Ormož, 1.12.2011 Letnik 9 TISKOVINA Številka 9 POŠTNINA PLAČANA PRI POŠTI ORMOŽ VSEBINA 21. Predlog Odloka o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi Osnovne šole Velika Nedelja - prva obravnava 22. Predlog Sprememb in dopolnitev Statuta Občine Ormož - prva obravnava 23. Predlog Sprememb in dopolnitev Poslovnika občinskega sveta - prva obravnava Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 - uradno prečiščeno besedilo) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Predlog Odloka o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi Osnovne šole Velika Nedelja – prva obravnava V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 - uradno prečiščeno besedilo) bo pri obravnavi odloka sodeloval: - Vili Trofenik, občinski svetnik Ormož, dne 1.12.2011 Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 21. PREDLOG ODLOKA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ODLOKA O USTANOVITVI OSNOVNE ŠOLE VELIKA NEDELJA - prva obravnava I. UVOD 1. Ocena stanja in razlogi za sprejem odloka Obstoječa organizacija izvajanja javne službe vzgoje in izobraževanja za predšolske otroke v Občini Ormož je organizirana v enovitem javnem zavodu Vzgojno izobraževalni zavod Vrtec Ormož, ki ima v svoji sestavi štiri organizacijske enote od katerih imata dve enoti še po en dislocirani oddelek. Taka organizacija je bila zastavljena pred več kot tremi desetletji prvenstveno zaradi poenotenja pedagoškega vodenj, zagotovitve enotnega higiensko-prehrambnega režima za vse otroke zajete v predšolsko vzgojo in izobraževanje in organizacijo svetovalne službe. Vsega navedenega v takratnih razmerah ni bilo možno zagotoviti delno zaradi razdrobljenosti, delno pa zaradi pomanjkanja ustrezno usposobljenega kadra za pedagoško vodenje, svetovalno službo higiensko-prehrambno področje. Ob nesporno pozitivnih učinkih takratne reorganizacije oziroma ustanovitve enovitega javnega zavoda za področje predšolske vzgoje in izobraževanja, ki se potrjeval skozi dolgoletno prakso so se pa pojavile tudi nekatere pomanjkljivosti, ki jih je bilo možno zaznati predvsem v odnosu vrtca do lokalnega okolja, premajhnega sodelovanje med nekaterimi osnovnimi šolami in vrtcem kot zavodom oziroma njegovimi organizacijskim enotami. Organizacijske težave so se pojavili tudi pri zagotavljanju tehničnega osebja za vzdrževanje zgradb, igrišč in zelenic na dislociranih enotah vrtca. Zaradi razdrobljenosti in dostikrat nepripravljenosti na sodelovanje med osnovnimi šolami in vrtcem so se povečevali tudi obratovalni stroški. Navedeno zahteva resni razmislek o nadaljnji organizacijski shemi, ki mora biti podrejena predvsem cilju zagotavljanja čim kvalitetnejšemu izvajanju javne službe na tem področju. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 V Poročevalcu občine Ormož št. 6 z dne 01.09.2011 sta bila objavljena Odlok o spremembah in dopolnitvah odloka o ustanovitvi Osnovne šole Miklavž pri Ormožu - osnutek in Odlok o sprememb in dopolnitvah odloka o ustanovitvi Osnovne šole Ivanjkovci, ki oba predvidevata priključitev organizacijskih enot vrtca k osnovni šoli brez neke tehtne utemeljitve in posledično tudi Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi Vzgojno izobraževalnega zavoda Vrtec Ormož. Na 8.seji Občinskega sveta Občine Ormož dne 13.09.2011 so vsi omenjeni odloki prestali prvo obravnavo pa čeprav ne zagotavljajo enotne organizacijske sheme za izvajanje te javne službe v Občini Ormož in posledično ne zagotavljajo enake kvalitete na tem področju. 2. Cilji, načela in poglavitne rešitve Zaradi poenotenja sistema predšolske vzgoje in izobraževanja v Občini Ormož in odprave nedopustne diskriminacije največje organizacijske enote z devetimi skupinami (petimi v V.Nedelji in štirimi v Podgorcih in od 27 skupin obstoječega obstoječega vrtca (enajst v Ormožu, štiri v Ivanjkovcih in tri v Miklavžu pri Ormožu s Kogom) je najmanj enako logično in smiselno v skladu s konceptom predloženega odloka vključiti v okvir Osnovne šole Velika Nedelja tudi Organizacijsko enoto Velika Nedelja s dislociranim oddelkom v Podgorcih . Omenjena enota s trenutnimi devetimi skupinami samo za eno skupino zaostaja od zakonskega kriterija potrebnih desetih skupin za organizacijo samostojnega zavoda. Zaradi tega je v predloženem odloku možno uporabiti koncept, ki ga omogoča Zakon o organizaciji in financiranja vzgoje in izobraževanja in sicer tako, da se vrtcu zagotovi avtonomija z vidika pedagoškega vodenja, ki je najpomembnejši pogoj za zagotavljanje kvalitetne javne službe na tem področju. Odlok predvideva za vrtec kot organizacijsko enoto znotraj javnega zavoda avtonomnega pedagoškega vodjo-ravnatelja vrtca, ki ga imenuje svet zavoda po enakem postopku kot ravnatelja osnovne šole. Ravnatelj osnovne šole pa poleg nalog pedagoškega vodje osnovne šole opravlja tudi funkcijo direktorja zavoda v skladu z zakonom. S predlaganim konceptom se ureja tudi status dosedanjega dislociranega oddelka v Podgorcih, ki dobi status podružnice vrtca podobno kot podružnična šola v Podgorcih. Podružnico vrtca vodi podobno kot podružnično šolo v Podgorcih pomočnik ravnatelja vrtca, ki ga imenuje in razrešuje ravnatelj vrtca. Udejanjenje predlaganega odloka ne zahteva nobenih dodatnih sredstev ampak omogoča 2 1.12.2011 učinkovitejšo izkoriščanje razpoložljivih kadrovskih, prostorskih in materialnih potencialov. S predlaganim konceptom bo prišlo do sinergije na področju učinkovitosti administracije, računovodstva, svetovalne službe in še zlasti na področju vzdrževanja objektov in opreme na obeh lokacijah delovanja javnega zavoda v Podgorcih in v Veliki Nedelji, saj OŠ Velika Nedelja že razpolaga z ustrezno tehnično in administrativnofinančno službo in ne bodo potrebe po dodatnem zaposlovanju. Poleg navedenega je potrebno upoštevati tudi dejstvo, da se zaradi prostorske stiske vrtca v Veliki Nedelji, del njegove dejavnosti odvija v prostorih šole in da bi bil v primeru zadostnih prostorskih kapacitet glede na interes staršev obseg dejavnosti vsaj za eno skupino večji. S predlaganim konceptom se zagotavlja zavodu vse funkcije zaradi zagotavljanja katerih je bil vrtec pred več kot tridesetimi leti organizacijsko vključen v Vzgojno izobraževalni zavod Vrtec Ormož. II. VSEBINA OSNUTEK Na podlagi 3.člena zakona o zavodih (Uradni list RS št.12/91,17/91,!7/91-I,55/92,13/93, 45/94odl.US,8/96 in 36/00),7.,8.,40.,41.42. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št.98/05-uradno prečiščeno besedilo) in 16.člena Statuta občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož št.11/99,7/01,19/05), je Občinski svet na svoji ___.seji ,dne _____ sprejel ODLOK o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi Osnovne šole Velika Nedelja 1.člen Prvi odstavek 1. člena odloka o ustanovitvi Osnovne šole Velika Nedelja (Uradni vestnik občine Ormož, št. 17/08-Uradno prečiščeno besedilo-UPBl, Uradni vestnik občine Ormož št. 2/02) se spremeni tako, da glasi: »S tem odlokom Občina Ormož (v nadaljnjem besedilu: ustanovitelj) ustanavlja javni zavod na področju osnovnega šolstva ter vzgoje in varstva predšolskih otrok z naslednjim šolskim okolišem.« 2. člen Za prvim odstavkom 2. člena odloka se doda nov Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 3 1.12.2011 odstavek, ki se glasi: 5. člen »Zavod ima in uporablja pečat okrogle oblike, premera 35 mm, v sredini katerega je grb Republike Slovenije, na obodu pa je izpisano ime Osnovna šola Velika Nedelja. Zavod ima in uporablja tudi pečat okrogle oblike premera 20 mm, ki ima enako vsebino kot pečat premera 35 mm. Vzgojno varstvena enota ima in uporablja za svoje potrebe pečat okrogle oblike, premera 35 mm, v sredini katerega je grb Republike Slovenije, na obodu pa izpisano ime Osnovna šola Velika Nedelja-Vzgojno varstvena enota. Vzgojno varstvena enota ima in uporablja za svoje potrebe tudi pečat okrogle oblike premera 20 mm, ki ima enako vsebino kot pečat premera 35 mm.« 3. člen Za drugim odstavkom 3.člena se doda nov odstavek, ki se glasi: »V sestavi zavoda deluje Vzgojno- varstvena enota. Enota v pravnem prometu nima pooblastil.« 4. člen Prvi odstavek 6.člena se spremeni tako da glasi: »Šolo upravlja svet zavoda, ki ima 11 članov. Svet šole sestavljajo: trije predstavniki ustanovitelja, od katerih dva imenuje občinski svet enega pa župan, pet predstavnikov delavcev, od tega dva iz centralne šole Velika Nedelja, eden iz podružnice Podgorci, eden iz enote Vzgojno varstvene enote Velika Nedelja in eden enote Vzgojno varstvene enote Podgorci, in trije predstavniki staršev, od tega eden iz šolskega okoliša centralne šole Velika Nedelja, eden iz šolskega okoliša podružnice Podgorci in eden od staršev otrok iz Vzgojno varstvene enote.« 6. člen V 7.členu se doda: • na koncu druge alineje besedi »in vrtca,« • v šesti alineji za besedo »učenca« vrine besedna zveza »in otrok v vrtcu« • na koncu devete alineje dodata besedi »in vrtcu.« Četrti člen odloka se spremeni tako, da glasi: 7. člen »Zavod opravlja dejavnost osnovnošolskega izobraževanja ter vzgoje in varstva predšolskih otrok. V okviru svoje dejavnosti zavod opravlja naslednje naloge: • P/85.200 Osnovnošolsko izobraževanje, • P/85.100 Predšolska vzgoja, Prvi stavek osmega člena odloka se spremeni tako, da glasi: »Pedagoški vodja šole in poslovodni organ zavoda je ravnatelj.