27 Ocene Naš renomirani evfonist (solist in pedagog) je že leta 2015 izdal svoj diskografski prvenec Slovenska glasba (Ars Slovenica, DSS in RTV Slovenija-RA SLO) s solističnimi deli izključno slovenskih skladateljev. Zdaj pa je pred nami njegov drugi tovrstni izdelek; edinstven pri nas na Sloven- skem in eden redkih v Evropi. Z domačo domžalsko god- bo, dirigentom Damjanom Tomažinom in še nekaterimi godbenimi ansambli je evfonist (v enem od primerov še s tenorskim krilnim rogom) Luka Einfalt spet presenetil. Z odličnim spremljevalnim orkestrom tudi na visoki državni ravni koncertne kategorije pa še z njihovimi ansambli, kot so pihalni kvintet in sekstet, kvartet saksofonov z vibrafonom in trobilni kvintet, je na tej plošči (izdalo 2018 Kulturno dru- štvo Godbe Domžale) glasba, ki je bolj ali manj popularna, vsa po vrsti za vse navedene zasedbe pa prirejena. Lahko bi ji še pripisali kvaliteto virtuoznosti (ne le solista, ampak tudi vseh preostalih sodelujočih) in ne nazadnje tudi »poslušlji- vo« glasbo. Med variacijami, briljanco in virtuoznostjo se pne tokratni repertoar solista na evfoniju ali kar baritonskem krilnem rogu. Same priredbe pa so vpete med domač, slovenski in tuji repertoar bolj ali manj popularne glasbe za vse omenje- ne zasedbe. Med Slovenci in njihovimi prispevki (tudi med polko in valčkom) so to dela legendarnih Avsenikov, Igorja Podpečana in slovenska ljudska pesem. Poleg tega pa je tu še glasba, ki so jo sicer v izvirniku zapisali A. Lloyd Weber, J. B. Arban, A. Piazzola, J. G. Ropartz, H. Lener, H. L. Clar- Franc Križnar Evfonist Luka Einfalt z domžalsko godbo nova cedejka LUKA Z (Z)GODBO, Domžale, 2018 28 Evfonist Luka Einfalt z domžalsko godbo ke, G. Donizetti in E. Cook. Med aranžerji oz. prireditelji se jim pridružujejo še P. Graham in M. Orlač, D. Hunsberger, M. Mozetič, F. Kuharič, D. Marlatt, L. Leško in V . Štrucl, R. Seifert Kressbronn, L. Einfalt, T. Wyss in I. Zugrov. Ploščo odlikujejo poleg perfekcije solista v kar nekaj različnih (spre- mljevalnih) zasedbah tudi njihove spremljevalne funkcije. Gre za dokaj decidno spremljavo: vse od subtilnega piana, občutljive vloge tolkal in vseh pihal in trobil, ki v vsakem pi- halnem orkestru oz. godbi na pihala le prednjačijo. Tudi dra- maturgija celotne plošče ni zanemarljiva, saj si v kontrastih sledijo hitre in virtuozne skladbe ter spevni odlomki. Skoraj 80 min. glasbenega repertoarja evfonista L. Einfalta je tako zanimivo po repertoarni, še sploh pa po izvedbeni perfekciji. Tuja in naša tovrstna (glasbena) (re)produkcija sta ponov- no kronani z vsemi superlativi, kar sicer vedno ni pravilo. V izjemni tovrstni diskografski ponudbi je včasih prav s tem zelo težko. Velik borec za uvrstitev evfonija v program (predmetnik in učni načrt za osnovno glasbeno šolo) L. Einfalt takole tudi sam (ponovno) predstavi svoj inštrument: »Evfonij je verjetno najbolj zapostavljeno glasbilo v Sloveniji. Že samo ime zveni večini neznano in neobičajno. Veliko pogosteje se ga imenuje bariton, vendar je ta domači izraz strokovno neustrezen. Bariton je namreč tudi moški pevski glas, baritonisti so torej pevci in ne inštrumentalisti. A malokdo ve, da ima izraz evfonij zelo plemenit pomen. Izvira iz grščine, kjer predpona eu- označuje vse ‹lepo›, 'dobro', fonos pa pomeni 'zvok'. To glasbilo marsikdo neločljivo povezuje z narodno-zabavno glasbo, s čimer načelom ni nič narobe, a igranje zgolj basovske linije predstavlja le nekaj pičlih odstot- kov njegovih izraznih zmožnosti. Čeprav je evfonij nepogre- šljiv del vsakega pihalnega orkestra, si vse do danes ni uspel pridobiti samostojnega mesta v našem glasbenem šolstvu in tako predstavlja edino orkestralno glasbilo, ki nima svojega učnega načrta. Namen te zgoščenke je predstaviti evfonij v drugačni vlogi, kot ga je vajen običajni poslušalec, in spod- buditi razpravo (ne)primernosti tega glasbila v naš glasbeni prostor. Pri prizadevanjih za večjo prepoznavnost evfonija mi je na pomoč priskočila domača Godba Domžale. Za ra- zumevanje, srčnost in sodelovanje pri tem projektu se iskre- no zahvaljujem vodstvu orkestra, dirigentu …, vsem članom in članicam orkestra ter … (L. Einfalt, CD Luka z (z)godbo, Domžale, 2018). Zato je povsem razumljivo, da ob že navedenih izvajalcih do- damo še oblikovalce zvoka, ki ga poslušamo: mobilni Dream studio Krt z Dominikom Krtom, producenti Marko Mozetič, D. Tomažin, L. Einfalt in D. Krt, Fotostudio Majhenič, avtor besedila L. Einfalt, prevod v angl. Polona Glavan, za zasnovo in oblikovanje je poskrbel Klarart, oblikovanje pa Klara Ce- rar, s. p., tisk in izdelavo je imel v rokah Racman AVS (iz Slo- venije), ploščo je založil Dream Studio Krt, d.o.o. (2018). V maju in juniju 2018 so jo posneli v radomeljskem kulturnem domu, izdalo pa jo je Kulturno društvo Godba Domžale.