Nasilie! Na drugem mestn poročamo o sluč?iu Moderndorfer, ki se je pripetil v zadnjem času. Ta slučaj ni njegova osebna zadeva. tudi ni to zadeva socijalno-demokratične stranke, temveč je to slučaj, ki je v prvi vrsti zadeva vsega slovenskega učiteljjtva; da — še širša: ta slučaj zadeva tejneijno zahtevo, ki se zanjo bori danes vst; jugoslovansko učiteljstvo. Moderndorferjev slučaj je kruto nasi!.ie na stalnost učiteljskega nameščenja, za katero moranio vsi na krov! Prav v teh dneh je glavni organ na$ej.a Udruženja »Narodna Prosveta« započela odločno borbo proti kršenju staliiosti učitcljskega nameščenja, ostro pobija tozadevno reakcijonarstvo, ki je ušlo v nekatere člene novega načrta zakona o narodnih ?o!ah; v Zagrebu se je učitelistvo odločno izreklo za solidaren boj oroti kršenju stalnosti. najsibo iz kateSjakoli vzroka; istočasno se izreka v svojih glasilih učiteljstvo iz Dalmacije, Vo.ivodine proti kakri.nikoli kršitvi učiteljske stalnosti. In v tem času, ko učiteljstvo vse dr_ave dviga najodločnejše svoj glas za stalnost nameščenja, se v Slovetrji na hajkrutejši način gazi stalnost učiteljskesra nameščanja in se izvršuje nasilje, ki bije vsemu jugoslovanskemu učiteljstvu v obraz. Podobnlh slučajev smo bili vajeni v lcbi največjega absolutizma in najkrulej>ega nasilja — ko je bil učitelj brez disciplinarnega postopanja kar čez noč Dremeščcn. nc da bi vedel za kaj — v dobi absolutista Susteršiča! Z žalostjo v >ivu prinierjamo to današnje postopanje ''¦ naižalostnejšo dobo slovenskega učit.ii^tva. Kršitve stalnosti učiteljskega nameščen.a n^ iicravičuje noben vzrok lii nobtna okcl.rčina in mora biti vsem tako sv, t:i, kakor je danes sveta in velika \vn. učiteljstva v pravičnost, ki mora st '. i zavladati in vera v nedotakljivost •-'t.unosti nameščenja. A na to stalnost se js izvršil v Slovi.iiji prvi juriš ob znanern premeščenju -D učiteljev v Prekmurje in ni zaman komentiral zastoonik učiteljstva pri zad"ii seji višjeficri šolskesra sveta to postona>.is z ronenlem vs^ga učitcljstva: da je to kruto oostopanje! Brezprimeren atentat na pravice učiteljstva je pa Moderndorferjev slučaj, ka;ti z njim se ni znova naskočila le stalnost nameščenja. temveč se je oropalo učiteljstvo najprimitivnejših pravic disciolinarnega postopaaia in disciplinarnega zagovora. To je žalitev za vse učiteljstvo, kajti to, kar se je zgodilo danes Moderndorferju, se jutri lahko zgodi pod takiml razmcrami drugenm in pojutranjem tretjemu učitelju. In vendar smo prisegli na to, da se hrez disciplinarnega postopanja in brez pravice do zagovora ne bomo dali premeščati! Naša najprimitivnejša zahteva je ta, da ie brez disciplinarnega postopanja brez pripustitve zagovora In brez izreka disciolinarnesa scnata stalnost nameščenja nedotakliiva. Kako bo predsedstvo višjega šolskega sveta zagovarjalo to svoje postopanje plenumu višjega šolskega sveta, smo radovedni; in vendar je plenum višicaa šolskega sveta danes za nas edint priznani disciplinarni senat. Avtoritativno uničevanje avtonomnih pravic višjega šclskega sveta mora pa v prvi vrsti zaie7iti predsedstvo višjeKa šolskega sveta samo, ki je poklicano, da jih brani. Mi imamo ta trenotek samo eno dolžiiost: da nozovemo vse naše može pri vi^jem šolskem svetu na najodločnejši boi Droti kršitvi najpritnitivnejših pravic učit^listva, da jih pozovemo do najskrajneiših konsekvenc; vedo naj, da so o# v?ega učit?Itstva v tem boju uprte vanje. in da stoji učitcljstvo /a njitni kot en mož!