« 8. člen • I/56.290 Druga oskrba z jedmi, Za osmim členom odloka se doda nov člen, ki glasi: • L/68.200 Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin, »8. a člen Vzgojno varstveno enoto vodi ravnatelj vrtca. Ravnatelj vrtca opravlja naslednje naloge: • organizira in vodi delo vrtca, • P/85.510 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije • predlaga direktorju program razvoja vrtca • P/85.520 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti, • P/85.590 Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje, • R/90.0 Kulturne in razvedrilne dejavnosti. Šola lahko v soglasju z ustanoviteljem spremeni ali razširi svojo dejavnost.« • pripravlja predlog letnega delovnega načrta in je odgovoren za njegovo izvedbo, • vodi delo vzgojiteljskega zbora, • prisostvuje pri vzgojno-izobraževalnem delu vzgojiteljev, spremlja njihovo delo in jim svetuje, • predlaga programe strokovnega izobraževanja in izpopolnjevanja delavcev vrtca, Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 4 • spremlja delo svetovalne službe, • predlaga nadstandardne programe vrtca, • skrbi za sodelovanje vrtca s starši, • obvešča starše o delu vrtca.« 9. člen V devetem členu odloka se doda nov drugi odstavek, ki glasi: »Za ravnatelja vrtca je lahko imenovan kandidat , kdor izpolnjuje pogoje, ki jih določa zakon.« Sedanji drugi odstavek postane tretji odstavek. 1.12.2011 12.a člen Zavod organizira v skladu z normativi in standardi svetovalno službo. Svetovalna služba: • svetuje otrokom, učencem in staršem, • sodeluje z vzgojitelji, učitelji in vodstvom zavoda pri načrtovanju, spremljanju in evalvaciji razvoja zavoda ter opravljanju vzgojno-izobraževalnega dela, • opravlja poklicno svetovanje. Pri opravljanju poklicnega svetovanja se povezuje z Republiškim zavodom za zaposlovanje.« 10. člen 12.b člen V 9.a členu se prva alineja spremeni tako, da glasi: • »mnenje učiteljskega oziroma vzgojiteljskega zbora,« Besedna zveza »lokalne skupnosti« v drugi alineji istega člena se nadomesti z besedo »ustanovitelja«, besedna zveza »lokalna skupnost« v drugem in tretjem odstavku člena pa se nadomesti z besedo »ustanovitelj«. Zavod ima knjižnico. Knjižnica zbira knjižnično gradivo, ga strokovno obdeluje, hrani, predstavlja in izposoja ter opravlja informacijskodokumentacijsko delo kot sestavino vzgojno izobraževalnega dela v zavodu. Zavod ustanovi učbeniški sklad v skladu z zakonom. 11. člen 15. člen. V desetem členu se dodata tretji in četrti odstavek, ki glasita: »Podružnico Vzgojno-varstvene enote Podgorci vodi vodja podružnice. Imenuje in razrešuje ga ravnatelj vrtca izmed delavcev podružnice. Vodja podružnice opravlja naloge za katere ga pooblasti ravnatelj vrtca.« Zavod je dolžan s 01.07.2012 prevzeti delavce, ki so na dan uveljavitve tega odloka zaposleni v Vzgojno izobraževalni enoti Velika Nedelja z dislociranim oddelkom Podgorci v okviru Vzgojno varstvenega zavoda Ormož. 12. člen V enajstem členu se doda novi drugi odstavek, ki glasi: »Strokovna organa v vrtcu sta vzgojiteljski zbor in strokovni aktiv vzgojiteljev.« PREHODNE DOLOČBE Z uveljavitvijo tega odloka preneha mandat predstavnikov delavcev in staršev v svetu zavoda. Zavod je dolžan izvesti nove volitve predstavnikov delavcev in staršev v svet zavoda najpozneje do 30.08.2012. Zavod je dolžan uskladiti svoje akte z določbami tega odloka do 30.09.2012. 16. člen 13. člen Prvi odstavek dvanajstega člena se spremeni tako, da glasi: »Za organizirano uresničevanje interesa staršev se v centralni šoli, podružnični šoli, vrtcu in podružnici vrtca oblikujejo sveti staršev.« 14. člen Za dvanajstim členom se dodata dva nova člena, ki glasita: Zavod s 01.07.2012 sprejme v upravljanje sredstva, opremo in zgradbe, ki na dan uveljavitve tega odloka pripadajo Organizacijski enoti Velika Nedelja z dislociranim oddelkom Podgorci Vzgojno varstvenega zavoda Ormož. 17. člen Do imenovanja ravnatelja vrtca opravlja funkcijo ravnatelja vrtca vodja Organizacijske enote Velika Nedelja Vzgojno varstvenega zavoda Ormož. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 5 1.12.2011 v Podgorcih in njegovo imenovanje ter razrešitev. 18. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Ormož, uporablja pa se od 01.07.2012. K 12.členu: Člen opredeljuje strokovne organe vrtca. III. OBRAZLOŽITEV: K 13.členu: Člen opredeljuje način uresničevanja interesa staršev preko svetov staršev na podlagi 46.člena veljavnega zakona ZOFVI-NPB7 ( z dne 24.8. 2009). K 1.členu: S tem členom se razširja dejavnost zavoda. Osnovnošolskemu izobraževanju se dodaja še predšolska vzgoja v skladu s 7. členom Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja ( ZOFVI-UPB59). K 2.členu: S tem členom se dopolnjuje odlok v skladu s 70. členom prej navedenega zakona z določbo o pečatu zavoda oziroma organizacijske enote. K 3.členu: S tem členom se določa organizacijska shema zavoda v skladu 42. in 45. členom zakona. K4.členu: Člen na novo opredeljuje naloge oziroma področja dejavnosti zavoda . K 5.členu: Člen določa sestavo sveta zavoda v skladu s 46. členom veljavnega Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja. K 6.členu: S tem členom se razširjajo pristojnost sveta zavoda zaradi vključitve vrtca v dejavnost zavoda. K 7.členu: Z navedeno dopolnitvijo se opredeljuje poslovodni organ zavoda v skladu z 51. členom ZOFVIUPB59. K 14.členu: S predlaganim členom se ustanoviteljski akt v skladu 67. in 68.členom veljavnega področnega zakona dopolnjuje oziroma opredeljuje vloga šolske knjižnice in svetovalne službe. K 15.členu: S tem členom je zavarovano delovno razmerje zaposlenih oziroma predpisan obvezen prevzem zaposlenih in predpisani roki za izvolitev predstavnikov staršev v svet zavoda ter rok za uskladitev aktov zavoda s tem odlokom. K 16.členu: V členu so opredeljena sredstva za delo vrtca . K 17:členu: S tem členom se opredeljuje pedagoško vodenje vrtca do imenovanja ravnatelja vrtca. PRIPRAVIL: svetnik Vili TROFENIK, občinski III: Členi odloka, ki se spreminjajo: Odlok o ustanovitvi Osnovne šole Velika Nedelja (Uradno prečiščeno besedilo -UPB 1) Uradni vestnik Občine Ormož 17/08 1. člen K 8.členu: S tem členom se določa vloga in naloge pedagoškega vodja-ravnatelja vrtca v skladu s 51. členom ZOFVI-UPB59. K 9.členu: S to dopolnitvijo se pedagoškega vodja vrtca. določajo pogoji za K 10.členu: S navedeno dopolnitvijo odloka se nadomešča neprimerna besedna zveza "lokalna skupnost " z vsebinsko ustreznejšo besedo "ustanovitelj" določa udeleženec v postopku za imenovanje ravnatelja vrtca. K 11.členu: S tem členom se opredeljuje vodja podružnice vrtca S tem odlokom Občina Ormož (v nadaljnjem besedilu: ustanovitelj) ustanavlja javni zavod na področju osnovnega šolstva z naslednjim šolskim okolišem: Centralna šola Velika Nedelja: Bresnica, Cvetkovci, Drakšl, Hajndl Lunovec, Mihovci, Osluševci, Podgorci, Preclava, Ritmerk, Senešci, Sodinci, Strmec, Strjanci, Šardinje, Velika Nedelja, Vičanci, Trgovišče. Podružnica Podgorci: Bresnica, Cvetkovci, Osluševci, Podgorci, Preclava Ritmerk, Strjanci, Sodinci. 2. člen Javni zavod je pravna oseba. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 I. 6 IME IN SEDEŽ 3. člen Ime javnega zavoda je Osnovna šola Velika Nedelja. Sedež zavoda je v Veliki Nedelji 13. II. DEJAVNOST ŠOLE 4. člen Dejavnost javne osnovne šole (nadaljnjem besedilu: šola) je: − Osnovnošolsko izobraževanje s šifro dejavnosti 85.200, − Druga oskrba z jedmi s šifro dejavnosti 56.290, − Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin s šifro dejavnosti 68.200, − Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje s šifro dejavnosti 85.590. Šola lahko v soglasju z ustanoviteljem dejavnost spremeni ali razširi. 7. člen Svet šole ima naslednje pristojnosti: − imenuje in razrešuje ravnatelja šole; − sprejema program razvoja šole; − sprejema letni delovni načrt in poročilo o njegovi uresničitvi; − odloča o uvedbi nadstandardnih in drugih programov; − obravnava poročilo o izobraževalni problematiki; − odloča o pritožbah v zvezi s statusom učenca kot drugo stopenjski organ; − odloča o pritožbah v zvezi s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi delavcev iz delovnega razmerja; − obravnava zadeve, ki mu jih predloži učiteljski zbor, šolska inšpekcija reprezentativni sindikat zaposlenih, svet staršev in skupnost učencev; − odloča o pritožbah staršev v zvezi z vzgojnim in izobraževalnim delom v šoli; − opravlja druge naloge določene z zakonom in aktom o ustanovitvi. Svet šole se sestaja na rednih in izrednih sejah. Predsednik sveta šole pošlje vabilo skupaj z gradivom članom sveta najmanj sedem dni pred sejo sveta. En izvod gradiva se dostavi tudi Oddelku za družbene dejavnosti občine Ormož. 1.12.2011 2. RAVNATELJ 7. člen Pedagoški vodja in poslovodni organ šole je ravnatelj. Ravnatelj opravlja naslednje naloge: − organizira, načrtuje in vodi delo šole; − pripravlja program razvoja šole; − pripravlja predlog letnega delovnega načrta in je odgovoren za njegovo izvedbo; − odgovoren je za uresničevanje pravic otrok ter pravic in dolžnosti učencev; − vodi delo učiteljskega zbora; − oblikuje predlog nadstandardnih programov; − spodbuja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev; − organizira mentorstvo za pripravnike; − prisostvuje pri vzgojno izobraževalnem delu učiteljev, spremlja njihovo delo in jim svetuje; − predlaga napredovanje strokovnih delavcev v nazive; − odloča o napredovanju delavcev v plačilne razrede; − spremlja delo svetovalne službe; − skrbi za sodelovanje šole s starši (roditeljski sestanki, govorilne ure in druge oblike sodelovanje); − obvešča starše o delu šole in spremembah pravic in obveznosti učencev; − spodbuja in spremlja delo skupnosti učencev; − odloča o vzgojnih ukrepih; − zastopa in predstavlja šolo in je odgovoren za zakonitost dela; − določa sistemizacijo delovnih mest; − odloča o sklepanju delovnih razmerij in o disciplinski odgovornosti delavcev; − skrbi za sodelovanje šole s šolsko zdravstveno službo in − opravlja druge naloge v skladu z zakonu in drugimi predpisi. 