kazalo.p65
291 RAZUMEVANJE PREDMETNIH OZNAK PRI ŠTUDENTIH BIBLIOTEKARSTVA* Robert Čuden Oddano: 07.02.02 – Sprejeto: 18.10.02 Strokovni članek UDK 025.4 : 017.1 : 378.602-057.87 Izvleček Predmetne oznake (PO) so besede ali besedne zveze, ki predstavljajo vsebino doku- menta. PO so tako v pomoč bibliotekarjem in uporabnikom, saj nam pomagajo najti publikacijo o določenem predmetu ali pojmu. Članek je osredotočen na to, kako us- pešno študenti bibliotekarstva razumejo PO. V ta namen je bila na Filozofski fakulteti v tednu od 12.2. do 16.2.2001 izvedena anketa med študenti 1., 2., 3. in 4. letnika. Hipote- za je, da študenti 4. letnika boljše razumejo PO kot ostali letniki. Razlog je v tem, da so študenti 4. letnika že poslušali teorijo o PO pri predmetu Klasifikacija, ostali letniki pa še ne. Za pravilen pomen predmetnih oznak smo privzeli interpretacijo predavateljice dr. Alenke Šauperl. Pri razumevanju PO se je izkazalo, da so študenti 3. letnika v 63,1% (111 od 176 primerov) določili pravilni pomen PO, študenti 4. letnika pa le v 45,8% (121 od 264 primerov). To je zanimiv rezultat, saj študenti 3. letnika pri predavanjih iz pred- meta Klasifikacija še niso podrobneje spoznali teorije predmetnih oznak. Rezultati ankete so pokazali, da so študenti bibliotekarstva v 48,1% (446 od 928 primerov) pravilno določili (razumeli) pomene PO. Ključne besede: predmetne oznake, razumevanje, študenti, bibliotekarstvo * Prispevek vključuje ugotovitve iz diplomske naloge: Čuden Robert: Razumevanje predmetnih oznak med študenti bibliotekarstva. Ljubljana: Filozofska fakulteta, Oddelek za bibliotekarstvo, 2001. ČUDEN, Robert: The understanding of subject headings among students of librarian- ship. Knjižnica, Ljubljana, 46(2002)4, 291-303
RkJQdWJsaXNoZXIy