K.aJ vsg pišefo o učitelfstvu, šoll, prosvetl in JVV —1 Razveseljiv pojav. V času, ko se učiteljstvo z mnogih strani napada, moramo sma.trati re,s za razveseljiv pojav članek, ki ga ,pod naslovom »Položaj učitelja na kmetih« priobčuje na uvodnem mestu »Kmetski list« od 3. aprila. Navedemo naj nekaj ugotovitev iz tega članka: Med vsemi šolanci, ki so po poklicu vezani na življenje na kmetih, je uči"telj brez dvoma najpomembnejši. Njemu je zaupana mladina, narodova bodočnost. On ni samo tisti, ki uči mladi svet pisanja, čitanja "in računanja, ampak polaga v mlada srca šploh prve kali resnične notranje kulture ... Učitelj uči mladino spoznavati dom in domovino, on ji odgrinja prve razglede v svet. Učitelj ji odpira pot do zakladov in svetinj na•rodove kulture ... Neredko mora, ako hoče •res doseči uspehe, prispevati tudi gmotno iz svojih skromnih sredstev. Na koncu pa je po-gosto nagrada za njegov trud nerazumevanje, smešenje in celo preganjanje ... Ali res učitelj za to zasluži preganjanje, zapostavljanjc in prezir? Ali je res vsa naša kultura tako lažniva, da nimamo za požrtovalnega in nesebičnega delavca nobenega priznanja, če ga ie gmotno nočemo ali ne moremo nagraditi? • ¦ • Učitelj je kmetu že po načinu življenja najbližji. Oba imata družine in s tem toIiko skupnih težav in skrbi, da se medsebojno lahko docela razumevata. Samo človek, ki je 1 lastnim šrcem dkusil vso sladkost Ijubezni