Katolišk cerkven list« Tečaj WX. r Ljubljani 28. rvliriga st rpana 1856. M J si Ziinuirrkova Ilosnna. ( V liari.škim jeziku t. Gomlokore poslano |m» misijonarji »•">}». I elierliaclier-ji). (»iianeta kotok tank . Tineta goda . madzik : Iiosana. Torč David, Dok"-i kalikanit! Iiosana nnisi. džorč! I kad/.u cnui Mun Tonila tt v a notu korema Ti nuroke Maria. kametanit. Iu aviir: „|)oko naftno dudiir." ..kajueki do cicida.** Popu-ni ko larena." kalilinok li«*br«*ji ivongon: ll«>ana ki. t.olct i kotok kata. I kanid/i krndija. Do kad/.olonil. oditi: Jiiii«- mad/.ik ti lian: Iroroman: H«>ana Tort* David rarata. Kaic-rat kalilinok. I litin d<> ko kotok: tiu-.uia. Tort* llavid. D« ko - i kalikanit! lian«.. otroci, usta «dprite . In i* serca zaženite: Davidove. Iiosana Ti! Te Zveličar livarni« mi Teli Iiosana večne čase . Ho/.ji Sin. kod na ffla«e! Si r. ljubezni clovk postal. Mai«'i .-i«to d\ ieo imel. Pravil nre m k je v resnici: „l*risel k nam kos na o-liei,*-..Ne« pohlevin in kmuk." Slavni ti mini perv.tk ! 50 hchrcjci \si vesi-li llanes mu Im-aiio |;>-li. Slav* i/ njili u"l doni. Hoka \ejco kvisk m«li. Zma£ar na| Ti — n.ij dopade 51 usa j pet Haljam- mlade: Hod' - hosann pozdravljen. Davidov *in kod' eesen! \as otroke Magoslovi. Naših list pojo glasovi: Davidov . Iio-ana Ti. Te. Zveličar. hvalili« mi! kn t Im-n ! iillni'! liein den M und . s'n«ri m« tieletn llcrzcn-griiiid llavid Solin. Ilo-annali Ilir. |li«-h . Krlo-er. prei-en »\ i »v Ilir ll«-annah alh-Ki-it! liitii)'> Siilm Min Kvvi*ki ii! \\o||li--t Men»'-h a u s l.irlie sein. \ «n »ler J unifraii iiiiiner fin. I nd der Seher spracli vorhin: »Keitend auf der K-elin-..\Virsi du komiio-n >anl'i und mild 0 Moleli seloinc« Kriedensliild. |l.t llrbraer-knake saii£ llo«*nnah: heul .lubelklaiii KI«-« aii- de««.en Mund hervor. Xwei;lein hali die lland eni por. Sie£.-i ! |,a>« jelallen Ilir: H.irv -knaken jukcln hier: lim-s »ei Ilir. Ilosannah lu-ul. llavid - S«hn £i-heii«-deil. Sesne un- . die kinder lo-ut. 1 ii-iT Mund i-l Ilir £ev*iilr: llavid« *« hi i ll»«aiinah Ilir. Ilich Krlo-er prei-i-n vvir Pogled nazaj na Laško. (Dalje.) (Od lavrt-taii-kr hišice dalje, i Ko je hila ta svetost na Tcrsat prenesena. so se shodi na Kavtiico neizrečeno množili. To je Krangipani-tu priložnost ilalo. ile je Marijno hišo po omhinjiiii /.logu odziiiiaj nzališal in odznotraj njene blažene /.'ulove z tira/.i mi darovi obdal, iu je imel velike namene z njo. kakor -i je ludi mislil, de iz »ako cud-niga začetka morajo velike reci izhajali. .Ali glej novo čudo! Cez tri leta in sedem meseov to -veto stanovanje kar neprevidauiu z Ravnice zgine: angeli so ga bili |io neizvedljivih sklepih Božjih vzdignili in cez jadransko morje prenesli ter postavili v -redo nekiga loga. ne deleč ml osrečeniga hrihea. kjer se dandanašnji znajde. \i moč popisali velike žalosti iu serčne bolečine llalmatiucov in zlasti Tersačanov zavolj te nagle zgube. ..Zadosti je reči" pravi (•iauiuzzi. ..de