i i “1295-Vencelj-2” — 2010/7/23 — 11:23 — page 1 — #1 i i i i i i List za mlade matematike, fizike, astronome in računalnikarje ISSN 0351-6652 Letnik 24 (1996/1997) Številka 2 Stran VII Marija Vencelj: PRIŠTEVANKA ZA DVA Ključne besede: naloge, razvedrilna matematika, matematǐcne igre. Elektronska verzija: http://www.presek.si/24/1295-Vencelj-pristevanka.pdf c© 1996 Društvo matematikov, fizikov in astronomov Slovenije c© 2010 DMFA – založništvo Vse pravice pridržane. Razmnoževanje ali reproduciranje celote ali posameznih delov brez poprejšnjega dovoljenja založnika ni dovo- ljeno. Naslednja igra za dva je tako stars, da jo najdemo celo v lu$gi Zanimiviin zabavni problemi, ki jit, lahko zastavimo 8 i%eviIi i& leta 1612 (avtor je francoski matematik Baehet de M&riac). Prvi igralec priEne igro s poljubnim itevilom, k je manjiie od 100. Nato igralca izmenoma navajata Eeddje velja (nwavna) Btevila, vendar nobeden ne ame Btevila, ki ga je soigralec povedal pred tern, p o d t i za v& kot za 10. Zmaga tiati, ki lahko prvi navede gtevilo 100 (in sevda tega ne spregleda). IzWe se, da v tej igri vedno maga tisti, ki prvi uspe navesti eno od &evil in tudi kaan~je navaja le aevila ix tega zaporedja. Premislite, zakaj! ~e ipalec, ki to strategijo pozna, aaknja igro kot prvi, je zmaga njegova. c e rdenja igro kot drug, jo bo kgubil, EE bo njegov soigralw: navajal le %Vila iz zgornjega niza. Igra pa bo dobi, kgkor hitro bo drugi igralec navedel iitevilo, ki ga ni med navedenimi. Tedaj bo lahko prvi igralec navedel iitevilo iz rgorqjega niza (zakaj?) in dobil moinost, da zmaga. In lie naloga: Naj poljubni naravni itevili a in A, a < A, v igri nadomestita iitevili 10 in 100. PoiEib ~rnagovito atrategijo za talc spldneja primer. Marija Vencei'j