Listje in cvetje__________________________ Iz zaklada naših pregovorov. 41. Mrtvaška obleka nima žepov. Jako pripravna je krojaška naredba, da imamo pri obleki žepe. Marsikatero reC si hoče človek posebno zavarovati in jo nosi vedno pri sebi. Kakor nalašč rau je v to svrho — 176 — žep pri obleki. Zlasti pa imamo žepe zato, da imamo takoj na razpolago take reči, ki jih potrebujemo vsak dan, in navadno še po večkrat na dan, n. pr. ž e p n o u r o, denar, rutico, ključe itd. Mrlič nič več ne potrebuje takih reči, ki jih navadno nosimo v žepu. Zato tudi njegovi obleki ni treba žepov. Kogar oblečejo v mrtvaško obleko, ne potrebuje več u r e, ker zanj so se iztekle ure, in prišla je ona ura, o kateri pravi Zveličar, da ne more nihče več delati. Ura je namreč izborna mera za čas; a s smrtjo poteče in preneha čas in začne se večnost, za katero pa ni nobene mere. Torej nam ta lepi pregovor prav živo v spomin kliče Jezusove besede: ,Delajte, dokler je dan, zakaj pride ura, ko ne more nihče več delati." Mrliču ni treba več žepov iz. denar, zakaj denar ima veljavo le v sedanjem živ-ljenju. Kdor je unirl dobro pripravljen in je zveličan, je neizmerno bogat v Bogu, če je bil še tako ubožen na svetu. Kdor je pa pogubljen, mu nič ne morejo pomagati najvišje gore zlata in srebra. Zato opominja Oospod: »Zbirajte si zakladov v nebesih, kjer jih tatje ne izkopljejo in ne ukradejo, rja ne sne in molji ne ukončajo." Zemeljskih zakladov ne more noben mrlič s scboj vzeti, s seboj ponese edino le dobra dela, ki jih je storil v milosti božji iz ljubezni do Boga. Zato sv. pismo blagruje človeka, ki si je na zemlji nabral obila zaslugf za nebesa: ,Blagor mrtvim, kateri v Oospodu umrjo . . . zakaj njih dela gredo za njimi." Mrtvaška obleka nima žepov, ker pokojnik ne potrebuje več rutice, da bi si brisal pot raz čelo a!i solze iz oči. Zanj je potekel delavnik, nastopil je večni praznik, nič več se ne bo trudil in pehal v potu svojega obraza. Ako je lepo preživel svoje dni na zemlji, preneha zanj tudi sleherna žalost in prične se večnotrajno nekaljeno veselje. Potne kapljice ob smrtnem boju so bile njegove zadnje srage na čelu; s poslednjim vzdihljejem se mu je utrnila zadnja solza. Saj nas zagotavlja sv. pismo: ,Bog bo obrisal vse solze od njih oči, in smrti ne bo več; tudi ne bo več ne žalovanja, ne vpitja, ne boleCine, ker poprejšnje je minilo." Prav posebno naj bi si pred oči stavili ta pregovor vsi krivičniki, lakomniki in trdo-srčni skopuhi. Rešitev naloge v 9. številki. Druiba sv. Mohorja. Družba sv. Mohorja šteje letos 76.058 udov, to je 3988 manj Ž kakor lansko leto, ko smo bili dospeli do pre- K i m častnega števila 80.046 udov. — V družbene Pavel .zlate bukve", v katere se po pravilih m r e ž a vpiše vsak novo vstopivši ud, se je zapisalo d o I a r pravsorešiii: Fatur 7167 novih letnih udov, namreč od številke - i : v „ Slavko in Kristina, na Rakeku; 234 722 do ^tevilkp 241 880 vt Engelsbergcr Viktor, Oorišekjo- "4AT't.a0 SteV"^ z41:"By- ,,...,. N a n o s sip, Bizjaif Janez in Uršk Aiojz, DrazbaTazpošiljasvojim udom letos 456.348 A g a t a ministrantje na Raki; Scheiiga knjig. Pač častno število za mali in še tako P e Š e C K o p e r fn Fanči, v Ljubijani; Svetino knjige onim, katere je druzba sv. Mohorja od k r a v a Franci in ida, učenca, in Anton, svojega obstauka že podala svojim udom, r o p a r gijak (na počitnicah) v Piiberku; najdemo, da je Slovencem vkup poklonila r j Fabiancic Vladko ln rranjo, di- n Ann r\At\ • J ¦ •• • ir ¦ !¦ • ¦ x s r e d a jaka' na Bučki. 9,300.040 iztisov knjig! V lstini pa je to J o L e f število še precej višje, ker so tu štete samo k i P a r ,¦ ' . , one knjige, ki so jih prejeli udje. natisnjeni in s i n - ¦* "' . izkazani v naših koledarjih. j ¦ V Celovcu, dne 20. septembra 1903. ,,Vrtec" izhaja 1. dai vsacega mescca in stoji s prilogo vred za vse Ieto 5 K 20 h, za pol leta 2 K 60 h — Uredništvo in upravništvosv. Petra cesta št. 76, v Ljub 1 jani. Izdaje društvo ,,Pripravniškl dom". — Urejuje Ant. KržiS. — Tiska Katoliska Tiskarna v Ljubljani.