Kmalu se bomo peljati po njej Konec meseca septembra so bila dela na zahodni obvoznici v grobem že zaključena, medtem ko bo konec oktobra cesta tudi tehnično povsem usposobljena za promet in torej praktično dokonačana. Po njej bo naenkrat lahko stekel promet in stvar od-ločitev ustreznih komisij je, kdaj jo bodo tudi dejansko odprli. Verjetno bodo s tem pohiteli, ker bo nova obvoznica pomenila veJikansko razbremenitev za mestni pro-met v Ljubljani. Na republiški skupnosti za ceste so po-vedali, da je cesta zgrajena zelo natančno, ker nihče izvajalcev v zatinjem trenutku ni »priganjal« kot se to sicer rado zgodi. Zato bodo lahko izvajalci opravili vsa dela do podrobnosti. Zahodna obvoznica, ki je v celoti dolga 9 km in teče od Celovške ceste v Šiški do gostilne Gorjanc malo pred Brezovico, kjer se priključuje na avtomobilsko cesto Ljubljana Razdrto in odsek od gostilne Gorjanc do bencinske črpalke na Tržaški, bo gotova v celoti. Žal pa ne bodo gotovi vsi načrtovani spremljajoči objekti, ker za- nje enostavno ni denarja. Istočasno ne bosta urejena odcepa za južno obvoznico, saj bo lahko zahodna obvoznica ustrezala svojemu namenu tudi brez njih. To bodo gradili sočasno z južno obvozjiico. Zgradili ne bodo nekaj dragih malenkosti, ki bi preveč stale, prav tako ne bodo postavili cestne vzdrževalne baze, ker pač varčujejo. To vse bodo lahko še naknadno uredili. Dela so izvajali Slovenija cesta-Tehnika v sodelovanju z Gradisom in Primorjem, vse skupaj pa bo stalo okrog 2,5 milijarde dinarjev. To je več, kot je bilo prvotno načrtovano, vzrok pa so nenehne podraži-tve materiala in skok vseh drugih cen. Zaradi tega je imel investitor Republiška skupnost za ceste tudi težave z zagotavlja-njem potrebnega denarja. Nova obvoznica bo pomenila manj gne-če v mestnem središču, bolj čist zrak, manjšo potrošnjo bencina in še kaj, torej se bo tudi s stališča celotne družbe in posa-meznika hitro obrestovala. M. DIMITRIC