¦' ; SKRAJŠANI ZAPISNIK 40. skupnega zasedanja zbora zdraženega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora, ki je bilo 25. maja 1981 ob 16.30 v veliki sejni dvoranl skupščine občine Ljubljana-Šiška, Trg prekomorskih. .;, ¦ .-n^ ¦ . bricrad 1 Sejo je vodil predsednik skupščine tov. Franc De-jak in predlagal naslednji Dnevni red: ¦ ¦ '' > 1. Izvolitev komisije za verifikacijo pooblastil in ugotovitev sklepčnosti zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti ter poročilo o navzočnosti dele-gatov družbenopolitičnega zbora 2. Potrditev zapisnika 39. skupnega zasedanja zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in drtiž-benopolitičnega zbora 3. Predlogi in vprašanja delegatov 4. Poročilo o uresničevanju družbenega plana ob-čine Ljubljana-Šiška za obdobje 1976—1980 v letu 1980 — Poročilo o investicijski dejavnosti v letu 1980 — Poročila o izgubah v letu 1980 ob zaključnem ra-čunu v gospodarstvu in negospodarstvu 5. Poročilo začasnega kolegijskega poslovodnega organa v zavodu Tivoli o stanju, pripravi sanacij-skega programa in zasnovi nove samoupravne orga-niziranosti v DO Zavod športno-rekreacijski center Tivoli 6. Osnutek sprememb in dopolnitev poslovnika skupščine SR Slovenije 7. a) Poročilo o izvajanju družbenega dogovora o kadrovski politiki na območju ljubljanskih občin b) Osnutek sprememb in dopolnitev družbenega dogovora o oblikovanju in izvajanju kadrovske poli-tike na območju ljubljanskih občin 8. Predlog družbenega dogovora o spomenikih re-volucionarnega gibanja rfarodnoosvobodilne borbe in socialistične izgradnje na območju ljubljanskih občin 9. Obravnava gradiva za ZO SML, ki bo 4. junija 1981 in določitev delegatov 10. Osnutek odloka -o spremembah in dopolnitvah odloka o sprejetju GUP urbanističnega razvoja me-sta Ljubljane za določitev območja Smodinovec — Osnutek soglasja k odloku po 92. členu statuta mesta Ljubljane 11. Obravnava gradiva za ZO skupščine SR Slove-nije 12. Kadrovske zadeve Tako predlagani dnevni red so delegati vseh treh zborov soglasno sprejeli. K 1. točki dnevnega reda: IZVOLITEV KOMISIJE ZA VERIFIKACIJO PO-OBLASTIL IN UGOTOVITEV SKLEPČNOSTI ZBO-RA ZDRUŽENEGA DELA, ZBORA KRAJEVNIH SKUPNOSTI TER POROČILO O NAVZOČNOSTI DELEGATOV DRUŽBENOPOLITIČNEGA ZBORA Predsednik skupščine je v komisijo za verifikacijo pooblastil in ugotovitev sklepčnosti zbora združenega dela predlagal naslednje delegate: TOMAŽ-GOSTIČ Vero, kot predsednico NEMANIČ Ivana, kot člana DOLINŠEK Božo, kot članico Delegati zbora združenega dela so predlagano ve-rifikacrjsko komisijo soglasno potrdili. V komisijo za verifikacijo pooblastil in ugotovitev sklepčnosti zbora krajevnih skupnosti je predsednik predlagal naslednje delegate: POPOVIČ Braneta, kot predsednika VRHOVEC ing. Ludvika, kot člana r,-.,r ŠAVNIK Tomaža st., kot člana Delegati zbora krajevnih skupnosti so predlagano komisijo soglasno potrdili. Tov. Anica Novak, predsednica družbenopolitične-ga zbora, je podala naslednje poročilo o navzočnosti delegatov družbenopolitičnega zbora: Družbenopolitični zbor šteje 25 delegatskih mest. Na seji je prisotnih 13 delegatov, odsotnih pa je 12 delegatov. Odsotni so bili naslednji delegati: Bole Mira, Borč-nik Štefan (opr.), Hribar Franc, Jelen Milena (opr.), Lutovac Vukašin (opr.), Mrak Marko (opr.), Pantar Jožica (opr.), Petrič Jože (opr.), Kneževič Anka (opr.), Predikaka Branka (opr.), Zgonc Justi (opr.), Zupančič Kristina (opr.). Predsednik verifikacijske komisije zbora združe-nega dela tov. Tomaž-Gostič Vera je podala nasled-nje poročilo o navzočnosti delegatov zbora združene-fia dela: > Zbor združenega dela šteje 55 delegatskih mest. Na seji je prisotnih 31 delegatov, odsotnih pa je 24 de^ legatov. Odsotni so bili delegati iz naslednjih konferenc de-legacij: 1. delegat konference delegacij TIKI 2. delegat konference delegacij ŽG CENTRALNE DELAVNICE 3. delegat konference delegacij AVTOMONTAŽA DSSS 4. delegat konference delegacij MONTER 5. delegat konference delegacij ISKRA INDU-STRIJA ZA AVTOMATIKO 6. delegat konference delegacij DONIT 7. delegat konference delegacij AERO CELJE 8. delegat konference delegacij TEKSTIL 9. delegat konference delegacij DEKORATIVNA, TOZD SUROVA TKANINA 10. delegat konference delegacij TEKSTIL, TOZD TKALNICA VIŽMARJE 11. delegat konference delegacij SLOVIN 12. delegat konference delegacij EMONA, TOZD POLJEDELSTVO GOVEDOREJA 13. delegat konference delegacij STANDARD IN-VEST DSSS 14. delegat konference delegacij USLUGA OBRT-NO PODJETJE 15. delegat konference delegacij VIATOR DSSS 16. delegat konference delegacij SLOVENIJA AV-TO DSSS 17. delegat konference delegacij DO HOTELI IN GOSTINSTVO, TOZD ILIRIJA 18. delegat konference delegacij ŠPORT OPREMA 19. delegat konference delegacij OŠ ZVONKA RUNKA 20. delegat konference delegacij OŠ ALOJZ KEBE 21. delegat Konference delegacij OŠ FRANC BU-KOVEC 22. delegat konference delegacij SOB LJUBLJA-NA-ŠIŠKA 23. delegat konference delegacij METALKA 24. delegat konference delegacij ISKRA, TOZD MSO Predsednik verifikacijske komisije tov. Brane Po-povič je podal naslednje poročilo o navzočnosti de-legatov zbora krajevnih skupnosti: Zbor krajevnih skupnosti šteje 38 delegatskih mest. Na seji je prisotnih 30 delegatov, odsotnih pa je 8 de-legatov. Odsotni so bili delegati iz naslednjih krajevnih skupnosti: 1. delegat delegacije KS MILAN MAJCEN (opr.) 2. delegat delegacije KS KOMANDANT STANE 3. delegat delegacije KS GUNCLJE-MALE VIŽ-MARJE 4. delegat delegacije KS VIŽMARJE-BROD 5. delegat delegacije KS VODICE 6. delegat delegacije KS VAŠE-GORIČANE 7. delegat delegacije KS BUKOVICA-ŠINKOV TURN 8. delegat delegacije KS TRNOVEC-TOPOL Po podanih poročilih je predsednik ugotovil, da je zbor sklepčen, in nadaljeval s sejo. K 2. točki dnevnega reda: POTRDITEV ZAPISNIKA 39. SKUPNEGA ZASE-DANJA ZBORA ZDRUŽENEGA DELA, ZBORA KRAJEVNIH SKUPNOSTI IN DRUŽBENOPOLI-TIČNEGA ZBORA Pismenih pripomb na zapisnik 39. skupnega zase-danja ni bilo. Predsednik skupščine je dal zapisnik 39. skupnega zasedanja v potrditev. Zapisnik 39. skupnega zasedanja so delegati vseh treh zborov soglasno sprejeli. K 3. točki dnevnega reda: PREDLOGIIN VPRAŠANJA DELEGATOV Na sami seji delegati vseh treh zborov niso posta-vili nobenega delegatskega vprašanja. ;. K 4. točki dnevnega reda: POROČILO O URESNIČEVANJU DRUŽBENEGA PLANA OBČINE LJUBLJANA-ŠIŠKA ZA OBDOB-JE 1976—1980 V LETU 1980 — Poročilo o investicijski dejavnosti v letu 1980 — Poročilo o izgubah v letu 1980 ob zaključnem ra-čunu v gospodarstvu in negospodarstvu Uvodno obrazložitev k tej točki dnevnega reda je podal tov. Franci STARE, predsednik komiteja za družbeno planiranje in družbenoekonomske odnose in član IS. O tej točki dnevnega reda je razpravljal odbor za družbenoekonomski razvoj. Člani odbora so bili seznanjeni z ekspozejem izvrš-nega sveta s predlogi ukrepov za stabilizacijsko