LOJZE K O S 3 I Kenwick,W.A.b107 Oktober 1989 35 Kenvlck Road, (09) 1591020 medsebojne stike. OBLETNIC A Cenjeni bralci! V oktobru '87. je izšel prvi Lojzetov kotiček, iz katerega je kmalu za tem postal Lojzetov konj iček.Mnenje nekaj prijateljev ih "sovražnikov" je bilo, da ne bo doživel niti treh izcaj. Preden sem začel izdajati Kotiček, ki je bil namenjen le za Zapad-no Avstralijo, sem bil dopisnik za Vestnik. Takrat sem si s člankom o volitvah v slov. klubu v Perthu pridobil kar precejšnje število nasprotnikov, ker sem zapisal resnico. Ve se, da največ od nas Slovencev kritike ne trpimo, pa Četudi je le-ta zdrava. Na svojevrsten način so ra vedno najglasnejši tisti, ki kritike absolutno ne trpe. — če se v mislih vrnem na te "lepe" čase, se mi zdi, da se:n takrat postal najbolj zasovražen Slovenec v Perthu, Za vsako kritično izjavo sern ljudem hvaležen. Prvič imam doksz, da ljudje moje pisanje berejo; drugič, na osnovi kritike pa imam priliko za premišljevanje o tem kar sem pisal. Za mene je to raznolik načir. prepoznavanja, da imamo v Perthu še kar dovolj Slovencev, kateri, moje kritične poglede razumejo ter jih z zdravim razsodkom tudi odobrijo, Ne počutim se pooblaščenega, da stojim tukaj kot sodnik, ki razsoja o dobrem ali slabem. Rad bi dal našim Slovencem le neotistransko pobudo za logičen razmislek,Ce kdo upotovi, da sem z njegovim mišljenjem v navzkrižju, irr;a ta vsako priliko in pravico na pro t i odgovor. S tem načinom je pot do končnega sporazuma boljša, kot prepir ali celo sovraštvo, saj smo na vsezadnje le ljudje. Vrnimo se spet h Konjičku, Neverjetno kako čas mine, saj obhaja Konjiček že drugo obletnico. Tako kot sem v začetku bil skeptičen, sem po drugi strani verjel v njegovo bodočnost. Pil sem pripravljen na utrud ljivo delo pisanja in sestavljanja dO poznih večerov; upal sen na dobre 1judi-Slovence, sodelavce in bralce, katerih največ osebno snloh nisem poznal in jih še ne poznam. Dokazalo se je, da ni važno, če se Človek pozna z drugimi osebno ali ne, že zamisel sama, ki se strinja z mišljenjem drugega je dovolj, in Človek se pridruži toku dogajajocih se stvari. Ko je mineval čas, je konjiček postajal uspe^énejsi in danes ima 51 plačanih naročnikov. Sicer je zelo malemu številu naročnikov naročnina iztekla; sem pa preorican, da bodo tudi oni le-to poravnali. Konjička pošiljam tudi na Izseljensko Matico Slovenije, Narodni univerzitetni knjižnici v Ljubljani In v Trst. Začasno razpošiljam 57 Konjičkov. To omenjam le, ker me je že nekaj naročnikov vprašalo"koliko nas je Za uspeh se moram v glavnem zahvaliti dopisnikom in bralcem iz jugovzhodnih oredelov Avstralije in seveda gre veliki del moje hvaležnosti tudi naročnikom tukaj v Perthu, posebne p; temu malemu številu Slovencev ki so mi pomagali finančno in z "besedo, že rredenj so konjička, pardon, Kotiček videli, ne da bi ga Še Čitali. Prišli so k meni z iztegnjeno roko, mi želeli vsak uspeh ter izrazili unanje za dober razvoj Kotička, ker po njihovem mišljenju, man, je v Perthu nujno potrebno nekaj slovenskega tiska-pisanja, saj so "opažali kako med nami propada materina beseda -slovenščina. Ta majhna peščica ljudi, preštel bi jih lahko na prstih ene roke, mi je dala še večji polet, za že coorej -planirano izdajo takratnega Kotička. Bralcem v Perthu Čestitam vsem bralcem Konjička, rosebno tistim, ki ste mi pomagali v začetku. Po preteku dveh let, sem se odloČil, da bom tu pa tam snet k^j zapisal o našem klubu, saj se situacija iz dneva v dan izboljšuje. Konjiček, kot privatna last, nima s klubom v Perthu(ali kje drugje) nobenega skupnega opravka, ima pa dovolj bralcev, ki so člani kluba, kot