J os france bevk, 2012 2012/2+3 ^A^R. Mentor: Domen Zupančič Pripravil: Domen Zupančič stena, OS France Bevk, 2012 / The Wall, Primary school France Bevk, 2012 Organizacija UL Faulteta za arhitekturo. Kraj, datum Ljubljana, Osnovna šola France Bevk; marec 2012. sodelujoči Mentor: doc.dr. Domen Zupančič; somentorji: doc. dr. Beatriz Tomšič Čerkez UL PeF, Petra Novak Trobentar, likovna pedagoginja oš FB; udeleženci: Lara Baler, Miha Denša, Urška Gantar, Polona Čampa, sara slapar, Anja lautar, luka Golubovič, Vivi Dobnikar, Mana Veljkovič Hirsch, Inja Peciga, Tanaja Petrovič, Aneja Petrovič, Zala Kotar, Maja Režonja, Maša Mlakar, lana luštrik, Kiara Ferenc, Pia sotlar, Katja Kovačič, Nemanja Mitrovic, Patricija Dokic, Endrit Destani, Gašper Habicht, Sara Kupec, Jana Arnuga, Črt Rajšter, Tara Germovšek, Matic Habicht, Enisa Porčič, Iza Štrumbelj Oblak, žan Urbančič, Pia Caroline Adamič, Florijana Destani, Dino Durič, Georg Paš, Viktor Mal Zupančič, David Maks Zupančič. sredstva, pokrovitelji Delavnica je bila izvedena s pomočjo donacije papirnih tulcev iz kopirnice Printam.si, Eipprova 9, Ljubljana. Fasadne barve je doniralo podjetje Saint - Gobain Gradbeni izdelki d.o.o., Grosuplje. Tema delavnice Namen delavnice je bilo likovno opismenjevanje med teorijo lista in prakso zidu. Izbrana stena ob vhodu objekta je bila likovno in barvno neustrezno opremljena. V okviru šolskega programa smo s šolo izvedli naravoslovno-ekološki dan, datum je sovpadal s vseslovensko čistilno akcijo Očistimo Slovenijo. Poleg čistoče, ki jo akcija močno poudarja, smo s šolo storili korak naprej - lotili smo se didaktike v praksi. Delavnica je bila usmerjena v likovno izražanje in izdelavo košev za smeti. Likovno izražanje na steni šole je del urbanega ustvarjanja, s participacijo učencev pri tem delu smo uspeli zmanjšati negativni odnos do okolice šole. Stena je postala simbol skupnega dela učencev, likovne pedagoginje in študentov. Mentorsko delo je bilo naravnano v usmerjanje aktivnosti in ni omejevalo izraznosti posameznikov. Mentorji smo predstavili način prenosa motiva likovne rešitve iz papirja na steno. Tu je bila uporabljena metoda mreže kvadratov z odmerjanjem odsekov. Teorija sreča prakso. Likovni motiv, ki smo ga upodobili na steni vhoda v šolo je idejno izdelala učenka Pia Caroline Adamič. Nastal je v okviru internega likovnega natečaja na šoli. Natečajno nalogo sem predstavil v okviru likovnega krožka na šoli. Učenci so motive izdelovali pod mentorstvom likovne pedagoginje Petre Trobentar. Motiv je določila komisija v sestavi nas, mentorjev. Za namene akcije, sem pripravil izvedbene načrte košev za smeti, ti so sestavljeni iz kartonskih cevi in spojeni z navojnimi palicami. Detajli in izvedba so ukrojeni tako, da so primerni učencem. Delavnica je združila didaktične elemente (spoj teorije in prakse), dvignila zavest ponovne uporabe gradiv (kartonski tulci), dvignila zavest o vzajemni pomoči (družbena odgovornost posameznika), omogočila spoznavanje finomotoričnih gibov (vijačenje, nanos barv na grobo podlago). K sodelovanju smo pritegnili tudi donatorja (podjetje), ki je na osnovi predhodne projektne dokumentacije (likovni motiv na steni in popis kvadratur barvnih ploskev) podarilo želene količine fasadnih barv v zadostnih količinah. Delavnica je bila prepoznana tudi izven ozkega lokalnega okvirja, saj je učenka Pia Caroline Adamič prejela zlato priznanje na likovnem bienalu Po Fabianijevih poteh (2012). Slika 1: Izbrani motiv poslikave [Pia Caroline Adamič]. Slika 2: Sestava košev za smeti iz papirnatih tulcev. oš FRANCE BEVK, 2012 slika 7: Aplikacija kopirane umetnosti na steni, likovni krožek pod vodstvom Petre Novak Trobentar, lik. pedag.