dolgu doba nad pet stoletij še ni zadosti, to žalost utešiti. Ker še dandanašnji je bilo viditi n« trume uuiga ljudstva priti v l.orcto. ki so po kolenih hodili po cerkvi, tla kušcvnli. so po cele noči preklecali pred zaperte cerkevjo ter s pobožnimi pesmimi veliko I levico-Mater prosili, jokali in sklicovali v svojim domučini (ilirskimi jezike : „..V e r n i s e. v e r n i s e k n a ni. o M u r i j u. verni - e ii a T e r s a I! Marija . . . Marija . . . Marija . . ."" O. kako tehtno spricevanje daje I emu preciiduiiuu -veli-u enak jok iu zdihljcji!" V nekoliko tolažilo zalo-iiiiga ljudstva iu pa de se spomin ohrani, da Kraugipaiii na ravno tistim mestu narediti cerkvico vtiakc podobe iu velikosti, z napisani: llic- est loeiis. iu •» bile umetniško zma-lane ptolobc verskih skrivnost, pa ludi prenašanje ua-zareske liise. Vsialc so potem ua l.uskim hude prekucije in prepiri, zlasii med livelli in Oihcliui. v ktcrili je ludi re-kunusku okrajna mnogo lerpclu. ko >c je hil pu mir povrnil. su liekuiiacaiii nuj pervo uupruvili okrog uuzurcški hišice novo častitljivo cerkev, klera je lerpclu pu le I H» lei. lo je. do pupezu Pavla II.. pod klerim je bilu na njenim mestu zidana drugu vclicasinisi in vcci cerkev okrog nazareske hiše. klera je bila pu se le pod papežem Sik-siuoi V. I."is7 eisio dokončana. Oh njenim licu so bile ua papeževo povelje z zluiimi ccrkumi \ cern kunicn vsekane besede: Me i pa rac domus in ijua Verh iiiii earo f u c-I u io e s i. io je: II i>u lložjc porodnice. v kleri jc Beseda m c s o postala. Ildsihmal pripoveduje zgodovinar dc m- je ncsicvilno čudežev godilo nu prošnjo Marije I levice luvreluuskc iu v nar hujših stiskali so nesrečni pri iiji pomoči iskali iu nusli: pu de so pisuvci v sili narodov jo s svojo uccuosijo slavili; uusleva nur iiiicuiliiisi papeže od \ikidaja do locgnrja XVI.. ki su j«, obiskovali z imenitnim spremljav s|\am kardinalov in dru/.ih veljakov. iTudi od Pija IX. >e darila ondi znajdejo iu sploh znano je. de so bili ondi po Murijui prošnji zdravje v svoji mladosti od llogu s|i,osili|. Imenuje na lo veliko svetnikov, ki so lo Božjo poi pobožno obiskovali, u. pr. sv. Ignuci l.ojolan. sv. Kiuneisk Salezjan. -i. Kiuneisk llorgjuiiski. sV. Krančišk ksaverjaii. >\. \lojzi (ioneuga. sv. Kiuneisk Pavljanski. sv. Mloiis l.igvorjan. iu zlasti sv. korl lloroiucj. ki je eno "I....... v sv. hisi osial iu neprenehama molil, iu veliko družili. Tudi pripoveduje od sv. Krancisku \sjskigu. ki je bil » e/. osemdeset U i pred prenese njem s. nu/.urcskc hiše. lo je. ..krog I. I 21:». obernil svoj obraz proli l.orcluiiskimu In ibeo. v sinili pusiiuiu lacas. ga je v preroškim duhu pozdiavil. de ima proli koncu lisiiga stoletja zavolj nekiga zmed nur imeiiiiuiših svetiš ecscn bili. ki se koli iiu svetu /.najdejo. \asicvu ludi s»- veliko uar imeiiiiuiših cesarjev . kraljev itd. vsih časov, ki so iu sveli kraj hodili obiskoval. Med njimi se |,crc mdi kulurinu