KS Trg osvoboditve Javna razprava o podzemni parklmi hiši - Na sestanku v KS Trg osvoboditve so se zbrali občani in predstavnlki pripravljalcev načrtov za gradnjo parkirne hiše: Ljubljanskega urbanističnega zavoda, SIS za gradnjo cest ter komiteja za urejanje prostora in izvršnega sveta občine Ljubljana Center. Namen ter način in postopek gradnje sta navzočim obrazložila Marjan Vrhovec (LUZ) in Abdon Peklaj (SIS za ceste). V razpravi, v kateri je sodelovala večina od 43 navzočih občanov, so izrazili resne pomisleke o smiselnosti gradnje parkirne hiše v središču mesta zaradi prekomernega onesnaževanja zraka, bližine spomeniško zaščitenih stavb in problemov s talnico. V kolikor pa bi z gradnjo le pričeli, je z ekološkega vidika potrebno prej določiti primernejšo lokacijo za odzračevalnik izpušnih plinov v garažl in občane seznaniti z vrsto čistilne naprave in njeno učinko-vitostjo ter zagotoviti njeno stalno delovanje. Večina navzočih se ni strinjala z izvozom iz hiše proti VVolfovi ulici. Občani so zahtevali, da se izvoz usmeri proti Titovi cesti, tudi na račun dvosmernega prometa na Šubičevi ulici ali pa na račun podrtja zidu pred garažami izvršnega sveta SR Slovenije. ki verjetno ni spomeniško zaščiten. Poleg tega mora lokacijsko dovoljenje za parkirno hišo vsebovati tudi določilo, da potem turistični avtobusi parkirajo zunaj ožjega mestnega središča, prav tako pa naj se ukine začasno končno postajališče mestnega potniškega prometa naTrgu osvoboditve. Projekt tudi ne sme motiti prometa v času gradnje. Zahtevali so tudi, da krajani, ki stanujejo v bližini bodoče parkirne hiše povečajo svoj delež pri rezervaciji parkirnih mest, SIS za ceste pa naj zbere interesente za stalno parkiranje v hiši. Navzoči se niso strinjali z možnostjo zakupa parkirnega mesta. Na koncu so občani ob obravnav! takšnega mikrolokacljskega urejanja prometa v mestu ponovno dali pobudo o čimprejSnji ponovni uvedbi tramvaja v mestni potniški promet. • • • Javna razprava o uredltvenem načrtu - V prostorih KS Trg osvoboditve je bila v četrtek, 16. mara javna razprava o ureditvi kareja Krlževnlška-Salendrova, ki se jo je udeležilo 47 občanov ter predstavnika projektantov Jure Lenard in komiteja za urejanje pro-stora obfiine Ljubljana Center Jan Skoberne. Namen in vsebino projekta je obrazložil Jure Lenard, postopek za sprejem pa Jan Skoberne. Prisotni so pogrešali udeležbo samoupravne stanovanjske skup-nosti Ljubljana Center. Isto velja za kompleksnost reševanja proble-mov od prometa do garažne hiše. Pojavilo se je tudi vprašanje, kako prazniti stanovanja, dokier niso rešeni vsi premoženjskopravni pro-blemi in razmerja ter način izvedbe selitev. Prav tako mora biti izdelana in predoCena celotna finančna kostrukcija. Ob ureditvi kareja Križevniška-Salendrova bi morali nujno hkrati urejevati hiše s parnimi številkami v Križevniški ulici, ki bi morale s prenovo postati sestavni del projekta. Le-ta naj bi upošteval tudi stalno upadanje števila prebivalcev v KS Trg osvoboditve in zagolovil v tem kareju zadostno število stanovanj. Neustrezno je režjena tudi bodoča pro-metna ureditev, saj omejuje poslovne pogoje bodočih lokalov. Uredi-tev prometa na Bregu je po mnenju navzočih nesprejemljiva, ker gre za dvosmerni promet in obenem obojestransko vzdolžno parkiranje. Pri uredltvi prometa je nujno treba upoštevati pripombe z javne razprave o gradnji parkirne hiše na Trgu osvoboditve. Razpravljalci so menill, da morajo snovalci projekta upoštevati tudi prehod na kabelsko televizijo. Na koncu je bil sprejet tudi sklep, da moraj biti krajani sprotno seznanjenl z vsemi novostmi pri projektu in njegovi izvedbi. Borut Janovsky