sem tudi jaz, mislim da nam pristoja vsaj toliko svobode, da sme^o citati, slišati ali izvedeti, kaj se dogaja med nami. Kot izgleda, se bo Konjiček v bodočnosti še razširil in dobili bomo tudi več novic iz drugih krajev. Zato je primerno, da tudi drugi kraji slišijo kaj veČ o nas. v Ba omenim zadnje volitve v klubu: Zgodilo se je kot smo nricakovali. Žalostno je le, da za predsednika ni bilo protikandidata. OČividno je, da v našem klubu se ni medsebojnega sporazuma. Po navadi prihaja na glavne sestanke 60-65 ljudi, kar je približno ena tretina članov. Prespektivno pogledano to ni dovolj ljudi za volitve, ker dve tretini Članov sedi doma "iz protesta" in drugih vzrokov, kar pomeni da ljudje hočejo spremembo v klubu, ne pomislijo pa, da je za vsako spremenitev njihova navzočnost" pri volitvah nujno potrebna. Sodeč po situaciji v klubu, katero vsakdo pozna, vidim edini izhod iz te dileme le v tem, da bi prišlo do "krize", ko se nihče več ne bi kandidiral za predsednika. Kolikor vem, je dovolj ljudi v klubu, ki se zavedajo, da klub brez predsednika ne more eksistirati, in prepričan sem, da bi se našli skupaj ljudje "iz večstranskih taborov",ki bi bili pripravljeni prevzeti vodstvo kluba kot "začasna vlada", dokler se re bi ustanovil odbor, vsebujoč ljudi iz "vseh vetrov". Zapisal bi še precej stvari, ne bom se pa tokrat spuscal v nadrobnosti, V bodočnosti bomo imeli Še dovolj prilike za razpravljanje. V moje zadovoljstvo lahko rečem, da sestavlja toletni odbor dobre ljudi, znto želim odboru mnogo uspeha, in, Če bo odbor deloval brez predsodkov, se mogoče v mišljenju približal tudi "svojim nasprotnikom", notern sem nreuriČan, da bo odbor ta uspeh tudi požel. v — — Želim se opravičiti vsem bralcem, da sem se tokrat z izdajo Konjička toliko zakasnil. 23-9- sem se udeležil v Ingleburn-u (Sydney) SALUK-ove redne seje in po seji (na povabilo) pogledal še v Canberro in se nanrej v Melbourne. Seveda sem si v vezi z Salukovo sejo vzel dvotedenski dopust, kateri se je pa radi štrajka pilotov podolžil na skoraj Štiri tedne. 0 mojem potovanju čez Avstralijo bom napisal prihodnjič. /') I skreno +++++ / VINKO SIMEK-SRAUFCIGER IN VODJA ANSAMBLA "TWGKTT" SPREJEM AICTA15KI POTNI LlST Nz,n SQ PraV1' VSeh —nastalih i^r^SKi ?? ^ločili sa gornjo Mh,Xovo osnovno izjavo. Izpolnjene tajniška strank in Viktor Plemelj ++++++ HONORAR Vse spreminja se na svetu (kar je pač naravna stvar), le pisatelju, poetu se ne zgane - HONORAR! Rastejo penzioni,plačet se inflacija redi, cena vsemu blazno skače, HONORAR pa mirno - spi... Cene rinejo v oblake, dinarja je še pet par, standard ze steguje krake, isti je le - HONORAR, ¿a zreditev HONORARJA zdrav bi bil "kulturni molk!": brž bi našel več denarja založnik - poetu volk! A ta vrag ima pri sebi vedno zviti komentar, ki mu služi v njega stroki, da oklesti HONORAR! Glejte, on takole pravi: "Komur dan je takšen dar, ta ustvarja v svoji glavi ne glede na - HONORAR". PSIHIATER Dr.Jurij Zalokar o nas... Za pristno kulturo med izseljenci \t Kultura In kulturni delavci »o reka] nepogrešljivega za narodna skupnost, ki noč* utonili v tujem morju. Zato Je vzpodbudno, da na lujem kultura kali celo med takimi izseljenci, ki bi se sicer z njo ne ukvarjali. Tako naalajajo res pristni ljudski pesniki, pripovedovalci, slikarji Itd. Vendar vse to nI dovolj. Če hoče neka majhna narodna skupnost, ki živi v tujini preživeli, mora ohraniti stik a sodobno kulturo, kakršna se razvija doma in po sveiu. Rabi torej kar najboljše kulturne stike predvsem z matično domovino. Ni pa dovolj, da bi od nje dobivata le občasne obiske umetnikov in kulturnih skupin, ampak bi bilo prav, da