na-ravnanost v gospodarstvu in v družbenih dejavnostih za leto 1981. V razpravi so člani ugotavljali: da so OD naraščali y skladu z družbenim dogovorom, da je amortizacija nad predpisano stopnjo mnogo preniz-ka, da odstopajo zelo različni podatki glede rasti živ-ljenjskih stroškov. Sprejet je bil sklep: Odbor spre-jema predloženo poročilo o uresničevanju družbenega plana občine Ljubljana-Šiška v letu 1980, soglaša s predlogi ukrepov izvršnega sveta za doseganje čim-boljših. rezultatov v letu 1981. Iz poročila člani odbora izjavljajo, da so nekatere OZD dokaj problematične, zlasti tiste, kjer se izguba ponavlja več obdobij zaporedoma in ki nimajo mož-nosti kritja v okviru delovne ali sestavljene organi-zacije. Sprejeli so sklep: Odbor sprejema poročilo na znanje in v smislu na-vedenih stališč priporoča izvršnemu svetu, da s svo-jim pristopom operativno spremlja gospodarska gi-banja. V razpravi je bila poudarjena ugotovitev, da so in-vesticije predstavljale okoli 17 % dohodka, da je bila dobra polovica financirana iz lastnih in dr\igih sred-stev, manjši del pa iz domačih in tujih kreditov. Opaziti je skromna zalaganja v trgovini, gostinstvu in obrti. Sprejeli so sklep: Odbor sprejema poročilo o investicijski dejavnosti na znanje. Odbor za družbenoekonomske odnose: Odbor podpira poročilo o uresničevanju dnižbenega plana občine Ljubljana-Šiška za obdobje 1976—1980 v letu 1980, zlasti še predlagane zaključke iz ekspo-zeja, ki bo posredovan delegatom na skupščini. Ven-dar pa je potrebno zaostriti odgovornost tistih dejav-nikov, ki bodo kršili predlagane ukrepe za uresniče-vanje stabilizacije. Pismene pripombe so posredovale naslednje dele-gacije KS: KS Milan Majcen, KS Komandant Stane, KS Preska, KS Koseze, KS Litostroj, KS Zgornja Ši-ška, KS dr. Petra Držaja, konferenca delegacij št. 17 in Litostroj št. 20. V razpravi so sodelovali: v — Elikan Janez, delegat DPZ — Šavnik Tomaž ml., delegat DPZ " *:- : — Stare Franci, član IS ¦ ' — Dejak Franc, delegat DPZ , ' ' - — Barle Erna, članica IS Po končani razpravi je predsednik predlagal v sprejem naslednje sklepe: ¦ • : • 1. Skupščina občine Ljubljana-Šiška sprejema po-ročilo o uresničevanju družbenega plana občine Ljub-ljana-šiška za obdobje 1976—1980 v letu 1980, poro-čilo o izgubah v letu 1980 ob zaključnem računu v gospodarstvu in negospodarstvu in poročilo o investi-cijski dejavnosti v letu 1980 ter kratko informacijo z ekspozejem, ki ga je podal predsednik komiteja za družbeno planiranje in družbenoekonomske odnose. 2. Skupščina naroča vsem poslovodnim organom v samoupravnih organizacijah in skupnostih, da po-novno pregledajo akcijske programe za stabilizacijo, ki so jih sprejele vse OZD in skupnosti, ter jih pred-lagajo z ukrepi, ki naj zagotove: — še večje spodbujanje izvoza in zmanjševanje 'uvoza, — nemoteno odvijanje reprodukcijskega procesa, — sprejem novih ukrepov na področju varčevanja z energijo, , . ..•,,-,. — skladno rast osebne porabe z rastjo dohodka, da bo zagotovljen socialni minimum delavcev v združe-nem delu. Poslovodni organi so dolžni obveščati izvršni svet o vseh problemih in težavah, ki nastopajo v odvija-nju reprodukcijskega procesa, takoj kole-ti nastopijo. 3. Izvršni svet skupščine občine Ljubljana-Šiška mora v skladu z akcijskim programom za stabilizacijo zagotoviti redno spremljanje in poročanje skupščini na podlagi programa dela skupščine občine Ljublja-na-šiška mora v skladu z akcijskim programom za stabilizacijo zagotoviti redno spremljanje in poroča-nje skupščini na podlagi programa dela skupščine občine Ljubljana-Šiška za leto 1981 o naslednjih pro-cesih: — da bo splošna poraba v občini zagotovljena z di-namiko 15 % zaostajanja za rastjo dohodka v gospo-darstvu, — da bo s samoupravnimi sporazumi o temeljih družberiega plana za leto 1981 predvidena skupna po-raba zadržana v okviru dogovorjene limite. 4. Skupščina nalaga izvršnemu svetu kot izvršitelju ukrepov s področja družbenega usmerjanja razpore-janja dohodka, da za leto 1980 ob obravnavi kršiteljev upošteva: — izločitev iz vrst kršiteljev OZD, ki v izračunu kršitev nastopajo z neznatnim odstotkom prekora-čitve, — obravnavanje kršitev na nivoju delovne organi-zacije, če je v OZD sklenjen ustrezen samoupravni sporazum po zakonu o združenem delu, — pravico do prekoračitve OD, ki izhajajo od po-večanja zunanjetrgovinske menjave (izvoz), — da OZD, ki so v letu 1980 poslovale z izgubo, obravnava kot OZD z motnjami v procesu družbene reprodukcije in jih posebej obravnava, — da OZD, ki so v letu 1980 dosegle manj kot 10-odstotno akumulacijo, obravnava kot OZD z motnja-mi v procesu družbene reprodukcije. 5. Skupščina občine Ljubljana-Šiška priporoča IS, da pri spremljanju usmerjanja družbenega razpore-janja dohodka v letu 1981, v smislu dogovora ob raz-pravi o kršitvah upošteva: — dinamiko rasti dohodka in akumulacije v OZD, — dinamiko izvoznih usmeritev, — vzroke izgub, ki so posledica kršitve družbenega dogovora, — usklajenost na področju razmerij med dohod-kom in akumulacijo. 6. Skupščina zadolžuje izvršni svet, da v sodelova-nju z OZD ter drugimi dejavniki vzpodbudi združe-vanje sredstev iz akumulacije iz leta 1980 za podpi-ranje investicijskih usmeritev mimo sredstev, zdru-ženih v bankah. 7. Skupščina občine Ljubljana-Šiška zavezuje iz-vršni svet oz. pristojne organe, da do prihodnjega skupnega zasedanja pripravijo pismene odgovore na pripombe delegacij KS, konferenc delegacij in dele-gatov DPZ, na katere niso bili podani odgovori na samem skupnem zasedanju. K 5. točki dnevnega reda: ' ' =" ' ¦¦ POROČILO ZAČASNEGA KOLEGIJSKEGA PO-SLOVODNEGA ORGANA V ZAVODU TIVOLI O STANJU, PRIPRAVI SANACIJSKEGA PROGRAMA IN ZASNOVI NOVE SAMOUPRAVNE ORGANIZI-RANOSTI V DO ZAVOD ŠPORTNO-REKREACIJ-SKI CENTER TIVOLI Uvodno obrazložitev k tej točki dnevnega reda je podal tov. Miroslav BREČKO, član začasnega kole-gijskega poslovodnega organa DO Zavod Tivoli. Na seji je bil prisoten tudi tov. LAVRIČ, predsed-nik začasnega kolegijskega poslovodnega organa. Predsednik skupšeine je delegate seznanil, da je o tej točki razpravljal odbor za družbenoekonomski razvoj, ki ugotavlja, da je iz poročila začasnega or-gana lahko razvidno, da na negativno poslovanje niso vplivali le objektivni razlogi, pač pa subjektivne sla-bosti dosedanjih organov vodenja in upravljanja. Zlasti bi ne smelo priti do izgub pri nekaterih stran-skih dejavnostih (zabavni park, gostinstvo, komer-cialne prireditve). 6 ',.¦'.