9. člen Za ravnatelja šole je lahko imenovan kandidat, kdor izpolnjuje pogoje, ki jih določa zakon. Mandat ravnatelja traja pet let. 10. člen Podružnično šolo Podgorci vodi vodja podružnice. Imenuje in razrešuje ga ravnatelj izmed delavcev Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 7 podružnice. Vodja podružnice opravlja naloge pedagoškega vodja in druge naloge, za katere ga pismeno pooblasti ravnatelj. 11. člen V šoli se oblikujejo naslednji strokovni organi: učiteljski zbor, oddelčni učiteljski zbor, razrednih in strokovni aktivi. 12. člen Za organizirano uresničevanje interesa staršev se v centralni šoli in podružnični šoli oblikujejo sveti staršev. Svet staršev je sestavljen tako, da ima v njem vsak oddelek po enega predstavnika, ki ga starši izvolijo na roditeljskem sestanku oddelka. Prvi sklic sveta opravi ravnatelj. Svet staršev: − predlaga nadstandardne programe; − daje soglasje k predlogu ravnatelja o nadstandardnih storitvah; − daje mnenje o predlogu programa razvoja šole in o letnem delovnem načrtu; − daje mnenje o kandidatih, ki izpolnjujejo 1.12.2011 − − − − pogoje za ravnatelja; razpravlja o poročilih ravnatelja o vzgojnoizobraževalni problematiki; obravnava pritožbe staršev v zvezi z vzgojno-izobraževalnim delom; voli predstavnike v svet šole; opravlja druge naloge v skladu z zakonom in drugimi predpisi. Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi Osnovne šole Velika Nedelja (Uradni vestnik Občine Ormož št. 2/10) 2. člen Prvi odstavek 6. člena se spremeni tako, da se glasi: "Šolo upravlja svet šole, ki ima 11 članov. Svet šole sestavljajo: trije predstavniki ustanovitelja, od katerih dva imenuje občinski svet, enega pa župan, pet predstavnikov delavcev, od tega štirje iz centralne šole Velika Nedelja in eden iz podružnice Podgorci in trije predstavniki staršev, od tega dva iz šolskega okoliša centralne šole Velika Nedelja in eden iz šolskega okoliša podružnice Podgorci." Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 - uradno prečiščeno besedilo) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Predlog Sprememb in dopolnitev Statuta Občine Ormož - prva obravnava V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 - uradno prečiščeno besedilo) bo pri obravnavi Statuta sodelovala: - Mateja Zemljak, Tajnica Občine Ormož Ormož, dne 1.12.2011 Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 22. PREDLOG SPREMEMB IN DOPOLNITEV STATUTA OBČINE ORMOŽ – prva obravnava I. UVOD Ocena stanja Statut občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10-uradno prečiščeno besedilo) je bil sprejet leta 1999 in noveliran leta 2001, 2005, 2006 in 2010 (Uradni vestnik občine Ormož, št. 7/01, 19/05, 12/06 in 3/10). Statut ureja organizacijo in delovanje občine, njene naloge, oblikovanje in pristojnosti občinskih organov, sodelovanje občanov pri sprejemanju odločitev v občini, načela za organizacijo občinske uprave in zagotavljanje javnih služb, premoženje in financiranje občine in druga vprašanja, ki so pomembna za delovanje občine. Zakonodaja, ki določa izvirne naloge v pristojnosti občine je bila spremenjena. Izhajajoč iz navedenega in ob upoštevanju določila tretjega odstavka 153. člena Ustave RS, ki določa, da morajo biti podzakonski predpisi in drugi splošni akti v skladu z ustavo in zakoni, je sprejem z zakonodajo usklajenega besedila Statuta Občine Ormož nujna. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 8 Razlogi za sprejem sprememb in dopolnitev statuta Statut je delno neusklajen z zakonodajo. Potreben je popravek nekaterih redakcijskih napak v besedilu statuta. Župan je pozval tudi predsednike svetniških klubov in političnih strank, da podajo predloge za spremembe in dopolnitve statuta. Na to temo je bil sklican usklajevalni sestanek, kjer so skupaj dogovorili nekatere rešitve. Cilji sprememb in dopolnitev statuta Predlagane spremembe in dopolnitve statuta pomenijo uskladitev statuta z Zakonom o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09 in 51/10), Zakonom o javno-zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06), Zakonom o javnih uslužbencih (Uradni list RS, št. 63/07- uradno prečiščeno besedilo in 65/08) ter kolektivno pogodbo na področju lokalne samouprave. Ocena finančnih posledic Sprejem predlaganega akta za občino ne bo imel finančnih posledic. II. BESEDILO ČLENOV Na podlagi 64. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09 in 51/10) je Občinski svet Občine Ormož na ___. seji dne _____ sprejel SPREMEMBE IN DOPOLNITVE STATUTA OBČINE ORMOŽ 1. člen V celotnem besedilu Statuta občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10-uradno prečiščeno besedilo) se besedna zveza »tajnik občine« nadomesti z besedno zvezo »direktor občinske uprave«, v ustreznem sklonu. 2. člen V petem odstavku 14. člena se za besedo »občinskih organih« doda vejica in besedilo »odborih in komisijah«. 3. člen V drugem odstavku 16. člena se črta dvanajsta alineja. 1.12.2011 4. člen Drugi odstavek 17. člena se spremeni tako, da se glasi: »Funkcija člana občinskega sveta ni združljiva s funkcijo župana, članstvom v nadzornem odboru in z delom v občinski upravi ali službi ožjega dela občine ter z drugimi funkcijami, za katere tako določa zakon.«. Četrti odstavek se spremeni tako, da se glasi: »Funkcija člana občinskega sveta tudi ni združljiva s funkcijo načelnika upravne enote, kot tudi ne z delom v državni upravi na delovnih mestih, na katerih javni uslužbenci izvršujejo pooblastila v zvezi z nadzorstvom nad zakonitostjo oziroma nad primernostjo in strokovnostjo dela organov občine.«. 5. člen 22. člen se spremeni tako, da se glasi: »22. člen Predčasno prenehanje mandata člana občinskega sveta ureja zakon. Razlogi za prenehanje mandata člana občinskega sveta se ugotovijo na podlagi pravnomočne sodne odločbe ali pisnega obvestila o odločitvi člana občinskega sveta. Članu občinskega sveta preneha mandat z dnem, ko občinski svet na podlagi poročila komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja ugotovi, da so nastali zakonski razlogi za prenehanje mandata, razen v primeru odstopa. Ugotovitveni sklep sprejme občinski svet na prvi seji po nastanku razlogov in drugega odstavka tega člena. Če član občinskega sveta odstopi, mu preneha mandat z dnem, ko je podal odstopno izjavo županu. Župan mora občinski svet in občinsko volilno komisijo obvestiti o odstopu člana občinskega sveta v roku osmih dni od prejema pisne odstopne izjave. Če župan v roku iz prejšnjega odstavka ne obvesti občinskega sveta in občinske volilne komisije, lahko občinski funkcionar, ki mu je prenehal mandat, v osmih dneh od poteka roka iz prejšnjega odstavka vloži tožbo na upravno sodišče. Upravno sodišče o tožbi iz tega odstavka in tožbi iz drugega odstavka tega člena odloči meritorno v 30. dneh. O morebitni pritožbi odloči vrhovno sodišče v 30. dneh. Enako sodno varstvo lahko uveljavlja tudi kandidat za člana občinskega sveta, ki bi bil izvoljen, če ne bi bil izvoljen član občinskega sveta, ki mu je mandat prenehal, predstavnik kandidature oziroma predstavnik liste kandidatov za člane občinskega sveta, s katere bi bil ta kandidat izvoljen. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 9 Izvolitev oziroma potrditev mandata nadomestnega člana občinskega sveta določa zakon.«. 6. člen Naslov poglavja »2.1. ODBORI IN KOMISIJE OBČINSKEGA SVETA« se spremeni tako, da se glasi: »2.1. DELOVNA TELESA OBČINSKEGA SVETA«. 7. člen V prvem odstavku 25. člena se dodajo nova šesta, sedma, osma in deveta alineja, ki se glasijo: » komisijo za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja, - statutarno komisijo, - komisijo za vloge in pritožbe, - komisijo za odlikovanja in priznanja.«. 8. člen Tretji odstavek 26. člena se spremeni tako, da se glasi: »Člane delovnih teles imenuje občinski svet izmed članov sveta in občanov. Izmed občanov je lahko imenovana največ polovica članov delovnega telesa.«. Peti odstavek se spremeni tako, da se glasi: »Občinski svet lahko razreši predsednika, posameznega člana delovnega telesa občinskega sveta ali delovno telo v celoti na predlog najmanj četrtine članov občinskega sveta. Predlog novih kandidatov za člane delovnih teles pripravi komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja do prve naslednje seje občinskega sveta.«. 1.12.2011 »28. člen Delovno telo občinskega sveta v okviru svojega delovnega področja v skladu s statutom in poslovnikom občinskega sveta obravnava zadeve iz pristojnosti občinskega sveta in zavzema do njih stališča ter daje občinskemu svetu mnenja in predloge. Delovno telo občinskega sveta lahko predlaga občinskemu svetu v sprejem odloke in druge akte iz njegove pristojnosti, razen proračuna in zaključnega računa proračuna in drugih aktov, za katere je v zakonu ali v statutu občine določeno, da jih sprejme občinski svet na predlog župana.