bi razni umetniki In drugi izobraženci ostajali na tujem dalj časa, vsekakor toliko, da bi uspeli rojakom dovolj dobro posredovati utrip domačega kulturnega življenja. Spregovorili bi jim v jeziku, kakršen se zdaj govori doma. če takih stikov nI, se prično kulturne kati hitro sušili. Narodu brez kulture je namenjeno, da počasi izgine. Krčevito oklepanje preteklosti je navadno znak, da prave kulture ni, da so stiki z današnjim življenjem potrgani. Namesto življenja nastanejo nekakšne okamenine nečesa, kar je včasih bilo. Ni več življen-skih moči in Širine. Toda izseljeniška kultura oplojena z vedno novimi sokovi Iz domovine lahko ne le preživi, ampak v marsičem celo preseže kulturo, kakršna se trenutno razvija v novi deželi ali v stari domovini. Dodati pa je treba: tako kot rabi izseljeniška kultura sokove Iz domovine, rabi domovina dragocena spoznanja in Izkušnje ljudi, ki so desetletja dolgo bivali na tujem! Prav bi bilo, če bi vsaka oblast, ki razglasa, da se poteguje za multikulturo, omogočila ne le priseljevanje tujih kulturnih delavcev in izobražencev, ampak bi zanje tudi našla primerne načine preživljanja. Vse to sodi v tisto, kar razumemo kot strukturni multikulturalizem. Ce pa tega ne stori oblast, bi bilo v Interesu narodnih skupnosti, da poskušajo to same uresničiti, čeprav v manjšem obsegu. Žal se to doslej ni dogajalo. V Avstraliji je bilo že kar veliko profesorjev, zdravnikov (mnogi ne dobijo dela in se potegujejo celo za nekvalillcirana mesta), novinarjev in drugih Izobražencev iz domovine, ki bi se jih dalo vključiti v družbeno življenje. Mnogi so se sami poskušali vključiti, a so spoznali, da se jih nekateri odločilni prvaki med izseljenci nekako bojijo in branijo, verjetno Iz strahu, da bi jim ogrozili položaje, ki eo jih z velikim trudom pridobili. Vendar, kako nujno bi na primer bilo, da bi izseljeniška občila Imela strokovno vodstvo In nekoga, ki bi sproti . popravljal govorjeno ali pisano besedo.S tem bi nikogar ne ogrozil. Tuda doma je običaj, da Imajo občila In založbe svoje korektorje. Na tujem pa Je to Se toliko bolj potrebno, saj se že v nekaj letih celo beseda jezikovno izobraženih ljudi zverlžl In se navzame tujega Izražanja. Res pravi kulturni delavci bi lahko tudi veliko pomagali pri oblikovanju kulturne politike In programov. Izseljenci imajo do tega vso pravico, saj bi bilo prav, da jim posredujemo najboljše, ne pa, da jih zasipavamo z nečem, kar nI niti sodobno, nlli kulturno. Večina tako imenovan i h kulturnih večerov na primer sploh nI kulturnih, če je vmes kak "kulturni" vložek ali igrica, je navadno obupno zastarel In brezokusen. Poudarek je zgolj na družabnosti, zabavi in razkazovanju toalete. Seveda je tudi to hvalevredno in razumljivo, toda to nI tisto, kar razumemo kot kultura. Kot Izrazit primer nekuiture lahko navedemo primer nove etnične radio postaje v Melbournu. Medtem ko so starejši radio-ameterji veliko dosegli kljub neugodnim začetnim pogojem dela in tako pripravili pot za neodložljivo prihodnjo stopnjo strokovnega in poklicnega vodenja, pa smo zdaj priča ponovnemu začel-ništvu. Pri tem nt veliko razlike med različnimi jezikovnimi programi. Neka proresorica iz Južne Amerike |e o programu v njenem jeziku dejala, daje strašen, "apalling". Posebno slabe so tiste oddaje, kjer se program od začetka do konca uklanja popolnoma neoblikovanemu okusu kakih povsem nezahtevnih poslušalcev. Temu primerna Je navadno tudi glasbena spremljava Slabše radijske oddaje npr. nenehno nudijo skoraj izključno le psev-donarodne popevke, ki so sicer nekoč bile moderne In ki jih nekateri tudi v domovini še veliko poslušajo. Nikomur pa ne