V MESTNEM POTNIŠKEM PROMETU Priprave na uvedbo conskega sistema vožnje Integralovi avtobusi prepeljcjo v mestnem potniškem prometu na delo vsak dan 180.000 delavcev, v obmestnem 20.000, povrhu pa še 20.000 dijakov in študentov i/ okolice Ljubljane v mesto in na/aj. Od 1. julija do konca avgusta je za prevoz potnikov v mcstnem prometu skrbelo 140 vozil. do konca oktobra 188, v tem mesecu jih je na cesti 195, odl.decembradaljepajih bo215 (107 enojnihin 108zglobnih). To bo več kot lani pozimi, ko jih ludi ob najhujših konicah ni bilo prek 200. Povečanje gre na račun 30 novih zglobnih avtobusov, ki jih je tozd MesJni potniški promet nabavil s pomočjo bančnih posoji, nji-hovo dobavo pa pričakuje prav te dni. « Pri Ljubljanskem potniškem prometu se zavedajo, da urejen jutranji prevoz še kako vpliva na dober začetek dela. Toda v prete-klosti družbena skupnost ni imela dovolj posluha za to de-javnost. Zaradi hitre rasti stano-vanjskih sosesk so morali v pot- Delovno organizacijo Ljub-Ijanski potniški promel (LPP) sestavljajo štirje tozdi: Mestni potniški promet, Obmestni potniški promet, Delavnice in Taksi. V leh tozdih je zapo-slenih 1600 delavcev. Mestni potniški promet razpolaga / 250 vozili, obmestni s 135, taksijev pa je 60. Rezultati devetmesečnega posluvanja so kljuh težavam (dotrajanost .strojnega parka, pomanjkanje nafte, velika fluktuacija de-lavcev, nabave rezervnih delov), dobri. Izjema je le tozd Obmestni potniški pro-met, ki je zabeiežil 4 milijone in 800.000 dinarjev bgube. niškem prometu uvesti več novih pmg, o nadomestitvi starih avto-busov z novimi pa ni dolgoročno razmišljal nihče. Tako je zdaj povprečna starost avtobusov v mestnem potniškem prometu 8 let, amortizacijska doba tega vo-zila pa je le 6 let. Zdaj pa, ko nas je pomanjkanje bencina prisililo, da smo se odrekfi vožnji z oseb-nimi avtomobili, se stvari obra-čajo na bolje. Del stroškov za nakup novih avtobusov nosijo tudi potniki, saj so od 18 dinar-jev, kolikor znaša priložnostna voznina, 3 dinarji namenjeni za razširjeno reprodukcijo, od cene žetbna pa gresta v ta namen 2 di-narja. Tako bo lahko prihodnje leto tozd Mestni potniški promet kupil še 30 novih zglobnih avto-busov, obljubljajo pa tudi grad-njo novega depoja v Mostah, saj zdaj vsak dan opravijo 700 praz-nih kilometrov, ko vozijo avto-busc iz garaže na izhodiščne po-staje. S 1. novembrom ,so se cene v mestnem potniškem prometu letos povečale že drugič; plače-vanje sproti je dražje za 29 od-stotkov, z žetonom pa za 26 od-stotkov. Cena delavske mesečne vozovnice za vse proge pa se je povišala le za 30 dinarjev (od 650 na 680 dinarjev). Tako naj bi kar največ potnikov spodbu-dili k nakupu mesečnih vozovnic. Kot so povedali na tiskovni kon-ferenci v delovni organizaciji Ljubljanski potniški promet, naj bi bil to prvi korak k uvedbi con-skega sistema vožnje, ki so ga v nekaterih drugih jugoslovanskih mestih že uvedli. Po tem sistemu naj bi ne enako plačevali tisti, ki se peljejo le postajo ali dve, in tisti, ki gredo na primer v Med-vode. Pogoj za ta sistem pa je, da mora okoli 80 odstotkov vseh potnikov uporabljati mesečno vozovnico, ker je tako kontrola v vozilu lažja, hitrejšc pa je tudi pomikan je po avtobusu. Za zdaj se z mesečno vozovnico vozi le okoli 60 odstotkov potnikov. Čeprav bo letošnjo zimo na ljubljanskih ulicah več mestnih avtobusov kx>t lani, pa se gncči ob nekaterih urah najbrž ne bo dalo izogniti. Mestni zelenci ob koni-cah prepeljejo kar 73 odstotkov vseh potnikov, medtem ko so preostali del dneva le polovično zasedeni. Najbolj polni so avto-busi med 6.20 in 7. uro; temu bi se seveda dalo izogniti, če bi de-iovne organizacije in šole podalj-šale pričetek dela in pouka proti osmi uri. Za prevoze na delo in z njega pa bi morali bolj uporab-Ijati tudi vlake. Toda celo tam, kjer gre železnica skozi center kraja kot je to primer v Novem Polju, se Ijudje raje odločajo za avtobus. Za letošnjo zimo napo-vcdujejo, da bodo ceste, po kate-rih vozi mestni promet, pravoča-sno splužene in posute s soljo, medtem ko drugih cest zaradi varčevanja ne bodo posipavali. DARJA JUVAN