Učinkovito opravljanje delegatske funkcije Temeljitejša vsebinska preobrazba in nadaljnji razvoj našega političnega sistema bo prav tako odgovorna in zaple-tena družbenopolitična nalo-ga, kot je bitka za novo organi-ziranost ter vzpostavitev no-vih odnosov v združenem delu in v procesih svobodne menja-ve dela. Na tej poti so sicer že opravljene pomembne nalo-ge, zlasti pri postavljanju te-meljnih institucij in normativ-nih okvirov za tak razvoj, ven-dar so ob vsem tem še dolgo-ročnejše naloge, med katere sodi tudi stalno družbenopoli-tično izobraževanje vseh, ki so aktivni nosilci tega procesa. V naši občini in mestu pa je ta naloga z ozirom na izredno veliko število delegatov in de-legacij še posebno zahtevna in odgovorna. Socialistična zve-za, sindikati, skupščine obči-ne, mesta in samoupravnih in-teresnih skupnosti, klubi sa-moupravljalcev, delavska uni-verza in drugi, so dolžni v skupnem dogovoru prispevati k temu, da bodo delegati in delegacije kar najbolj odgo-vorno opravljali svoje delo v okviru delovanja skupščin-skega sistema in širše. Pri organiziranju usposab-ljanja delegatov pa ne bi smeli delati ponovnih napak temveč graditi na dosedanjih izkuš-njah. Mnoge sedanje oblike izobraževanja in seminarji so preveč klasični in togi in v vse-bini premalo usklajene s po-trebami delegatskega odloča-nja. Premalo je samoizobraže-vanja in izkoriščanja lastnih kadrovskih sil v temeljnih sa-moupravnih organizacijah in skupnostih ter krajevnih skupnostih. Ob dosedanjem izobraževanju skoraj nikjer ni- smo zajeli delovnih ljudi in ob-Sanov. Se vedno so aktualne teme v izobraževanju delegatov na-daljnje smeri razvoja politič-nega sistema socialističnega samoupravljanja, bistvene na-loge v sedanji fazi uresničeva-nja zakona o združenem delu, poznavanje ekonomske politi-ke in srednjeročnih planov ra-zvoja, vloge in mesta občinske in krajevne skupnosti v me-stu, delovanja skupščinskega in delegatskega sistema v pro-cesu samoupravnega in dele-gatskega odločanja, teme s po-dročja svobodne menjave dela v okviru samoupravnih inte-resnih skupnosti, vloga sub-jektivnega faktorja v naši družbi in različnost uspešnega informiranja v delegatskem sistemu kot druge aktualne te-me. Družbenopolitične organi-zacije in drugi naj bi delegata usposobile predvsem za to, da bo spoznal, kje se bo za uspeš-no upravljanje svoje funkcije lahko učil in po čem bo moral posegati, da se bo usposobil za to funkcijo. Posebej pa je po-membno, da bi delegatom ta-koj na začetku njihovega man-data predstavili problematiko občine in mesta, posameznih SIS kot tudi specifičnosti po-sameznih temeljnih samou-pravnih skupnosti, kar bi naj-lažje opravili ob preverjanju uresničevanja srednjeročnega plana razvoja oziroma ob nalo-gah za naslednje srednjeročno obdobje. Predvsem pomemb no pa je, da izobraževanje de-legatov ne postane kampanja, ampak stalna .aktivnost dele-gatov samih, njihovih družbe-nopolitičnih organizacij ir skupščin, v katerih delujejo.