pride na misel, da bi ponudil tudi kaj resne domače glasbe, ki je vendarle na visoki, svetovni ravni, ¿e dobre, prave narodne glasbe v nekaterih oddajah skoraj nI. Popevke vrti tega odbijajo mladino In večajo prepad med izseljenskim generacijami, ker niso po njihovem okusu. Program, kakršen je danes v mnogih etničnih radijskih oddajah v najboljšem primeru ni drugega kot rahlanje mrliške blazine neke kulture. Seveda je še hujše, če oddaje uporabimo za to, da spretno vpletamo kaka namigovanja ali osti zoper druge narode, ali pa zocer razmere v domači deželi. Prav bi bilo, da se narodno in Jezikovno ogrožena narodna skup-ftost na tujem ne spušča v politične igrice, ki jo £e bolj razdvajajo in slabijo. Zaradi vseh tej razlogov so mnogi, le malo zahtevnejši poslušalci 1>rav gotovo razočarani, tako da obrnejo gumb na oddajniku In se odloči-o, da kaj takega ne poslušajo več, če torej hočemo kulturo, pa seveda ne smemo pričakovati od kulturnih delavcev, da bodo hodili po veselicah, razen seveda, kolikor to sami ne želijo. Kar rabijo, je, da jim damo možnost, da sooblikujejo kulturni utrip. Ne bilo bi prav, če bi jih bodisi Izolirali, ali pa prisilili, da se sami izolirajo, ker uvidijo, da nič ne morejo ob raznih majhnih veličinah kakršne so opisovale Cankarjeve drame, ki samovšečno krojijo Življenje svojih društev. V tujini bi pač ne smeli ponavljafl žalostne zgodbe o Dolini Senttlorjanskl. Toda Isti ljud|e, ki danes morda nehote In nevede zavirajo kulturno rast, bi ogromno pridobili na ugledu, če bi kulturi pripomogli, da res zaživi. Imajo namreč sposobnosti, ki jih kulturniki navadno nimajo. Vsaka kultura rabi svoje impresarije in mecene. Koliko današnjih veličin bi lahko postalo resnično velikih, če bi na primer omogočili gospodarske in upravne pogoje, ki so potrebni za kulturo. Vprašanje je, do kdaj naj take misli ostanejo le ideal? Zaenkrat pravega pretakanja sokov z domovino še nI dovolj. Celo kulturniki, ki so »amorastnlško vznikll v tujini, ostajajo vse preveč osamljeni in odrinjeni nekje na rob, čeprav bi bilo prav, da so v srcu življenja izseljen išklh skup- rW8ti" Dr Jurij Zalokar Važno jef kar združuje Zadnje mesece smo veliko brali In poslušali o sporih, ki jih je kdo ve kdo, In kdo ve zakaj, poskušal razvnetl med narodi tako pri nas v Jugoslaviji, kot drugod po svelu. Vse to nas Je zaskrbelo, saj vemo, kako zlahka se narodni ali verski spori sprevriejo v medsebojno obračunavanje- Prav je, da o tem spregovorimo tudi tu v Avstraliji, saj vidimo, kako taki spori škodijo našim izseljencem. Nekaterim povzročajo bolečino, druge pa potegnejo za seboj. Tako se zgodi, ker postanejo ljudje v tujini navadno kar preveč občutljivi za vprašanja, ki se tičejo njihovega naroda, pa se hitro opredelijo za to ali ono skrajnost in nasedajo raznim govoricam, ki zlohotno prikazujejo razmere v stari domovini. Vnetost za svoj narod in vero seveda ni nič slabega. Slabo pa je, ko začne pretiravanje, če se to zgodi, se navdušenost spremeni v zagrizenost, ljubezen za svoj narod pa v sovraštvo do drugih naroddv. To Je podobno nekakšni "bolezni", ki pa je v resnici hujša od resnične bolezni! Ljudje postanejo zaslepljen). Pameten pogovor potem z njimi sploh In več mogoč. Vsaka malenkost jim pride prav, da se zaradi nje pohujšujejo, obsojajo itd. Čeprav živijo daleč od domovine, pišejo po stenah in zidovih žaljive parole na račun bratskih narodov. Izzivalno vihtijo narodne zastave, a se ne zavedajo, da jih skrunijo, ko jih na svojih povorkah rabijo za ščuvanje proti lastnim rojakom. Ali pa obešajo križ na prsa, čeprav ga v svojem srcu ne nosijo. V srcih jim je le mrak, njihovo sovraštvo