Obveščenost pogoj za uspešnost "'•'¦¦ Ko pride delavec v novo delovno organizacijo, potrebuje določen čas, da se prilagodi dclu, ljudem in odno-som med njimi. Nemalokrat se dogaja, da delavci, zaradi malomarnosti neka-terih odgovomih tovarišev ali službe, ne dobijo niti najosnovnejših sarno-npravnih aktov, ki bi jih seznanili s pravicami in dolžnostmi. Tako je že v sametu začetku dela-tec okrnjen aa določen vir informacij o svoji novi delovni organizaciji in ra-imo zaradi pomanjkanja tovrstnega predznanja se tudi doba prdlagajanja podaljša. Prihaja tudi do nepotrebnih kortfliktov, pri mladih pa včasih tudi do frustracij, predvsem zato, ker ne-malokrat odpove tudi mentorstvo, ta-kb da mladi plovejo kakor vedo in žnajo. Morda je prav zaradi tega hvale-vreden primer trgovsko izvozaiega po-djetja za domačo in umetno obrt' Dom, ¦ tjejr dobi vsak delavec ob vstopti v delovnO orgaiiizacijo tudi izčrpno in-forrtiacijo o podjetja; ki se začhe z JJesedarni: »Veseli naš, da ste postali član naše detavne sicupiniositi in vam želimo, da bi se dobro počutili med hami. Ob tej priložnosti bi vas radi y kratkem seznanili z najpomeiiibnejši-mi podatkl o delovni organizaciji, da bi se tako kar najhitreje vključili v našo sredino...« V nadaljevanjji je delavec na krat-ko seznanjen z zgodovino podjetja, z njegovo osnovno dejavnostjo in na os-novi tega tudi poslovno strukturo, a vismH zaiposlleiniiirnii in njihovo funk-cijo, samoupravljanjera in samouprav-nlrni organi oziroma vsemi delegati y njih, pristojnosti teh organov, pravi-cami in dolžnostmi. članov delovne skupnosti v zvezi s sampupravljanjem, s podatki 6 poslovni tajnosti, z druž-benopolitičiiimi brganizacijami in njt hovimi člani ipd. Maja Derkač, predsednica osnovne organizacije sindikata v Domu pravi, da *ečjih težav pri delu s člani skoraj ni. V vsako polltično akcijo, v kateri so vedno pripravljeni prevzemati na-loge tisti, ki so najbližji obravnavani problematiki, se vključuje vedji del zaposlenih. K temu pripomore tudi ne- nehno obveščanje kolektiva o vseh po-membnih dogajanjih. To je tudi eden od načinov, da delavci začutijo večjo pripadnost kolektivu, in da so tudi pripravljeni s skupnimi močmi spopri-jemati se z vsemi težavaini in iskati poti do dobrega poslovanja... Milena Car Drlje