URN_NBN_SI_DOC-D0NYS74N

RAZM IŠLJANJE O M A R K E T IN G U IN STRATEŠKEM PLANIRANJU V SIK Rajko Slokar, Goriška knjižnica Franceta Bevka, Nova gorica UDK 65.012.2:027.022(497.12) SLOKAR, Rajko: Razmišljanje o marketingu in strateškem planiranju v SIK. Knjižnica, Ljubljana, 34 (1990), Sl. 1/2, str. 39-43 Marketing v SIK kot sestavni del vseh šestih faz knjižničnega delovnega ciklusa je tesno povezan s strateškim planiranjem, ki sistematično in logično vrednoti bodoče poslovanje knjižnice in ki je tudi osnova za načrtovanje različnih mar­ ketinških potez. Mednje sodijo določanje ciljnih skupin bralcev, povečanje števila bralcev, izposojenih enot ter njih zvrsti, določanje in oblikovanje novih komunika­ cijskih smeri in s tem tudi pridobivanje sredstev. Gre torej za zadovoljevanje ciljnih skupin z informacijami, znanjem, s knjigo in hkratiza izboljšanje kakovosti dela in finančnega položaja knjižnice. Marketinško vedenje terja povezovanje poslovod­ nih delavcev knjižnic ter posebna dodatna znanja, ki jih pri nas v tem trenutku lahko pridobivajo le s sistematično organiziranim kontinuiranim izpopolnjevanjem. Nov sistem financiranja SIK bo moral stimulirati marketinško dejavnost tako, da bodo sredstva, pridobljena z odprtostjo knjižnice do okolja, uporabljena za dodat­ no stimuliranje delavcev in za tehnološke izboljšave. UDC 65.012.2:027.022(497.12) SLOKAR, Rajko: Reflections on marketing and strategic planning in public libraries. Knjižnica, Ljubljana, 34 (1990), no. 1/2, p. 39-43 Marketing as a component pan of all six phases within the working cycle of a public library is tightly connected with strategic planning, which is considered to be a systematic and logical assessment of future library performance. Strategic plan­ ning is therefore used as a basis for planning various marketing measures. The defining of target groups, higher number of readers and books borrowed, defining new communication routes, as well as acquiring of new financial means, in short, quality improvements of all library services can be the most important elements of library marketing. Marketing demands cooperation of all managerial staff, improvement of their knowledge by organizing special managerial training, and, not at last, change of behaviour ot the whole staff in public libraries. The new system of financing cultural institutions should stimulate the introduction and execution of marketing measures.

RkJQdWJsaXNoZXIy