pa trepeta v strahu. Takih ljudi nikoli ni veliko. So pa zelo glasni in tako se zdi, da so v večini. Toda to je samo ena skrajnost, ki razkraja Izseljence. Tudi temu nasprotno pretirano domoljubje nI dobro. To Je spet skrajnost, ki hvali vse kar je domače, tudi Ce nI vredno hvale. Kot klop se drži starih navad in ne vidi, da je življenje šlo medtem naprej. To seveda sploh nI več domoljubje, ampak posebna, v preteklost zazrta zaslepljenost. V družinah, kjer starši poskušajo vsiljevati take poglede, prihaja do razdora med njimi In otroci. Otroci jim kratkomalo ne morejo slediti. In tako ni čudno, če v neki sicer zelo zavedni družini, otroci obrnejo hrbet idealom svojih staršev, pozabijo na svoje porekla In se pospešeno "potopijo" v tujem morju. Postanejo tujci. 1 Žrtve pa niso samo otroci. Vsakršno pretiravanje pospešuje razkroj In tisti priseljenci, ki so manj narodno osveščeni, se še toliko prej i asimilirajo in potujčijo. V skupnosti rojakov ne vidijo nič več. Trudijo se, da bi čimprej prevzeli tuje navade. Nekateri celo spremenijo svoje ime in priimek. Ko tako storijo, pa vseeno čutijo, da niso zares enaki domačinom. Zato prično tudi oni pretiravati v razkazovanju svoje nove identitete. Postanejo kar nekaki janičarji; če so v Nemčiji, so večji od Nemcev; če v Avstraliji, hočejo biti bolj avstralski od Avstralcev. Za svoje rojake ohranijo samo še prezir. Namesto, da bi poskušali odgovoriti, kako naj preprečujemo take In podobne skrajnosti in kako bi odpravili razjedajoče spore, se raje vprašajmo, kaj lahko stori vsak od nas, da bi bilo boljše? Kako moremo predvsem spremeniti sami sebe, da bi dali dober vzgled? Kako odpraviti našo lastno razklanost in premagati strah? Če bomo našli odgovore, bodo spori počasi potihnili in razkosanosti ne bo več. Tedaj bo brat zopet brat. Dr J. Zalokar Dr. Jurij Zalokar zapušča Avstralijo Dobila aem pismo od rojakinje, da dr. Jurij Zalokar zapušča Avstralijo. Marsikdo ga bo pogrešal, še posebno njegovi pacienti, U so bili «•činoma iz srede jugoslovanskih narodov. Mi ril kateri Slovenec m Je latekel k nJemu po pomoč ob »vojl največji allakl, ko m j* počutil osamljenega v milijonski množici. Doktor Zalokar nI zdravil le duševno neuravnovešene ljudi, ampak svetoval Je tudi takim, ki so utrpeli "šok". Takih ni malo med Novoavstralcl. Saj smo Izruti korenine in jih prinesli v daljno tujo deželo kjer bi našli rodovitnejšo prst. Marsikomu ni uspelo, zato mu je postalo hudo, čutil se je pokošenega. Tako pokošen se je zatekel k dr. Zalokarju pa četudi le na pogovor. V doktorju je našel osebo, ki ga je popolnoma razumela In ponudil mu je roko, da ga je povedel preko spolske brvi Večina rojakov In na žalost naši pot on m cl, ki so tu zrasli so mnenja, da ljudje, ki se niso tu vživeli, bi tudi v rojstnem kraju bili problem. Doktor Zalokar Je v svojih predavanjih za druge doktorje In zdravstveno osebje, to tezo popolnoma zanikal. To mu lahko potrdimo vsi tisti, ki smo prištl sem že kot odrasli, a v Izražanju smo bili na nivoju dolenčka. Za sebo smo pustili vse drage, ob katerih smo se počutili varne ob žlvljenskih nevihtah. Čeprav radi kritiziramo društva In klube, verjamem, da so v iem ozlru odigrali pomembno vlogo. V društvih govorimo v svoji besedi plešemo naše plesa, Igramo karte, kot smo jih Igrali doma. pojemo pesmi, ki jih poznamo od doma, jemo hrano podobno kot so je kuhale naše matere. Skratka ustvarjamo si domače vzdušje in osamelost nima mesta v našiti mislih. Doktor Zalokar je bil bol ,1 velika večina slovenskih politikov v podobnih situacijah. Poseduje \ tako trezno glavo kot pogum, kar je na žalost zelo redka kombinacija v slovenski