64 Sodobna pedagogika/Journal of Contemporary Educational Studies Jernej Kapus Koordinirani postopek izdelave magistrskih del in izvedbe zagovorov v obliki študentskega posveta Povzetek: Predstavljamo primer dobre prakse s Fakultete za šport, zdravje in znanost o gibanju Univerze v Portsmouthu v Veliki Britaniji. Pri njih namreč vsi študentje v zadnjem letniku magistrske- ga študija časovno koordinirano izdelajo magistrska dela in jih zagovarjajo na študentskem posvetu, prireditvi, ki jo vsako leto organizirajo v prvi polovici septembra. Pri javni predstavitvi magistrskih del si študentje pomagajo s plakati. Glede na trenutno obliko zaključka magistrskega študija pri nas menimo, da bi imele spremembe v smeri opisane prakse iz tujine kar nekaj pozitivnih učinkov za vse vpletene, torej za študente, visokošolske učitelje, študentski referat in fakulteto. Ključne besede: zaključek magistrskega študija, študentska konferenca, plakat UDK: 378 Iz prakse Dr. Jernej Kapus, izredni profesor, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport, Gortanova ulica 22, SI- 1000 Ljubljana, Slovenija; e-naslov: jernej.kapus@fsp.uni-lj.si Let./Vol. 74 (140) Številka 1/2023 Str. 64–92 ISSN 0038 0474 65 Uvod Za pridobitev diplome o zaključku študija na študijskih programih prve in druge stopnje fakultete morajo študentje na Univerzi v Ljubljani, poleg opravljenih predpisanih obveznosti, izdelati in uspešno zagovarjati tudi diplomsko oziroma magistrsko delo (Fakulteta za organizacijske študije v Novem mestu 2022). Ma- gistrsko delo je torej zaključni pisni izdelek študentov podiplomskih magistrskih študijskih programov. Predstavlja samostojno obravnavo določenega strokovno -znanstvenega problema. Pri pisanju študentje uporabijo ustrezno literaturo in metodološke postopke, s katerimi dokazujejo usposobljenost za samostojno delo in reševanje problemov na področju svojega podiplomskega magistrskega študija (Fakulteta za šport 2022b). Pri študiju na Fakulteti za šport mora magistrsko delo prispevati k razvoju športne stroke oziroma znanosti (Fakulteta za šport 2022a). Lahko je: – raziskovalno (uporaba ustreznih znanstvenoraziskovalnih postopkov) ali – monografsko (predstavitev in obdelava strokovnega problema, na primer izdelava didaktičnih gradiv). Ko se mentor strinja z vsebino magistrskega dela, kandidat končni rokopis odda v preverjanje avtentičnosti. Na Fakulteti za šport za to uporabljamo program Turnitin (iParadigms, LLC, ZDA). Po pregledu dela mentor predlaga začetek po- stopka za zagovor. Termin zagovora uskladi s kandidatom in preostalima članoma komisije. Zagovor je javen. Organizira se torej indivudalno, za vsakega študenta posebej. Za predstavitev dela ima kandidat na voljo od 10 do 15 minut. Pri tem si pomaga s prosojnicami PowerPoint. Po predstavitvi vsak član komisije kandidatu postavi eno ali dve vprašanji iz snovi, ki jo obravnava magistrsko delo. Pri vpraša- njih lahko sodeluje tudi publika. Odgovori pokažejo kandidatovo strokovno znanje o izbrani temi, polemično izurjenost in retorično sposobnost. Vse to prispeva h končni oceni zagovora magistrskega dela. Komisija oceni magistrsko delo in zago- vor ter poda skupno oceno: odlično (10), prav dobro (9), prav dobro (8), dobro (7), zadostno (6) ali nezadostno (5) (Fakulteta za šport 2022a). Sodobna pedagogika/Journal of Contemporary Educational Studies 66 Sodobna pedagogika/Journal of Contemporary Educational Studies V okviru projekta Inovativno učenje in poučevanje v visokem šolstvu sem aprila lani obiskal Fakulteto za šport, zdravje in znanost o gibanju (angl. School of Sport, Health & Exercise Science) Univerze v Portsmouthu v