¦ ¦ ' v . Odbor podpira sprejete usmeritve začasnega orga-na v sanacijskem programu, kot tudi nakazane po-goje za dolgoročno sanacijo. Glede bodočega statuta zavoda Tivoli pa odbor meni, da bi bilo primerno opraviti predhodne analize, v kakšni obliki bi bila nova organiziranost najbolj učinkovita in racionalna. Odbor za družbenoekonomske odnose: Odbor predlaga skupščini, da sprejme pogoje za realizacijo sanacije Zavoda Tivoli v skladu s 379. čle-nom zakona o združenem delu, zlasti točki 1 in 2. Stališče OK SZDL Ljubljana-Siška Predsedstvo podpira prizadevanja začasnega kole-gijskega poslovodnega organa in drugih dejavnikov v občini, da je potrebno čimprej ustvariti osnovni in glavni pogoj za dolgoročno družbenoekonomsko in samoupravno ureditev položaja in vloge Zavoda Ti-voli kot delovne organizacije posebnega družbenega poraena, ali pa v obliki posebne delovne skupnosti, in to v skladu z zakonom o združenem delu in zako-nom o skupnih osnovah svobodne menjave dela. Predsedstvo vztraja in predlaga začasnemu kolek-tivnemu poslovodnemu organu, da učinkovito razreši notranjo organiziranost Zavoda Tivoli, kadrovsko za-sedenost in gospodarno uporabo družbenih sredstev, skladno s prej omenjeno samoupravno organizira-nostjo. Ugotavljamo, da v skladu z zakonom o sistemu družbenega planiranja Zveza športnih društev Olim-pija, ki povezuje 20 klubov, nima sprejetega letnega in srednjeročnega programa oziroma plana. Predsed-stvo vztraja, da se vsi klubi in društva, ki so po svoji vsebini dela vezani na Zavod Tivoli (uporabniki), bolje organizirajo, zlasti pa prilagodijo svojo notra-njo organiziranost skladno z zakonom o društvih. Predlagamo, da klubi, ki se povezujejo v društvu Olimpija, v mesecu juniju oblikujejo in sprejmejo programe in plane, to je pogoje, da se pripravi sa-moupravni sporazum o izvajanju programa za šport-ne in rekreativne aktivnosti v objektih telesne kul-ture v Zavodu Tivoli. Podpisnice tega sporazuma bi bile občinske in mestna SIS za telesno kulturo ter zveze telesnokulturnih organizacij. Predsedstvo predlaga, da ZKPO pripravi na osnovi programa aktivnosti elemente za izhodišča, merila in kriterije ter standarde in normative, ki določajo ceno storitev v objektih Zavoda Tivoli. To je pogoj, da se oblikuje samoupravni sporazum v enotnih izhodi-ščih za oblikovanje cen storitev za razvijanje vrhun-skega športa in množičnega rekreativnega športa. Predsedstvo OK SZDL ugotavlja, da v poteku do-sedanjih razprav ni prave pripravljenosti za razreši-tev problemov tako v klubih kot tudi pri nekaterih odgovornih telesno-kulturnih delavcih v Ljubljani. To potrjuje dejstvo, da še vedno nimamo celovitega programa aktivnosti, da je na razgovor prišlo le pet klubskih predstavnikov, da občine SIS in mestna SIS za telesno kulturo vse do danes še niso obravnavale poročila začasnega kolektivnega poslovodnega organa in se do njega niso opredelile. Zato je predsedstvo ocenilo, da je potrebno s strani občine zavezati SIS za telesno kulturo v občini, da se izjasni o predlaga-nem gradivu in da prenese pobudo in aktivnost za obravnavo tega gradiva v mestno SIS za telesno kul-turo. Prav tako pa je potrebno, da skupščina občine v zvezi z razreševanjem te problematike informira skupščino mesta Ljubljane, da v okviru svojih pri-stojnosti in obveznosti, ki izvirajo iz ustanoviteljskih pogodb, obravnava to problematiko in poda svoja stališča in predloge za razrešitev problemov v hali Tivoli. Z enostranskim prenosom ustanoviteljske ob-veznosti se skupščina mesta Ljubljane kot ustanovi-telj Zavoda Tivoli namreč ne more odreči pogodbe-nih obveznosti, dokler le-teh ni prevzel drug subjekt. Predsedstvo OK SZDL je mnenja, da je po veljav-nih obveznostih ZKPO izpolnil svoje naloge (skladno z zakonom o sanaciji in prenehanju OZD), tako da je ustanovitelju — skupščini mesta Ljubljane posredo-val zahtevo za kritje izgube v letu 1980. Ustanovitelj je tudi dolžan, da prevzame ustrezne ukrepe in ak-tivnosti za poravnavo nastale izgube. Predsedstvo je sklenilo, da se obravnava gradivo ZKPO tudi na seji predsedstva MK SZDL z name-norn, da se v razreševanje te problematike družbeno-politično poenotimo v Ljubljani za dokončno sanira-nje in nadaljnje delo Zavoda Tivoli ter samoupravno organiziranje le-tega. Predsedstvo predlaga SIS za vzgojo in izobraževa-nje, SIS za otroško varstvo in občinskemu svetu ZSS, da organiziramo v občini Šiška široko aktivnost z namenom, da zagotovimo bolj organizirano in mno-žičnejše izkoriščanje objektov v Zavodu Tivoli. Vse-kakor je nesprejemljivo dejstvo, da po eni strani ugotavljamo, da imamo y občini premalo objektov za telesno kulturo, po drugi strani pa so objekti Zavoda Tivoli premalo zasedeni z organizirano množično te-lesnokulturno aktivnostjo. Predsedstvo OK SZDL je ugotovilo, da so odgovorni subjekti v občini pristo-pili k saniranju nastalega slanja z vso odgovornostjo in v ta namen zagotovili del sredstev. Predsedstvo zavezuje vse odgovorne nosilce: izvršni svet, SIS za telesno kulturo, zvezo telesnokulturnih organizacij, začasni kolektivni poslovodni organ in druge družbe-nopolitične organizacije, da še naprej z vso odgovor-nostjo razrešujejo nastalo stanje. Izvršni svet občine Ljubljana-Šiška Izvršni svet ugotavlja, da so prizadevanja ZKPO pravilno usmerjena, da se čimprej ustvarijo pogoji za dolgoročno družbenoekonomsko in samoupravno ureditev položaja in vloge Zavoda. IS predlaga ZKPO in ZTKO, da takoj imenujeta oz. formirata iz vrst uporabnikov in izvajalcev naslednje delovne sku-pine: — delovno skupino za pripravo elementov in za-snov za sporazum o svobodni menjavi dela in dolo-čitev cene najemnin, — delovno skupino za pripravo programa in letne-ga plana Zavoda, — delovno skupino za proučitev notranje organi-ziranosti Zavoda z vidika boljše izkoriščenosti kapa-citet, osnovnih sredstev in naprav ter zboljšanje ka-drovske strukture. Rok za formiranje komisije: 3. junij 1981. Rok za pripravo zasnov vseh treh področij: 20. ju-nij 1981. Nosilci naiog: ZKPO in predsednik IO ZTKO. IS je razpravljal o ponudenih variantah samo-upravne organiziranosti. Težko se je v tako neure-jenih samoupravnih in ekonomskih odnosih znotraj telesne kulture opredeliti za varianto, ki bi izključno imela vse prednosti, vendar IS podpira tako varian-to, ki nudi v skladu s 379. členom zakona o združe-nem delu optimalne možnosti. Zato predlagamo, da se dela nadalje na organiziranosti kot OZD poseb-nega družbenega pomena. IS meni, da je sanacijo Zavoda nujno treba izpe-ljati v okviru uporabnikov in ustanovitelja, še preden se dokončno prenesejo ustanoviteljske pravice, tako kakor je sklepala SML dne 29. 5. 1981. Za sanacijo je treba uporabiti presežke telesne kulture iz leta 1980 v znesku 3,370.000 din. Občina Šiška pa je predvidela kot soudeležbo 1,500.000 din. Pri nadaljnjem razreševanju zasedenosti prostih kapacitet y Zavodu Tivoli ZKPO in ZTKO sodelujeta s SIS za izobraževanje, otroško varstvo, kulturo ter zdravstvo. Posebno pa velja povabiti sindikalni svet in komisijo za oddih, šport in rekreacijo. Menimo, da ni vzdržno, da tako težko priborjen veliki bazen v Tivoliju samuje večinoma prazen, na drugi strani pa beležimo celo vrsto poklicnih bolezni in iščemo za delavca nedosegljive in drage toplice. IS SOb je predlagal, naj problematiko obravnava tudi predsedstvo OK SZDL in to prenese na pred-sedstvo MK SZDL, da se tako s stanjem in odnosi, kivladajo med društvi in Zavodom ter mestnd ZTKO, uredijo. IS SOb v celoti podpira stališča POK SZDL v zvezi nadaljnjih aktivnosti ZKPO, SIS za telesno kulturo in ZTKO, saj so identični z razpravo 202. seje IS 24. 