Izvršni svet o zaščiti barja Poskusi zaščititi Ljubljansko barje kot na-ravni in zgodovinski spomenik niso od včeraj, vcndar pa je skoraj od včcraj dokument, ozi-roma osnutek tega dokumenta, s katerim bo to tudi res mogoče narediti. O delovnem os-nutku za zaščito delov Barja je naš izvršni svei že razpravljal, dokumenl pa naj bi (in zagoto-vo todi bomo) sprejeli skupaj z vrhniško obči-¦o, s katero si deKmo lo naravno bogastvo. Ceprav predlagane sprcmembe za zajemajo tistega dela Barja med južno obvoznico in Dolenjsko cesto, pa toliko bolj posegajo v ne-katere že sprejete odločitve. Tako kljub izdani lokacijski odločbi na Barju ne bo zdaj že zlo-glasnega športnega letališča, nove ceste, ki bi podobno kot Ižanka. Barje presekala v ravni črti, vprašljivi so predlogi o golf igrišču... Na zavarovanih delih Baija naj torej pred-vsem ne bilo nobenih takih dejavnosti, ki bi ogrozile in motile življenje živali in rasti rast-lin. Strokovnjaki, ki so še pred časom očitno popustili nekaterim pritiskom politike, so se zdaj iahko lzživeli in zavarovah vse, kar se zavarovati da in kar je zavarovati treba. Tako popravljen nekakšen prostorski načrt za Barje je usklajen s predlagammi spremem-bami in dopolnitvami dolgoročnega razvojne-ga načrta Ljubljane, ki sicer še ni sprejet, ker so ga delegati na zadnji seji mestne skupščine zavrnili, bo pa sprejet. Vsaj pri barjanskih spremembah se verjetno ne bo zataknilo. Aleš Sarec, ki je eden od glavnih avtorjev oziroma »spreminjevalcev« načrtov za Barje (vsaj kar zadeva urbanistične posege) je ob tem opozo-ril, da je največ sprememb mogoče pričakovati na območju južncga centra, kjer stvar še niso povsem dorečene in usklajene - drugfe pa ne. Člani našega IS so v razpravi o zaščiti delov Ljubljanskega barja opozorili predvsem na dve stvari. Prva je ta, da je treba pri zavarova-nju že pozidanih območij, kot je na primer Črna vas, paziti na to, da pri za$čiti zaradi arheoloških izkopavanj ne bi polovice vasi »zapečatili«, tako da ne bi bilo mogoče ničesar več spremeniti. Krajanom, staroselcem je tre-ba zagotoviti normalno življenje in razvoj kra-ja, vendar pa pod strogim nadzorom strokov-njakov, ki skrbijo za našo zgodovinsko, arhe-ološko dediščino. Poleg tega je IS opozoril tudi na to, da promet z zemljišči na Barju (ne kmetijskimi ne kakšnimi drugimi) ne bo mogoč brez vednosti občine in stroke. Na ta način se je mogoče zaščititi pred nedovoljenimi posegi v zaščitena območja. Ena od stvari, na katere je treba paziti, je tudi to, da bi bili na bregovih Ljubljanice mogoči neškodljivi posegi, tako recimo posta-vitev vzorčnega kolišča ali pa kakšnega pomo-la za plovbo po reki — vendar samo s plovili na vesla. Delovni osnutek odloka o razglasitvi delov Ljubljanskega barja za naravno znamenitost in kulturni in zgodovinski spomenik je osnutek dokumenta, ki bi ga morali obe občini, ker je Barje pač nedeljiva celota, sprejeti najkasnejc do konca lctožnjega leta.