Veliki Britaniji. Spoznal sem njihov študijski program, ki pokriva področje kineziologije. Študijski program na prvi, dodiplomski stopnji traja tri leta. Študentje lahko izbirajo med petimi smeremi, to so: Športno treniranje, Šport in psihologija, Šport in znanost o gibanju, Šport in zdravje, Menedžment v športu (angl. Sports Coaching and Performance, Sport and Exercise Psychology, Sport and Exercise Science, Sport, Health and Exercise Sciences in Sport Management). Druga, magistrska stopnja traja eno leto in ponuja sedem smeri: Klinična znanost o gibanju, Uporabna fiziologija v gibanju, Fizioterapija, Šport in psihologija, Menedžment v športu, Športni nastop, Moč, vadba in rehabilitacija (angl. Clinical Exercise Science, Applied Exercise Physiology , Physiotherapy , Sport and Exercise Psychology , Sport Management, Sports Performance, Strength, Conditioning and Rehabilitation). S ciljem iskanja dobre prakse sem se osredotočil na zaključek magistrske stopnje, torej na postopek izdelave magistrskega dela in njegovega zagovora. Zaključek magistrskega študija na Fakulteti za šport, zdravje in znanost o gibanju Univerze v Portsmouthu v Veliki Britaniji Postopek izdelave magistrskega dela je za študente časovno koordiniran Priprava magistrskega dela poteka pri predmetu Praktično raziskovalno delo (angl. Research Development and Practice), katerega cilj je razvoj raziskovanja in kulture znanosti (Witcher 2021 1 ). Vodi ga nosilec predmeta, ki je tudi glavni orga- nizator zaključne prireditve študentski posvet (angl. Master of Science Poster Day ali krajše MSC poster day). Skozi študijsko leto, ki je po obsegu in zgradbi sicer podobno kot pri nas, nosilec koordinira delo študentov po naslednjem rokovniku. Študentje (Witcher 2021): – do oktobra izoblikujejo ideje in poiščejo mentorje, – v novembru oddajo projekte, – v januarju oddajo vloge za etično komisijo, – do julija izdelajo magistrsko delo in ga oddajo mentorjem v edini pregled, – konec avgusta oddajo magistrsko delo v končni obliki in – v sredini septembra zagovarjajo magistrsko delo na zaključni prireditvi. V postopku izdelave je priprava vloge za etično komisijo eden ključnih kora- kov. Pri tem študentje dobijo predlogo, v kateri morajo natančno opisati postopek raziskave, predvideti možne težave in opisati, kako jih bodo reševali, ter predsta- viti opis raziskave preiskovancem in način pridobitve njihovega soglasja. Magistrsko delo mora biti napisano v obliki raziskovalnega poročila z nasle- 1 Večina literature in virov je objavljena v spletni učilnici predmeta Praktično raziskovalno delo. Dostop do njih je omejen le na študente in visokošolske učitelje School of Sport Health and Exercise Science. Vse gradivo lahko bralci dobijo tudi pri avtorju članka. Kapus 67 Koordinirani postopek izdelave magistrskih del in izvedbe zagovorov ... dnjimi poglavji: Uvod, Predmet in problem, Cilji, Metode, Rezultati, Razprava, Zaključki (Stebbings 2020). V sklopu predmeta se študentje seznanijo, kako napisati posamezno poglavje (Gupta 2020). Podobno kot pri nas za preverjanje avtentičnosti besedila uporabljajo program Turnitin (Stebbings 2020). Pri izdelavi magistrskega dela kandidat sodeluje z mentorjem. Za to ima na voljo 12 ur, pri čemer se lahko število poveča, če se mentor strinja (Gupta 2020). Ker je možnost osebnega stika omejena, se mora kandidat na srečanja pripraviti in o teh voditi poročilo. Ob končni oddaji magistrskega dela mora dodati tudi to poročilo. Mentor magistrsko delo pregleda in kandidatu svetuje le enkrat. Recen- zijo omeji na Uvod, Predmet in problem, Cilje, Metode in Rezultate. Razprave in Zaključkov magistrskega dela