NA OSNOVNI SOLI LIVADA Dve učiteljici v prvem razredu V tem šolskem letu smo začeli na OŠ Livada v dveh ptvih razredih izvajati projekt »Druga-če v drugačno šolo«. Njegova značilnost je, da pri načrtovanju in izvajanju ufino-vzgojnega procesa sodelujeta učiteljica-mentorica in Stu-dentka-asistentka. Učenci so se na dve učite-ljici zelo privadili, saj so imeli v vrtcu podoben način dela. Predhodni in prvi vtis pri mentori-cah glede študentke-asistentke je bil poln dvo-ma in negotovosti, po samih začetkih sodelo-vanja pa se je strah spremenil v navdušenost. Projekt je bil že pred začetkom šolskega leta predstavljen staršem in čeprav so bili na začet-ku morda nekoliko negotovi, so po dveh me-secih dela zadovoljni, saj so spoznaii mnoge prednosti. Ena prihodnjih nalog sodelujočih v tem projektu je večje vključevanje staršev v samo načrtovanje in delo. Dobro pa bi bilo, da bi se projekt razširil na več šol in na več razredov. To delo je idealen način pripravni-štva za študente, saj jim pomeni lažji prehod v vzgojno-izobraževalni proces, mentor mu svetuje pri ugotavljanju smotrov in izbiri me-tod, literature, materialov. Tako se učitelj-začetnik marsikateri napaki lahko izogne. Večja pa je tudi kvaliteta pouka, saj se učiteljice lahko bolj posvetijo posameznim učencem, več je možnosti uvajanja novih me-tod-integracije, diferenciacije, projektne me-tode... Učiteljici imata možnost odločiti se, katera bo kateri predmet izvajala v večji meri, prav pa je, da se pri predmetih izmenjujeta. Dve učiteljici lahko nudita učencem več indi-vidualne pomoči, boljši učenci širijo in poglab-ljajo snov. Otrok ima tudi možnost, da se sam odloči, katero učiteljico bo prosil za pomoč-.Tudi pri sprehodih in izletih sodelujeta obe, dobro poznata učence, učno snov in same cilje dejavnosti, rešen pa je tudi problem varnosti in discipline. Tudi priprave na pouk se bolj pestre, saj sodelujeta dve učiteljici, več je sodelovanja, več je idej. Samo ocenjevanje napredovanja učencev je zaradi dveh učiteljic bolj objektivno, pisno ocenjevanje pa je tudi veliko bolj kompleksno in nara več pove kot sama numerična ocena. Mnenje dveh študentk-asistentk je po dveh mesecih dela zelo pozitivno. Pomembno je, da sta obe učiteljici dovolj fleksibilni in da upo-števata mnenje druge pri načrtovanju in izva-janju. Sodelovanje pomaga prebroditi začetne težave učiteljev pri prvih delovnih obvezno-stih, saj je na fakulteti premalo prakse. Učite-ljicam-asistentkam je tako olajšan prehod iz teorije v prakso. Pri projektu bi problem lahko nastal v pri-meru, da se asistentka in mentorica ne bi razumeli, ali da ne bi imeli enakopravnega odnosa. Res pa je tudi, da marsikateri že izkušen učitelj ne bi hotel imeti asistenta v ra-zredu, saj je to zanj tudi izziv. Če pa delo poteka po učnem načrtu - seveda so možne tudi variacije — in če se asistentka ali mentori-ca razumeta, je cilj projekta »Drugače v dru-gačno šolo« dosežen. Morda še pripomba glede naslova projekta - naslov vzbuja pomisleke in dvome v zvezi s primerjavo pojma drugačen (npr.: otrok) iz psihologije. Nad samim projektom pa smo na OŠ Livada vsi sodelujoči navdušeni, zato želimo, da bi tudi čimveč drugih učiteljev in študentov ime-lo možnost pridobiti si prekrasne izkušnje, kakršne dobivamo mi. Vida Trošt in vsi sodelujoči na OŠ Livada v Ljubljani