4. 1981. Pismene pripombe so posredovale delegacije KS Bratov Babnik, KS Milan Majcen, KS Koseze, KS Hinko Smrekar, KS Zg. Šiška in KS Litostroj. Predsednik skupščine je imenoval delovno skupino za pripravo sporočila, ki naj se objavi v dnevnem časopisju, v sestavi: Jože MENCINGER, Srečko VRHOVNIK, Drago ŠČERNJAVIČ in Karel GORNIK. V razpravi so sodelovali: tov. ŠAVNIK Tomaž ml., delegat DPZ tov. SAVNIK Tomaž st., delegat zbora KS tov. PRELOG Jože, predsednik skupščine SITEKS tov. LAVRIČ Mitja, predsednik začasnega kolegij- skega poslovodnega organa DO Tivoli Po končani razpravi je predsednik predlagal v sprejem naslednje sklepe: 1. Skupščina občine Ljubljana-Šiška načelno spre-jema poročilo začasnega kolegijskega poslovodnega organa, sprejema stališča predsedstva OK SZDL in mnenje izvršnega sveta skupščine občine Ljubljana-Šiška. 2. Skupščina občine Ljubljana-Šiška naroča izvrš-nemu svetu, da skupaj z začasnim kolegijskim poslo-vodnim organom Zavoda Tivoli pripravi pismene od-govore na pripombe konferenc delegacij in delegacij KS ter na pripombe, podane v razpravi na samem skupnem zasedanju. 3. Skupščina občine Ljubljana-Šiška naj v skladu z 283. členom poslovnika o delu skupščine občine Ljubljana-Šiška pripravi uradno poročilo za objavo v dnevnem časopisju. Tako predlagani sklepi so bili soglasno sprejeti. K 6. točki dnevnega reda: OSNUTEK SPREMEMB IN DOPOLNITEV PO-SLOVNIKA SKUPŠČINE SR SLOVENIJE O tej točki je razpravljala: — skupina delegatov za delegiranje delegatov v zbor združenega dela skupščine SRS. Skupina dele-gatov je izoblikovala in predlagala naslednje pri-pombe na osnutek poslovnika: K 39. členu: Skupina delegatov podpira osnovno besedilo tega člena in ne variantno, pri čemer pa je potrebno za-gotoviti, da bi bilo zaupnega gradiva čimmanj, hkrati pa je potrebno zagotoviti normalno razpravo v de-legatski bazi. K 157. členu: ^, .. ' . Skupina delegatov je mnenja, da ne gre samo za pravice udeležbe razpravljanja in opredeljevanja predlagatelja predlogov oz. gradiv, ampak tudi za de-legate, ki so pobudo, predlog ali stališče podali, da ga na posameznem delovnem telesu tudi zagotavljajo. K 316. členu: Delegati predlagajo, da se v delegatski bazi razvije razprava tudi takrat, ko skupščina SR Slovenije ne daje soglasja k zveznim aktom predvsem v primerih, ko se obravnavajo zakoni ali drugi predpisi, kjer je neposredni interes delovnih Ijudi in občanov druga-čen, kot pa je vsebina sprejetega akta (zakon o pre-povedi vožnje na parni in neparni dan oz. vikend, delovni čas ipd.). V vseh teh primerih bi se morala razviti široka razprava v skupščinah socialističnih republik in avtonomnih pokrajin. K 294. členu Delegati predlagajo, da v vseh primerih, ko se gra-divo za posamezne točke dnevnega reda predloži na sami seji delegatom na klop, predlagatelj tudi obraz-loži, zakaj gradivo ni moglo biti posredovano pravo-časno (15 dni), ko je rok tudi za vložitev amandma-jev. V sami obrazložitvi naj bi delegati razpravljali na seji zbora in ugotovili utemeljenost predlagane točke, sicer naj bi točko preložili oz. jo uvrstili na dnevni red za naslednje seje. Skupina delegatov za zbor občin SR Sfovenije Spremembe in dopolnitve poslovnika skupščine SR Slovenije je obravnavala tudi skupina delegatov za delegiranje v zbor občin skupščine SR Slovenije ter podprla pripombe, ki jih je na osnutek posredovala skupina za ZZD, ter se zavzela za osnovno besedilo 81. člena osnutka sprememb in dopolnitev poslovnika skupščine SR Slovenije. Odbor za družbenopolitični sistem Člani odbora na osnutek sprememb in dopolnitev poslovnika skupščine SR Slovenije niso imeli pri-pomb. Pismene pripombe na to točko so posredovale de-legacije KS Bratov Babnik, KS Hinko Smrekar, KS Milan Majcen, KS Koseze, KS Litostroj, KS Zg. Ši-ška in konferenca delegacij Litostroj št. 17 in Lito-stroj št. 20. Ker ni bilo razprave, je predsednik predlagal v sprejem naslednji • ¦" . i i Ij . ¦ ' ¦ ' sklep: ' . .' Skupščina občine Ljubljana-Šiška sprejema osnu-tek sprememb in dopolnitev poslovnika skupščine SR Slovenije s tem, da se pripombe posredujejo predla-gatelju, da jih upošteva pri izdelavi predloga, oz. da poda obrazložitev, kolikor jih ni mogel upoštevati. Tako predlagani sklep so delegati vseh treh zborov soglasno sprejeli. , ...... ¦ .- ' ¦ ' :;•..'i . i-. K 7. točki dnevnega reda: POROČILO O IZVAJANJU DRUŽBENEGA DO-GOVORA O KADROVSKI POLITIKI NA OBMOČJU LJUBLJANSKIH OBČIN OSNUTEK SPREMEMB IN DOPOLNITEV DRUŽ-BENEGA DOGOVORA O OBLIKOVANJU IN IZVA-JANJU KADROVSKE POLITIKE NA OBMOČJU LJUBLJANSKIH OBČIN Uvodno obrazložitev k tej točki dnevnega reda je podal tov. Ivan NEMANIČ, predsednik komisije za spremljanje uresničevanja družbenega dogovora o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike na ob-močju ljubljanskih občin. O tej točki dnevnega reda je razpravljal odbor za družbenopolitični sisteni, ki je zavzel naslednje ugo-tovitve oz. stališča: — pomen kadrovskih služb v družbenopolitičnem kakor tudi v družbenoekonomskem razvoju je velik, vendar pa ugotavljamo, da te službe še nimajo po-vsod takšne veljave, kakršno bi morale imeti. — Potrebna bi bila široka družbena akcija za stro-kovno usposobitev kadrovskih služb, predvsem zaradi novih zadolžitev oziroma prevzetih nalog s področja usmerjenega izobraževanja. — V poročilu o izvajanju družbenega dogovora bi bilo potrebno prikazati rast zaposlovanja po posa-meznih področjih dela oz. panog. — Ugotavljamo, da stalno spremljanje izvajanja kadrovske politike zagotavlja napredek na tem po-dročju. — Kadrovske službe bi se v bodoče morale bolj angažirati pri volitvah tako v samoupravne organe kakor tudi pri volitvah delegacij za družbenopolitič-ne skupnosti in samoupravne interesne skupnosti. — Odbor za osnutek družbenega dogovora o spre-membah in dopolnitvah družbenega dogovora o obli-kovanju in izvajanju kadrovske politike na področju ljubljanskih občin nima pripomb in meni, da gre lahko v takšni obliki v javno razpravo. Stališče predsedstva OK SZDL Ljubljana-Šiška: Koordinacijski odbor za kadrovska vprašanja in predsedstvo OK SZDL sta na svojih sejah razprav-ljala o poročilu o uresničevanju družbenega dogovo-ra o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike na območju ljubljanskih občin in ocenjujeta, da poročilo prikazuje stanje na področju uveljavljanja DD in problematiko s tega področja za obdobje 1979 in 1980. DD o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike je bil sprejet