Uiiteljskf pokret Pojasnila k ankelni poll o obleki naSega utenca Nekak larpurlartizem v pedagogiki, ki se je bohotno razvijal dolga desetletja in obravnaval otroka kot izoliran študijski predmet in kot posodo, »katere vsebino natrpati z učenostjo, bodi šolniku vzor«, ta pojav je vsaj do neke mere že premagan. Otrokov milje, splošni življenjski pogoji, dednost, politične razmere, kulturni nivo naroda, vse to se v polni meri odraža na otroku, ti pogoji zarišejo v mladem subjektu one karakteristične neizbrisne črte, iz katerih odseva otrokova individualnost. Učiteljski pokret se je sistematično lotil raziskavanja najosnovnejših življenjskih po- gojev slovenskega šolarja. Preko poslednjih par številk »Prosvetc« ne more iti nikdo, ko- • mjur je pri srcu naš otrok in naša šola. Da pa se raziskovalno delo razširi na čim večji krog delavcev, je potrebno, da sodeluje pri anketi o obleki čim večje število tovarišev iz najrazličnejših kotov banovine. Tako bomo dobili pester mozaik oblačilnih razmer našega šolarja, mnogo dragocenih kamenčkov za zgradbo pri spoznavanju zunanje in notranje podobe naše mladine. Pred durmi so razne božičnice. Anketa o obleki naj pravočasno razgali dejahski stan, in odločitev — komu in kaj — podariti, ne bo tako težko. Te dni smo razposlali vsem šolam nove pole o obleki šolarjev. Vsak razrednik si naj napravi seznam vseh učencev za svoj razred na osnovi poslanega obrazca, ugotovi poklic staršev, nato pa primerno in diskretno izpraša vsakega učenca, kakšne komade oblačila premore. Dobljene podatke ločite nato po kategorijah, nakar eden od tovarišev na šoli izdela zbirni obrazec na osnovi zbranega materiala. Poslani obrazec smatrajte za zbirni. Izpolnjeno polo vrnite zanesljivo in najkasneje do 5. dec. 1938. na naslov: Hudales Oskar, učitelj, Šmartno ob Paki. Nekateri tovariši so prejeli anketne pole I. izdaje in jih že izpolnili. V redu in zahvaljeni! — Novi pa naj izvolijo upoštevati sledeče pripombe k tej anketni poli. V rubriki 1.: Kmete z nad 50 ha zemlje vpišite v kategorijo »Veliki kmetje« v oklepaju ali z rdečilom. V kat. »Malih kmetov« vpišite preužitkarje, vseh kategorij kmetov v oklepaj ali z rdečilom. K poljskim delavcem prištevamo vse kočarje, najemnike, dninarje, brezposelne kmečke delavce, hlapce, služkinje — vse, ki se ne morejo preživeti od zemljiškega donosa, a spadajo h kmečkemu stanu. K industrijskim delavcem štejemo kvalificirane in nekvalificirane delavce, industrijske upokojence, vdove, brezposelne in nezakonske delavske matere. K obrtnikom štejemo one, ki samostojno izvršujejo svojo obrt. Sem prištevamo tudi trgovce in gostilničarje. Ako imajo kaj zemlje, jih uvrstite v ono kategorijo, ki jih dcjansko redi. Med privatne nameščence vpišemo državne, samoupravne in privatne uradnike, zvaničnike in sluge; dalje obrtne in trgovske pomočnike. Med ostale poklice štejemo razne samostojne inteligenčne poklice, n. pr. uradniki, inženirji, advokati, industrijci itd. in končno vse, ki jih v prejšnje kategorije nismo mogli uvrstiti. V rubriki 2. a: je vpisati število anketiranih učencev, ločeno po spolu, ki spadajo v ono kategorijo. 2. b: Pomeni število komadov poedinega oblačila. V vrsto 4. vnesite tudi one primere z nad štirimi komadi. Rubrika 3. do incl. 16.: Vpišite takole: v vrsto: 1 plašč 13 (učencev), slično tudi za vse ostale vrste oblačil. Za delovno obleko veljajo pri dečkih hlače in suknjič. V rubrikah 4. in 5. je to itak ločeno, v rubriki 21. a in b nas pa zanima le stanje oblačila in ne število kosov. Telovniki niso neobhodno potreben komad obleke, zato jih ne upoštevamo. K plašču prištevamo tudi kratke moške in ženske jopiče, ki se oblačijo preko obleke, pelerine in dežne plašče. Volnene rute, plete in velike šale prištevajte k puloverjem . Rubrika 17.: Tu sem štejemo usnjenc nizke čevlje, visoke čevlje in gojzerice. Rubrika 18. a: Vpišemo primere, ko ima učenec gumasto obutev poleg usnjcne. Rubrika 18. b: Primeri, ko ima samo gumasto obutev. V obeh primerih se vpisuje številčno samo gumasta obutev. Rubrike 19. do 20. a in b: Isti postopek se ponovi v rubr. 18. Rubrika 21. a: Vpisati je še dobro ohranjeno, tudi zakrpano obleko, v b pa raztrgano, zelo ponošeno obleko. Rubrika 22.: Za nočno perilo lahko služi že odložena dnevna srajca, pri deklicah tudi lahka obleka. Samo učenci, ki gredo spat v svoji dnevni obleki, oz. perilu, se smatrajo, da nimajo nočnega perila. x\nketa je važna za določitev življenjskega standarda naše šolske dece, zato pričakujemo, da bo vsaj večina šol odgovorila nanjo točno, vestno in o pravem času. Opišite tudi v posebnem poročilu razne poscbnosti v naši kakovosti blaga, izvor blaga in druge take važne zanimivosti. Zavedajte se, da le živa beseda da statističnemu ogrodju meso in kri — torej življenje iz življenja.