VELIKELAŠČE ' I. Potrč: Krefli Postavitev Francija Končana je s KREFLI, klasičnim slovenskim dramskim delom, prese-či predstavitev zgodovino obarvanega dela, kakršnih smo sicer navajeni na naših uradnih - profesionalno organiziranih — gledaliških odrih in na odrih najmočnejših in najbolj uve-ljavljenih amaterskih gledaliških skupin. Prav ta odlika - preseči stari in ustaljeni princip -je iz predstave vela kot ustvarjanje tistega razumevanja in sporočila, kakršnega bi si bilo večkrat želeti, pa je ostalo zakrito in neizde-lano. Posbdobitev osnovne teme ni izhajala iz formalnih, zunanjih in nenavadnih ugledali-ščenih prizadevanj, ampak je skušala s skupi-no, ki raste iz pristnih amaterskih pobud, ustvariti ljudsko, splošno in razumljivo vse-binsko dopolnilo. Novo razumevanje besedila je bilo osnovano na spoznanjih naše preteklo-sti, na dejanskih spoznanjih, brez tistega akti-vizma. ki je besedilu sicer največkrat škodo- valo. Človeške dileme našega kmetiškega okolja so v taki pristni konstelaciji prihajale izraziteje do gledalcev in jih osveščale in opo-zarjale na dileme, ki jih šele zdaj, vrsto let po vojni. razumemo temeljiteje in točneje. Predstava ni skušala ugajati na izvedbenem perfekcionizmu, ampak s pristnimi človeškimi odnosi vzpostaviti utrip življenja, kakršen nam lahko najzgovorneje priča o tistem bur-nem času. Igralci so naloge razumeli istosmer-no z režiserjem in skušali uresničiti temeljno usmeritev. Zato je bil stik z občinstvom dober in tudi učinkovit, čeprav je moč posameznih igralcev, pač glede na njihovo igralsko spo-sobnost, včasih tudi nihala med veliko pre-pričljivostjo in začetniško nerodnostjo. Ven-dar pa je treba poudariti, da je prav ta pisana paleta igralskih prizadevanj dokaz. da skupina dobiva širše igralsko zaledje in raste v gledali-ško skupino, ki bo sposobna opraviti tudi vrsto novih. zahtevnih in primemih predstav. Konsolidaciji in rasti skupineje trebaposveti-ti čim večjo pozornost, naklonjenost in po-moč. Zapisal: :• •'•¦ i • ' Jože Vozny