svimi Framasonstvo v Avstriji. Avstrijska vlada pravzaprav r.i razpustila framasonskih lož, marveč se lože počasi same razpuščajo. Dunajsika velika loža, kije izdajala poseben list pod naslovom »Dunajski framasonski list«, kateri pa sedaj ne izhaja, več, je razpustila svoje podružnicfe v Gradctt, Celovcu in Dunajskem novem mestu. Vzrok je v pomanjkanju članstva. Mnogi so framasonski loži obrnili hrbet, ker se bojijo za svojo eksistenco, ali vsaj velike gospodarske škode. To velja zlasti o profesorjih, uradnikih, trgovcih, podjetnikih. Prej je tilo v loži včlanjenih tudi precejšnje število vodilnih osebnosti avstrijske socialne demokracije. Socialisti pobijajo z besedami kapitaliste ¦kot ljudske krvoaes«. V framasonskih ložah pa sedijo s kapitalisti in branitelji kapitalizma za isto mizo. Združuje jih vez proticerkvenega in protibožnega svobodomiselstva. Tako je v Franciji, tako je tudi bilo v Avstriji. Po februarski revoluciji, ki so jo priredili v Avstriji socialisti v zvezi s ko- munisti, pa so socialisti izginili iz framasonske lože: ali so sami izginili, ali pa so jih meščanski r obodoraisleci postavili pred vrata. Nekaj je tudi avstrijska vlada ukrenila proti framasonski loži, ikar ji ni všeč. Poslužila se je namreč zakona o društvih ter pošiljala v framasonske lože organe politične oblasti v svrho nadzorstva. To je framasonom, ki svoje delo najrajše vršijo med 4 stenami pod varstvom najstrožje tajnosti, jako neprijetno. Tako je začelo framasonsko del-o v Avstriji vedno bolj usihati. To more biti državi in njeni pravilni ureditvi samo v prid. Framasonstvo kot protivnik Boga in cerkve ovira vsepovsodi ureditev družbe in države po krščanskih načelih. Ali krščanstvo ali boljševizem. Broj spreobrnjencev, iki prestopijo iz raznih krivih ver v katoliško cerkev, se v Zedinjenih državah Severne Amerike veča od leta do leta. Preteklo leto jc stopilo v katoliško cerkev blizu 50 tisoč oseb, za 9000 več nego v prejšnjem letu. V vedno širše kroge prodira prepričanje, da more svet rcšiti samo pravo krščanstvo. Če svet nc bo iskal rešitve pri Bogu in Kristusu, mu ne preostaje drugega nego brezdno boljševiz- ma, ki preti človeštvu. Bostonski kardinal O'Connel jo nujnost tega razvoja jasno in odločno povdaril s temi besedami: »Pri nas je še mnogo učiteljev in profesorjev, ki širijo nazore, kateri ubijajo duha ter utrjujejo načcla materialističnega mnenja (ki zanika Boga in duš-o). To je boljševizem salonov (gosposkih sob) in mode; njegovi pristaši dostikrat sami ne znajo, kam vodijo narod.« Resnicne in pravilne besebe! Razvoj, ki ne pozna ne Boga n. duše, gre tem potom: iz liberalizma (lažnjivega svobodomisels-tva) v materializem (ki veruje samo v materijo = tvar, to je, ikar se vidi in zazna z lastnimi čuti), iz materializma v nekrščanski socializem in boljševizem. Modern. čas potrjuje staro resnico: eifini Odrešenik ljudi in narodov je Kristus, SId božji. Ministriral je pri 5503 svetih mašah. Pari§ki katoliški list »La Croi_x« (Sv. križ) poroča o nekem Amerikancu z imenom Eduard Kramer, ki je ministriral pri 5000 svetih mašah. Star je 65 let. Veliko je potoval, prepotoval je okoli 500.000 ikm. Kjer je na svojih potovanjih po fcopnem in po vodi d-obil katoliškega duhovnika, ki je služil sv. mašo, mu je ministriral. Včasih je ministriral dnevno pri 8—9 sv. mašah. Ta bogoljubni Amerikanec namerava še v bodoče pridno služiti pri sv. maši, dokler mu Bog ohi-ani življenje in zdravje.