P a š n i k. Eno Je potrebno. Stvarnik je eloveka vstvaril, da bi bil srečcu na tcm in na uncm svelu. Dal mu jc zniožnosli, kterc iim pomagajo doseči njegov pravi namen. Kakor se veja, ki je od dcbla odlomljena, posušf in sadii ne rodi, tako je tudi človek, če se odloei od korenine svojega namena — stvarnika. — Že pri otrocih je treba skeibeti, da se vedno bolj napeljujejo na pravo pot in odvračajejo od nasprotnega človekovega namena. Imcnitna skeib za izrejo pa je izročena staršem in učenikom. 1'oscbno naj učeniki pomi.slijo , da we ni vse Mtorjeno, če mladino vadijo navadnih šolskih predmetov. — Ce hoče učenik otroke prav iziejati, je pred vsem potrebuo, da jiin je on sam pri vseh okoliščinab svitla luč — lepi izgled. To je podlaga, brez ktere bi bilo vse drugo piškavo. Srečna je mladina , če ima nad svojim učenikom lep izgled, in zelo je nesrečna, če je nje učenik le najcmnik ali tlačan brez Boga in prare vere. — Dober učenik dobi vedno dosti priložnost, da svoje učeuce za dobro vnema. On naj jih vedno spniniiija, da Bog vse vidi in ve, kar koli kdo stori. Zraven pa naj jih tinli vadi, da radi in lepo molijo. Ko se namreč molitevni ča.s priblaža, naj se učenik vstopi na mesto , kfero je za raolitev odločeuo. Ueenci naj že na njogovem lesnobnem obrazu berejo, kaj morajo storiti. Učenik naj učence kialkoopomni, da slaboopravljena molitev ni Bogu všeč, in da nani nič ne korinti. Potem naj se enoglasno in poeasi moli. — Tudi cerkveno lelo naj se obrača učencom na dobiček. Lepo je, če učenik vsako aaboto in vsaki delapust svoje učence spomni, da naj »edeljo in praznik spodobno praznujejo , kakor store dobri Ijudje, in kakor se spndobi kiistijaiiu. Prederziiem se reči, da veliko manj bi bilo mlačnib in slabih prazuovavcov ob nedeljah in praznikih, ee bi se že nježna mladina napeljevala in spodbujala za lepe kerščanske navade. Skerbni učenik tudi rad učence prasa, kaj so kaj slišali in se naučili v cerkvi. — Tudi pri drugih okoliščiuah in piimerljejib pobožni učenik svojc učence vedno obrača na prave misli. — Ko poleti piipeka solnce, in bliža sc huda ura, naj se otroci opomuijo na bližno nesreeo, ktero le bo/ja moč od nas odvcrniti inore. Enako naj se otroci napeljujejo na dobre ini.sli pri drugih ncvarnostih in nadlogah. Prav koristno je tudi, ako ,se šolska mladina kake bratovščine vdeležuje, post. bratovščiue sv. Cirila in Metoda i. t. d. Nikar naj kdo uc mi.sli, da bi s takimi pobožnimi vajami tratil šolski čas; pobožni duh v šoli prina^a le neprecenljivega dobička njcrnu, mladini in vsi soseski. Nepotrebno bi bilo, ako bi popisoval vse priložno.sti, ktere naj bi učitelj obračal na pnbn/.iiega duba svojih učencov. Pristavim .še bcsede na.šega presv. učenika: ,,Išcite naj poprej božjega kraljcstva in njegove pravice, vse drugo vam bo priverženo". /.. Belar.