O STOLETNI ŠOLI IN SAMOPRISPEVKU V preteklem mesecu je svet staršev 0Š Dolsko obravnaval predlog programa samopri-spevka za gradnjo vrtcev in šol v Ljubljani v prihodnjem 5-letnem obdobju. Na občin-ski ravni je v programu tudi rekonstrukcija sedanje ali gradnja nove šole v Dolskem. Sprejeli so sklep, da podpro akcijo za novo šolo z vrtcem (4 učilnice in 4 oddelki po-daljšanega bivanja oz. 4 oddel-ki VVZ). Na osnovi ugotovitev raz-iskav ZRMK in sanitarne in-špekcije adaptacija obstoječe stavbe ni mogoča, saj je po-trebno objekt sanirati do take mere, da ne bo ogrožal var-nosti šolarjev. Objekt je star skoraj 100 let, je nefunkcio-¦nalen-n ne ustreza zahtevam sodobnega pouka. Glavne po-manjk|jivosti so poleg slabe nosilnosti stropov (treba jih bo podpreti z nosilci) tudi vla-ga, premalo dnevne svetlobe, prestrmo stopnišče, sanitarije in garderoba, šolska kuhinja ter ogrevanje (še vedno na trdo gorivo - Lutzove peči). Adaptacija tega objekta je torej nesmotrna. Edina rešitev je v novogradnji na primerni lokaciji, kajti z dozidavo ob-jekta bi šola izgubila še to zemljišče, funkcionalnost pa se bistveno ne bo izboljšala. Tako predvidevamo, da bi z novim referendumom za sa-moprispevek verjetno zainte-resirali občane, saj bi prišla do izraza njihova dolgoletna želja po novi šoli. Tudi na šoli v Senožetih si-tuacija v zvezi z investicijskim vzdrževanjem ni dosti boljša. V učilnici imajo še vedno la-dijski pod. Nmajo možnosti za pripravo šolskih malic. Tudi na tej šoli so bik oprav-ljene raziskave s strani ZRMK, ker so se povesile okenske preklade. ZRMK je ugotovil, da tla ne ustrezajo in predla-gal, da se preklade v celoti za-menjajo in teren utrdi. Inve-sticija bi stala 50.000,00 din (?) O zgoraj navedenih proble-mih je na številnih sejah raz-pravljala še delegacija SIS ter zavzela naslednje stališče: - sredstva za investicijsko vzdrževanje šol se ne bi smela tako krčiti ali celo črtati iz programov izobraževalne skupnosti, kajti škoda, ki je tako prizadejana zlasti nekate-rim starejšim šolam, je velika in so posledice lahko hujše, kot bi bile, če bi pomanjklji-vosti odpravile sproti, posto-poma in sistematično.