bosiiaiiska. Poljska kraljica soprogu Sigismuudu II.. sviila kucziiiju Czelverlin-ska in vojvodu lludelzki. Poslednjima sc jc bil zlusli ondotni nemški duhoven O. kazapikida priljubil, kleri je rav n i ga in odkritiga sercu. kukor occ Kadelzki. ko sia se poslavljala, ga je Hadet/.ki ua ramo polipljal iu rekel: ..Iiiii* llich lioii. Hiein \lier!" lo je: Bog lc obvari. moj starce! kukoi so bili možje s Tcrsala v Nazarcl poslani, de bi se resnice prepričali, tako je bilo v novic tudi od pape/a kli •mena NII. posluuih lii rekanaskih mož. kleri so se vsiga popolnama prepričali, kakor uni. iu so svoje pričevanje s prisego poterdili. Tako tedaj, sklene pisavcc. ska-zujejo resnico te prenaše nazareške hiše; vedno zročilo skoz pet stoletij, spričbe ne iiiajhniga števila pisavcov, ediua misel vsili narodov, iu kar je nar več, dopadljivost z nebes razodevuna. k temu pristavimo še nekaj iz dopisa, ki je bil pred nekaj časam vredništvu za nalis zračen, namreč tole: Ali je pu lo, kur smo od le hišice rekli, resnična prigmlba, uli je le pripovedka? Ue je lo resnična prigmlba. kažejo naslednje spričevali ja : 1. kmalo potem, ko jc bilu hišica iiu l.usko prenesena. so t u m zbrali lt» zavolj vere, pobožnosti in veljave znanih mož. ktere pošljejo uar preti v Dalmacijo, kjer je pred hišica stulu. iu v Nazaret. Nar pred premerijo v llal-mucii prostor, iiu klerim je hišica stala, z mero, s klero so l.avretansko hišico /.merili, in najdejo, de mu prostora eucko velika. Tudi v Nuzurctu so prostor in stališč oduc-sene hiše. klero je se v tleli ostalo, premerili in našli. de jc vse nuiuiiko enako. Vse njih spričevauja so bile potem zapisane in vpričo iluhovske gosposke s pričami podpisane. 2. Veliko čudežev se je v I .orel i godilo, veliko bolnikov jc zdravje zadohilo. veliko kristjanov mnogio nebeških gnud prejelo. 3. \ar bolj terdno in golov o spričevauje, dc |e iu prigodba resnična, tako de noben pravi katoličan ne more in ne sme nad njo dvomili, je pa. ker jo mali katoliška cerkev poicrdi. Ona namreč je zapovedala. obletnico uli praznik v spomin prcncšeiiju lc časiiic hiše I o. dan grudnu obliujali. in jc lusinc molil ve pri sv. muši in v brc-vil ji za iu god odločilu V brevirji flo je v duhov skih imi-lilvaln se tole bere: liojstuu hisu Device i.Murijci. z Božjimi skrivnosimi posvečena, je bilu po ungelih i/ oblasti nevernikov pervič t Dalmacijo, poleni nu l.uvrcfaiisko polje, v Picciiskim okrožji, prenesena, ko jc bil sv. tVIcsiin V. papež i 12114). Iu dc je io ravno lista liisa. v kteri je Beseda l.Siu Božji) mesu poslala, iu med nami prebivala, je s pismi pupežev, s slovitim česeiijem vsigu svetu, z vcduimi čudeži in mnogimi zudobljeuimi giiatlumi spričaim. To jc liioceuciju XII. ( je bil papež I. H»!U I Ton l naklonilo, dc jc zupovcdul, kristjane se bol j k ccscujii preljube/.njive Mulcre obodov uli, de nuj se prciicscnje le sv. hiše. klero se v celim Pieeiiskim okio/.ji /. obleluico obliuju. ludi /. lastno