Iz dncvnika nckcga starcga učitelja. 6. aprila. Xeka poglavitna naloga vsakemu, pospbno pa mlademii učitelju je, da si vstanovi pravi značaj. Učitplj stori večs teni, karje, kakor pastem, karvein zna. V tej reči naj huje greše nektere učiteljske pripravšnice, ktere nastopnim učiteljem vse kažejo, Ie tega ne, kar jim je naj potrebneje, namreč, da bi jim vterdile pravi značaj, brez kterega ne shaja noben pošten človek, naj menj pa učitplj in odgojnik v sedanjetn času. 7. aprila. Moje geslo je: Vse za Boga in domovino". 8. aprila. Danes sem v neki slovni.ški knjigi bral, kako različne Ijudstva poprašujejo, kakoje komu. Stari Cicero je začenjal svoje pisma: ,,Si vales, bene est; ego valeo". To se pravi: ,,Kako se imaš? ce se li dobro godi, je prav; jaz se imam dobro". Ako pa se to poslovenja po pervem viru, se rečp: ,,Kako si mocan? čp si uiočan* i. t. d. Moč in osebna hrabrost je pri Rimcih naj vpc veljala, ker so bili vojaško Ijndstvo. — Francozi vprašajo: ,,Comment vous portez-vouz?" To se rpče od besede do bpsede: ,,Kako se nosite (deržite)?" Čp kdo ni popolnoma zdrav, ali če ga kaka druga nadloga tare, se ne more ravno nositi. Iz tega se vidi, koliko Francozi gledajo na vnanje obnašanje. — Anglež ima malo besedi, in pravi: ,,How do you do?" To se pravi po naše: ,,Kako je kaj kupčija?" To kaže, kako je Anglež vez zamaknjen v tergovstvo in obertnijstvo. Če se mu le kupčija dobro odseda, mu je vse prav. — Ko premisljujem take različne inisli in značaje, se ni- kakor np čudim, zakaj jp tudi mpd posamnimi ljudmi' kolikor glav, toliko uiisel.