v 1979. letu in oblikovane so bile tudi komisije za spremljanje uresničevanja družbenega dogovora v občinah kot tudi na ravni mesta, ob pred-hodni široki javni razpravi v temeljnih in drugih or-ganizacijah združenega dela in skupnostih ob sodelo-vanju družbenopolitičnih organizacij. Tudi v občini šiška je bil družbeni dogovor 100 % podpisan in ugotavljamo lahko, da smo na področju kadrovske politike ob spoštovanju določil družbenega dogovora uspeli zagotoviti usklajeno delovanje tako komisije za spremljanje Uresničevanja družbe-nega dogovora, skupne komisije podpisnic samo-upravnega sporazuma o štipendiranju v občini kot tudi strokovnih kadrovskih služb in drugih udeležen-cev DD. Ob aktivnem delovanju koordinacijskega odbora za kadrovska vprašanja pri predsedstvu OK SZDL kot povezovalcu širših družbenih interesov pri izvajanju kadrovske politike, spoštovanju družbenih meril in kriterijev, opredeljenih na področju izvaja-nja kadrovske politike, so narejeni vidni premiki. Ta začrtana usmeritev, ki je tudi prisotna v aktual-nih nalogah na področju kadrovske politike, je v praksi potrdila nujnost družbenega dogovarjanja in samoupravnega sporazumevanja na področju kadrov-ske politike ob spremljanju problematike na različ-nih področjih dela. Posebej pa bo po naši presoji potrebno več napo-rov, da bodo delovni ljudje in občani kot nosilci kadrovske politike bolje seznanjeni o kadrovskih rešitvah, ki morajo povsod tam, kjer so zaprte v ozke kroge, dobiti svojo odprtost. Predsedstvo sprejema poročilo komisije za sprem-ljanje uresničevanja družbenega dogovora pri SML in predlaga, da se tudi v bodoče vključijo aktualne naloge s področja kadrovske politike v programe dela pristojnim udeležencem družbenega dogovora. Koordinacijski odbor za kadrovska vprašanja in predsedstvo OK SZDL sta na svoji seji razpravljala o »Osnutku družbenega dogovora o spremembah in dopolnitvah družbenega dogovora o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike na območju ljubljanskih občin in ugotavljata, da je s temi spremembami in dopolnitvami dosežena usklajenost z že sprejetimi spremembami in dopolnitvami družbenega dogovora o uresničevanju kadrovske politike v SR Sloveniji in na osnovi na novo sprejetih zakonov ter pomanjklji-vosti, ki jih je narekovala praksa pri uresničevanju družbenega dogovora. Posebno podpiramo spremembe, vnešene v druž-beni dogovor glede načel, ki jih bomo uresničevali in ki izhajajo iz vsebine pobude tovariša Tita o ko-lektivnem delu, odločanju in odgovornosti. Podpiramo opredelitev v osnutku, da si bomo kot udeleženci prizadevali za enotno izvajanje načel in meril pri kadrovanju kadrov za najodgovornejše funkcije in naloge v družbenopolitičnih skupnostih, v družbenopolitičnih organizacijah in organizacijah združenega dela, kar lahko posebej poudarimo, da smo v občini Šiška ta načela že doslej uveljavili v praksi. Celovitost izvajanja kadrovske politike pa bo se-veda zahtevala, da bomo v celoti vodili skrb za kadre od pričetka šolanja v usmerjenem izobraževanju do politike štipendiranja, zaposlovanja ter razporeditev na ustrezna dela in naloge dodatnega izobraževanja in študija ob delu. Udeleženci družbenega dogovora prevzemamo tudi obveznosti in odgovornosti in si bomo prizadevali za uveljavlianje enotnih kriterijev pri podeljevanju od-likovanj in družbenih priznanj, ki naj vzpodbujajo delavce, delovne ljudi in občane k ustvarjalnosti in prizadevanju za še večji splošni napredek socialistič-ne samoupravne družbe. Le v kompleksni spremljavi in skrbi za kadre bo možno na vseh področjih zagotoviti izvajanje spreje-tih dokumentov. Vprašanje števila mandatov za poslovodne kadre, ki je bilo v nekaterih primerih sporno glede na do-ločilo 66. člena DD, bo v skladu s sklepom Ustavnega sodišča SR Slovenije potrebno uskladiti z določili ustave oziroma zakona o združenem delu, ki ne ome-jujeta število mandatov. Glede na dinamičen razvoj socialističnih samo-upravnih odnosov, ki zahteva tudi hitrejše podružb-ljanje kadrovske politike, pa bo treba pravno opre-deliti naloge in dela, ki naj jih opravljajo na neka-terih podiočjih kadrovske dejavnosti strokovne službe. Iz samih tez za razpravo o položaju in nalogah službe za kadrovske zadeve skupščin družbenopoli-tične skupnosti lepo izhaja ocena, da je treba za opravljanje strokovnih opravil usposobiti službe za kadrovske zadeve, ki morajo nuditi strokovne pod-lage vsem nosilcem kadrovske politike za njihovo razreševanje. Pri tem pa je treba posebej poudariti, da moraio biti strokovne kadrovske službe le stro-kovna služba v kadrovskih dejavnostih in ne izva-jalci kadrovske politike. Pa tudi sodelovanje te stro-kovne službe mora biti vsestransko in za vse, ki žele v smisiu sprejetih dogovorov o kadrovski politiki in njenem izvajanju sodelovati. Zato v celoti podpiramo usmeritev, da je treba tako v občini kot v mestu Ljubljani zagotoviti takšno organiziranost strokovnih kadrovskih služb, ki bodo strokovno in organizacijsko sposobne pripravljati ustrezna gradiva. Podpiramo stališča, ki jih je do tega dokumenta sprejel izvršni svet SML in s katerimi predlaga osnutek sprememb in dopolnitev kot sprejemljiv do-kument za javno razpravo. Izvršni svet skupščine — 14. člen sprememb v 3. alinei namesto »vod-stvene« delavce uporabiti ustreznejši izraz v skladu z zakonom o združenem delu — 19. člen sprememb v 2. alinei dopolniti še z mož-nostjo podeijevanja štipendij za izobraževanje iz dela — ob pripravi predloga uporabiti isto terminologijo v vseh členih, kadar se našteva temeljne in druge organizacije združenega dela — v skladu s sklepom ustavnega sodišča SRS IS predlaga, da se 66. člen DD, ki omejuje imenovanje individualnega poslovodnega organa, črta. Komisija za volitve in imenovanja Komisija za volitve in imenovanja ugotavlja, da osnutek sprememb in dopolnitev družbenega dogo-vora zajema spremembe in dopolnitve v tistih dolo-čilih, ki jih dosedaj družbeni dogovor ni vseboval. Komisija obenem ugotavlja, da je osnutek sprememb in dopolnitev primeren za javno razpravo, in isto-časno predlaga vsem udeležencem družbenega dogo-vora, da se aktivno vključijo v javno razpravo, ki bo trajala do 4. 7. 1981. Komisija za volitve in imenova-nja predlaga, da se javna razprava o osnutku spre-memb in dopolnitev DD odvija preko družbenopoli-tičnih organizacij tudi v krajevnih skupnostih. Pismene pripombe sta posredovali delegaciji KS Koseze in konferenca delegacij Litostroj št. 20. Ker ni bilo razprave, je predsednik predlagal v sprejem naslednje sklepe: 1. Skupščina občine Ljubljana-Šiška sprejema po-ročilo o izvajanju družbenega dogovora o kadrovski politiki na območju ljubljanskih občin na znanje, hkrati pa naroča komisiji za spremljanje družbenega dogovora o oblikovanju in izvajanju kadrovske poli-tike občine Ljubljana-Šiška, da vključi v svoj pro-gram dela aktualne naloge na področju kadrovske politike, ki so zajete v poročilu. 