Zadnja generacija gimnazijskih maturantov Šolsko leto 1983/84 pomeni prelomnico v srednješolskem izobraževanju. Z iztekom tega šolskega leta je namreč prene-hala obstajati gimnazija. Zadnji rod gimnazijskih maturantov bo tako letos zadnjič opravljal »zrelostni izpit« — maturo. V bodoče tega ne bo več. Nov si-stem srednjih šol (usmerjeno izobraževanje) je zamenjal do-sedanjo gimnazijo in druge sred-nje šole, namen preobrazbe pa je, da mladega človeka čimprej usmeri v poklic, ki ga veseli. Se-veda so še prisotni začetni pro-blemi, čas pa bo pokazal umest-nost sedanje šolske reforme. Gimnazija Stična, ki se je pred tremi leti preselila iz stiškega sa-mostana v novo šolo v Ivančno gorico (Šolski center »Josip Jur-čič« Ivančna gorica), letos praz-nuje 39-letnico svojega obstoja in 29-letnico prve mature. Ti dve letnici zgovorno pričata, kako velik pomen je imela Stiška gi-mnazija, v kulturni in šolski zgo-dovini, za naš kraj, občino Gro-suplje in tudi za Slovenijo. Za potrditev tega navedimo nekaj podatkov od šolskega leta 1954/55 do vključno šolskega leta 1973/74. V tem času je zak-Ijučni izpit opravilo 462 matu-antov. Od teh jih je 245 kon-čalo višjo ali visoko šolo. Tako nam je Gimnaz.ija »Josip Jurčič« Stična dala veliko pomembnih žena in mož in sicer: 12 zdravni-kov, 15 profesorjev, 45 diplomi-ranih inženirjev, 6 teologov, 7 oficirjev, 3 pravnike, 3 defekto-loge, 3 stomatologe, 22 višjih medicinskih sester, itd. Zavedati se moramo, če ne bi bilo stiške gimnazije, potem tudi ne bi imeli toliko izobražen-cev iz naših krajev, ki niso uve-Ijavljeni samo doma, ampak tudi v tujini. Tega se zavedamo tudi mi, zadnja generacija gimnazijskih maturantov, zato si bomo priža-devali, da bomo upravičili pomen gimnazije, kot kulturne institucije, ki. nam je dala tisto osnovno znanje,'s katerim se de-jansko lahko vpišemo na katero-koli fakulteto. In prav to je bila prednost gimnazije pred novim-sistemom srednješolskega izo-braževanja, ki take možnosti ne daje več v taki širini, ampak utesnjuje učence usmerjenega izobraževanja v smeri oz. usmeritvi, ki si jo je izbral po končani osnovni šoli, s tem v po-klicu, ki si ga poštirih letih šola-nja morda ne bo več želel. Sicer pa, čas bo prinesel odgo-vor. Zato zadnja generacija sti-ških gimnazijskih maturantov želi svojim naslednikom v vseh usmeritvah vsaj toliko, če <