politiki v vsej njeni zgodovini, ' ' • , ■" '.rj VPR'.: KAKŠNO MESTO V SLOVENSKI POLITIKI IAHKO ZASEDE MLADINSKA ORGANIZACIJA? KAKŠNO BO ZASEDLA? ODG.: Mladinska organizacija je v zadnjih letih odigrala pomemb-1 no vlogo pri odpiranju političnega prosiora v Sloveniji. Mnogo pomembnejšo kot pa npr. SZDL, Tudi danes igra napredno vlogo. V tem prehodnem obdobju so možnosti za njeno politično delovanje velike, čeprav je v svoji političnosti dolgoročno zelo prizadeta. Ima namreč svoje funkcionarje in svoje forume, katerih dejavnost je financirana iz proračuna nima pa svojega Članstva v smislu klasične pplitične organizacije, Ce bo šel razvoj normalno naprej, potem bo sedanja ZSMS najprej .razpadla na več organizacij. Deloma se je to že zgodilo z ustanovitvijo Zveze slovenske kmečke mladine in poskusom po ponovni oživitvi Zveze Študentov. V normalnem pluralnem političnem sistemu pa mladinska organizacija taka, kot jo poznamo danes, seveda nima nobene perspektive. Prava stranka ne more postati nikoli, lahko pa še naprej igra pomembno vlogo pri prehodu v normalen pluralističen sistem. ."V • ... ' ' ,.. *»*"■ • • • "Q uul opozicija iciuu uic- v Italiji, kjer se ve, da sta DeMichelis in Craxr zumju.,. Nismo pa se združili zato, da bi vsak svoja frakcija v socialistični stranki pa varovali meic Jugoslavije. Ukvarjamo se to stranke ne moti, da ne bi Se naprej obsta- z želJ° P° demokratični prenovi in tukaj bi jalm« . . : lahko našit skupen jezik s tistimi novimi l| • , organizacijami, ki jim gre za to, da se upremo JOŽETA PUČNIKA (1932) sva našla riia - manipulacijam, ne pa za to, da ■ Pohorju, nekje pod Tremi kralji. Dglijje fagne pndejo na oblast.« 1 v predsedstvu socialdemokratov, sicer jpa,...-- * • • ' najavlia, da se bo kmalu upokojil, se vrnil iz' -TVAN OMAN (1929) vodi Slovensko Nemčije, kjer predava sociologijo, in se bolj kmečko zvezo. Govori zelo naravnost: »Ce neposredno politično angažiral. V Nemčijo govorimo o opoziciji, poiem je stvar čisto, S je od Sel pred dobrimi dvajsetimi leti, pred, J^na. Vsako gibanje, ki oponira obstoje-i tem pa je sedem let preživel v ječi. Njegovo ¿emu režimu, je opozicija. Ce se za tako stališče je nedvoumno: socialdemokrata deklarira ali pa ne. Našo zvezo bi lahko vzeli kot prenos temeljnih človekovih pravic na kot kmečki sindikat, vendarse zavedamo, da ekonomsko področje. agrarnih problemov ne moremo rešiti v si- Vprašamo ga, če se član- stuemu' ^akršen Je' Za«> smo v opozicij! do stvo v ZK in socialni demokraciji izključuje iobsloječega s,stema'" °scbno se zavzema za J To je po njegovem mnenju popolnoma jasno! e?otnost opozicije. O polemiki z Zelenim, \\KJ«sii nr/MVTlm.' na. fnlJU^__lil___* I »Naši programi se toliko razlikujejo, da mora to vsakdo razločiti.« Sploh je vprašanje odnosa do uradne politike pri socialdemokratih zastavljeno zelo ostro: ------1-------- • • • okrog melioracij pa pravi, da ne gre za politični, pač pa strokovno7 debato. »Oni zahtevajo moratorij za vse meliorizacije. Mi menimo, da morajo biti melioracije strokovno, premišljeno in racionalno izvedene. Ne mo----- ---------- remo pa biti proti vsem melioracijam.« Oma- FRANCI ZAVRL (1962) je zapornik. Čez' novi so čakali zidaije. zato jih nismo dlje -----J- ...... " »vali/ ... • : ----- - \ ^ /Ui-} JV i-U[JUl 11IIV. * * klan pa še vedno opravlja svoje poklicne nadlegovali/' ■'■ddlžnosti svetovalca na ML A ntNFT — _ ' '"dolžnosti svetovalca na MLADINI. Sicer ie ■EHtm Zelenih. Pove, da so TmeTT v žaporu za večerjo nčet. na opoziciji pa ne vidi nič • • • IGOR BAVČAR (1955) »^...'