Da bomo nasprotnike poznali Pucelj pred ogledalom. Ker Pucelj in z njim vsa radičevska politika ve, da tako izgleda, da se ne sme pogledati v ogledalo, zato je zacel obračati ogledalo tako, da bi se v njem videlo vse druge stranke. Najpreje je posvetil z ogledalom na SDS. In ogledalo je slabo pokazalo. Nikjer namreč se ne ridi, kako je dr. Žerjav upeljal sedanje radičevske slovenske generale v politično žvljenje in jim kupil prve politične hlače, ko so shodih, potem pa mu ušli. Videlo se je le neko figovo pero, o katerem ve poročati »Kmetijski list«, pa pozabi pvedati, da je to figovo pero ravno njihova stranka, ker je služila zato najpreje demokratom, zdaj pa Radiču v njegove protislovenske in protikmetske namere. — Nato je posvetil z ogledalom na SLS. Tu je pa našel veliko razpoko. To ogledalo mora tako povecevati resnico, da če bi priletela muha, bi se videlo, kakor da je slon prUomastil. Ker je izstopil iz SLS en Ijubljanski advokat in z njim njegovi prijatelji, je naslikal po tem radičevsKem ogledalu razpoko v SLS, kakor je dejansko bila med Pucljem in Radičem, ko sta vložila vsak svojo listo pri zadnjih volitvah v Prekmurju. Pa menda tudi to početje ni bilo kako figovo pero, le, da je Radič lahko otel hrvaške glasove in pripravljal glasovanje za hrvatsko Prekmurje? — Pa tudi Hrvaško Ijudsko stranko je postavil pred ogledalo in jl ocital, da se je postavila za velebanke (ki so dazdaj sicer Radiča podpirale, kar pa jim Pucelj blagohotno odpusti!) — Zdaj bomo pa mi postavili Puclja pred ogedalo. Kaj vidite? To je politik, ki ni kmet, ki ima kot priganjača socialista, pa kliče: »Le vkup, uboga gmajna!« To je politik, ki je dolgo sedel na ministrskem stolcku, pa Slovenija nima od tega drugega kot enega penzijoniranega ministra. Zdaj pa, ko je vrgel zopet geslo: »jKmet kmeta«, se bo pokmetil, vsaj v listih in na shodih. In kmetje ga bodo ubogali, saj pravi njegov list: »Glavna stvar je pasja pokoršcina, pamet in razum pa naj vrag vzame!« — Naš kmet pa pravi: »Če ga je že slov. radicevcem vzel, ne vem, a sumim, da ga je, nam pa ga ni! Zato ne bomo pasje pokorni PuclJTi in njegovim priganjačem, ki se naj ogledajo v ogledalu, pa pravijo, da ne pridejo taki pred narod, kot so bili do zdaj!« Vera ni t nerarnosti pravijo radičevci in demokrati. Seveda, kjer nic ni, Ee beric ne dobi. In pri t^i ljudeh vera ni v nevaraosti, ker je itak ni, v nevamosti pa je tam, kamor hočejo ljudje brez vere in kjer hočejo gospodovati in tako tudi postaTiti vero izven nevarnosti«. »Veliki Radiž.« Da slovenski radičevci pokažejo, kako velik |e Radič^ pišejo o Tijem, da Radič dapisuje dimajskemu lista »Neue Freie Presse«. T^a pa ne povedo, kakšen je ta Kst, da je ruunreč judovski in popolnoma brezveren. No, z lepim so hvalili svojega voditelja! To je pa lepa žlahta! Poleg tega je ta list eden najstrupenejsiih listov zoper Slovence, ki jih je že neštetokrat blatil, da so nekulturni, divji narod. Radič je res velik, a velik v skokih, zdaj je že celo sotrudnik pri judovskih listih! »Kratkovidnost oblastnih skupščin.« Demokrati so si znova privoščild krdtiko dela naših poslamcev v oblastni skupščini, kjer jim očitajo kratkovidno3t. V čem naj ta kratkovidnost obstaja? Ali v tem, da so naši poslanci pripravili tak proračun, da mu tudi demokrati niso mogli ugovarjati, temveč so se čutili dolžne, da so eanj glasovali? Demokrati še-le morajo biti zato kratkovridm, če bomo to kratkovidnost merdld po proračunu. Naš oblaatni proračun je namreč sestavljen na temelju, da nam država odstopi svoj sedanji delokrog in tudi svoje sedanje dohodke, ki jih je prejemala in uporabljala za tisti delokrog. Kaj bi še-le demokrati rekli, če bi nasi oblastni poslanci napravild tako, da 'bi prevzeli posle od države, a denar pa z novimi davki iskald. To ne bi bila le kratkovidnost, pač pa je sploh nemogoče, vsaj za enkrat. Zdaj pa 3ledi vprašanje, kdo je kriv, da proracun naše oblastne skupšoine ni potrjen? AH SLS in njeni poslanci? Ali pa morda tega ni kriv tisti dr. Žerjav, ki je intrigiral po Beogradn in tudi pisal v beograjskili listih, da se na zahtevo SLS daje Sloveniji izjemno stanje z ozirom na oblastue skupščine? Ali nd ravno demokratska stranka tista, ki je od začetka naše države gledala na to, da se Slovenijo okrne, kjer se le more? In zdaj, ko je tudi tu izvršila svoje protislovensko delo, pa potom svojega easopisja piše: Glejto, SLS poslanoi so zoper Slovenijo! — Za tako početje pa nimaimo izraza, tako je nizkotno. Naš narod pa naj ve, s kom ima opravdtd v SDS. Dokler tem ljudem, ki hujskajo Srbe zoper Slovence, doma ne vzamemo vse moči, vsakega vplrva, bomo vedno imeli sitnosti, kakor s kako sitno muho, k» je sdcer majhna, a ti dela vendar neprilike. »Razkol v stranki SLS.« Demokrati, ki flikajo svoj Tiapredni blok, katerega je pa vedno manj, vidijo velike razpoke v svojih lastnLh vrstah, pa jih seveda prenesejo še v naše vrste, da bi se njiihovih ne videlo. Kot povod pa uporabljajo izjave IjubIjanskega odvetnika dr. Stanovnika, češ, da je zavoljo tega razpoka v SLS. In zakaj naj bi ta razpoka nastala? Češ, da so duhovndki komandanti Slovenije. Koldka bedarija ali zloba je to, uvidi vsak. Ali so duhovndki veliki župani, glavarji, župani, ali žandarji? Ali duhovniki nastavljajo uradništvo? Ali duhovniki predpisujejo dakvke? Ali duhovniki določajo plače? Če bi imeli res tako moč, zakaj pa rendar so sami danes najslabše plačani? Zakaj vidiš danes slovenskega duhovnika v oguljeni obleki? Zakaj ga vidiš v stiski, da niti revežem ne more več pomagati, kot bi rad? Ne, le to je, da slovenski duhovnik ljubi svoje ljudstvo in se zanj žrtvuje in ga čuva tudi v političnem oziru pred raznimi Žerjavi. Zato pa tako 'bljujejo ogenj in žveplo zoper slovenske duhovnike. Pa zelo se motijo, če upajo na ta način odvrniti ljudi od vere! Naš narod dobro ve, da je katolištvo njegov najdražji zaklad in da je danes samo SLS, ki ga brani tudi v javnem življenju, zato v tej siranki ne bo razkola, pa naj si ga demokrati vsaki dan še tako živo »namalajo« v svoje časopise. Naj jim bo to dovoljeno za njlhovo tolažbo!