1. Skupščina občine Ljubljana-Šiška ugotavlja, da je osnutek družbenega dogovora o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike na območju ljubljanskih občin primeren za javno obravnavo in ga sprejema. 2. Nosilci javne obravnave naj vse pripombe po-sredujejo komisiji za spremljanje uresničevanja družbenega dogovora o oblikovanju in izvajanju ka-drovske politike na območju ljubljanskih občin do 4. julija 1981, ko poteče rok za javno obravnavo. 3. Skupščina občine Ljubljana-Šiška zadolžuje ko-misijo za spremljanje uresničevanja družbenega do-govora o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike na območju ljubljanskih občin, da pri obravnavi predloga družbenega dogovora na skupščini poda poročilo, katere pripombe so bile upoštevane oziroma katere niso bile upoštevane pri izdelavi predloga družbenega dogovora. Tako predlagane sklepe so delegati vseh treh zbo-rov soglasno sprejeli. K 8. točki dnevnega reda: PREDLOG DRUŽBENEGA DOGOVORA O SPO-MENIKIH REVOLUCIONARNEGA GIBANJA NA- RODNOOSVOBODILNE BORBE IN SOCIALISTIČ-NE IZGRADNJE NA OBMOČJU LJUBLJANSKIH OBČIN Predsednik skupščine je delegate seznanil, da je o tej točki dnevnega reda razpravljal odbor podpisni-kov družbenega dogovora o varstvu spomenikov NOB in socialistične revolucije in nima pripomb in podpira sprejem. Izvršni svet je obravnaval družbeni dogovor in nanj ni imel pripomb. Predsedstvo OK SZDL: Predsedstvo za ohranjanje tradicij NOB podpira predlog družbenega dogovora o spomenikih revolu-cionarnega gibanja, NOB in socialistične izgradnje na območju ljubljanskih občin in predlaga delegatom v družbenopolitični skupnosti, da omenjeni predlog sprejmejo. Predsedstvo ugotavlja, da so v predlogu družbenega dogovora zajete vse tiste pripombe, ki jih je oblikoval le-ta na osnutek družbenega dogovora, objavljenega v delegatskem gradivu SML z dne 12. 1. 1981, in ki je bil še pod naslovom: Družbeni dogovor o varstvu, združevanju in obnavljanju spomenikov, spominskih plošč in drugih obeležij NOB ter socialistične revo-lucije in postavljanju novih na območju ljubljanskih občin. Predsedstvo meni, da so predlagane rešitve v predlogu družbenega dogovora veliko boljše in pred-stavljajo ustrezno osnovo, da se poglobi negovanje tradicij NOB in revolucionarnega gibanja kot te-melja vzgojnih procesov in razvijanja socialistične zavesti ter da se lahko uresničujeta družbenopolitična in moralnopolitična obveznost družbe do spomenikov ter da se lahko zagotovijo drugi pogoji varstva vzdr-ževanja novogradnje in drugih nalog glede spomeni-kov naše revolucionarne preteklosti. Predsedstvo predlaga, da se ustanovijo stalne komi-sije za varstvo spomenikov revolucionarnega gibanja NOB in socialistične izgradnje na območju sleherne krajevne skupnosti ter da tudi druge družbenopoli-tične organizacije, hišni sveti, šole, samoupravne organizacije in skupnosti, društva, zlasti pa mladinske organizacije, prevzamejo skrb za varstvo, vzdrževanje in obnavljanje posameznih spomenikov. Pismene pripombe je posredovala delegacija Lito-stroj št. 20. Ker ni bilo razprave, je predsednik skupščine pred-lagal v sprejem naslednja sklepa: 1. Skupščina občine Ljubljana-Šiška sprejema družbeni dogovor o spomenikih revolucionarnega gi-banja narodnoosvobodilne borbe in socialistične iz-gradnje na območju ljubljanskih občin. 2. Skupščina občine Ljubljana-Šiška sprejema sta-lišče občinske konference SZDL kot usmeritve k družbenemu dogovoru. Predlagana sklepa so delegati vseh treh zborov so-glasno sprejeli. K 9. točki dnevnega reda: OSNUTEK ODLOKA O SPREMEMBAH IN DO-POLNITVAH ODLOKA O SPREJETJU GUP URBA-NISTIČNEGA RAZVOJA MESTA LJUBLJANE ZA DOLOČITEV OBMOČJA SMODINOVEC — Osnutek odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o sprejetju GUP urbanističnega razvoja me-sta Ljubljane za določitev območja Smodinovec — osnutek soglasja k odloku po 92. členu statuta mesta Ljubljane O tej točki je razpravljal odbor za urbanizem, sta-novanjsko in komunalno gospodarstvo. Odbor glede glinokopa G 3 ugotavlja, da iz obrazložitve ni raz-vidno, ali je kmetijska zemljiška skupnost občine Ljubljana-Šiška dala soglasje k osnutku odloka. Če je tako soglasje dala, ga podpira tudi odbor za urba-nizem, stanovanjsko in komunalno gospodarstvo s pripombo, da je v 4. členu odloka potrebno predpisati obvezno izdelavo zazidalnega načrta, ki naj vsebuje tudi načrt sanacije po eksploataciji. Do sprejema tega dokumenta naj za območje glinokopa G 3 velja pre-poved pričetka eksploatacije. Odbor je mnenja, da je potrebno razreševanje pro-blematike asfaltne baze povezovati z ukinitvijo asfaltne baze v KS Podutik. Iz obrazložitve je raz-vidno, da bo asfaltna baza samo začasna (za 10 let), zato je odbor mnenja, da bi kazalo že zdaj določiti dolgoročno lokacijo, še zlasti zato, ker zakon o urba-nističnem planiranju ne pozna začasnih lokacij. Pismene pripombe so posredovale delegacija Ko-seze, delegacija Zg. Šiška in konferenca delegacij Li-tostroj št. 20 ter delegacija KS Podutik. V razpravi je sodeloval delegat delegacije KS Po-dutik. Predsednik je predlagal v sprejem naslednje sklepe: 1. Skupščina občine Ljubljana-Šiška soglaša s sta-lišči izvršnega sveta vključno s tem, da predlagatelj prouči vse pogoje, ki jih je podala delegacija KS Podutik k osnutku odloka o spremembah in dopolnit-vah odloka o sprejetju GUP urbanističnega razvoja mesta Ljubljane za določitev območja Smodinovec. 2. Investitor mora v času od priprave osnutka v predlog podati KS Podutik odgovore na pogoje ozi-roma stališča. V tem roku naj cestno podjetje Ljubljana (ki je upravljalec stare asfaltne baze) doseže dogovor z in-vestitorjem nove asfaltne baze, da takoj ukine staro asfaltno bazo, ko se bo pričela izgradnja nove asfaltne baze pri Smodinovcu. 