med postopkom izdelave ne preverja. Ob mentorjevi pozitivni recenziji se kandidat začne pripravljati na zagovor magistrskega dela. S tem namenom izdela plakat, ki mora biti (Witcher 2020): – v formatu A0, – s črkami, berljivimi vsaj z razdalje dveh metrov od plakata, in – z vsebino, ki bo dovolj povedna, da ustna predstavitev/razlaga sporočila niti ni potrebna. Pri predmetu študentje dobijo ustrezno predlogo in se učijo, kako izdelati zanimiv in dovolj poveden plakat (Gupta 2020). Dan pred zagovorom mora kan- didat plakat objaviti v PDF-obliki na svetovnem spletu, tako da se ocenjevalci lahko pripravijo (Witcher 2021). Predstavitev naj bi bila na visoki strokovni in kakovostni ravni, kar od kandidata zahteva primerno obleko in ustrezen nastop (Witcher 2021). Zagovori magistrskih del potekajo v okviru študentskega posveta Pri organizaciji zaključne prireditve, torej študentskega posveta, nosilec predmeta poskrbi za (Stebbings 2020): – pripravo prireditvenega prostora, – urnik in dnevni red prireditve (dopoldanski, popoldanski del z več hkratnimi sekcijami, pri čemer pazi, da so ocenjevalci lahko prisotni pri vseh zagovorih, pri katerih so v komisiji) in – vodenje prireditve. Posamezna predstavitev in zagovor trajata do 20 minut. Uvodni dve minuti sta namenjeni ocenjevalcem za pregled posterja. Nato kandidat v šestih do osmih minutah predstavi magistrsko delo. Zadnjih pet minut ali več je namenjenih vprašanjem ocenjevalcev in publike (Stebbings 2020). Delo oceni mentor, ki je tudi eden od dveh ocenjevalcev zagovora (komisija). Tretji ocenjevalec je dodan, če se prva dva v oceni ne poenotita. Najkasneje 20 dni po zagovoru kandidat izve za oceno. Ocena zagovora prispeva 30 % h končni oceni magistrskega dela. Pri tem komisija oceni plakat, predstavitev in veščine nastopanja, vsebino ter odgovore na vprašanja (Witcher 2021). 68 Sodobna pedagogika/Journal of Contemporary Educational Studies Na koncu zaključne prireditve nagradijo najboljši zagovor. Datum prireditve je objavljen skoraj leto prej. Zato so, če le ni zdravstvenih razlogov, na njej navzoči vsi visokošolski učitelji. Sodelujejo kot mentorji, napovedovalci in vodje sekcij ter kot ocenjevalci. S podobno prireditvijo zaključijo tudi prvo, dodiplomsko stopnjo študija, pri čemer so diplomska dela bolj strokovne narave. Zaradi praktičnih razlogov diplomsko delo pripravita dva študenta skupaj. Ob koncu prve stopnje, torej po običajno prvi izkušnji javnega nastopanja, učitelji spodbujajo študente za aktivno sodelovanje na posvetu BASES (British Association of Sport and Exercise Sciences) (Scott 2020). Predlog spremembe obstoječega predmeta Magistrsko delo na Fakulteti za šport Univerze v Ljubljani in njeni pričakovani učinki Glede na spoznanja dobre prakse iz tujine sem pripravil predlog spremenje- nega zaključka magistrskega študija na Fakulteti za šport. Predlog zajema dve spremembi: 1. Obstoječi akreditirani predmet Magistrsko delo (30 ECTS) lahko za vse štu- dente v generaciji izvajamo časovno koordinirano (usklajeno). Za to bi skrbel koordinator/nosilec predmeta. Vloga mentorja, torej skrb za vsebinski del magistrskega dela, bi ostala nespremenjena. Rokovnik opravil (Preglednica 1) lahko premaknemo tudi tako, da bi bili zagovori magistrskih del ob koncu avgusta, kar bi kandidatom omogočilo prijave na delovna mesta z začetkom dela v septembru (novo šolsko leto). Slednje lahko rešimo tudi tako, da ob ustreznemu razlogu kandidatu omogočimo individualni zagovor, kot je v veljavi zdaj. Kapus 69 MESEC OPRAVILA KANDIDATA OPRAVILA KOORDINATORJA PREDMETA OPRAVILA MENTORJA oktober prisotnost na predavanju prvo predavanje (predstavitev