RA2STAVA V SLOVENSKEM ŠOLSKEM MUZEJU 120 let telesne vzgoje V šolskem muzeju na Po-ljanski cesti so 23. maja odprli razstavo »Razvoj šolske tele-sne vzgoje na Slovenskem ter izdali pomemben katalog z bi-bliografijo s tega področja. S tem se je muzej vključil v vrsto proslav ob 30-letnicipraznova-nja dneva mladosti. Razstavo pa lahko po pomembnosti šte-jemo med izredne dogodke pri proučevanju razvoja naše tele-sne kulture. Prikazuje razvoj telesne vzgoj e od njenih začetkov pred 120 leti pa do danes. Zelo jasno je moč ugotoviti, kako se je šolska telesna vzgoja v prete-klosti prebijala do veljave med učnimi predmeti. Vse do leta 1941 je bila tako po vsebini kot po učnih urah neenakovredna ostalim učnim predmetom in so jo obravnavali kot nekako veščino ter ji temu primerno tudi odmerjali delež v šoli. Tu-di telovadni učitelji so v šolah uživali manj ugleda kot drugi učitelji. Ta zapostavljenost se je vlekla tja do dobrih 30 let nazaj, ko se jetuditelesni vzgo-ji odprla pot do polnega uve-ljavljanja. Posebno zanimiv je del raz-stave, ki govori o razvoju po osvoboditvi, kjer je telesna vzgoja doživela revolucionar-no preobrazbo in viden napre-dek tako pri ustvarjanju socia-lističnega sistema telesne vzgoje kot na področju mate- rialnega razvoja, literature itd. V sedanjih osnovnih šolah, ce-lodnevni šoli, usmerjenemu izobraževanju in na visokošol-skih ustanovah pa zaseda da-nes pomembno mesto. Katalog, ki so ga izdali sode-lavci muzeja pojasnjuje vsebi-no razstave, v njem pa so raz-prave dr. Draga Stepišnika, ki pojasnjuje razmere med obe-ma vojnama ter začetke ra-zvoja telesne vzgoje, Edija Ser-pana, prof. Ivana Križnarja ter bogata bibliografija. Razstavo je pripravila inure-dila Tatjana Hojan, pokrovi-teljstvo pa je prevzela Tele-snokulturna skupnost SR Slo-venije.