Smo povedali vse o nadarjenih u čencih in dijakih za matematiko? Uvodnik Jerneja Bone odgovorna urednica Ob svetovnem dnevu učiteljev – 5. oktobru – sem v Sobot- ni prilogi (5. 10. 2013) z veseljem prebrala intervju z upokojeno učiteljico Marijo Mahne, ki je nekaj dni pred tem prejela državno nagrado za življenjsko delo na področju šolstva. Gospa Marija Mahne je, preden je postala ravnateljica, poučevala tudi mate- matiko, zdaj pa se, čeprav je že upokojena, ukvarja predvsem z nadarjenimi. Med letošnjimi nagrajenci in nagrajenkami RS na področju šolstva za leto 2013 so bile še tri gospe, ki se ukvarjajo z matematiko na različnih področjih izobraževanja: doc. dr. Mara Cotič, dr. Marina Rugelj in Majda Škrinar Majdič. In vse štiri se (posredno ali neposredno) ukvarjajo tudi z nadarjenimi učenci in dijaki za matematiko. Hvaležni smo njim in vsem drugim, ki se trudite, da ustrežete vedoželjnim mladim matematikom. Ali smo naredili dovolj za nadarjene učence in dijake? Prav gotovo je veliko narejenega, nikoli pa ne bo dovolj. Zakaj tako mislim? Ker se vseskozi nekaj spreminja, ker pri pouku uporab- ljamo tehnologijo, predvsem pouk usmerjamo tako, da uporab- ljajo tehnologijo učenci, da so aktivni: da s smiselno uporabo tehnologije raziskujejo matematične probleme, ugotavljajo za- konitosti ... Ugotavljamo, da imamo za nadarjene organizirane razne ta- bore, sobotne šole, dodatni pouk, tekmovanja, izbirne predmete (logika, matematična delavnica) … Po načelu notranje diferen- ciacije pouk vodimo tako, da se osredotočamo na posamezne α Matematika v šoli ∞ XIX. [2013] ∞ 02 MATEMATIKA V ŠOLI, letnik 19, številka 3-4, januar 2014 | ISSN 1318-010X | Izdal in založil: Zavod RS za šolstvo, Ljubljana, Poljanska 28 | Predstavnik: mag. Gregor Mohorčič | Uredniški odbor: | Jerneja Bone, ZRSŠ, jerneja.bone@zrss.si; | dr. Darjo Felda, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta Koper, darjo.felda@ pef.upr.si; | dr. Marjan Jerman, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za matematiko in fiziko, marjan.jerman@fmf.uni-lj.si; | Darja Antolin, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta Maribor, darja.antolin@uni-mb.si; | dr. Zlatan Magajna, Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta Ljubljana, zlatan.magajna@pef.uni-lj.si; | mag. Mojca Suban, ZRSŠ, mojca.suban@zrss.si; | Simona Vreš, Gimnazija Ravne na Koroškem, simona.vres@guest.arnes.si; | Sabina Kumer, Šolski center Krško – Sevnica, kumer.sabina@ gmail.com; | dr. Lucija Željko, OŠ Sostro, lucija.zeljko@guest.arnes.si; | dr. Šefket Arslanagić, Univerza v Sarajevu, Prirodno - matematički fakultet, Bosna in Hercegovina, | dr. Vladimir Kadum, Visoka učiteljska škola u Puli, Hrvaška, | dr. Herremans Adriaan, Universiteit Antwerpen | Jezikovni pregled: Katja Križnik Jeraj | Izvlečki v angleščini: mag. Gregor Adlešič | Oblikovanje: Anže Škerjanec | Urednica založbe: Simona Vozelj | Naslov uredništva: Zavod RS za šolstvo, OE Nova Gorica (za revijo Matematika v šoli, Erjavčeva 2, 5000 Nova Gorica | Prelom in tisk: Littera picta d.o.o. | Naklada: 640 izvodov | Letna naročnina (4 številke oziroma 2 dvojni): 20,86 EUR za šole in ustanove, 14,19 EUR za posameznike in 13,35 EUR za dijake, študente in upokojence. | Cena posamezne dvojne številke v prosti prodaji je 13,35 EUR. | Naročila: ZRSŠ – Založba, Poljanska cesta 28, 1000 Ljubljana, faks: 01/30 05 199, e-pošta: zalozba@zrss.si | Revija je vpisana v razvid medijev, ki ga vodi Ministrstvo za kulturo pod zaporedno številko 568. | Revija Matematika v šoli je indeksirana in vključena v mednarodne baze podatkov: | MathEduc – Mathematics Education Database, ZDM – The International Journal on Mathematics Education, Co-operative Online Bibliographic System and Serveces (COBISS) | Poštnina plačana pri pošti 1102 Lju- bljana. | © Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2013 | Vse pravice pridržane. Brez založnikovega pisnega dovoljenja ni dovoljeno nobenega dela revije na kakršenkoli način reproducirati, kopirati ali kako drugače razširjati. Ta prepoved se nanaša tako na mehanske oblike reprodukcije (fotokopiranje) kot na elektronske (snemanje ali prepisovanje na kakršenkoli pomnilniški medij) ter medijske oblike reprodukcije. | kolofon učence: nadarjeni rešujejo drugačne naloge, napredujejo s samostojnim spoznavanjem novih vsebin, poglabljajo znanje. A o notran- ji diferenciaciji in delu z nadarjenimi nismo objavili nobenega prispevka, kar je morda znak, da se z nadarjenimi dela le pri dodat- nih dejavnostih, največkrat izven pouka. Spletne strani velike večine šol ponujajo povezave do opisa dejavnosti, ki so organizi- rane za nadarjene učence na njihovi šoli. Ko- likšen vir idej, dogodkov in dejavnosti! Vse v povezavi z nadarjenimi. Kako do gradiv za delo z nadarjenimi učenci in dijaki za matematiko? Po iskanju na COBISS-u se nam ob vpisu gesla »nadar- jeni, matematika« izpiše več kot 50 zadetkov. Največkrat se zadetki nanašajo na diplomska dela, povezana z nadarjenimi učenci; skozi celotno vertikalo osnovne šole, od 1. triletja preko 2. triletja do 3. triletja. Koliko zanimi- vega gradiva, strokovnih znanj je zajetega v teh delih in so lahko zanimiva tudi za širši krog bralcev in ne le za izbrane, ki so sodelo- vali pri nastajanju oz. zagovoru diplomskega dela. Prepozno sem pomislila na to, da bi ob pogledu v COBISS povabila učitelje, naj svo- ja spoznanja delijo z vsemi ostalimi. Še bodo priložnosti. Naj ob zaključku odgovorim na vprašan- je, zastavljeno v naslovu uvodnika. V ured- niškem odboru lahko rečemo, da smo se potrudili, da objavimo raznolike prispevke s področja dela z nadarjenimi. Želeli smo vam pomagati pri delu z nadarjenimi in upamo, da nam je to vsaj v neki meri tudi uspelo. 03