predmeta, napotitev študentov k iskanju mentorja in vsebine magistrskega dela) IZDELAVA MAGISTRSKEGA DELA november prisotnost na predavanju drugo predavanje (izdelava projekta magistrskega dela in priprava prošnje za etično komisijo) november– januar izdelava projekta magistrskega dela in priprava prošnje za etično komisijo pomoč pri izdelavi projekta magistrskega dela in pripravi prošnje za etično komisijo januar vložitev projekta magistrskega dela in prošnje za etično komisijo januar– avgust izdelava magistrskega dela pomoč pri izdelavi in enkrat pregled magistrskega dela prisotnost na predavanju tretje predavanje (priprava predstavitve magistrskega dela) sredina avgusta predložitev magistrskega dela komisiji v oceno avgust– september izdelava in priprava plakata za predstavitev magistrskega dela organizacija študentskega posveta sredina septembra zagovor magistrskega dela izvedba posveta ZAGOVOR MAGISTRSKEGA DELA NA ŠTUDENTSKEM POSVETU Preglednica 1: Rokovnik opravil kandidata, koordinatorja predmeta in mentorja Koordinirani postopek izdelave magistrskih del in izvedbe zagovorov ... 70 Sodobna pedagogika/Journal of Contemporary Educational Studies 2. Organiziramo lahko prireditev študentski posvet, v okviru katere svoja ma- gistrska dela zagovarjajo vsi kandidati. Prireditev bi bila enodnevna, pri čemer bi: – kandidat imel na voljo deset minut za predstavitev magistrskega dela. Pri tem bi si pomagal s plakatom. V naslednjih sedmih do osmih minutah bi bili na vrsti vprašanja kandidatu in razprava na temo dela. Za vsakega kandidata bi potrebovali okoli 20 minut časa; – zagovori potekali hkrati v več sekcijah. Posamezno sekcijo bi vodil učitelj, ki bi predstavil kandidata, komisijo, moderiral zagovor in skrbel za njegov časovni potek. Trenutno na Fakulteti za šport letno konča magistrski študij približno 80 študentk in študentov. To bi pomenilo, da bi prireditev ob na primer petih sekcijah trajala dobrih pet ur (na primer po urniku od 9.00 do 12.00 in od 13.00 do 15.30). Ker jasnega kriterija za ocenjevanje magistrskega dela na Fakulteti za šport nimamo, sem s pomočjo gradiv, ki sem jih dobil med obiskom v Veliki Britaniji, pripravil tudi predloga kriterijev za ocenjevanje magistrskega dela (Preglednica 2) in ocenjevanje zagovora (Preglednica 3). OCENA OPISNIK 10 Odlično delo. Magistrsko delo je oblikovano v skladu s pravili in s primernim izrazjem. Uporabljeno gradivo je ustrezno navedeno. Temelji na obsežni raziskavi in prispeva k razumevanju raziskovalnega predmeta. Je dovolj kakovostno za javno objavo. Z magistrskim delom študent izkazuje, da je sposoben jasnega izražanja. Ugotovitve zna izvirno in utemeljeno dokazovati na podlagi kritičnega poznavanja širokega nabora gradiva. 9 Magistrsko delo je oblikovano v skladu s pravili in s primernim izrazjem. Uporabljeno gradivo je ustrezno navedeno. Z magistrskim delom študent izkazuje, da je sposoben jasnega izražanja. Ugotovitve zna utemeljeno dokazovati na podlagi poznavanja širokega nabora gradiva. 8 Magistrsko delo je oblikovano v skladu s pravili in s primernim izrazjem. Uporabljeno gradivo je ustrezno navedeno. Z magistrskim delom študent izkazuje, da podrobno pozna gradivo raziskovalnega problema. Na podlagi tega zna podkrepiti trditve in oblikovati ustrezne sklepe raziskave. 7 Magistrsko delo je oblikovano v skladu s pravili in s primernim izrazjem. Uporabljeno gradivo je ustrezno navedeno. Z magistrskim delom študent izkazuje, da pozna gradivo raziskovalnega problema. Na podlagi tega zna podkrepiti trditve in oblikovati osnovne sklepe raziskave. 