t torek, (etrtek ic soboto uhaja ll »»U* » *»»-fcoru brvi pobijanja na .um 1» TM UM ogl. - k, r> riti let* . . 4 „ — ,. ictrt Itta . K .. »0 ., Po po^il: h ti« leto 10 |l. - k, ,* pol lrta . 5 „ — ,, tt t,ixX leta X h 60 „ Vrrdiiatvo in oprivnUtvo ,, o* stolnem trgullJom-' plati) hii. it. 17». Oznanila: Z« navadno drottopn-vr.to ne plačuje 1 kr., r> re natuno I kril S kr. i'f se Usta Itral 4 kr. i* ta kkta Škrat. vere piHinenke pluco-j«jo p« pm.t..ru. Za vsak tiiek j« plaval-kolek (itrmpelj) Sokolovcev v obleki, dve gospodičini in trije drugi gospodje, vsega skupaj 10 poštenih glav. Čudimo se tej bojazljivi mlačnosti v denašnjih, politično tako živih časih, v kterih je treba pokazati, da se ne bojimo nikogar, dokler stojimo na podlogi zakona in pravice. Iz Ljubljane 3, junija. |Izv. dop.| (Doneski o Janjčem in Vevčem.) Govori se, da črevljarski mojster g. Wolta toži g. Maverja , ki je bil njegovega sina pred kazino zgrabil, ter da so jo začelo ostro vojaško preiskavanjo zoper vevške zmngonosne častnike, o kterih tožijo ljubljanske gospodičine, ki so bile ubitemu Itodetu nesle vence, da so jim na ulicah javno izkazovali zaničevanje. Ljubljančani lluvnovega polka zaradi mnogih in raznih vzrokov davno ne mogo trpeti, in prosili so že, da bi so iz Ljubljane odpravil. Co se to do zdaj ni zgodilo, zadnji ias je, da so zdaj odpravijo, ko so zlasti častniki tega polka stopili v tako razdraženo razmerje z mnogimi osobami našega mesta. Znano je, kako so razmesarili delavca Hrastarja; znano je, kako jc sam njihov svitli major za vrat v kazino vlekel mladega VVoltovoga sina ; gotovo je, da je isti g. major na ulicah ustavil g. Nolija, misleč, da je on vrednik „Triglavu", v kterein jo bilo govorjenje o junaškem činu v Vevčem. Tudi g. Aleševec je moral iti pomoči iskat k g. cesnrskeniu namestniku, ker je novinar iu torej v strahu, da so mu no bi zgodilo, kakor NVoltovcniu sinu. — Čujo se, da jo na tihem ovržena prepoved: nositi svetinjo vižmaiškega tahorja, in pripoveduje se, da so v Ljubljani po noči na skrivnem z voglov uradno odpravljeni listi, ki so razglašali to prepoved. „Laibacher Zcitung" 1. junija piše, da je v soboto (22. maja) na Janjče neki dijak pisal, da pridejo prihodnji dan turnarji „na boj", in „Tagblatt" pripoveduje, da je ta dijak že zaprt. „Lailiacher Zeitung" dalje govori, da so kmetje na Janjčem imenovali znanoga slovenskega voditelja, kteri jim jc 50 gld. obetal, ako turnarjem vzenio zastavo. Zakaj „Laibacher Zeitung" ne pove, kdo je ta znani voditelj? Mi bi ga sami iadi vedeli. Kar se tiče dijakov, ako naspiotni liiti resnico govore, moramo izreči resno besedo, naj se ne vtikajo v politično, nevarno delo, dokler je njih dolžnost učiti se, česar bodo potrebovali, ko pridejo v moško dobo, v kteri uaj stopijo na politični oder. Mladeniči vroče krvi često sami svoj« srečo za vselej pogazijo, ako se mešajo v druge stvari nego v svoj posel. — Zadnji „Triglav" razglaša naslednjo: „vprašauje c. k. uradovom: od vsoh strani se za gotovo pripoveduje, da pri turnarskem dogodku v Vel-čem niso zgrabili kruetjo, nego turnarji, častniki in žandarji, ter da ni bilo nikakoršnega vzroka, neoboroženega ljudstva napadati z golo sabljo, z bajonetom in stieloin ; da so daljo odpuščenca Jakoba Kodeta v vrat ustrolili žandurji, ko je bežal od napadnikov ; in druge rane, namreč mah na glavo, dva bajonetna ubada v stegna ter bajonetni ubad v prsi jo dobil še le takrat, ko so ga brez pravico vlekli iz veže, kamor jo bil pobegnil. Torej vprašamo: 1. knj se je zgodilo, da se na tanko zve , kako jo vse to res bilo; ter da so napaduiki pokličejo na odgovor? Ali je bil mrlič Rode pred sodnjo komisijo (gerichtlich) raztelešen ? Zakaj vevško kmete devajo v pre-iskavonjc in celo z zapor, ker so bili oni zgrabljeni in škodovani? („Trigl." v opombi pristavlja, da so že iz zapora izpuščeni.) 3. Kaj so jo zgodilo, kar se tiče delavca s priimkom llrastarjev iz Ljubljane, kterega so 23. maja letos c. k. častniki brez pravice pred kazino z golimi sabljami napadli in težko ranili? Ali so se rano uradno konstatirale? 