mušo in duhov skioii molil v umi cusii. i D. si. | XekqJ zastran plesa. Mi se razodeva pravi kristjauski duh pri svuiih, ki I i in zcuitiiina brez godenv iu plesii ni po volji? Ali bi se ne moglu žcuiluiiia brez godeov iu plesii v iicdolzuisim veselju obhajali" Sveii Kiuneisk Sulczjuu piše. dc ples sc zavolj oko-lisin močno močim k hudim uukluiiju iu jc polu nevurnost. On dalje govori: ...le/, icrdim od plesu, kar lerdijo zdravniki od gliv ali gob. de naj boljši glive so malo vredne, tako ludi nu j boljši ples mulo velja. Nu plesisa iu euakc ponociic zbiralisa sc kuj rude kraljcvavne strasti iu pregrehe siekujo: prepir, /uvid, zabavljanje iu mesena ljubezen, kakor se gibajočim plcsavcum potnice razprostirajo. se jim ludi v enaki meri serca odpirajo. \li se ledaj v laki priliki sirupcnu kuea priplazi ua uho seplujc gutisobno besedo. uli se prilizuje priknpljivo. ali kje gleda zuljubljivo kaki pisan gud ali modras i ba/.ilisk l iu pohotljivo namiguje; kuko rade se iu sercu omrežijo iu okužijo! kdor si pu nc du uikukor nie dopovedati, mu sveti Kiuneisk sveitije naslednje reci premišljevali, morebiti mu bo vender začel gerdi ples pleveli: t.) Ko plešeš. premišljuj. dc mnogo pogubljenih v peklu gori zavolj grehov, kterih jim je ples kriv bil. 2. t Pomisli, de mnogo pobožnih dnš tisto uro moli in Ho- gu poveličuje, ko ti plešeš: lej. koliko pametniši memo tebe one čus obračajo! 3.) Premišljuj, de listo dobo, ko plešeš. jih mnogo po-inerje. drugi pu hude bolečine terpijo. Ali ne misliš, de utegne tudi čas priti, kjer boš ludi ti zdihoval in drugi bodo plesuli. 4.i \uš Gospod Jezus, presveta I levica. uugeli in svetniki ie nu plesišu vidijo, oj. kuko te oni milujejo. videči, de svoje seree v tolike neumnosti pogrczvuš! ."».I (Jj nikur ne po/.ubi. de, ko plešeš, čas hiti iu smert se hližu! Oj »le bi se pač ne kesul plesu, kudur zares strašilu iu tolikanj resnobna smertna uru pride ! II. kdo bi puč ne želel, de bi dunušuji plesavei iu plesalke besede sv. učeniku zavolj plesu tlobro pretehtali iu svoje življenje premislili, oni bi mnogo hudih run na svoji dii>i /.upu/.ili, ki so jih prejeli nu plesiših; hi jih potem ludi zumogli svojimu spovedniku ru/.odeti iu ozdravljeni bili! Xures jc obilo število listih, ki z govorjenjem, dju-njeiu iu celim svojim ohiiušunjem kaj jasno pokažejo, de so /.a ples vsi vneti iu dc bi sc rajši zanj kakor za sv. vero dali mučili. Pa sej se tudi mučijo, ko se zu lo sladkiga spanja cele noči /.deržijo iu se plesuje bolj pote. kakor v naj tehtuiših opravilih svojiga slami. Kaj mar taki niso mti-čencipa ne v Kristusovim kraljestvu. V neki okolici t ua Tomiiiskimi. sim bil enkrat blizo plesišu. se ve. de je med tem čusam že huku \eckral oze-lenela. Keči moram, de sc mi je vse smililo, karkoli sim Iii vidil. Iii kdo hi verjel, de celo neobčutljivi pod. verh kteriga so se plesavei vcrlili. je bil uiilovuuju vreden, ker sprejemul jc on stotero iu stotero run od močno