6 Magistrsko delo je oblikovano v skladu s pravili in s primernim izrazjem. Uporabljeno gradivo je ustrezno navedeno. Z magistrskim delom študent izkazuje, da je njegovo poznavanje raziskovalnega problema skromno. Na podlagi tega zna skromno podkrepiti trditve in oblikovati še zadostne sklepe raziskave. 5 Neuspešno. Magistrsko delo je pomanjkljivo oblikovano ali pa sploh ni v skladu s pravili in s primernim izrazjem. Uporabljeno gradivo je pomanjkljivo navedeno. Z magistrskim delom študent izkazuje znatne vrzeli v razumevanju in poznavanju raziskovalnega problema. Metode dela in analiza podatkov so lahko napačne. Sklepi so nejasni in dvoumni. Preglednica 2: Predlog kriterijev za ocenjevanje magistrskega dela Kapus 71 OCENA PLAKAT VEŠČINE NASTOPANJA VSEBINA IN TRAJANJE PREDSTAVITVE ODGOVORI NA VPRAŠANJA 10 Jasno viden s primerno velikostjo pisave in razmikov. Količina informacij je ustrezna. Preglednice, grafikoni in/ali slike so vsebinsko ustrezni in oblikovno primerni. Jasen, energičen in samozavesten način govora. Učinkovita uporaba glasu in očesnega stika. Govorica telesa je samozavestna, podkrepljena z ustreznimi gibi. Dobra interakcija s publiko. Predstavitev je ustrezno zgrajena (uvod, jedro, zaključek) in primerno dolga. Študent je govoril samostojno, brez pomoči zapiskov ali branja s plakata. Študent je odgovoril jasno in jedrnato. V razpravi je pokazal temeljito poznavanje področja. 9 Nejasno ali ne dobro viden z (ne)- primerno velikostjo pisave in razmikov. Količina informacij je (ne)ustrezna. Preglednice, grafikoni in/ali slike so vsebinsko (ne)ustrezni in/ali oblikovno slabši. Na plakatu je ena od omenjenih napak. Premalo jasen, energičen in (ne) samozavesten način govora. Preskromna ali neučinkovita uporaba glasu in očesnega stika. Govorica telesa je nesamozavestna in ni podkrepljena z ustreznimi gibi. Interakcija s publiko je še zadostna. Ena omenjena veščina nastopanja je slabša. Zgradba predstavitve je povzročila rahlo zmedo. Večina ključnih področij je bila podrobno zajeta. Predstavitev je bila predolga ali prekratka. Študent si je občasno pomagal z zapiski ali bral s plakata. Med predstavitvijo se je pojavila ena omenjena napaka. Študent je odgovoril jasno in jedrnato. V razpravi je pokazal dobro poznavanje področja. 8 Nejasno ali ne dobro viden z (ne)- primerno velikostjo pisave in razmikov. Količina informacij je (ne)ustrezna. Preglednice, grafikoni in/ali slike so vsebinsko (ne)ustrezni in/ali oblikovno slabši. Na plakatu sta dve omenjeni napaki. Premalo jasen, energičen in (ne) samozavesten način govora. Preskromna ali neučinkovita uporaba glasu in očesnega stika. Govorica telesa je nesamozavestna in ni podkrepljena z ustreznimi gibi. Interakcija s publiko je še zadostna. Dve omenjeni veščini nastopanja sta slabši. Zgradba predstavitve je povzročila nekaj zmede. Nekatera področja so bila podrobno zajeta. Predstavitev je bila predolga ali prekratka. Študent si je nekajkrat pomagal z zapiski ali bral s plakata. Med predstavitvijo sta se pojavili dve omenjeni napaki. Študent je odgovoril na vprašanja, vendar odgovori niso bili poglobljeni. V razpravi je pokazal bolj površno poznavanje področja. Koordinirani postopek izdelave magistrskih del in izvedbe zagovorov ... 