«. 11. člen V 30. členu se deseta, enajsta in dvanajsta alineja spremenijo tako, da se glasijo: » - odloča o imenovanju javnih uslužbencev v nazive ter o sklenitvi delovnega razmerja zaposlenih v občinski upravi in odloča o drugih pravicah in obveznostih javnih uslužbencev iz delovnega razmerja, - imenuje in razrešuje direktorja občinske uprave in vodjo organa skupne občinske uprave skupaj z drugimi župani občin ustanoviteljic, - usmerja in nadzoruje delo občinske uprave in organov skupne občinske uprave,«. Za dvanajsto alinejo se doda nova trinajsta, ki se glasi: » imenuje in razrešuje podžupane,«. 12. člen V osmem odstavku 34. člena se črta zadnji stavek. 9. člen 13. člen Prvi odstavek 27. člena se spremeni tako, da se glasi: »Delovno telo ima predsednika, ki ga imenuje izmed svojih članov z večino glasov vseh članov. Predsednik mora biti član občinskega sveta. Predsednik predstavlja delovno telo, sklicuje in vodi njegove seje.«. Tretji odstavek se spremeni tako, da se glasi: »Delovno telo veljavno sklepa, če je na njegovi seji navzoča večina članov. Odločitve sprejema z večino opredeljenih glasov navzočih članov.«. Četrti odstavek se spremeni tako, da se glasi: »Delovanje delovnih teles je podrobneje urejeno v poslovniku občinskega sveta.«. V prvem stavku prvega odstavka 40. člena za besedo »občine« doda besedilo »v 30 dneh«. 10. člen 28. člen se spremeni tako, da se glasi: 14. člen 41. člen se spremeni tako, da se glasi: »41. člen Nadzorni odbor sprejme letni program nadzora. Nadzorni odbor mora vsako proračunsko leto izvesti nadzor: - proračuna in zaključnega računa proračuna občine, - finančnih načrtov in zaključnih računov uporabnikov proračunskih sredstev. V program lahko nadzorni odbor vključi tudi druge nadzore. S programom seznani nadzorni odbor občinski svet in župana. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 10 Z letnim programom se določi predviden obseg nadzora, predvidena vsebina in časovno obdobje nadzora, cilji posameznega predvidenega nadzora, člani nadzornega odbora, ki bodo izvedli nadzor ter predvidena poraba časa za nadzor.«. 15. člen Drugi odstavek 48. člena se spremeni tako, da se glasi: »Podrobnejšo notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi določi župan.«. 16. člen Prvi odstavek 50. člena se spremeni tako, da se glasi: »Upravne naloge občinske uprave opravljajo uradniki in strokovno tehnični delavci.«. Tretji odstavek se spremeni tako, da se glasi: »Župan odloča o sklenitvi delovnih razmerij v občinski upravi in o drugih delovno pravnih vprašanjih ter imenuje in razrešuje uradnike.«. 17. člen 55. člen se spremeni tako, da se glasi: »55. člen O izločitvi zaposlenega v občinski upravi odloča direktor občinske uprave, ki v primeru izločitve javnega uslužbenca o stvari tudi odloči, če je javni uslužbenec pooblaščen za odločanje v upravnih stvareh. O izločitvi direktorja občinske uprave ali župana odloča občinski svet, ki v primeru izločitve o stvari tudi odloči.«. 18. člen V prvem odstavku 74. člena se beseda »tajnik« nadomesti z besedama »strokovni sodelavec«. 19. člen 94. člen se spremeni tako, da se glasi: »94. člen Občina zagotavlja opravljanje javnih služb, ki jih sama določi, in javnih služb, za katere je tako določeno z zakonom. Opravljanje javnih služb zagotavlja občina: − neposredno v okviru občinske uprave, − z ustanavljanjem javnih zavodov in javnih podjetij, − z dajanjem koncesij.«. 1.12.2011 20. člen V prvem odstavku 96. člena se črta šesta alineja. 21. člen Spremembe in dopolnitve Statuta Občine Ormož začnejo veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož. Številka: 007-6/2011 07/9 Ormož, dne Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ III. OBRAZLOŽITEV - k 1. členu: Tretji odstavek 49. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09 in 51/10), (v nadaljevanju ZLS) določa, da občinsko upravo usmerja in nadzira župan, delo občinske uprave pa vodi tajnik občine, ki ga imenuje in razrešuje župan. Tajnik občine je uradnik po zakonu, ki ureja položaj javnih uslužbencev. S splošnimi akti občine (statutom občine) pa se lahko za položaj tajnika občine določi naziv direktor ali direktorica občinske uprave. Pobuda za spremembo naziva je bila dogovorjena na usklajevalnem sestanku. - k 2. členu: Z besedilom petega odstavka se določi, da članom občinskega sveta s prenehanjem mandata preneha tudi članstvo v vseh delovnih telesih (odborih in komisijah). Mandat članov občinskega sveta v organih javnih zavodov, javnih podjetij ter skladov, katerih ustanoviteljica je občina in v katere so bili imenovani kot predstavniki občinskega sveta, traja in preneha v skladu z ustanovitvenim aktom javnega zavoda, javnega podjetja, skladov in drugih organizacij, razen če občinski svet ne odloči drugače. - k 3. členu: Pristojnost občinskega sveta, da na predlog župana odloča o poklicnem opravljanju funkcije podžupana je bila s spremembo ZLS (Uradni list RS, št. 60/07) črtana. 33. a člen ZLS določa, da podžupana imenuje župan izmed članov občinskega sveta. - k 4. členu: Besedilo drugega odstavka 17. člena je nekoliko dopolnjeno in je oblikovano na podlagi določila drugega odstavka 37.b člena ZLS, ki določa, da funkcija člana občinskega sveta ni združljiva s funkcijo župana, članstvom v nadzornem odboru in z delom v občinski upravi ali službi ožjega dela občine ter drugimi funkcijami, za katere tako določa zakon. Besedilo četrtega odstavka je usklajeno z tretjim odstavkom 37. a člena, ki določa, da funkcija člana občinskega sveta tudi ni Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 združljiva s funkcijo načelnika upravne enote, kot tudi ne z delom v državni upravi na delovnih mestih, na katerih javni uslužbenci izvršujejo pooblastila v zvezi z nadzorstvom nad zakonitostjo oziroma nad primernostjo in strokovnostjo dela organov občine. - k 5. členu: Besedilo prvega odstavka je oblikovano na podlagi določila drugega odstavka 37.a člena ZLS, ki določa, da članu občinskega sveta preneha mandat z dnem, ko občinski svet ugotovi, da so nastali razlogi za prenehanje mandata. V skladu z določilom prvega odstavka 37.a člena ZLS članu občinskega sveta preneha mandat: • če izgubi volilno pravico, • če postane trajno nezmožen za opravljanje funkcije, • če je s pravnomočno sodbo obsojen na nepogojno kazen zapora, daljšo od šest mesecev, • če v treh mesecih po potrditvi mandata ne preneha opravljati dejavnosti, ki ni združljiva s funkcijo člana občinskega sveta, župana in podžupana, (Opomba: glej odločbo Ustavnega sodišča RS, št. U-I39/95 - Uradni list RS, št. 68/98.), • če nastopi funkcijo ali začne opravljati dejavnost, ki ni združljiva s funkcijo člana občinskega sveta, župana in podžupana, • če nastopi funkcijo ali začne opravljati delo oziroma če v enem mesecu po potrditvi mandata ne preneha opravljati funkcije ali dela v občinski oziroma državni upravi, ki na podlagi določb 37.b člena Zakona o lokalni samoupravi /ZLS/ ni združljiva oziroma ni združljivo s funkcijo člana občinskega sveta, župana in podžupana. Z določilom drugega odstavka je določeno, da se razlogi za prenehanje mandata ugotovijo na podlagi pravnomočne sodne odločbe ali pisnega obvestila o odločitvi člana občinskega sveta. Besedilo tretjega odstavka je oblikovano na podlagi določila drugega odstavka 37.a člena ZLS, ki določa, da članu občinskega sveta preneha mandat z dnem, ko občinski svet ugotovi, da so nastali razlogi za prenehanje mandata. Besedilo četrtega odstavka je oblikovano na podlagi določila tretjega odstavka 37.a člena ZLS, ki določa, da članu občinskega sveta preneha mandat z dnem, ko je podal odstopno izjavo županu, da odstopi. Župan mora občinski svet in občinsko volilno komisijo obvestiti o odstopu člana občinskega sveta v roku osmih dni od prejema pisne odstopne izjave. Besedilo petega odstavka je oblikovano na podlagi določila tretjega in četrtega odstavka 37.a člena ZLS, ki določa, da mora župan občinski svet in občinsko volilno komisijo obvestiti o odstopu člana občinskega sveta v roku osmih dni od prejema 11 1.12.2011 pisne odstopne izjave. Če v navedenem roku ne obvesti občinskega sveta in občinske volilne komisije, lahko občinski funkcionar, ki mu je prenehal mandat, v osmih dneh od poteka roka iz prejšnjega odstavka vloži tožbo na upravno sodišče. Upravno sodišče o navedeni tožbi in tožbi iz drugega odstavka 37.a člena ZLS odloči meritorno v 30 dneh. O morebitni pritožbi odloči vrhovno sodišče v 30 dneh. Enako sodno varstvo lahko uveljavlja tudi kandidat za člana občinskega sveta, ki bi bil izvoljen, če ne bi bil izvoljen član občinskega sveta, ki mu je mandat prenehal, predstavnik kandidature oziroma predstavnik liste kandidatov za člane občinskega sveta, s katere bi bil ta kandidat izvoljen. Z besedilom šestega odstavka je določeno, da izvolitev oziroma potrditev mandata nadomestnega člana občinskega sveta določa zakon. - k 6. členu: Drugi odstavek 30. člena ZLS določa, da lahko občinski svet ustanovi tudi komisije in odbore kot svoja delovna telesa. Spremeni se naslov poglavja namesto odbori in komisije občinskega sveta se uporabi skupen termin delovna telesa občinskega sveta. - k 7. členu: V 25. členu se z novimi alinejami dopolnijo stalna delovna telesa, ki jih ustanovi občinski svet. - k 8., 9. in 10. členu: Beseda »odbori« se nadomesti z besedo »delovno telo«, ker se določbe 26., 27. in 28. člena nanašajo na odbore in komisije kot delovna telesa občinskega sveta. 