podkovane obutve plcsujočih! Večkrat so mogli plcsuvei ru\no zato ponehati, de so pospravili podovn ostruzje \ kol. kakor mla-liči pti doveršeuiiu nasadu žilo na stran pometajo. Nepristojno je dopovedovali, kako se je k leuiu -e vin-ki duh pospese\al. plesuvsko derhul \ spone \kleuili iu k o I i k o o d I a m k o \ * ) n e s m ui u i h v e s v e v s k i h p c s e m je bilo slišati, le loliko povem, de ia ples. kjer nie sledu kake lepe čednosti ui bilo. iu po klerim je nečista dei hal že dolgo zeljno hrepenela, celo ni«- ni bil tislimu plesu v žlahli. ki ga -v. Krančisk ruvnoicro reč imenuje, ki ven-dei se nie ni vredna. Marsikdaj >c ua deželi primeri, dc kakšen premozuisi keremar se s tem pobuliu. dc ples napravi. dcsiruMio ne manjka takih zgledov . ko mi godci bedusiium kcrcmurjii loliko godli. de so um do čisligu dogodli. t Tudi liani, desiravno še malo skiiseiiim. je žc nekaj kerccm ali oslarij znanih, klerim -o p|esa\ci iu pijanci jok iu s|,»k priplesali. Vred. i Pa ludi laki kcrcuiaiji. ki sc jim jc iiclek \ zep vgujezdil. radi oh sejuiskih dneh spremenijo s\ojo hišo \ plesišč, misleci, de bi se lako svoje revsiue znebili, imlc oni s tem večidel neieku \godijo, de <*v on se tcrdiicjši vkorcuini. Nu plesurijo se zrela derhul •• sejmih, ki je za ple-sursko bandero prisegla, i/, cele okolice kaj hitro zbere, pa ona todi vsuklerikrut nekaj novih učeneov zadobi. dc bi tako nc! Mursiktcro se nepokvarjeno dekle, ki gre na -ej-inise brez vsukigu napeniga namena, iu ko to -lisi \ kak« gostivnici šumečo godbo, radovedno pristopi, plesov.sko igro pogledal in s,- vanjo zamota, kakor -e muha na razpelo ') lldlauikov lakih umazanih pršem in ostudnih rekov -e obilo najde ol# cerkvenih shodili posebno po Kozjih |ie imel.«. I»is. (Tudi nas je že veeklat -erce bolelo. kn smo na enačili reei-ii zaljubljene, pohujuljivc svinjarije vidili. Moglo bi m- gledali, kdo de take reci prodaja ii. mu na noge -topili. \ied.) pajčcviuo radovedno v sede iii jo pajk. ki v zakotju skri-vej preži, iieutegania neusmiljeno vanjo zaprede. kjer ona potem svojo smert najde, ki sc priložnosti ni hoda ognili. Nihče se ne čudi. ako deklina v zamazano kuhinjo gre. in tam sajaste piskre pridno prenaša, iu se zalo po njeni snež-nobeli obleki kake maroge prikažejo; laka se godi ludi nedolžnim dekletum med plesuvsko derhaljo. ki jih neumna radovednost na-uje vleče, in sc v strašne reči zapletejo, na kukoršne niso mislile. Svetiga očaka Jakopa lici Diua. kakor se v I. Moj z. bukvah 'M. pogl. bere. gre brez vsi^a pregrešniga namena neverskih iger v Sihcui gledal. Ona tje pride v diviški lepoti, ali. strah in groza! — ona se oskrunjena domu verne. O koliko jc se dandanašnji krisi-jauskih lliii! Ako se jim tudi prcžlahtna cvetlica devisiva ua plesišu precej ne usiiši in ne potopa, vender ona jame kur jako veneti iu se osipati. D škoda preskoda za rajsko nedolžnost iu dušno lepoto! Pripoveduje se. de v neki vasi so se v nedeljo po