72 Sodobna pedagogika/Journal of Contemporary Educational Studies 7 Nejasno ali ne dobro viden z (ne)- primerno velikostjo pisave in razmikov. Količina informacij je (ne)ustrezna. Preglednice, grafikoni in/ali slike so vsebinsko (ne)ustrezni in/ali oblikovno slabši. Na plakatu so tri omenjene napake. Premalo jasen, energičen in (ne) samozavesten način govora. Preskromna ali neučinkovita uporaba glasu in očesnega stika. Govorica telesa je nesamozavestna in ni podkrepljena z ustreznimi gibi. Interakcija s publiko je še zadostna. Tri omenjene veščine nastopanja so slabše. Zgradba predstavitve je povzročila nekaj zmede. Nekatera ključna področja niso vključena ali so zajeta premalo podrobno. Predstavitev je bila predolga ali prekratka. Študent si je večkrat pomagal z zapiski ali bral s plakata. Med predstavitvijo so se pojavile tri omenjene napake. Študent je skopo odgovoril na vprašanja. V razpravi je pokazal le delno poznavanje področja. 6 Nejasno ali ne dobro viden z (ne)- primerno velikostjo pisave in razmikov. Količina informacij je (ne)ustrezna. Preglednice, grafikoni in/ali slike so vsebinsko (ne)ustrezni in/ali oblikovno slabši. Na plakatu so štiri omenjene napake. Premalo jasen, energičen in (ne)- samozavesten način govora. Preskromna ali neučinkovita uporaba glasu in očesnega stika. Govorica telesa je nesamozavestna in ni podkrepljena z ustreznimi gibi. Interakcija s publiko je še zadostna. Štiri omenjene veščine nastopanja so slabše. Zgradba predstavitve je povzročila nekaj zmede. Nekatera ključna področja niso vključena ali so zajeta premalo podrobno. Predstavitev je bila predolga ali prekratka. Študent si je večkrat pomagal z zapiski ali bral s plakata. Med predstavitvijo so se pojavile štiri omenjene napake. Študent je težko odgovoril na vprašanja. V razpravi je pokazal slabo poznavanje področja. 5 Nejasno ali ne dobro viden z (ne)- primerno velikostjo pisave in razmikov. Količina informacij je (ne)ustrezna. Preglednice, grafikoni in/ali slike so vsebinsko (ne)ustrezni in/ali oblikovno slabši. Na plakatu je pet ali več omenjenih napak. Premalo jasen, energičen in (ne)- samozavesten način govora. Preskromna ali neučinkovita uporaba glasu in očesnega stika. Govorica telesa je nesamozavestna in ni podkrepljena z ustreznimi gibi. Interakcija s publiko je še zadostna. Pet ali več omenjenih veščin nastopanja je slabših. Zgradba predstavitve je povzročila veliko zmede. Nekatera ključna področja niso vključena ali so zajeta premalo podrobno. Predstavitev je bila predolga ali prekratka. Študent si je veliko pomagal z zapiski ali bral s plakata. Med predstavitvijo se je pojavilo pet ali več omenjenih napak. Študent ni pravilno odgovoril na vprašanja. Preglednica 3: Predlog kriterijev za ocenjevanje zagovora magistrskega dela Končna ocena predmeta in s tem zaključka študija bi bila sestavljena iz obeh ocen (70 % ocena magistrskega dela, 30 % ocena zagovora). Kapus 73 Zaključek Predlagane spremembe zaključka magistrskega študija bi lahko imele kar nekaj pozitivnih učinkov za vse vpletene, torej za: 1. ŠTUDENTE – Zaradi predpisanih rokov bi bila organizacija dela in izdelave magistrskega dela lažja, – izdelava plakata (dovolj poveden in zanimiv , da pritegne) bi bila nova koristna izkušnja, – natančno odmerjen čas predstavitve bi od študentov zahteval boljšo struktu- ro predstavitve, – za manj izkušene govorce bi bila takšna oblika predstavitve lažja, saj jim dovoljuje sledenje gradiva na plakatu, – dela bi bila predstavljena pred številčnejšo publiko, – na prireditvi bi imeli tudi možnost navezovanja stikov, ki jim bodo koristni v poklicni karieri, – prireditev bi bila druženje ob skupnem zaključku študija ene generacije. 2. VISOKOŠOLSKE UČITELJE – Imeli bi bolj urejeno delovno leto, – s časovno koordiniranim vodenjem skozi izdelavo magistrskega dela bi bila resnost študentov večja, – na prireditvi bi lažje spoznavali raziskovalno delo/ideje kolegov, – prireditev bi omogočila boljši pretok informacij in spontano razpravo o razi- skovanju. 