27. člen se uskladi s poslovnikom občinskega sveta, ki določa, da delovno telo sprejema odločitve z večino opredeljenih glasov navzočih članov. 28. člen se uskladi z 31. členom ZLS, ki določa, da delovno telo občinskega sveta v okviru svojega delovnega področja v skladu s statutom in poslovnikom občinskega sveta obravnava zadeve iz pristojnosti občinskega sveta in zavzema do njih stališča ter daje občinskemu svetu mnenja in predloge. - k 11. členu: Z besedilom drugega odstavka so določene pristojnosti župana, tako župan: • predlaga ustanovitev organov občinske uprave in njihovega delovnega področja, naloge in notranjo organizacijo občinske uprave, določa sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi, odloča o imenovanju javnih uslužbencev v nazive ter o sklenitvi delovnega razmerja zaposlenih v občinski upravi in odloča o drugih pravicah in obveznostih javnih uslužbencev iz delovnega razmerja (na podlagi določila drugega odstavka 49. člena ZLS), • imenuje in razrešuje tajnika občine (direktorja občinske uprave) in vodjo organa skupne občinske uprave skupaj z drugimi župani občin ustanoviteljic (na Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 podlagi določila tretjega odstavka 49. člena ZLS), • usmerja in nadzoruje delo občinske uprave in organov skupne občinske uprave (na podlagi določila tretjega odstavka 49. člena ZLS). Doda pa se nova alineja v skladu s 33. a členom ZLS, ki določa, da podžupana imenuje župan izmed članov občinskega sveta. - k 12. členu: Črta se zadnji stavek v osmem odstavku, besedilo je oblikovano na podlagi določila drugega odstavka 34.a člena ZLS, ki določa, da se lahko podžupan v soglasju z županom odloči, da bo funkcijo opravljal poklicno. - k 13. členu: V prvem odstavku se doda rok v katerem mora župan po imenovanju nadzornega odbora sklicati prvo sejo. - k 14. členu: Besedilo je oblikovano na podlagi določila osmega odstavka 32. člena ZLS, ki določa, da statut občine določa naloge, postopke in načine dela nadzornega odbora, oblikovanje nadzornega odbora, načela za organizacijo dela in predstavljanje nadzornega odbora, obveznosti in pravice občinskih organov v zvezi z delom ter priporočili in predlogi nadzornega odbora ter javnost dela nadzornega odbora. - k 15. členu: Zaradi spremenjene zakonodaje na področju javnih uslužbencev, je potrebno spremeniti drugi odstavek 48. člena. V prem odstavku je določeno, da notranjo organizacijo in delovno področje občinske uprave določi občinski svet na predlog župana z odlokom, drugi odstavek pa določa, da podrobnejšo notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest določi župan. - k 16. členu: Zakonodaja na področju javnih uslužbencev ne pozna višjih upravnih in upravnih delavcev ter strokovno tehničnih delavcev, ampak uradnike in strokovno tehnične delavce. - k 17. členu: Besedilo prvega odstavka je oblikovano na podlagi določila petega odstavka 49. člena ZLS, ki določa, da o izločitvi predstojnika organa občinske uprave ali zaposlenega v občinski upravi odloča tajnik občine (direktor občinske uprave), ki v primeru izločitve predstojnika občinske uprave o stvari tudi odloči, če je predstojnik pooblaščen za odločanje v upravnih stvareh. Besedilo drugega odstavka je oblikovano na podlagi določila šestega odstavka 49. člena ZLS, ki določa, da o izločitvi tajnika občine (direktorja občinske uprave) odloča občinski svet, ki v primeru izločitve o stvari tudi odloči. - k 18. členu: V skladu s Kolektivno pogodbo za državno upravo, uprave pravosodnih organov in uprave samoupravnih lokalnih skupnosti – tarifni del v 12 1.12.2011 katalogu delovnih mest ni več delovnega mesta tajnik. Naloge na sedežu krajevnih skupnosti in naloge za svet krajevne skupnosti opravljajo strokovni sodelavci za krajevne skupnosti. - k 19. členu: Besedilo prvega odstavka je oblikovano na podlagi določila 61. člena ZLS, ki določa, da občina zagotavlja opravljanje javnih služb, ki jih sama določi, in javnih služb, za katere je tako določeno z zakonom (lokalne javne službe). Besedilo drugega odstavka je oblikovano na podlagi določila drugega odstavka 61. člena ZLS, ki določa, da občina zagotavlja opravljanje javnih služb: • neposredno v okviru občinske uprave, • z ustanavljanjem javnih zavodov in javnih podjetij, • z dajanjem koncesij, • z vlaganjem lastnega kapitala v dejavnost oseb zasebnega prava (na tem mestu pa moramo opomniti, da je z uveljavitvijo Zakona o javno-zasebnem partnerstvu /ZJZP/ (Uradni list RS, št. 127/06) prenehalo veljati določilo pete alineje 6. člena Zakona o gospodarskih javnih službah /ZGJS/, ki je določala, da lokalna skupnost (občina) zagotavlja gospodarske javne službe z vlaganjem javnega kapitala v dejavnost oseb zasebnega prava (153. člen ZJZP)). - k 20. členu: Na podlagi Uredbe o načinu, predmetu in pogojih izvajanja obvezne državne gospodarske javne službe izvajanja meritev, pregledovanja in čiščenja kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov zaradi varstva okolja in učinkovite rabe energije, varstva človekovega zdravja in varstva pred požarom iz leta 2004 je pregledovanje, nadzorovanje in čiščenje kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov zaradi varstva zraka državna gospodarska javna služba, zato se šesta alineja 96. člena črta. - k 21. členu: V tem členu je določen način objave in rok začetka veljavnosti predlaganih sprememb in dopolnitev statuta. OBČINSKA UPRAVA Besedilo členov, dopolnjujejo: ki se spreminjajo in 14. člen Občinski svet je najvišji organ odločanja o vseh zadevah v okviru pravic in dolžnosti občine. Občinski svet ima 20 članov. Člani občinskega sveta se volijo za štiri leta. Mandat članov občinskega sveta se začne s potekom mandata prejšnjih članov občinskega sveta Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 13 ter traja do prve seje novoizvoljenega občinskega sveta. Občinski svet se konstituira na prvi seji, na kateri je potrjenih več kot polovica mandatov članov občinskega sveta. Prvo sejo občinskega sveta skliče župan najkasneje v 20 dneh po izvolitvi. Ko članom občinskega sveta preneha mandat, jim preneha tudi članstvo v vseh občinskih organih. 1.12.2011 - - 16. člen Občinski svet sprejema statut občine, odloke in druge splošne akte ter poslovnik občinskega sveta. V okviru svojih pristojnosti občinski svet predvsem: - sprejema prostorske plane in druge plane razvoja občine, - sprejema občinski proračun in zaključni račun, - sprejema programe, s katerimi se določi politika občine na posameznih področjih, - ustanavlja organe občinske uprave ter določi njihovo organizacijo in delovno področje, - v sodelovanju z občinskimi sveti drugih občin ustanavlja skupne organe občinske uprave ter skupne organe za izvrševanje ustanoviteljskih pravic v javnih zavodih in javnih podjetjih, - daje soglasje k prenosu nalog iz državne pristojnosti na občino, - imenuje svet za varstvo uporabnikov javnih dobrin, svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, svet za varstvo najemnikov neprofitnih stanovanj in druga podobna telesa, ki jih predvideva zakon, - nadzoruje delo župana, podžupana in občinske uprave glede izvajanja odločitev občinskega sveta, - potrjuje mandate članov občinskega sveta ter ugotavlja predčasno prenehanje mandata občinskega funkcionarja, - imenuje člane nadzornega odbora in na predlog nadzornega odbora opravi predčasno razrešitev člana nadzornega odbora, - imenuje in razrešuje člane komisij in odborov občinskega sveta, - na predlog župana odloča o poklicnem opravljanju funkcije podžupana, - odloča o najemu posojila in dajanju poroštva, - razpisuje referendum, - - s svojim aktom, v skladu z zakonom, določa višino plače ali dela plače občinskih funkcionarjev ter kriterije in merila za nagrade in nadomestila članom organov in delovnih teles, ki jih imenuje občinski svet, določa oblike izvajanja lokalnih javnih služb, ustanavlja javne zavode in javna podjetja ter druge pravne osebe javnega prava v skladu z zakonom in izvršuje ustanoviteljske pravice, imenuje in razrešuje člane komisije po zakonu o nezdružljivosti opravljanja javnih funkcij s pridobitno dejavnostjo, člane sveta občine za varstvo uporabnikov javnih dobrin ter člane drugih organov občine, ustanovljenih na podlagi zakona, imenuje predstavnika občine v sosvet Načelnika Upravne enote, odloča o drugih zadevah iz pristojnosti občine, če ni zanje pristojen župan, v skladu z zakonom daje mnenje k imenovanju vodij javnih zavodov, katerih ustanovitelj je, na ustavno sodišče vlaga zahteve za presojo ustavnosti in zakonitosti, če meni, da je vsebina vložene zahteve za razpis referenduma v nasprotju z ustavo in zakonom. 17. člen Člani občinskega sveta opravljajo svojo funkcijo nepoklicno. Funkcija člana občinskega sveta ni združljiva s funkcijo župana, člana nadzornega odbora, kot tudi ne z delom v občinski upravi ter z drugimi funkcijami, za katere tako določa zakon. Član občinskega sveta, ki je imenovan za podžupana, opravlja funkcijo člana občinskega sveta in funkcijo podžupana hkrati. V primeru predčasnega prenehanja mandata župana podžupan opravlja funkcijo župana in v tem času ne opravlja funkcije člana občinskega sveta. Funkcija člana občinskega sveta tudi ni združljiva s funkcijo načelnika upravne enote in vodje notranje organizacijske enote v upravni enoti, na območju katere je občina, kot tudi ne z delom v državni upravi na delovnih mestih, na katerih delavci izvršujejo pooblastila v zvezi z nadzorom nad zakonitostjo oziroma nad primernostjo in strokovnostjo dela organov občine. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 14 22. člen Članu občinskega sveta predčasno preneha mandat: - če izgubi volilno pravico, - če postane trajno nezmožen za opravljanje funkcije, - če je s pravnomočno sodbo obsojen na nepogojno kazen zapora, daljšo od šest mesecev, - če v treh mesecih po potrditvi mandata ne preneha opravljati dejavnosti, ki ni združljiva s funkcijo člana občinskega sveta, - če nastopi funkcijo ali začne opravljati dejavnost, ki ni združljiva s funkcijo člana občinskega sveta, - če odstopi. Razlogi za prenehanje mandata člana občinskega sveta iz prve, druge in tretje alineje prvega odstavka tega člena se ugotovijo na podlagi pravnomočne sodne odločbe. Član občinskega sveta je dolžan občinski svet obvestiti o svoji odločitvi v zvezi z četrto in peto alinejo prvega odstavka tega člena. Odstop člana občinskega sveta mora biti podan v pisni obliki. Članu občinskega sveta preneha mandat z dnem, ko občinski svet na podlagi poročila komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja ugotovi, da so nastali razlogi za prenehanje mandata. Občinski svet sprejme ugotovitveni sklep na prvi seji po nastanku razlogov iz prvega odstavka tega člena. Za izvolitev oziroma potrditev mandata nadomestnega člana občinskega sveta se upoštevajo določbe zakona. 25. člen Občinski svet ima naslednja stalna delovna telesa: - odbor za premoženje, finance in gospodarska vprašanja, - odbor za varstvo okolja in urbanizem, - odbor za družbene dejavnosti, - odbor za kmetijstvo in gozdarstvo, - odbor za razvoj malega gospodarstva. Občinski svet po potrebi ustanovi tudi druge odbore in komisije. Z aktom o ustanovitvi določi tudi njihovo delovno področje in število članov. 1.12.2011 Člane odborov imenuje občinski svet izmed članov sveta in občanov. Izmed občanov je lahko imenovana največ polovica članov odbora. Članstvo v komisiji ali odboru občinskega sveta ni združljivo s članstvom v nadzornem odboru občine ali z delom v občinski upravi. Občinski svet lahko razreši predsednika, posameznega člana odbora občinskega sveta ali odbor v celoti na predlog najmanj četrtine članov občinskega sveta. Predlog novih kandidatov za člane odborov pripravi komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja do prve naslednje seje občinskega sveta. 27. člen Odbor ima predsednika, ki ga imenuje izmed svojih članov z večino glasov vseh članov. Predsednik mora biti član občinskega sveta. Predsednik predstavlja odbor, sklicuje in vodi njegove seje. Prvo sejo delovnega telesa skliče župan. Odbor veljavno sklepa, če je na njegovi seji navzoča večina članov. Odločitve sprejema z večino glasov navzočih članov. Delovanje odborov je podrobneje urejeno v poslovniku občinskega sveta. 28. člen Odbori občinskega sveta v okviru svojega delovnega področja v skladu s poslovnikom občinskega sveta obravnavajo zadeve iz pristojnosti občinskega sveta in zavzemajo do njih stališča ter dajejo občinskemu svetu mnenja in predloge. Odbori občinskega sveta lahko predlagajo občinskemu svetu v sprejem odloke in druge akte iz njegove pristojnosti, razen proračuna in zaključnega računa proračuna in drugih aktov, za katere je v zakonu ali v statutu občine določeno, da jih sprejme občinski svet na predlog župana. 30. člen - 26. člen Odbori imajo 5 do 9 članov, komisije pa 3 do 5 članov. Število članov posameznega delovnega telesa občinskega sveta se določi v poslovniku občinskega sveta. - - Župan ima naslednje pristojnosti: predstavlja in zastopa občino, predstavlja občinski svet, ga sklicuje in vodi seje občinskega sveta, skrbi za izvajanje splošnih aktov občine in drugih odločitev občinskega sveta in izvršuje občinski proračun, pooblašča tajnika ali druge zaposlene v občinski upravi za posamezne odločitve v zvezi z izvrševanjem proračuna, predlaga občinskemu svetu v sprejem proračun občine in zaključni račun proračuna, odloke in druge akte iz pristojnosti občinskega sveta, odloča o pridobitvi in odtujitvi premičnega premoženja, Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 - - 15 objavlja statut, poslovnik, odloke in druge splošne akte, predlaga ustanovitev organov občinske uprave, določitev njihovega delovnega področja in notranje organizacije, določi sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi, odloča o imenovanju oziroma sklenitvi delovnega razmerja zaposlenih v občinski upravi ter pooblašča tajnika občine za te naloge, imenuje in razrešuje tajnika občine, predstojnike organov občinske uprave in organov skupne občinske uprave, usmerja in nadzoruje delo občinske uprave, opravlja druge zadeve, ki jih določa zakon in ta statut. 34. člen Za pomoč pri opravljanju nalog župana ima občina najmanj enega podžupana. Podžupana imenuje izmed članov občinskega sveta župan, ki lahko podžupana tudi razreši. Podžupan pomaga županu pri njegovem delu ter opravlja posamezne naloge iz pristojnosti župana, za katere ga župan pooblasti. Podžupan, ki ga določi župan, če pa ga ne določi pa najstarejši podžupan nadomešča župana v primeru njegove odsotnosti ali zadržanosti. V času nadomeščanja opravlja podžupan tekoče naloge iz pristojnosti župana in tiste naloge, za katere ga župan pooblasti. V primeru predčasnega prenehanja mandata župana opravlja funkcijo župana do razpisa nadomestnih volitev podžupan, ki ga določi župan, razen če je razrešen. Če župan ne določi kateri podžupan bo začasno opravljal funkcijo župana, oziroma če je razrešen, odloči občinski svet, kateri izmed članov občinskega sveta bo opravljal to funkcijo. Do izvolitve novega župana opravlja podžupan oziroma član občinskega sveta, ki je določen za začasno opravljanje funkcije župana, nujne naloge iz pristojnosti župana. Podžupan oziroma član občinskega sveta, ki je določen za začasno opravljanje funkcije župana nima pravice glasovati za odločitve občinskega sveta. V soglasju z županom se lahko podžupan odloči, da bo funkcijo opravljal poklicno. O poklicnem opravljanju funkcije podžupana odloči občinski svet na predlog župana. 40. člen 1.12.2011 konstituira, če je na prvi seji navzočih večina članov. Člani nadzornega odbora izvolijo izmed sebe predsednika nadzornega odbora. Predsednik predstavlja nadzorni odbor, sklicuje in vodi njegove seje. Nadzorni odbor sprejema svoja poročila, priporočila in predloge na seji, na kateri je navzočih večina članov nadzornega odbora, z večino glasov navzočih članov. 41. člen Nadzorni odbor sprejme letni program nadzora, ki obvezno vsebuje letni nadzor zaključnega računa proračuna, zaključnih računov finančnih načrtov krajevnih skupnosti, javnih zavodov in javnih podjetij ter občinskih skladov, predloga proračuna in finančnih načrtov krajevnih skupnosti, javnih zavodov, javnih podjetij in občinskih skladov ter vsaj polletni nadzor razpolaganja z občinskim nepremičnim in premičnim premoženjem. V program lahko nadzorni odbor vključi tudi druge nadzore. S programom seznani nadzorni odbor občinski svet in župana. Poleg zadev iz letnega programa dela lahko Nadzorni odbor sprejme sklep, da se opravi nadzor oziroma obravnava zadeve na predlog občinskega sveta ali župana. Z letnim programom se določi predviden obseg nadzora, predvidena vsebina in časovno obdobje nadzora, cilji posameznega predvidenega nadzora, člani nadzornega odbora, ki bodo izvedli nadzor ter predvidena poraba časa za nadzor. 48. člen Notranjo organizacijo in delovno področje občinske uprave določi Občinski svet na predlog župana z odlokom. Občinsko upravo sestavljajo eden ali več organov občinske uprave, ki jih ustanovi Občinski svet na predlog župana s splošnim aktom ter določi njihovo notranjo organizacijo in delovno področje. 50. člen Upravne naloge občinske uprave opravljajo višji upravni, upravni in strokovno tehnični delavci. Sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi določi župan. Župan odloča o sklenitvi delovnih razmerij v občinski upravi in o drugih delovno pravnih vprašanjih ter imenuje in razrešuje višje upravne delavce in upravne delavce. Prvo sejo nadzornega odbora občine po imenovanju skliče župan. Nadzorni odbor se Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 16 55. člen O izločitvi predstojnika organa občinske uprave ali zaposlenega v občinski upravi odloča tajnik občine, ki v primeru izločitve predstojnika občinske uprave o stvari tudi odloči, če je predstojnik pooblaščen za odločanje v upravnih stvareh. O izločitvi tajnika občine ali župana odloča občinski svet, ki v primeru izločitve o stvari tudi odloči. 74. člen Organizacijske, strokovne, administrativne, in druge pomožne naloge za svet krajevne skupnosti opravlja tajnik krajevne skupnosti, ki je delavec občinske uprave. Računovodske naloge za krajevno skupnost opravlja občinska uprava. 94. člen Občina zagotavlja izvajanje gospodarskih in negospodarskih javnih služb, določenih z zakonom. Izvajanje javnih služb zagotavlja občina: - neposredno v okviru občinske uprave, - z ustanavljanjem javnih zavodov in javnih podjetij, - z dajanjem koncesij, - z vlaganjem lastnega kapitala v dejavnost oseb zasebnega prava, 1.12.2011 z neposrednim prenosom po 35. členu Zakona o gospodarskih javnih službah. 