REŠENA VEČINA PROBLEMOV Na pragu usmerjenega izobraževanja Od 4044 Ijubljanskih osmošolcev, ki so se letos vpisali na srednje šole usmerjenega izobraževanja, se je iz občine Center, do konca prijavnega roka, vpisalo na Ijubljanske sredn/e šole 323 učencev. Kljub bistvenim spremembam, ki bodo v letošnjem šolskem letu začele veljati na področju srednjega šolstva, lahko ugotavljamo, da so v glavnem želje učencev in staršev ostale enake. To je pokazala težnja po vpisu na usmeritve popolnega 4-letnega šola-nja, kar odgovarja sedanji peti stopnji zahtevnosti. Šole, ki imajo več stopenj zahtevnosti, to je od skrajšanega pro-grama z razponom od nižje stopnje pa do pete stopnje zahtevnosti, še niso enako upoštevane. To so usmeritve kot npr. kovinarska, gradbena, gostin-sko-turistična itd. Sem spadajo v glav-nem vse proizvodne usmeritve. Če pogledamo, kakšni so interesi in želje osmošolcev iz občine Center, je slika naslednja: na veterino, geologijo, metalurgijo in tekstilno usmeritev se ni vpisal nihče; na kovinsko-predelo-valno usmeritev se jih je vpisalo 24, na kemijo 2, na farmacijo 10, na elektro usmeritev 33, na računalništvo 23, na gradbeništvo 8, na geodezijo 3, na le-sarstvo 4, na grafično papirniško smer 9, na prometno 7, ekonomsko 47, na turistično-gostinsko usmeritev 4, zdravstveno 15, na kulturno 26 tu je usmeritev za glasbeno in baletno izo-braževanje, šola za oblikovanje ter splošno kultuma smer) na pedagoško usmeritev se je vpisalo 38 osmošolcev, na družboslovno 25, na naravoslovno-matematično 37, na osebne storitve 8; kar vse skupaj pomeni 323 učencev oziroma osmošolcev iz občine Center. Če te podatke primerjamo z lanski-mi, vidimo, da se je lani od 348 osmo-šolcev vpisalo na gimnazije 128, na te-hnične šole 119, na poklicne šole pa 101 učenec. Tudi bojazen, da se bodo zaradi omejenega števila vpisnih mest na ne-katerih srednjih šolah, to je predvsem 4-letnih šolah s peto stopnjo zahtevno-sti (ponekod so bili tudi sprejemni iz-piti), nekateri sicer dobri učenci prisi-ljeni vpisati na neko popolnoma drugo srner oziroma šolo, ki slučajno ni uspe-la napolniti svojih razpoložljivih mest (to so šole v glavnem z nižjo stopnjo zahtevnosti), je sedaj popolnoma odveč. Mestni koordinacijski odbor za usmerianje vpisa je uspel veliko pri-javljencev preusmeriti na šole, kjer je bil še prostor in ki so se skladale z željami učencev. Nadalje je koordina-cijski odbor za usmerjanje vpisa v ta namen odprl še dodatne oddelke, ki jih druge slovenske regije niso uspele napolniti. To so elektroteniški odde-lek, trgovinska dejavnost — komercial-na smer,- PTT usmeritev, kemijska usmeritev, veterinarska usmeritev. Na novo pa so odprli še dva oddelka druž-boslovne smeri, 1 oddelek vzgojitelj-ske in 1 oddelek pedagoške smeri, na Centru strokovnih šol pa so odprli še 1 oddelek tekstilno-konfekcionarske smeri ter oddelek za gostinstvo in ku-harstvo. Dodatni oddelki so hkrati rešili ne-sorazmerje prostih mest na srednjih šolah namenjenih ženski in moški mladini. Zenske mladine je namreč nekaj več kot 50%, razmerje mest pa je bilo po prvotnem razpisu 63% proti 37% v korist moške mladine. Koordinacijski odbor za usmerjanje vpisa je torej rešil marsikateri pfo-blem, ki je zastraševal starše in otroke, hkrati pa je njegova naloga dnevno spremljanje in informiranje o poteku vpisa na vseh usmeritvah. V. L.