3. ŠTUDENTSKI REFERAT – Zaradi prisotnosti vseh učiteljev ne bi bilo več težav s prisotnostjo komisij, – bolj urejen rokovnik opravil, vezan na študijsko leto, – vsa generacija bi zaključila v enem dnevu, kar bi pomenilo lažjo organizacijo pri pripravi zaključnih formalnosti. 4. FAKULTETO – Ob ustreznem oglaševanju prireditve bi bila prepoznavnost našega delovanja boljša, – prireditev bi bila dobra reklama za bodoče študente, – na prireditvi bi lahko bolj objektivno izbirali najboljšo magistrsko delo in/ali javno predstavitev ter s podeljevanjem nagrad dosegli večjo odmevnost, – s prireditvijo bil lahko poskrbeli za boljšo povezanost celotnega kolektiva (in ne le učiteljev), – na prireditev bi lahko povabili študente nižjih letnikov, upokojene delavce fakultete, alumne, morebitne bodoče delodajalce za študente, s čimer bi poskrbeli za boljše medgeneracijsko in strokovno povezovanje, – zaradi skupnega zaključka bi imeli boljši pregled nad generacijami. Koordinirani postopek izdelave magistrskih del in izvedbe zagovorov ... 74 Sodobna pedagogika/Journal of Contemporary Educational Studies Literatura in viri Fakulteta za organizacijske študije v Novem mestu. (2022). Pravilnik o diplomski in magistrski nalogi. Dostopno na: https://www.fos-unm.si/media/ pdf/ Splosni%20akti/ SA_FOs_004_06_PRAVILNIK_O_DIPLOMSKI_IN_MAGISTRSKI_NALOGI_arhiv. pdf (pridobljeno 27. 4. 2022). Fakulteta za šport. (2022a). Navodila za izdelavo magistrskega dela na Fakulteti za šport. Dostopno na: file:///C:/Users/jernej.kapus/Downloads/Priloga%203%20Navodila%20 projekt%20magistrskega%20dela%20(1).pdf (pridobljeno 27. 4. 2022). Fakulteta za šport. (2022b). Pravilnik o magistrskem delu na drugostopenjskih magistr- skih študijskih programih Fakultete za šport. Dostopno na: file:///C:/Users/jernej. kapus/Downloads/01_Pravilnik_mag_delo_2019_cistopis_Senat_22.1.2020_OBJAVA. pdf (pridobljeno 27. 4. 2022). Gupta, S. (2020). Project Introduction [diapozitivi PowerPoint]. Moodle/Msc Research Development and Practice. Dostopno na: https://staff.port.ac.uk/staffessentials/ (pridobljeno 27. 4. 2022). Scott, A. (2020). Careers and employability information [diapozitivi PowerPoint]. Moodle/ Msc Research Development and Practice. Dostopno na: https://staff.port.ac.uk/staffe- ssentials/ (pridobljeno 27. 4. 2022). Stebbings, J. (2020). Presenting on poster day CW2 [diapozitivi PowerPoint]. Moodle/Msc Research Development and Practice. Dostopno na: https://staff.port.ac.uk/staffessen- tials/ (pridobljeno 27. 4. 2022). Witcher. C. (2021). Project Handbook 2021–2022 [diapozitivi PowerPoint]. Moodle/Msc Research Development and Practice. Dostopno na: https://staff.port.ac.uk/staffessen- tials/ (pridobljeno 27. 4. 2022). Jernej KAPUS (University of Ljubljana, Faculty of Sport, Slovenia) COORDINATED PROCESS OF PRODUCING MASTER‘S THESES AND CONDUCTING DEFENSES IN THE FORM OF STUDENT COUNSELING Abstract: the aim of the paper is to present an example of good practice at the School of Sport, He- alth & Exercise Science, University of Portsmouth, UK. There, all students in the final year of their master‘s degree prepare timed master‘s theses and defend them at the student conference, an event held each year in the first half of September. The students use a poster presentation to publicly defend their master‘s theses. Considering the way the Master‘s degree is currently conducted in Slovenia, we believe that a change in the direction of the described practice from abroad would have a whole range of positive effects for all involved, i.e. for the students, the university teachers, the student office and for the faculty. Keywords: master‘s degree completion, student conference, poster Email for corespondence: jernej.kapus@fsp.uni-lj.si Kapus