• SML — UPRAVA ZA INŠPEKCIJSKE SLUŽBE Halo! 322-061 • Učinkovita akcija preprečila škodo Vodnogospodarski inšpektor je prejel obvestilo, da je izva-jalec gradbenih del IPK Kanalizacija — tozd Komunalna ope-rativa pri gradnji kanala v soseski Nove Fužine poškodoval ob-stoječo ponikovalnico meteomih voda v kemično proizvodnem podjetju Olmaš Poljska pot 2. Še istega dne je pri inšpekcijskem pregledu ugotovi), da je poniko-valnica, grajena pred več deset leti, onesnažena z olji. Po temeljitem pregledu kanalskega sistema kemično proizvodnega podjetja Olma je bila določena sanacija onesnaženih področij. Onesnaženi gramozni material je bil odstranjen, dopeljan na za lo doloeeno deponijo, kjer so ga mešali s f iltrskim pepelom toplarne Moste in drugimi izkopnimi ma-teriali, ki io jih sočasnodovažali. Vzoreconesnaženezemlje,odvzetza analizo, je izkazal onesnaženje zemljine z mineralnimi olji in emulga-torji, ki jih uporabljajo v proizvodnem procesu te delovne organizacije. Poškodovano interno kanalizacijo so obnovili, lovilecolj in maščob pa ponovno preizkusili na tesnost. Obstoieči lovilec olj in maščob je vključen v novozgrajeni kanalski sistem in služi namenu. Hidravlični izračun je pokazal, da volumen lovilca olj in maščob ustreza, zato je upravljalec interne kanalizacije izdal soglasje za priključitev interne kanalizacije obrata Olme na javno kanalizacijo. Tako je preprečeno onesnaževanje globlje ležečih plasti gramoza in s tem tudi podtalnice. Priključitev na javno kanalizacijo je omogočilo obratu, da ponovno prične s svojim proizvodnim procesom. Po pregledu celotne dokumentacije, arhivskih projektov je ugotov-Ijeno, da Olma nima načrtov o izvedbi obstoječe meteorne kanalizacije na področju obrata. Poslovnika za vzdrževanje oljnih lovilcev delovna organizacija ni obnovila, kot to določa zakon o vodah. Vodnogospo-darski inšpektor bo ovadil odgovorne osebe. TONE OSENAR • Med cenami Kemična tovarna Moste-Protektor zaračunava stroške karkasa oz. obnavljanjii avtomobilskih plaščev po potrjenetn ceniku z dne 20. 5. 1982. Stroški karkasa zajetnajo slroške nakladanja karkasa na terenu, prevoz do skladišča, »uroške pregleda, kontrole in brušenja in stroške škarta, kar se kasneje pri tehnološkem postopku obnavljanja pokaže, da je karkasa /anič. To je torej neke vrste odvisni strosek, kalerega KTM — Prolektor /aračunava v poprečnem znesku glede na dimenzijo karkase. Za to vrsto stroškov v KTM — Protektor ne ugotav Ijajo konce obračunskega razdobja pozitivne oziroma negativne razlike, kar je vzrok, da še niso uvedli ugotavljanja stroškov po stroškovnih mestih. IZ TRŽNEGA INŠPEKTORATA