4. Zakaj jo uradni list „Laibacher Zeitung" te tukaj omenjeno stvari nekoliko popolnoma zamolčal, nekoliko pokvaril?" Mi k temu samo to pristavljamo, da je bil in jo šo zdaj po „ne-turnarski" Ljubljani en glas, namreč ta: Rode jo po nedolžnem ubit. — V humoristično stran janjške dogodbo spada tudi to, da so bili kmetje turnarjem ne kje naredili slavolok z napisom: hali halo, želodov več no bo! Iz Ljubljane. :i. junija. [Izv, dop.J Ščuvaj ljubljanski v vsacem listu oznanja , kdaj in kje so ljubljanski okoličani zopet povprašali tega ali onega: je li Slovenec ali nemškutar? Mi vemo, da to novine lažejo, kakor bi orehe tri; a nemškutarji vendar „Tagblattu" vsako besedo tako verjomo, kakor bi bila zapisana v vseh štireh evangelistih, in torej verjetno tudi to. Za tega delj je čuti, da so si nakupili mnogo vižmarskih svetinj, ktero skrivaj pri sebi nosijo za „bogbodivaruh", ako bi jih utegnil tu ali tam kdo povprašati, čegavo vere so. — Se nič ni slišati, da bi se začelo sodnje preiskovanja zoper kacega turnarja. Iz Novomesta, 1. junija. — |Izv. dop.] Nahajajo se časih vesti iz Novomesta, ki različne dogodke po predragi Sloveniji razglašajo, vendar noben dopisatelj nc omenja dolenjskega od neinškutnijev toliko zaničevanega kmetu: mislim zato, ker ni imel ravno priliko z dolenjskim kmetom občiti. že razgovarjal s čisto priprostimi kmeti o domačih in narodnih zadevah tor spoznaval njih mnenje in želje. Vem, čast. bralcem „Slov. Naroda" so čudno dozdeva, ka je po Dolenjskem vse tiho in mirno, kakor v temni pozni noči glede narodnega gibanja, narodnega življa; lo redkokdaj so sliši kaj in še takrat samo o nerodnosti in barlmriji novomeških nemškutarjov, ali pa od učiteljev, ki no umejo svoje naloge. Veseliti mora vsakega pravega rodoljuba ko vidi, kako blagega srca in poštenega mišljenja je naš kmet, zbudil so je iz trdega spanja narodno nezavednosti. Obžalovati je, da je dolenjski kmet osamljen; on nima voditeljev, ki bi mu razlagali kaj in kako naj dela, da doseže, česar želi. Zbranim možem sem pripovedaval, kaj je Slovenec , kdo in kje so njegovi bratje, kakšno pravice ima (žalibože le na papirji!)in željno so me poslušali bili so pa tudi veseli, ka so vendar šo možje, ki poznajo njih stanje, ki vedo razlagati in razkriti njih skeleče rane. Dopovedoval som jim natanjko, kaki so naši nasprotniki, kaj počenjajo iu kako se prilizujejo, da imajo ljudstvu še skrite pa hude želje, da, bolje rečeno strast vse Slovence pripraviti za mačeho Germanijo. Pripovedaval sem jim o taborih, kaj, čemu, za koga so tabori in o potrebi tabora na Dolenjskem; in vsi možje so enoglasno izrekli sično željo, da bi so tabor napravil. Rekli so možje, da bi marsikaj storili, pa si neupajo in nevedo, kam obrniti se, ker so osamljeni, ko ovčice brez pastirja. Drznem se torej jaz v imenu dolenjskih kmetov sploh ojaviti njih srčuo željo po taboru; tiste gospodo, ki so že več taborov osnovali, pa prosim, naj bi pritekli Dolenjcem v pomoč- Najpripravnejši kraj je Novomesto, kajti ono jo središče Dolenjskega; nadejati se je sem mnogo ljudstva od vseh krajev; prišlo bi ljudstva iz suhe Krajne, prišli bi boli Kranjci sploh, prišli bi iz gornjega kraja iu od Save. Lepega prostora za tabor se ne maujkain ko bi bil trg. prav sredi mesta prostoren jc dovelj za 3O—4O.0OO ljudi. Tabor naj bi so napravil in oklical takoj ta mesec, odbor tabora naj se precej osuujo, sestavijo resolucije, ki bi bile zelo enako onim tabora vi-žmarskega in prošnja naj so takoj vladi odda. Naše ljudstvo hrepeni po taboru enako žejnemu jelenu po hladnem okrepčevalncm viru ; nadejati se je tedaj mnogo ljudstva, če bo kolikaj vgodno vreme. V dolenjskem taboru še bodo nemškutarji prepričali da naše ljudstvo ni kakoršna papiga, da ni opica, koja potrjuje in posnema vso, kar se jej govori in kaže, potem naj pride tisti preljubljeni ljudski prijatelj Regen-uiož in najpripclje tisoč ali šo več degenniožiceljnov ter se naj vsi skupaj prepričajo, da ljudstvo samo glasno tirja, kar mu gre po naravnem in človeškem pravu, in to je „sveta, da presveta mu svoboda", ona bode zmagala, ker je naravna, vse nasilje pa in tlačenje bodeta razpadla in se zgubila ko 8olnčni prah; našo ljudstvo je jelo politično delati. — Justuin est bellum. cui necessarium, pia arma, cui nisi in armis relinquitur spes — naj bode nam škit pravica in svoboda; zavetje naj bodo nam tabori in zmagali bo-demo slavno! Iz Prage 31. maja [Izv. dop] Zadnji žalostni dogodki na Kranjskem >;o se razlegali tudi po Pragi. Sodba čeških narodnih časopisov Vara bo