popoldanski službi Kozji zu ples pripravljali. II lej priliki gre tudi nekaj mladenčev svojiga duhovna povabil, ter za-ferdujejo, dc sc ho tu vse pošlcuo godilo. Modri duhoven jim hluduo odgovori, de se jim ze nekoliko času utegne pridružiti, tode le s pogodbo: Ako se vi mladenči dans hočete sami suidili iu brez deklet se razveseljevati, drugi pol pu nuj si dekleta brez vas zopet same omislijo kako nedolžno veselje. Ta svel pa ui bil ne mladcucem ne dekletum po volji. Ker/, ko ne. dc bi bil iud ta ples utegnil kaj podoben bili tislimu plesu, ki celo nezuahog llvidi od njega govori: ..Ples jc sel v a hudobij**, ali pa kakor rim-ki zgodovinar Saltisii pi.se: ..Plc- je učil u i ca. kjer se podžigajo nevarne si rasi i-, i |l. -I i V §H*ert9arek. i Poslano od nekiga duhovniga pastirja i. Kaj bi bilo dn\lu unitn duborna m r na si sUofii kaj koristno. in kai bi t trdni mu in zdrarimn doto trnu . dokler on se zresto zamore srojo službo oprarljati, serre tolažilo kadar on na starost misli? Nuj reče kdo karkoli mu drago, je vender Ic resnično. dc dokler je človek ua zemlji s lele-am sklenjen, iiai ho slami skorej kakorsiiiga si bodi. se on neke oiozue misli. ce je ludi se lako mulo ua posvetno navezan, kai ne more popoluuma znebili. Ta neprijetna mi-cl pa mai-kti -riiiiu duhovnu ogreiijuje življenje dokajkral. mu serce po-dčra v le/.avuih okolišinah in celo m kteriga zapeljivo vabi ua uapciie potu. Nchoiema se duhovnu otožne mi-li posiljujejo vprašaje: Kakšna ho. kadai iic bos mogel ve« -tožili, kani se bos podal, kje bo- preživel -voje poslednje dni. kadar bos svoje za grob ua pol do/.orjcno iruplo komaj od postelje i|h peci der-aje premikal ' lloklei cver-li duhoven ua deželi svojo službo opravlja. ce mu jc tudi /a obilni irud vcckial Ic pičlo plačilo v merjeno ni mu -vet ne plačuje hrezslev iluih -topiiij. vendei on večidel staiiujc v zdravim in icrduiin prcbivalisii. kjer -c hudi zim-ki ima/, lahko s kurjavo odganja. \l kaj bo -iiomak počel. kadai umi jame proli večeru sive starosti truplo omagovati. ga dušne moči zupiisuti iu on vcc za delu ni? Zdaj lo on ob hludiiih dnevih potreboval zdrave iu lople -tauice in verh navadne postrežbe se tudi vea-i kaki posebne, ki -e jr d«»-sihuial lahko pogrešala ' Al zdaj se rcvuimu. do-liizcnimu duhovnu k drugim nadlogam še ta. ki mu med -lil/ho ni preve« nagajala. naj peiva pridruži, namreč dc mora kot piujie si za plačilo sianuvauja iskati. Kam se pu zdaj lioee duhoven obe.uiti ' \ko ima on poln žep. bo morde ludi kir k.ik U.