^ZA UVOD Včasih je v pravem trenutku težko najti res pravo besedo, še bolj pa jo izreči in o njej povedati kaj lepega in svetlega. Kako dragocena je, nam v svoji raziskavi Metafore in njihova slovnična klasifikacija približa mladi avtor Gašper Tonin, ki predstavlja del metaforike, vlogo metafore in njene pomene. V tej številki, s katero zaključujemo leto 2017, ima v intervjuju Mire Hedžet Krkač svojevrstno težo, tudi moč, beseda prvega urednika revije, profesorja, sodelavca in raziskovalca književnosti, Silva Faturja, ki opozarja, da so nekatere stvari vedno nove, zanimive in enkratne, še zlasti učiteljeva prizadevanja in iskanja novih poti in možnosti v šoli in poučevanju. V Didaktičnih izzivih tokrat Tanja Rupnik Vec in Špela Bregač predstavljata, kako tudi pri pouku književnosti učitelj lahko sooblikuje kritično mišljenje dijaka, Irena Rakovec Žumer spregovori o dolgoletnih izkušnjah pri poučevanju dijakov športnikov, ki se izobražujejo na daljavo in je njihov učitelj tudi mentor, sogovornik in usmerjevalec pri samostojnem učenju ob računalniku; v članku Formativno spremljanje pri pouku slovenščine v gimnaziji Tatjane Cvetko beremo, kakšen je lahko pouk po načelih formativnega spremljanja tudi v srednji šoli; prispevek Vanje Rušt je odsev vsakodnevnega prizadevanja pri vključevanju učencev priseljencev v osnovnošolski sistem in učenja slovenščine, takrat ko ta ni materinščina, pač pa mladostnikov drugi ali celo tretji jezik. Beseda, ki jo raziskujemo z učenci in dijaki pri pouku, ostaja živa tudi v prispevku Mojce Honzak, v katerem avtorica predstavlja nagrajeno besedilo Mihe Mazzinija Zvezde vabijo in predstavitev knjige Milene Kerndl, kjer je avtobiografsko v delih slovenskih romanopisk predstavljeno s perspektive resničnosti in fikcije. Vabim vas k branju in sooblikovanju revije!