3. Skupščina občine Ljubljana-Šiška glede na prvi in drugi sklep ne soglaša s predlogom izvršnega sveta SML o prekvalifikaciji osnutka odloka v predlog. Tako predlagani sklepi so bili sprejeti z enim vzdr-žanim glasom. K 10. točki dnevnega reda: OBRAVNAVA GRADIVA ZA ZO SML, KI BO 4. JUNIJA 1981, IN DOLOČITEV DELEGATOV Stanje prometne varnosti in ukrepi za izboljšanje prometa v Ljubljani a) Cestno-prometna varnost v Ljubljani v letu 1980 b) Predlog prometne ureditve na delu ožjega ob-močja mesta v letu 1981 s programom izgradnje in ureditve kolesarskega prometa c) Osnutek odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o ureditvi cestnega prometa v Ljubljani O tej točki dnevnega reda je obravnaval odbor za urbanizem, stanovanjsko in komunalno gospodarstvo in ugotavlja, da je pozornost osredotočena predvsem na mestno središče, medtem ko prometni varnosti v drugih občinah ni posvečena takšna pozornost: na primer kolesarske steze; prehod za pešce, predvsem preko vpadnic — prekratki interval za pešce; svet-lobne označbe prehodov za pešce itd. Na sam osnutek odloka odbor nima pripomb, če-prav načelno smatra, da je potrebno sočasno zagoto-viti zadostno število parkirnih mest, v nasprotnem primeru bodo prizadeti tisti Ljubljančani izven občine Center, ki imajo opravek v tej občini. OSNUTEK PRIPOROČIL O OMEJITVI VIŠIN STANOVANJSKIH OBJEKTOV V LJUBLJANI Odbor za urbanizem, stanovanjsko in komunalno gospodarstvo: Odbor za urbanizem, stanovanjsko in komunalno gospodarstvo predlaga, da se bistvene elemente iz priporočil oblikuje v odlok, saj predloženo gradivo nima obvezujočega značaja. POROČILO O DELU IS IN UPRAVNIH ORGA-NOV TER STROKOVNIH SLUŽB SML OD APRILA 1980 DO MARCA 1981 Odbor za družbenopolitični sistem: ' '" Pri obravnavi poročila je odbor prišel do naslednjih ugotovitev: — Pri delu IS SML je opaziti, da le-ta vse preveč samostojno odloča o tistih zadevah, ki niso bile pre-nešene z občin v njegovo pristojnost. — Ravno tako se opaža premajhno sodelovanje med posameznimi organi občine, tako da se o dolo-čenih zadevah sprejema različna politika. POROČILO O DELU UNZ MESTA LJUBLJANE ZA LETO 1980 Odbor za družbenopolitični sistem: Glede ria to, da bo poročilo o delu UNZ mesta Ljubljane za leto 1980 podano na seji SML, odbor o poročilu ni razpravljal. UGOTOVITVE, STALIŠČA IN SKLEPI O RAZ-VOJU DRUŽBENOEKONOMSKIH ODNOSOV IN ORGANIZIRANOST ZDRAVSTVA V LJUBLJANI Odbor za družbenoekonomske odnose: Odbor predlaga, naj delegati na seji SML zahte-vajo, da skupščina zdravstvene skupnosti mesta Ljubljane odgovori na dane pripombe. Odbor pa sicer soglaša z ugotovitvami, stališči in sklepi zbora občin in zbora združenega dela in skupščine zdrav-stvene skupnosti mesta Ljubljane. OSNUTEK ZAKONA O UREDITVI AVTO TAKSI SLUŽBE V LJUBLJANI Odbor za urbanizem, stanovanjsko in komunalno gospodarstvo: Na osnutek odloka o ureditvi avto taksi službe v Ljubljani odbor nima pripomb. STANJE PRESKRBLJENOSTI LJUBLJANE Z ENERGETSKIMI GORIVI IN ELEKTRIČNO ENER-GIJO V LETU 1981 Z AKCIJSKIM PROGRAMOM Odbor za družbenoekonomski razvoj: Iz poročila je razvidno, da bomo morali v kar naj-večji meri zmanjšati porabo vseh energetskih virov, pri čemer pa bodo tudi morali doprinesti svoj delež tako ekonomski kot varčevalni ukrepi. Odbor sprejema poročilo na znanje in podpira v gradivu predlagane ukrepe. Pripombe delegacij KS na 9. točko 40. skupnega za-sedanja: OBRAVNAVA GRADIVA ZA ZBOR OBČIN SML, KI BO 4. JUNIJA 1981 IN DOLOČITEV DELEGA-TOV 1. KS Koseze V zvezi z družbenim dogovorom o izgradnji in fi-nanciranju nove stavbe ljudske revolucije Slovenije ima delegacija pomisleke o izvedbi tega programapri sedanjih gospodarskih težavah in restrikcijah gradnje objektov v negospodarstvu. Delegacija želi pojasnilo v koliko družbeni dogovor zagotavlja finančna sred-stva v celoti za izgradnjo tega muzeja in kakšna je finančna struktura v končni fazi izgradnje in kasnej-šega vzdrževanja tega objekta. Ta objekt ne bo mogel iz ustvarjenega dohodka kriti stroške vzdrževanja. Pri obravnavi gradiva o stališčih in sklepih o raz-voju družbenoekonomskih odnosov in organiziranosti zdravstva v Ljubljani, delegacija podpira predloge podane v gradivu. Istočasno opozarjamo, da se ne bi dogajalo v bodoče, kakor se dogaja danes, da prena-šajo breme plačil za zdravstvene usluge iz splošnega zdravstva na bolnišnice ali obratno. Dogaja se, da zdravnik specialist zahteva dodatne specialistične preglede pri bolniku, istočasno pa mu ne izda naloga za te preglede, temveč ga ponovno vrača na splošno ambulanto. Delegacija sprejema poročilo o stanju preskrblje-nosti z energetskimi viri in gorivi y letu 1981. Dele-gatom ni povsem jasna dikcija Plinarne Ljubljana, ko ugotavlja, da v letošnjem letu prodaja plin po-trošniku po nižji ceni, kot v letu 1980. Glede na poročilo in predloge o prometni varnosti in cestnega prometa v Ljubljani, delegacija sprejema na znanje. Na predlog prometne ureditve prometa na ožjem območju mesta v letu 1980 pa delegacija spra-šuje in želi pojasnilo, a) kako bo urejen dostop z vozili do glavne mestne tržnice, b) delegacija predlaga, da bi udeležencem sklepa-nja zakonskih zvez izdajali za dan sklepanja te za-konske zveze za določeno uro posebne nalepke in s tem omogočili pristop poročnim parom z vozili do magistrata. Glede na poročilo o graditvi in vzdrževanju zaklo-nišč na območju mesta Ljubljane, delegati žele po-jasnilo, koliko finančnih sredstev se zbere v Ljub-ljani letno za zaklonišča in kakšni so kriteriji pri določanju prioritete gradnje zaklonišč. 2. KS Hinko Smrekar Predlagamo, da se z odločitvijo počaka toliko časa, da bodo obvoznice končane in predane prometu. Ko bodo obvoznice obratovale, se stvar ponovno preuči in naj situacijo raztolmačijo strokovnjaki. 3. KS Zg. šiska Pri 10. točki — prometna ureditev, delegacija pred-log podpira v tem smislu, da se mestno jedro osvo-bodi prometa in da pešcu večje površine. Delegacija podpira predlog o omejitvi višin stano-vanjskih objektov, razmišlja pa, ali ne bi bilo to pod-ročje možno urediti z odlokom. POROČILO O DELU IZVRŠNEGA SVETA IN UO TER SLUŽB SVETA Izvršni svet skupščine občine je na 207. seji obrav-naval poročilo o delu izvršnega sveta, upravnih orga-nov ter služb SML za obdobje od aprila 1980 do marca 1981 ter predlaga, da se poročilo sprejme. Izvršni svet skupščine občine ugotavlja, da je bilo v omenjenem obdobju veliko sodelovanja med izvrš-nima svetoma, prav tako tudi upravnimi organi, razen komitejev za izobraževanje, raziskovanje, kul-turo in telesno kulturo. Izvršni svet skupščine občine ugotavlja slabosti pri enotnem izvajanju programa komiteja za družbene dejavnosti skupščine občine in mestnim UO. Posebno izrazita neinformiranost je med občinskimi UO in komitejem za kulturo, izobraževanje, raziskovanje in telesno kulturo. Zato opozarjamo IS SML, da se le s težavo realizirajo zastavljeni programi dela na teh področjih. Prav tako opozarja na neustrezni sestav komitejev za področje družbenih dejavnosti. Ponovno predlagamo IS SML, da se do spremembe sestava omenjenih komitejev razreši to sodelovanje vsaj tako, da se na seje komiteja vabi predstavnike občinskih komitejev za družbene dejavnosti, da se okrepi med-sebojno sodelovanje in informiranost z izmenjavo za-pisnikov, tako kakor poteka to sodelovanje s komi-tejem za zdravstveno in socialno varstvo. Enake težave se pojavljajo tudi pri komiteju za gostinstvo in turizem, tudi tu ni nobenega sodelova-nja in informirancsti. 1. POROČILO O DELU UNZ ZA LETO 1980 IS sprejema poročilo o delu UNZ za leto 1980 z na-slednjimi stališči in ugotovitvami: — Iz poročila je razvidno, da so delavci UNZ pri svojem delu vložili veliko truda, da se je delo v zad-njem obdobju izboljšalo, predvsem v smeri ekspedi-tivnejšega razreševanja nalog za potrebe delovnih ljudi in občanov. — IS ugotavlja, da se je glede na povečano število občanov in tudi njihovih vlog, zato predlagamo, da se ustanovi posebna delovna skupina, imenovana s strani mestne in občinskih skupščin in prouči mož-nost prenosa določenih nalog in opravil na občino, skladno z že predlaganimi rešitvami. 