— 66 — Cvetice iz rajskega vrta 3. Čistost. obena čednost ne naredi srca tako pleme-nitega, kakor sv. čistost, in nobena ne daje tako gotovega poroštva srečne večnosti, kakor ravno sv. čistost. Na zemlji in v ne-besih je v časti in slavi. Toda ta zaklad, kakor pravi sv. apostol. nosimo v prsteni posodi. Kako skrbni in pazljivi morarno torej biti, da si ohranimo ta zaklad, da si obvarujemo neomadeževano lilijo sv. čistosti! OEdmundu.pobožneniangleŠkemškofu, že vemo, da je v svoji mladosti takoj zapustifl družbo, ki je bila s svojim govorjenjem nevarna njegovi ne-dolžnosti. Nihče naj ne misli, kaj pa je, če hodim s takim tovarišem, saj mi niso všeč njegove besede in tako ne razžalim Boga. Naj se nihče tako ne goljufa! Pričetkom seveda ne boš imel veselja pri poslušanju slabcga govorjenja, kmalu pa se boš temu privadil, vedno manj studa boS občutil do vsake dvomljive hesede, slednjič se boš pri takem govorjenju smejal in se vedno bolj in bolj nagibal k slabemu. — V pri-čujočnosti svetega Alojzija si je dovolil starejSi gospod na kraljevem španskem dvoru nekaj dvoutnnih besedi. Sv. Alojzij gn je takoj posvaril, rckoč: ,,Kako da se ne sramujete še v častitljivi starosU slabega govorjcnjar" Sv. Valerih je v hudi zimi priSel do hiše, kjer je prosil prenočišča. Dobro mu jc delo v prijetno zakurjeni sobi. Oospodar in neki drug gost sta pa v svojem govorjenju tudi rabila nespodobne besede. Sv. Valerih je prosil, da bi ne žalila Boga; ko pa proSnja ni po-magala, je šel od hiše z besedami: »Hotel sem se malo ogreti, toda raje cclo noč zmrzujem. kakor da bi moral poslušati tako govorjenje." — Kdor hoče ostati čist, se mora torej varovati govorjenja in obče-vanja s hudobnimi, sprijenimi ljudmi. Beg je večkrat edin pripomoček. ki obvaruje sv. Sstost, kakor t\ je znano iz življenja egiptovskega Jožefa. — 67 — Lilija se ne more razcvesti in ponašati s svojimi snežnobelimi cveti brez nebeške rose in solnčnc g"or-kote. Ko bi bila kje v kleti, bi zaman pričakovali cvetov. Tudi iilija sv. čistosti ne more vspevati brez nebeške luči in rose nebeške milosti, ki se izprosi z molitvijo. Otrok, ki malo ali nič ne moli, inalo na Boga misli in ima veselje saino za posvetne zabave, zapre lilijo sv. čistosti v temno klet, kjer bo kmaiu izgubila vso svojo lepoto. Otrok pa, ki rad in pobožno moli, pa lepo skrbi za čudovito lepo lilijo sv. čtstosti: vsak dan mu jo obsevajo nebeški žarki in rosa molitve jo zaliva. Taka lilija se bo lepo, krasno razcvela. — Sveti Karol Boromej je obiskoval šole v Faviji na Laškem, kjer so nedolžnim mladeničem žugale mnoge nevar-nosti. Karol L5oromej je ostal tist, nedolžen. S tem je dal podlago svojemu poznejžemu svetemn življenju in svoji sedanji slavi v nebesih. In kako je ohranil lilijo sv. čistosti? Mej tcm, ko so njegovi tovariši zapravili dragoceni čas z lenobo, je on goreče molil; Bog mu je dal zato milost, da se je v vsaki skušnjavi znal varovati. Kar tresel se je, če ni mogel precejčiti iz družbe, kjer so slabo govorili, in ker je bil stanoviten ter je vselej bežal iz slabe družbe, je premagal vsa zalezovanja hudobncga duha in hudobnega sveta. Moli torej. otrok, za sv. Cistost, posebno pa se priporočaj v ta namen Mariji. V svojem življenju se je Marija odlikovala po posebni ljubezni do sv. čistosti. Kot dobra mati gleda sedaj na nedolžne otrokc in moli zanje. In ona je mogočna in izprosi lahko vse od Boga. Tisočerim in tisočerim je žc izprosila posebno milost, da so ohranili neomadeževano sv. nedolžnost. Moli torej, ljubi otrok, vsako jutro in vsak veSer za ohranjenje sv. čistosti k Materi božji, nosi svetinjico s podobo Marijino in Marija ti bo ohranila sv. tistost. Pri vseh svetnikih, ki so ohranili sv. nedolžnost, beremo, da so v ta namen prav pogosto prejemali zakrament sv. pokore in sv. Rešnjega Telesa. Kdor se večkrat spoveduje, ohrani dušo čisto in jo obvaruje večjih madežev. Kdor hote imeti sobo prav snažno, jo mora vsak dan Cistiti. Sv. spoved pa ne očisti le duše, ampak ji da tudi moč ustavljati se 5* — 68 — skušnjavam. Zlasti pa prejema duša tako moč pri sv. obhajilu. Kdor pobožno znuživa čisto, nedolžno Telo Jezusovo. bo tudi sam čist. — V judovskcm tcmpelju je bila v ,svetcm" miza prevlečena s čistim zlatotn; na nji je bilo dvanajst kruhov iz najlepše pšenične moke. Tudi naše srce je tempelj sv. Duha; da bo ostalo čisto. naj bo tudi vanj položeno vsak mesec čisto Telo Jezusovo. V najhujSih skušnjavah se spominjaj p o s 1 e d n j i h reči. Misijonarji pripovedujejo, da sonovospreobrnjenci v Kochinchini ob velikih skušnjavah prste držali čez ogenj in sami sebi govorili: ,Glej, tako majhnega ognja ne preneseS: kako boš pa prelrpel peklenski ogenj, kjer boš vekomaj gorei. ako te premaga sku5-njava." — Bolj kot strah pred kaznijo pa naj te nagiba k dobremu Ijubezcn do prečiste Device Marije in do Ijubega Jezusa.