*i pii -\oi; /taliti na-i-l: ir je pa žlahli se toliko dohiig;* -1 •• i i I in -i zep /e -piaznil. na kte-riga žlahta bolj V i • lobov niga pazi. oio («■ •m « -Hegla, »le mu bo gorje. Marsikteri duhoven pu ludi ui zmu/.iii komu kuj pomagati, ker gu sreču ves čas njegove službe le po strani gleda ter si oii komaj za sprotne potroške pridobiva. ali mu pa še za liste zmanjkuje, torej gu tudi kuj lahk«« po dokončani službi skerbi. kako naj bi si on s svojimi pičlimi prihodki saj nekoliko spodobno stanovanje, der-va. hrano, postrežbo, obleko in za kratek čas iu»li še kakšne bukve in časnik omislil in Muli v bolezni zdravnika plačal: zakaj skušnja pogosiamu uči, de se duhoven le malo kje sme nadjaii. de mu bo kdo kaj iz usmiljenja storil: med kmctiškimi ljudmi jih sploh ne manjka, pa sej je tudi drugim, ki ohilniši prihodke imajo in vender tezko shajajo, ta misel lastna. de jc duhoven s posvetnimi dobrotami tako oskerbljeu. •!•• mu ne more nikakor zmanjkovati, /utorej se ludi rado pripeli, »le mora duhoven celo za maličkiuost »lokaj potrosili. Saj je žc -tara rcc. »le tisii. ki kaj prodajajo, duhovnu radi bolj zasolijo. ali noti rokmlelci. pri kterili si on »laja »dmiev . oblek«« iu druge reci napruvljati. si velikrat v greli ne siejejii. uk«» duhov na opeharijo, desiravno odertija nikoli ui pripusenu. Samolari. ki v samostanskih »Iriižbab živijo, imajo v mnogoterih zadevali mnogo mnogo sprednosii memo nas dezelskih duhov imv. ki samo, kar bukve io časnike lice. zanje obilo dnarjev i/.mecemo. in nu poslednje se večidel bukve okrog poprodajo. »le ni ne htikvariiicc in ne denarjev, i Skorej hi b««lj prav bilo. ako bi vselej bukve za duhovsino v dekanatu «»si;ile. kjer »luhoveii umerje. ee bi se noli »luhov nov i »ledi /.al«« odskmlovali. iu lako l«i se lahko koristne ilckanaske Inikvarnice v temelile. | Duhovnu, ki se ua deželi postara in ne more več služili. pac mestno ozidje mu lerdi Mak po ulicah ui za njegove ncvkrelnc noge. oii se sploh malo meni za mesiiio življenje, pa ludi mcsio ne hrepeni po njem. Xa kmetih v lihotnim kraji, iluljcc »nI mestniga šumu. kjer čista zdrava sapa tcce. kjer šumlja bister siudcnic, iu kjei se mnogo «larov narave iz perve roke dobiva, tam je »l«i-služcuiuiu duhovnu naj lodj všeč kraj, kjer l«i oii doživel poslednje ure sv««jiga življenja, i k. si.) Ogieti po Siorensklm. Iz l/illhljutU'. Prcteceiio nedeljo so bile sklenjene •luhovne vaje pri nunah in v pondeljik popoldne so se začele v Alojzjevišu za častilo duhovstvo. Cez sto se jih je soslt«. Ka\no mi poslednje pole sv. pisma nove zaveze v natisu in upamo «le In« kmalo »lokoiičauo. - Peli letnik sred-nje-alVikanskih misijonskih naznanil je prišel ua dan. kteri ima veliko mikavuiga. pri v sem tem. de je bil že velik del zapopadka sko/. lelo po llanici razglašen, /aziiamujani so v njem ludi vsi dosedanji odkupljciici po predkerslnim iu kersiuim imenu, domučii. sedanjim siaiiovanji. letu odkup-lj»oja iu kcrsini dobi. spolu in dobrotniku, ki jih je rešil ali pomagal rešili, .le jih »losibiual 17 iu z veseljem vidimo, dc j»- ua»l pol slovenskih odkupljencov. ker je več dohrol-nikitv želelo, de naj se njih ime ne imenuje, lorej ludi imena dobrotnikov niso povsod zazuauiujaiie: vender menimo. de zamore večidel vsak sam sebe spoznati iz druzih ok««li sin. Ni^un« mislili, ile je loliko naših že rešenih. eieceni pondeljik so >|j skoz Ljubljano na