2. STANJE PROMETNE VARNOSTI IN UKREPI ZA IZBOLJSANJE PROMETA V LJUBLJANI IS sprejema poročilo o stanju prometne varnosti in ukrepe za izboljšanje prometa v Ljubljani z nasled-njimi stališči in ugotovitvami: — Prometna varnost se na območju Ljubljane iz-boljšuje, kar dokazuje zmanjšanje prometnih nezgod s smrtjo. Za boljšo varnost v cestnem prometu je vplivala predvsem večja aktivnost organov UNZ, sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, komiteja za promet in zveze ter vseh dejavnikov s področja vzgoje in izobraževanja. — Za učinkovito razreševanje problematike cest-nega prometa podpiramo predlagane rešitve ureditve prometa v ožjem mestnem jedru, istočasno pa opo-zarjamo, da je potrebno sočasno z rešitvami v ožjem središču mesta zagotoviti, da te rešitve ne bodo šle na račun poslabšanja prometnega stanja_ izven ožjega območja, kar pomeni, da je potrebno sočasno reševati celotno prometno situacijo na območju ljubljanskih občin in širše, v kolikor bo to potrebno. — Predlagamo tudi vsem pristojnim organom in organizacijam, še tesnejšo povezavo med mestnim komitejem za promet in zveze ter pristojnim občin-skim upravnim organom, predvsem po vprašanju pravilne namestitve in vzdrževanja prometne signali-zacije na območju občine Ljubljana-Šiška. Osnutek priporočil ' ' •' " o omejitvi višin stanovanjskih ' objektov v Ljubljani • ; ¦' ¦¦.. .-: Gradivo SML št. 37/maj 1981 Na osnovi ugotovitev in stališč upravnih organov za ljudsko obrambo in požarno varnost o omejitvah višin stanovanjskih objektov v Ljubljani in zagotav-ljanja in izbora tipa stanovanjskih objektov glede na potrebe stanovalcev, lokacije, nosilnosti tal, upošte-vanja vidika varnosti stanovalcev, urbanizma, civilne zaščite, humanega bivanja in sociologije, ekonomike in tehnike gradnje se predlaga skupščini občine Ljubijana-Šiška, da podpre osnutek priporočil o ome-jitvi višin stanovanjskih objektov v celoti, kakor se prediaga v delegatskem gradivu SML št. 37, 12. 5. 1981. Cmenjena priporočila so nastala na pobudo komi-teja za urbanizem in varstvo okolja SML, ravno tako pa so v pripravi sodelovali upravni organi za ljudsko obrambo, požarno varnost, samoupravne interesne skupnosti, strokovne organizacije ter sprejeli predlo-žena stališča kot sprejemljiva in primerna za zago-tavljanje vseh varstvenih, humanih in racionalnih vidikov gradnje stanovanjskih objektov. Stanje preskrbljenosti Ljubljane z energetskimi gorivi in električno energijo v letu 1981 Nedvomna je ugotovitev, da se stanje oskrbljenosti Ljubljane, in tudi občine Ljubljana-Šiška, z ener-getskimi gorivi in električno energijo v letu 1981 poslabšuje. Če izhajamo iz predložene informacije, ki je v nekem smislu lahko tudi analiza, potem pomeni že samo dejstvo, da se bomo nahajali v težki situaciji glede oskrbljenosti, potreba po ukrepanju. Informa-cija sama ponuja nekatere ukrepe, ki pa niso niti ukrepi, ampak le ugotovitve. Zato jih v tem pogledu ne kaže sprejeti, če se ne spremene. V občini Ljubljana-Šiška smo na pobudo ISNAP-a (interesne skupnosti za nafto in plin) preko izvršnega sveta predlagali vsem OZD, da se v letu 1981 zaradi pomembnosti vključijo v akcijo varčevanja z ener-gijo, da prično oziroma z akcijskim programom na-ravnanosti opredelijo svoj delež v varčevanju. Mar ni potrebno, da takšno pobudo sprejme tudi skupščina mesta Ljubljane. Predlagamo, da delegati sprožijo to pobudo. IS sprejema poročilo o graditvi in vzdrževanju za-klonišč na območju mesta Ljubljane z naslednjimi stališči in ugotovitvami: 1. Z zakloniščno problematiko in letnim načrtom gradnje javnih zaklonišč mora Uprava za ljudsko obrambo skupščine mesta Ljubljane tekoče seznanja-ti IS SOb Ljubljana-Šiška s predlogom, da se gradiva o uresničevanju programov graditve javnih zaklonišč dostavijo v obravnavo zborom občinske skupščine. Na ta način se bo zagotovil večji vpliv delegatskih struktur na oblikovanje zakloniščne politike ter isto-časno povečala informiranost delovnih Ijudi in obča-nov o zakloniščni problematiki. 2. Za učinkovito razreševanje problematike vzdrže-vanja zaklonišč, zlasti v stanovanjskih objektih, je potrebno zagotoviti, da se v vzdrževanje vključi tudi civilna zaščita, predvsem pa hišna samouprava, saj je poznavanje zakloniščne problematike v svojem okolju tudi del usposabljanja prebivalstva za obram-bo in zaščito. 3. S praktičnim usposabljanjem je potrebno sezna-njati prebivalce z zakloniščnimi objekti, ki jih bodo uporabljali, ker so prebivalci o tem premalo sezna-njeni. 4. Da bi zagotovili vzdrževanje zaklonišč, je potreb-no takoj po sprejetju novega republiškega zakona o splošni ljudski obrambi in družbeni samozaščiti pri- stopiti k smiselni dopolnitvi odloka o graditvi zaklo-nišč na območju mesta Ljubljane. 5. Nosilci nalog za izboljšanje zakloniščne proble-matike morajo zagotoviti realizaeijo predlaganih sklepov v poročilu. 6. O realiziranih nalogah je treba obvestiti IS SOb Ljubljana-Šiška. Delegati, ki se bodo udeležili seje ZO, ki bo 4. ju-nija 1981, so: 1. GABROVŠEK Jože ,,'.- , . ¦ ... 2. ŠAVNIK Tomaž ml. 1( ;.- , ;. 3. NOVAK Anica 4. ŠETINA Jože • .¦•,- <, .,., , - -. . 5. ŠAVNIK Tomaž st. '. ¦¦ ,', ", . ' ..: '.. 6. ZUPANČIČ Tone ¦¦ ¦ * Predlagani delegati so bili soglasno p&trjeni. K 11. točki dnevnega reda: OBRAVNAVA GRADIVA ZA SEJO ZO SKUP-ŠČINE SR SLOVENIJE Gradivo za sejo zbora občin SRS je obravnaval iz-vršni svet in nanj ni imel pripomb. Ker delegati niso imeli pripomb na gradivo za sejo ZO SRS, je predsednik zaključil točko in prešel na naslednjo. K 12. točki dnevnega reda: KADROVSKE ZADEVE 1. Imenovanje v svet osnovne šole heroja Franca Bukovca Medvode-Preska. Ker ni bilo razprave, je predsednik predlagal v sprejem naslednji sklep: Tov. OSOVNIKAR Stanislav, roj. 26. 8. 1935, stanu-joč Preska 4a, Medvode, se kot delegat družbenopo-litične skupnosti imenuje v svet oshovne šole heroja Franca Bukovca Medvode-Preska. Predlagani sklep je bil soglasno sprejet. 2. Imenovanje začasnega poslovodnega organa osnovne šole Medvode-Svetje v ustanavljanju. Ker ni bilo razprave, je predsednik predlagal v sprejem naslednji sklep: Tov. Anica NOVAK, roj. 22. 7. 1938, s končanim učiteljiščem, ravnateljica osnovne šole heroja Tineta Rožanca, predsednica družbenopolitičnega zbora skupščine občine Ljubljana-Šiška, stanujoča Zbiljska 7, Medvode, se imenuje za začasnega poslovodnega organa osnovne šole Medvode-Svetje v ustanavlja-nju. Predlagani sklep so delegati soglasno sprejeli. Seja je bila zaključena ob 19.30. Tajnica zbora združenega tlcla: Živa Isajlovič, 1. r. Predsednik skupščine občine Ljubljana-Šiška Franc Dejak, 1. r.