¡l; p , r» ish/ty,j veterju ncei. na opoziciji pa ne vidi nič ■ Bavčar ne govori rad o razlikah in imenih, ''Go^ZnjiU^la^ -JOmni |epSega kot na kakSnfdnl^ ¿¡Jg pačpa po Ljubljani nabira opozicionalce. da ■ ■ - ■ - : ■ bt skupaj delali šoferski izpit, in predseduje iTlArrlm i i i i d podpiral vnaprej. »Politika ne pozna kateg Na Dalmatinovi 4 izgleda JOŽE ŠKOLČ (1960) utrujeno, kot se za pravega slovenskega vodjo spodobi. Školč je uspešen predsednik RK ZSMS, ker mu nihče ne zameri, da je bil izvoljen namesto Janše. »Jaz kot .star partije' res ne vem, v kateri točki naj bi bila RK odvisna od partije. V partiji so bili takrat tako ali tako proti moji izvolitvi. ZSMS je pluralno-dialoška organizacija, zato ne vidim razloga, da bi se zahtevala eksklu-zivnosi in da človek ne bi sme! biti član nikjer drugje.« • • • i r * ■ —-- G^sp^dLje, V.A- pos COAO. Mina ' OTA TRATNIKA, emisarja za javna posredovanja pri Akademski anarhistični antiz-vezm aliansi, je bilo treba čakati kakšno uro. Ravno se je vmil iz Avstrije in s polnimi usti čokolade začel: t ~ ~ • - ■ - . Zato je AAAA najbolj opozicijska od vseh strank in v bistvu edina prava opozicija.« Tratnik letnice rojstva ni želel izdati, za anarhiste pa meni, da so bili vedno ogroženi. »Nam. akademskim anarhistom, je država popolnoma nepotrebna.« Ne slede na to. ali gre za suvereno državo slovenskega naroda. ■¡UacU.na" koordinaciji v zboru za ustavo. Odbor za varstvo Človekovih pravic po njegovem mnenju ni ločka v opoziciji, na katero bi bilo dolgoročno možno vezati druga vprašanja. Meni. daje v tem trenutku najpomembneje enolno nastopiti pri izdelavi formalnih pravil iger, ki bi urejala nastop na volitvah: »Seveda. Če nas ne bo oblast prehitela, ker sem slišal, da je na komiteju za zakonodajo volilni zakon že pripravljen.« —. ______ Na vprašanje, koga MLADINA favorizira, bo MIRAN LESJAK. (1963) sevVda odgovoril', da nikogar. Mimogrede: naš odgovorni urednik je prav zdaj na Visu, kjerse rije solidarnosti v čustvenem smislu. Soiidar- inI,el",v.no senil in Pobira Telex. Zna pa biti nost se plača.« Sicer pa se mora po njegovem ceI° (luh<^Vlt' «MLADINA m glasilo opozi- mnenju opozicija znebiti iluzij, velikih apeti- c,Jf.' ° , Pomenil°- da bi po nalsednjih tov, npr. apetitov po ministrstvih J.volitvah, ko bo opozicija zmagala, morala # postati uradno glasilo. Za tako smešne za: TINE ÄW .--gSSSii^ nobeni zvezi kot filozof se ne žel, ukvapat. sem.uspCšen in neodvisen časopis.« z dnevnopolitičnim delom. Njegova žena ---K SPOMENKA HRIBAR (1941), članica -------------- sveta SDZ. mu lahko le pritrdi. «Ne morem VIKTOR BLAŽ1Č (1928) je član tzvrSil-si predstavljati, da bi bi! kdo popoldanski nega odbora Slovenskega krščanskega soci-politik. za tem pa bolehajo vse nove zveze, ainega gibanja. Pravi, da se gibanje ukvarja Mislim da drži Pučnikova teza, da bo morala predvsem z vrednotami, krščansko moralo slovenska opozicija doživeti težak poraz, da ter senzibilnim odnosom do sočloveka, se bo začela obnašati politično.« Hribarja živita nekaj kilometrov stran od iškega zapora, ——--— 12 SLOVENSKEGA TISKA Viktor Žakelj je predlagal, naj bi tudi Slovenija dobila vojaško akademijo, na kateri se ne bi šolali le Slovcnci, ampak mladi iz vse države, in da bi ustanovili knjižnico, ki bi skrbela za razširjanje, slovenske vojaško misli. Primož Hainz, Anton Bohinc in Veko-slav Grmič so se zavzeli za več verske svobode in predvsem zato, da bi vojaki lahko prebirali verski tisk ter obiskovali cerkve in morda tudi verske obrede. France Tomšič pa je zahteval, da mora Slovenija spet dobiti nazaj vojaško armadno območje. ' ( ' ......