l.aško -viila cesarica Marija \na. Milosiljivi knez iu škof sojini pri nunah masevali. polem -o >r spremljeui ml več visokih gospodov . nekoliko v samostanu pomiulili. iu zlasti /amurke z dopadljiv osi jo poslušali, ki so pred njimi molile. Tudi so se jim Ternovski g. fajmošter pri li priložnosti za lepi dar osebno zahvalili, ki so ga bili k zidanju njih cerkve dami ali. ° Posla vljenje. ..Sehulbote-' pise. de so \j. apo-sioUko \ ilieaiisivo. svilli cesar, vi-okoeaslilima gg. deka-liaiua: Igu. Ilol/.aplel-iiu iu \n«i. Pečar-ju zavolj njunih za- slug za cerkev iu za šolo re»l zlat iga kriza s krono milostno podelili. ° V Mugli pri Terstu je 21. t. ni. umeri fajmošter. g. Jan l huldini v 153. lelu svoje starosti. H. I. P.! 'A GnndoUort' smo prejeli le dni nektere versticc od g. misijonarja ('eberhacherja, iz kterih zvemo, de je zdrav, zadovoljili in ves v svojim poklicu. „To so nebeški duiovi.* pravi oziiuuovuvec sv. vere. ..Od ziinanjiga sveta molčim iu ga popolnama zročim usmiljeni iu dobrotni previdnosti Božji. Jagnje. ki jc bilo zaklano, ima skrivnostne bukve s sedmerimi pečali v svoji oblasti, kar je v njih pisano zastran prihodnosti Marjanov, ki so meni ko butara naloženi, to ves pokoren podpišem in rečem: lial - zgodi se! Kečcm samo lo: Ako bi bil lukaj misijonar z močjo ksa-verjevo, z nebeško pohlei nosijo Salezjevo. z iieskaljivo stanoviiuo ljubeznijo Vinceucjevo, iu s ponižnostjo Asiskiga Sera lina. — se ve ile bi z malim misijonum tukaj drugači bilo. Taki veliki možje veliko opravijo, itd.** Potem si* priporoča v molitev in loži, kakolcžaviio de se da z mlrušcnimi, vsimi ilivjiiui, posvetnimi ljudmi kuj storiti, ki ne išejo druziga, kakor biserov ali steklcnk, in se ne menijo za «1 rta— go, kakor le kar je ..zdaj** iu ..tukaj", kilo se Im temu čudil . ker so se otl kcršuiiskih staršev rojeni — zaterjeui posvetiieži luko tavžentkral zaguljciii, de bi inorcbili vender Ic nc liil«i dosti težej zauiurca obelili, kukor marsikle-rigu naših! Množica zumurskih laiitičev obdaja misijonarju, iu le leni zamore delili nauke večniga življenja ler jim oznanovali Jezusa križaniga. Ali silne skerbi misijonarju serce stiskajo, kolikoikral sc spomni, kuj dc otroku doma obdaja; ..kdo zapečati s s. križem mludciičcvo iiho.de ne Im poslušal v svojo pogubo prederzuigu govorjenju, kdo mu da moč »le v besedi in djunji stanovitno spoznava svojiga Zveličarja. Tedaj ..molitev, molitev!** ..S fantiči sim sploh zadovoljili. Samo tle bi imeli keršanske starše, kcršansko občino krog sebe." /a postni čas jim je g. misijonar tudi že lerp-Ijcujc Jezusa krisiusu ali pasijon v bariški jezik prestavil, iz kleriga jc prelepe nauke izpeljeval iu nu otročiči* obračal, kakor: Judež je z Jezusam bil, tolikrai njegove nauke slišal, molil, jedel. pa vse le po zunanje. Otročiči! ali ne delate ludi vi, kukor Judež? Ste bili lucui. ste radi sem hodili. Jc bilo pa zunaj jesti, pa sle povsiajali. To je slabo io!" ild. Pozdrav