URN_NBN_SI_DOC-DHPNGLQ3

Izvleček V članku predstavljam zanimiv “kombiniran” muzejsko šolski projekt z naslovom Maribor nekoč in danes. V Muzeju narodne osvobodi- tve Maribor že vrsto let pripravljamo in izva- jamo najrazličnejše pedagoške programe za obiskovalce vseh starostnih skupin. Največ pedagoških programov je pripravljenih za učence in dijake. Ob pripravi programov je zelo pomembno poznavanje učnih programov osnovnih in srednjih šolah ter programov ob- veznih izbirnih vsebin. Izhodišče za pedago- ške programe so muzejske razstave. Abstract My article presents an interesting “com- bined” museum and school project entitled “Maribor in old times and today”. The Na- tional Liberation Museum in Maribor has for several years been preparing and carrying out various educational programmes for visi- tors of all age groups. They are mostly intend- ed for primary and secondary school students. In order to prepare meaningful museum pro- grammes, it is essential to know the study pro- grammes of primary and secondary schools as well as their elective subjects. The basis for the educational programmes are the muse- um’s exhibitions. Muzejsko šolski projekt v Mariboru 161 Simona Tripkovič * Muzejsko šolski projekt v Mariboru Educational programme in a Maribor museum V Muzeju narodne osvoboditve Maribor že vrsto let pripravljamo in izvaja- mo najrazličnejše pedagoške programe za obiskovalce vseh starostnih skupin. Programi se v veliki meri pripravljajo in izvajajo za šolajočo se mladino, torej za učence in dijake. Vsi pedagoški programi so pripravljeni in izvedeni v skladu z učnimi programi na osnovnih in srednjih šolah in sledijo trendom sodobne mu- zeologije, “ki se kot del informacijskih znanosti ukvarja s proučevanjem muzej- stva preko muzejskih predmetov, delovanja muzeja ter odnosom muzejske teorije in prakse zaradi zaščite kulturne dediščine ter interpretacije in prenosa njenega sporočila.” 1 V osnovnih in srednjih šolah vedno bolj prihaja v ospredje medpredmetno povezovanje, kajti na ta način učenci in dijaki uspešno uporabljajo pridobljeno znanje, ga dopolnjujejo in poglabljajo. Živimo v obdobju, ki ga imenujemo in- * profesorica zgodovine in geografije, višja kustosinja pedagoginja, Muzej narodne osvoboditve Maribor. 1 Ivo Maroević, Što je u stvari muzeologija?, Vijesti muzealaca i konzervatora Hrvatske, 1/2, XXXVII, 1988, str. 27-28. UDK 061.4:371.214(497.4 Maribor) 1.04 Strokovni članek Prejeto: 24. 1. 2005

RkJQdWJsaXNoZXIy