PREVOZ TOVORNJAKOV PO ŽELEZNICI Leta 1983 so iz Nemčije na postajo Ljubljana Moste prvi tovornjaki prispeli po železnici in se hkrati vračali drugi v nasprotni smeri. Razvoj tovrstnega prometa je bil v tch letih na zahodu že dokaj razvit iz preprostih razlogov kot so: - prihranek pri obrabi vozila. - ekološki učinki, - hitrost. - odprava dvojne zasedbe, - ovire v zimskih razmerah in ča-kanje na mejnih prehodih, - pomanjkanje dovolilnic. Vsi ti razlogi so bili tovornjaki, ki so jih tako prepeljevali pretežno tuji. Do letošnjega leta so se razmere v ce-loti spremenile. Avtovlak uporabljajo skoraj izključno naša prevozniška po-djetja. Ker ti vlaki prihajajo in odhajajo prav iz naše občine. je prav. da o teh prevozih vemo kaj več. Po statistiki smo v letu 1983 prepeljali 1584 tovor-njakov, leta 1990 pa 17.300. Iz teh podatkov lahko izračunamo, koliko manj je bilo ekološke škode, nesreč na cestah in obrabe le-teh. Krajani naše občine v večini poznajo ta način prevoza. saj ga pogosto vidijo na Po-staji Ljubljana do Kontejnerskega ter-minala. Na terminalu vlak naložijo in razložijo ter opravijo vse carinske for-malnosti. Za uvoz ali izvoz potrebuje voznik za vse prčvozne in carihške formalnosti dobro uro. Verjeli aii ne, čas prevoza iz Ljub-ljane do Miinchna, vključno z vsemi deli je točno 12 ur. Ista garnitura voz se obrača v 24 urah. • Med 8-urno vožnjo imajo vozniki za počitek na razpolago spalnik. V orr ganizaciji Kontejnerskega terminafa" in YU KOMBIJA kot mednarodnega organizatorja pa voznikom za potova- nje dajemo brezplačno malico (send- vič, sok. sladica ali sadje), časopise in občasno različne turistične prospekte. Z urednikom j« dogovorjeno, da bo tudi naše glasilo vključeno v propa- gando. Za zdaj je takšen prevoz uve- .4jayljen le v Sloveniji, pripravljajo pa se projekti za razširitev. AVGUST GRABLJEVEC