96. člen Občina obvezno zagotavlja izvajanje naslednjih gospodarskih javnih služb: - oskrba s pitno vodo, - ravnanje s komunalnimi odpadki in odlaganje ostankov komunalnih odpadkov, - odvajanje in čiščenje komunalnih odpadnih in padavinskih voda, - javno snago in čiščenje javnih površin, - urejanje javnih poti, površin za ceste in zelenih površin, - pregledovanje, nadzorovanje in čiščenje kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov zaradi varstva zraka, - gospodarjenje s stavbnimi zemljišči, - vzdrževanje občinskih cest, - druge dejavnosti, določene z zakonom kot obvezne občinske gospodarske javne službe. Kot občinske gospodarske javne službe se lahko z odlokom določijo tudi druge dejavnosti, če so nenadomestljiv pogoj za življenje ljudi v občini in jih trg ne more zagotoviti v zadostni meri. Občina lahko določi, da se na enak način kot občinske gospodarske javne službe opravljajo tudi druge dejavnosti, ki so pogoj za izvrševanje nalog iz njene pristojnosti ali so takšne dejavnosti pogoj za izvrševanje gospodarskih, socialnih ali ekoloških funkcij občine. Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 - uradno prečiščeno besedilo) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Predlog Sprememb in dopolnitev poslovnika občinskega sveta - prva obravnava V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10 - uradno prečiščeno besedilo) bo pri obravnavi Poslovnika sodelovala: - Mateja Zemljak, Tajnica Občine Ormož Ormož, dne 1.12.2011 Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 23. PREDLOG SPREMEMB IN DOPOLNITEV POSLOVNIKA OBČINSKEGA SVETA – prva obravnava I. UVOD Ocena stanja Poslovnik občinskega sveta (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 6/10- uradno prečiščeno besedilo) je bil sprejet leta 1999 in noveliran leta 2001, 2006, 2007 in 2010. Poslovnik je akt, ki ureja organizacijo in način dela občinskega sveta in določa način uresničevanja pravic in dolžnosti članov občinskega sveta. Razdeljen je na naslednja poglavja: 1. Splošne določbe 2. Konstituiranje občinskega sveta Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 17 3. Pravice in dolžnosti članov občinskega sveta 4. Delovno področje sveta 5. Seje sveta 6. Akti občinskega sveta 7. Volitve in imenovanja 8. Razmerja med županom in občinskim svetom 9. Javnost dela 10. Delo občinskega sveta v izrednem stanju 11. Spremembe in dopolnitve ter razlaga poslovnika 12. Prehodne in končne določbe Razlogi za sprejem sprememb in dopolnitev poslovnika Župan je pozval predsednike svetniških klubov in političnih strank, da podajo predloge za spremembe in dopolnitve poslovnika. Na to temo je bil sklican usklajevalni sestanek, kjer so skupaj dogovorili nekatere rešitve. Spremembe in dopolnitve poslovnika so predlagane zaradi boljšega izvajanja poslovnika. Potreben je bil popravek nekaterih redakcijskih napak v besedilu poslovnika. 1.12.2011 2. člen Prvi odstavek 17. člena se spremeni tako, da se glasi: »Član občinskega sveta zastavlja vprašanja in daje pobude v pisni obliki najkasneje pet dni pred sejo, ki jih lahko na seji ustno obrazloži.«. Četrti odstavek se spremeni tako, da se glasi: »Obrazložitev vprašanja ali pobude ne sme trajati več kot 3 minute.«. Prvi stavek sedmega odstavka se spremeni tako, da se glasi: »Na seji se odgovarja na vprašanja in pobude, ki so bila oddana najkasneje pet dni pred sejo občinskega sveta.«. 3. člen V prvem odstavku 22. člena se na koncu odstavka doda nov stavek, ki se glasi: »Posamezno gradivo se lahko pošlje tudi kasneje, če je vsebina gradiva nujno potrebna pri odločanju o točki dnevnega reda.«. Doda se nov četrti odstavek, ki se glasi: »Vabila iz prejšnjih odstavkov se pošljejo po pošti v fizični obliki na papirju, lahko pa tudi po elektronski pošti.«. 4. člen Cilji sprememb in dopolnitev poslovnika Predlagane spremembe in dopolnitve poslovnika pomenijo boljše izvajanje poslovnika za občinski svet in občinsko upravo ter odpravo nekaterih redakcijskih napak v besedilu poslovnika. Ocena finančnih posledic Sprejem predlaganega akta za občino ne bo imel finančnih posledic. II. BESEDILO ČLENOV Na podlagi 29. in 36. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09 in 51/10) in 16. člena Statuta občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10- uradno prečiščeno besedilo) je Občinski svet na svoji __. seji, dne __________ sprejel SPREMEMBE IN DOPOLNITVE POSLOVNIKA OBČINSKEGA SVETA 1. člen V celotnem besedilu Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, štev. 6/10- uradno prečiščeno besedilo) se besedna zveza »tajnik občine« nadomesti z besedno zvezo »direktor občinske uprave«, v ustreznem sklonu. Za 23. členom se doda nov 23. a člen, ki se glasi: »23.a Dopisna seja se lahko opravi, kadar ni pogojev za sklic izredne seje sveta. Na dopisni seji ni mogoče odločati o proračunu in zaključnem računu občine, o splošnih aktih, s katerimi se v skladu z zakonom predpisujejo občinski davki in druge dajatve ter o zadevah, iz katerih izhajajo finančne obveznosti občine. Dopisna seja se opravi na podlagi v fizični ali elektronski obliki osebno vročenega vabila s priloženim gradivom ter predlogom sklepa, ki naj se sprejme, ter z osebnim telefonskim glasovanjem ali glasovanjem po elektronski pošti. Glede na način izvedbe dopisne seje mora sklic seje vsebovati rok trajanja dopisne seje (točen datum in čas trajanja seje, to je do katere ure se šteje trajanje seje). Dopisna seja je sklepčna, če je bilo vabilo poslano vsem članom sveta, od katerih jih je osebno vročitev potrdilo več kot polovica. Šteje se, da so osebno vročitev potrdili člani, ki so glasovali. Predlog sklepa, ki je predložen na dopisno sejo, je sprejet, če so za sklep glasovali vsi člani sveta, ki so do roka oddali svoj glas. Če je kateri izmed članov sveta glasoval proti sklepu, se opravi izredna seja sveta ali pa se točka uvrsti na prvo naslednjo redno sejo sveta. O dopisni seji se vodi zapisnik, ki mora poleg sestavin, določenih s tem poslovnikom, vsebovati še potrdila o osebni vročitvi vabil članom Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 18 sveta oziroma ugotovitev, koliko članov sveta je glasovalo. Potrditev zapisnika dopisne seje se uvrsti na prvo naslednjo redno sejo sveta.«. 5. člen Tretji odstavek 32. člena se spremeni tako, da se glasi: »Po tem dobijo besedo vodje svetniških klubov, člani občinskega sveta po vrstnem redu, kakor so se pisno priglasili k razpravi. Njihova razprava lahko traja največ pet minut. Svet lahko sklene, da posamezen član iz utemeljenih razlogov lahko razpravlja dalj časa, vendar ne več kot sedem minut.«. Peti odstavek se črta. 6. člen Tretji odstavek 34. člena se črta. 7. člen V tretjem odstavku 59. člena se besedilo »Odbori do dolžni« nadomesti z besedilom »Delovna telesa so dolžna«, beseda »odbor« se nadomesti z besedo »delovno telo«. 8. člen Četrti odstavek 69. člena se spremeni tako, da se glasi: »Predsednika delovnega telesa imenuje delovno telo izmed svojih članov.«. 9. člen V 70. členu se beseda »odbora« nadomesti z besedo »delovnega telesa«, beseda »odbor« se nadomesti z besedo »delovno telo«, beseda »odborov« se nadomesti z besedo »delovnih teles«. 10. člen V petem odstavku 72. člena se črta drugi stavek. 11. člen V drugem odstavku 93. člena se beseda »tri« nadomesti z besedo »sedem«. 12. člen Spremembe in dopolnitve Poslovnika občinskega sveta začnejo veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož. Številka: 007-14/2011 07/9 Ormož, dne Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 1.12.2011 III. OBRAZLOŽITEV - k 1. členu: Tretji odstavek 49. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09 in 51/10), (v nadaljevanju ZLS) določa, da občinsko upravo usmerja in nadzira župan, delo občinske uprave pa vodi tajnik občine, ki ga imenuje in razrešuje župan. Tajnik občine je uradnik po zakonu, ki ureja položaj javnih uslužbencev. S splošnimi akti občine (statutom občine) pa se lahko za položaj tajnika občine določi naziv direktor ali direktorica občinske uprave. Pobuda za spremembo naziva je bila dogovorjena na usklajevalnem sestanku. - k 2. členu: Besedilo je oblikovano na podlagi določila prvega odstavka 36. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09 in 51/10), (v nadaljevanju ZLS), ki določa, da občinski svet ureja svoje delo s poslovnikom. V skladu z navedenim je z besedilom določen način zastavljanja vprašanj in dajanja pobud članov sveta. - k 3. členu: Z dopolnjenim besedilom 22. člena se dodatno določi način pošiljanja vabila naslovnikom. - k 4. členu: Besedilo je oblikovano na podlagi določila prvega odstavka 36. člena ZLS, ki določa, da občinski svet ureja svoje delo s poslovnikom. V skladu z navedenim je z besedilom določen način vodenja dopisne seje. - k 5. členu: S spremenjenim besedilom 32. člena se skrajša razprava vodij svetniških klubov in članov občinskega sveta na pet minut ter dodatna razprava člana občinskega sveta za katerega tako odloči občinski svet na sedem minut. S tem ko se črta peti odstavek 32. člena ni mogoča dodatna razprava člana občinskega sveta. - k 6. členu: S črtanim besedilom se omeji možnost, da dobi član občinskega sveta besedo, da bi opozoril napako ali popravil navedbo, ki po njegovem mnenju ni točna in je povzročila nesporazum ali potrebo po osebnem pojasnilu. - k 7., 8. in 9. členu: Beseda »odbori« se nadomesti z besedo »delovno telo«, ker se določbe 59., 69. in 70. člena nanašajo na odbore in komisije kot delovna telesa občinskega sveta. - k 10. členu: Besedilo je oblikovano na podlagi določila prvega odstavka 36. člena ZLS, ki določa, da občinski svet ureja svoje delo s poslovnikom. V skladu z navedenim je z besedilom določen način dela oziroma vodenja seje delovnega telesa občinskega sveta. