Upoštevajmo glas krajana Komlslja za urejanje proatora In varstvo okolja prl KS Gradlšče /e na svojl razšlrjenl sejl dne 6/9-79 razpravljala o prejetem predlogu prometne uredltve na Prešernovl cesti. članl komlslje ao po temeljltl preučHvl predloga In preaojl stallšč predatavnlkov stanovalcev Vrtače aoglaano ugotovlll, da mora Imetl Pre-šernova cesta značaj Izrazlto meatne ullce, tako da uatreza pradvaem Intereaom In potrebam stanovalcev In delavcev na tem področju. Upoštevajoč tako Izhodl-šče ao članl komlsljo sprejell naalednja stallšča: • Kakor na vseh mestnih ulicah morajo biti tudi na Pre-šernovi cesti pločniki name-njeni izključno samo pešcem. Kolesarji in mopedi morajo voziti po vozišču in ne po pločnikih. • Ni nobenega razloga ne s prometnega gledišča, ne z gle-dišča interesov občanov, da bi uvedli enosmerni režim. Pre-šernova cesta, kakor tudi vse ceste, ki se povezujejo s Pre-šernovo, z edino izjemo Tom-šičeve, naj bodo dvosmerne. Sodobni prometni prijemi uvajajo enosmerni režim na tistih mestnih cestah, ki imajo značaj prometnih arterij, no-tranje mestne ceste pa so pra-viloma dvosmerne, da je omo-gočena enostavna povezava s čim krajšimi prometnimi pot-mi, kar pomeni prihranek ta-ko na času, kakor na energiji in tudi manjše onesnaževanje zraka. • Levstikova cesta naj bo dvosmerna tudi v povezavi z novo cesto, tako da je možen desni uvoz v Levstikovo in desni izvoz na novo cesto. • Prešernova cesta ima se-daj tri vozne pasove in dovo- ljuje parkiranje ob enem robu vozišča. Parkirana vozila bo-do zavzemala manj kot en vozni pas, zato bo ostalo vozi-šče dovolj široko za dvosmer-ni promet. Pod nobenim po-gojem pa ne sme biti dovolje-no parkiranje na pločnikih tu-di ne v območju, kjer je zasa-jeno drevje. • Mrtvi del Tržaške ceste v območju Trga MDB naj se uredi za parkiranje. To po-dročje je zaradi neposredne bližine zelo obremenjenega in hrupnega prometnega križi-šča za ureditev v neko pešče- vo cono popolnoma nepri-, memo. • Člani komisije vzamejo na znanje dogovor zainteresi-ranih o premaknitvi avtobu-snega postajališča z Erjavčeve ceste (Akademija za likovno umetnost) na Prešernovo ce-sto, kakor je to obrazloženo v zapisniku s sestanka na SIS za gradnjo cest Ljubljana, z dne 27/8-79. • Člani komisije ugotavlja-jo, da je sedanja prometna ureditev na Trgu MDB in v križišču s Šubičevo ulico po-polnoma neustrezna in pov-zroča nepotrebne zagate ter kopičenje vozil pred križi-ščem. Stanje se rešuje z iz-klopljanjem semaforjev in urejanjem prometa z milični-ki. Da bo do tega prišlo so bili projektanti že od vsega začet-ka večkrat opozorjeni, vendar pripomb niso hoteli upošte-vati. • Na osnovi številnih upra-vičenih pritožb krajanov s po-dročja Vrtače so člani komisi-je sklenili seznaniti s posebno informacijo vse pristojne or-gane v občini, mestu in repu-bliki, o stanju ulic in zelenih površin na tem področju in neodgovornem odnosu, tako investitorja kakortudiizvajal-ca, do ureditve vsega okolja ob novi cesti. • Clani komisije so skleni-li, da bodo zaradi skrajno ma-lomarnega odnosa odgovor-nih v bližnji bodočnosti obravnavali problem mirujo-čega prometa na področju KS Gradišče in o svojih stališčih obvestili ustrezne organe. Stališča in predloge komisi-je je na razširjeni seji 11. sep-tembra, podprlo tudi pred-sedstvo krajevne konference SZDL Gradi&če. A. W.