• • • V, ' Dimitrij Rupel je dejal, du je v stališčih republiškega izvršnega sveta do informacije stare zvezne vlade o napadih na JLA preveč opravičevanja in da je v njej več nepreverjenih domnev. Je morda kdiup«rverririUnso~5i&hteve po repuijJfžti armadi res le zahteve posa-nikov? Odnos Slovencev do JLA se abša, kar se med drugim kaže tudi v majlmem zanimanju za študij obramboslovca na FSPN, vendar so negativna stališča predvsem posledica napa- Izbrala S. G. KAN THALER (1962) tisti, ki znotraj RK NIKOLA DAMJAN1Č (1950) sodeluje ZSMS sedi najdlje od Školča.Thaler je diplo- v ljubljanski izpostavi Združenja za jugoslo- miran politolog in nosi očala s črnim robom vansko demokratično iniciativo. Simpatični ne da bi se za njimi skrival, »Na zunaj smo bradali novinar Dnevnika, o katerem v Penu čvrsti in enotni kot skala kost. Jasno pa je, da1 krožU° klevete, da je direktor Rolanja, ne neka organizacija ne more biti povsem! podpira drugih zvez, razen mladinske organi- enotna. Če je že navznoter organizirana koti IO Pa ZJCO- ker v temelj političnega mini parlament. Načeloma se zavzemam zat sistema polaga posameznika. »Najbrž smo to, da bi se frakcije znotraj strank legalizi- opozicija vsem tem norostim, ki se dogajajo rale. Hočem tak nivo politične kulutre kot ie! v teJ driavi- Moraš t' ' pa znotraj strank legalizi- opozicija vsem tem norostim, ki se aogajajo -----------------politične kulutre, koije v teJ drtav'- MoraS biti opozicija temu bre- v Italiji, kjer se ve, dasta DeMichelis tn Craxi; z"™.)11*-,- Nismo pa se združili zato, da bi vsak svoja frakcija v socialistični stranki pa varovali meJe Jugoslavije. Ukvarjamo se to stranke ne moti, da ne bi že naprej obsta- z že'j° P° demokratični prenovi in tukaj bi ja.jfj.« -.j . _ J. ' lahko našli skupen jezik s tistimi novimi , - organizacijami, ki jim gre za to. da se upremo JOŽETA PUČNIKA (1932) sva našla ria političnim manipulacijam, ne pa za to. da Pohorju, nekje pod Tremi kralji. Deluje ^lpr>dcjona oblast.,_______ v predsedstvu socialdemokratov, sicer pa. • • • najavlja, da se bo kmalu upokojil, se vrnil iz "--IVAN OMAN (1929) vodi Slovensko Nemčije, kjer predava sociologijo, in se bolj j kmečko zvezo. Govori zelo naravnost: »Če neposredno politično angažiral. V Nemčijo i govorimo o opoziciji, potem je stvar čisto je odšel pred dobrimi dvajsetimi leti, predana. Vsako gibanje, ki oponira obstoje-tem pa je sedem let preživel v ječi. Njegovo £emu režimu, je opozicija. če se za tako: Gradivo za Konjička tipka po mogočnosti vsak sam na format A 4. Levi in desni rob 14 cm, spodaj m zgoraj cm . ¿a vsak prispevek odgovarja avtor san. Mnenja posameznikov niso mnenja ostalih, ki so časopis uredili. ■Lojzetov Konjiček ureja Lojze Kossi. Tehnično delo, kopije in odprava Lojze Kossi. Prispevke pošljite na naslov: Lojze Kossi, 35 Kenvick rd., Kenwick 6107, Western Australia. ------ f, «4J1U IlUiVgU" Na Dalmatinovi 4 izgleda JOŽE ŠKOLČ H960) utrujeno, kot se za pravega slovenskega vodjo spodobi. Školč je uspešen predsednik RK ZSMS. ker mu nihče ne zameri, da je bil izvoljen namesto Janše. »Jaz kot .star partije' res ne vem, v kateri točki naj bi bila RK odvisna od partije. V partiji so bili takrat tako ali tako proti moji izvolitvi. ZSMS je pluraltio-dialoška organizacija, zato ne vidim razloga, da bi se zahtevala eksklu-zivnost in da človek ne bi smel biti član nikjer drugje.« t > Ö d i. 4 Gospodje dLfitvio krfevFpa smo^prevaLresni. Sicer pa smo se tudi na sestanku dogovorili, da bomo predv-.sem uspešen in neodvisen časopis.« VIKTOR BI.AŽIČ (1928) je član izvrtil-nega odbora Slovenskega krščanskega socialnega gibanja. Pravi, da se gibanje ukvarja predvsem z vrednotami, krščansko moralo ler senzibilnim odnosom do sočloveka. "MlacUna'