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 19 - k 11. členu: Spremeni se besedilo poslovnika, ki določa možnost vložitve amandmaja v pisni obliki na dopolnjen predlog proračuna sedem dni pred sejo sveta (prej tri dni). - k 12. členu: V tem členu je določen način objave in rok začetka veljavnosti predlaganih sprememb in dopolnitev poslovnika. Besedilo členov, dopolnjujejo: ki se spreminjajo in 17. člen Član občinskega sveta zastavlja vprašanja in daje pobude v pisni obliki ali ustno. Na vsaki redni seji sveta mora biti predvidena posebna točka dnevnega reda za vprašanja in pobude članov. Vprašanja oziroma pobude morajo biti kratke in postavljene tako, da je njihova vsebina jasno razvidna. V nasprotnem primeru župan ali za vodenje seje pooblaščeni podžupan oziroma član občinskega sveta na to opozori in člana občinskega sveta pozove, da vprašanje oziroma pobudo ustrezno dopolni. Ustno postavljeno vprašanje ne sme trajati več kot 3 minute, obrazložitev pobude pa ne več kot 5 minut. Pisno postavljeno vprašanje mora biti takoj posredovano tistemu, na katerega je naslovljeno. Pri obravnavi vprašanj in pobud morata biti na seji obvezno prisotna župan in tajnik občine. Če sta župan ali tajnik občine zadržana, določita, kdo ju bo nadomeščal in odgovarjal na vprašanja in pobude. Na seji se odgovarja na vsa vprašanja in pobude, ki so bila oddana do začetka seje ter na ustna vprašanja dana ob obravnavi vprašanj in pobud članov občinskega sveta. Če zahteva odgovor na vprašanje podrobnejšo proučitev, pregled dokumentacije ali pridobitev pojasnil oz. odgovor od drugih organov oziroma inštitucij, lahko župan ali tajnik občine oziroma njun namestnik odgovori na naslednji seji oz. v roku 30 dni. Župan ali tajnik občine oziroma njun namestnik lahko na posamezna vprašanja ali pobude odgovorita pisno, pisno morata odgovoriti tudi na vprašanja in pobude, za katere tako zahteva vlagatelj. Pisni odgovor mora biti vsem članom občinskega sveta praviloma posredovan s sklicem naslednje redne seje. 22. člen Vabilo za redno sejo občinskega sveta s predlogom dnevnega reda se pošlje članom najkasneje 10 dni pred dnem, določenim za sejo. 1.12.2011 Skupaj z vabilom se pošlje tudi gradivo, ki je bilo podlaga za uvrstitev zadev na dnevni red. Vabilo na sejo občinskega sveta se pošlje županu, podžupanom, predsedniku nadzornega odbora občine in tajniku občine. O seji občinskega sveta se obvestijo tudi krajevne skupnosti, politične stranke zastopane v občinskem svetu in sredstva javnega obveščanja. 32. člen Na začetku obravnave vsake točke dnevnega reda lahko poda župan ali oseba, ki jo določi župan oziroma predlagatelj, kadar to ni župan, dopolnilno obrazložitev. Dopolnilna obrazložitev sme trajati največ petnajst minut, če ni s tem poslovnikom drugače določeno. Kadar svet tako sklene, je predlagatelj dolžan podati dopolnilno obrazložitev. Če ni župan predlagatelj, poda župan ali od njega pooblaščeni podžupan oziroma tajnik občine mnenje k obravnavani zadevi. Potem dobi besedo predsednik delovnega telesa občinskega sveta, ki je zadevo obravnavalo. Obrazložitev županovega mnenja in beseda predsednika delovnega telesa lahko trajata največ po deset minut. Po tem dobijo besedo vodje svetniških klubov, člani občinskega sveta po vrstnem redu, kakor so se pisno priglasili k razpravi. Njihova razprava lahko traja največ sedem minut. Svet lahko sklene, da posamezen član iz utemeljenih razlogov lahko razpravlja dalj časa, vendar ne več kot deset minut. Razpravljavec lahko praviloma razpravlja le enkrat, ima pa pravico do replike po razpravi vsakega drugega razpravljavca, če omeni njegovo ime ali v svoji razpravi govori o njegovi razpravi. Replika mora biti konkretna in se mora nanašati na predhodno napoved replike, sicer jo lahko predsedujoči prepove. Replike smejo trajati največ tri minute. Ko je vrstni red pisno priglašenih razpravljavcev izčrpan, predsedujoči vpraša, ali želi še kdo razpravljati. Dodatne razprave lahko trajajo le po tri minute. 34. člen Članu občinskega sveta, ki želi govoriti o kršitvi poslovnika ali o kršitvi dnevnega reda, da predsedujoči besedo takoj, ko jo zahteva. Nato poda predsedujoči pojasnilo glede kršitve poslovnika ali dnevnega reda. Če član ni zadovoljen s pojasnilom, odloči svet o tem vprašanju brez razprave. Če član zahteva besedo, da bi opozoril na napako ali popravil navedbo, ki po njegovem mnenju ni točna in je povzročila nesporazum ali potrebo po osebnem pojasnilu, mu da predsedujoči Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 9 20 besedo takoj, ko jo zahteva. Pri tem se mora član omejiti na pojasnilo in njegov govor ne sme trajati več kot pet minut. 59. člen Stalna delovna telesa občinskega sveta, ustanovljena s statutom občine, so naslednji odbori in komisija: - odbor za premoženje, finance in gospodarska vprašanja, - odbor za varstvo okolja in urbanizem, - odbor za družbene dejavnosti, - odbor za kmetijstvo in gozdarstvo, - odbor za razvoj malega gospodarstva. - komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja, - statutarna komisija, - komisija za vloge in pritožbe, - komisija za odlikovanja in priznanja. Število članov posameznega delovnega telesa določi občinski svet s sklepom pred imenovanjem posameznega delovnega telesa na predlog Komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja. Odbori so dolžni obravnavo opraviti najkasneje 3 dni pred dnem, za katerega je sklicana redna seja Občinskega sveta ter svoje mnenje, stališča in predlog pisno predložiti županu, predsedujočemu in predlagatelju. Mnenje o dopolnilih k predlaganim splošnim aktom mora odbor predložiti najkasneje do začetka obravnave predloga splošnega akta. Odbor lahko predlaga Občinskemu svetu v sprejem odloke in druge akte iz njegove pristojnosti na svojem področju dela. 69. člen Člane odborov in komisij imenuje občinski svet na predlog komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja izmed svojih članov in največ polovico članov izmed drugih občanov, če ta poslovnik ne določa drugače. O imenovanju članov se glasuje tajno na podlagi liste kandidatov. Na listo se uvrstijo kandidati, ki so jih predlagali svetniški klubi in samostojni svetniki. Če je predlaganih več kandidatov, kot je članov delovnega telesa, imajo prednost kandidati, ki so jih predlagali različni svetniški klubi in samostojni svetniki, in sicer v sorazmerju z zastopanostjo v občinskem svetu. Predsednika odbora imenuje odbor izmed svojih članov. Prvo sejo odbora skliče župan. Članstvo v komisiji ali odboru občinskega sveta ni združljivo s članstvom v nadzornem odboru občine ali z delom v občinski upravi. 1.12.2011 70. člen Občinski svet lahko razreši predsednika, posameznega člana odbora občinskega sveta ali odbor v celoti na predlog najmanj četrtine članov občinskega sveta. Predlog novih kandidatov za člane odborov pripravi komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja do prve naslednje seje občinskega sveta. 72. člen Predsednik delovnega telesa predstavlja delovno telo, organizira in vodi delo delovnega telesa, sklicuje njegove seje in zastopa njegova mnenja, stališča in predloge v občinskem svetu. V primeru odsotnosti ali zadržanosti predsednika delovnega telesa opravlja naloge iz prvega odstavka tega člena od predsednika pooblaščeni član delovnega telesa. Seje delovnih teles se skličejo za obravnavo dodeljenih zadev po sklepu občinskega sveta, na podlagi dnevnega reda redne seje sveta ali na zahtevo župana. Gradivo za sejo delovnega telesa mora biti poslano članom delovnega telesa najmanj tri dni pred sejo delovnega telesa, razen v izjemnih in utemeljenih primerih. Delovno telo dela na sejah. Delovno telo lahko veljavno sprejema svoje odločitve, če je seji navzoča večina njegovih članov in je med navzočimi večina tistih, ki so člani občinskega sveta. Delovno telo sprejema svoje odločitve – mnenja, stališča in predloge z večino opredeljenih glasov navzočih članov. Glasovanje v delovnem telesu je javno. Za delo delovnih teles se smiselno uporabljajo določila tega poslovnika, ki se nanašajo na delo občinskega sveta. 93. člen Najkasneje v petnajstih dneh po končani javni razpravi o predlogu proračuna pripravi župan dopolnjeni odlok o proračunu občine ter skliče sejo sveta, na kateri se bo obravnaval dopolnjen predlog proračuna. Na dopolnjen predlog proračuna in odlok o proračunu občine lahko člani sveta vložijo amandmaje v pisni obliki najkasneje tri dni pred sejo sveta ali na seji sami na kateri lahko predlaga amandma najmanj 1/4 vseh članov občinskega sveta. Amandmaji se vložijo pri županu. Župan lahko na sami seji na kateri je obravnavan dopolnjen predlog proračuna vloži amandma. Vsak predlagatelj mora pri oblikovanju amandmaja iz prejšnjega odstavka upoštevati pravilo o ravnovesju med proračunskimi prejemki in izdatki in v obrazložitvi navesti, iz katere postavke proračuna se zagotovijo sredstva in za kakšen namen. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana