KRALJEVINA JUGOSLAVIJA UPRAVA ZA ZAŠTITU Razred 63 (3) INDUSTRISKE SVOJINE Izdan 1. Decembra 1930. PATENTNI SPIS ŠT. 7556 v Tatra-Werke Automobil- und Wagonbau A. G. Prag, C. S. R. Motorni voz. Dopolnilni patent k osnovnemu patentu št. 6488. Prijava z dne 25. novembra 1929. Velja od 1. aprila 1930. Zahtevana prvenstvena pravica z dne 11. decembra 1928. (Č. S R). Najdalši čas trajanja do 31. maja 1944. Izum se nanaša na motorni voz za prevažanje oseb in tovara z na strehi vozila razporejeno lopo /a šoferja po petenlu br. 6488, pri katerem se šoferjeva lopa, ki je razporejena na strehi vo/.ila in ki je od spodnjega ogrodja voza ločena potom prostora za tovar odn. za osebe v vozu, vezana s pogonskim motorjem polom jaška, ki proteka od tal voza do strehe voza in ki služi istočasno kot vstobni jašek k šoferjevi lopi. Nadaljno izobličenje motornega voza glasom predležečega izuma obstoja v tem, da so v gornji šoferjevi hišici ločeno od nje predvideni propihi, ki odprto končujejo v zračnom jašku in ki vodijo do žračnih odprtin, ki so razporejene na šoferjevi hišici. Na taj način stopa pri spodaj ležečem motorju ogreti zrak in v danem slučaju stopajo tudi izstopajoči zgoreli plini po jašku navsgor ter se skozi odcepitve vodijo k zračnim odprtinam šoferjeve hišice, skozi katere strujijo na prosto. Opisana uredba deluje liki kamin ter se ta učinek vsled sesajočega vetra med vožnjo še pojača. S to uredbo se dosež , da odplini ne morejo dospeti niti v notranjost voza niti v hišico za šoferja ter se razven tega učinkovito podpira hlađenje motorja. Na risbi je predočen izvedbeni primer predmeta izuma. St. 1 kaže motorni voz v stranskem pogledu s svojim srednjim delom v prerezu. sl. 2 kaže motorni voz v navpičnem prerezu skozi zračni jašek ter hišico za šoferja ter sl. 3 predstavlja voz v vodoravnem prerezu skozi hišico za šoferja. Nad pogonskim motorjem 1 voza se nahaja zračni jašek 3, ki služi istočasno kot vstopni jašek v hišico 2 zn šoferja. Šoferjeva hišica je ločena od zračnega jaška 3 polom zadnje prečne stene 5 ter v danem slučaju potom tal 4, pri čemer omejuje zadnja prečna stena 5 zračni propih a, ki vodi do žaluzijam sličnih odprtin 7, ki so razporejene stransko v podolžni smeri šoferjeve hišice za stranskimi okni 6. Gornja mejna stena 8 kanala a je zapognjena navzdol (glej sl. 2), da bi ostala zadnja okna 9 šoferjeve hišice prosta. Iz šoferjeve hi šice se more dospeti v zračni jašek po dvi-gnjenju poklopnih vrat 10. Ločilne stene 4, 5, 8 za odcepne kanale k žaluzijam 7 morejo bili napravljene iž pločevine. Tla morejo tudi izostati, ker prepih kanala a že sam dadočša, da odvrne toplji zrak in zgorele pline • d šoferjeve hišice. Hladilniki 11 za zopetno hlajenje vode. ki služi za hlajenje motorja, se nahajajo iitotako na strehi voza poleg šoferjeve hišice 2. Patentni zahtevi: 1. Motorni voz glasom patenta br. 6488 označen s tem, da so v gornji šoferjevi hi- Din. 10. šici (2) predvideni zračni proplhi (a), ki so od šoferjeve hišice ločeni ter odprto končujejo v zračnem jašku (3) in ki vodijo do zračnih odprtin (7), katere so razporejene na šoferjevi hišici. 2. Motorni voz po zahtevu i, označen s tem, da so zračne odprtine (7), ki so smiselno žaluzijam slično izoblikovane, razporejene v podolžni smeri na obeh straneh šoferjeve hišice. A dpatent broj 7556.