c. nun SVETO-LETO Svetiga Ozheta Papeslia v’ letu Gofpoda J 8 26. p I .SVETO - LETO vlan v’ Rim obhajano, sdaj rasfhirjeno po zeli katolfhki zerkvi o d c Svetiga Ozheta Papesha Leona XII. v’ letu Gofpoda i8^6. IS LATIN ( SKIGA PRESTAVIL LUK.A DOLINAR. o c* 'i' ... I I. / /■' r- *■ — - ;T,C , . ■ - ~■*** ’ (Apo3>rav lohko prifhlo; faj ta je edini namen sveiizhanfkiga .Svctiga - leta. Ali sa vfe to bo vlak hvalo od Boga prejel. Ker pa Mi vfe to raskladamo, moremo fposnati, de nifmo v Ran s’ nobeno befedo isrezhi notrajniga per- 9 kor ferzhniga vefelja, zhigar fladfcofl je tolkokrat de zlo 1'olse v’ Naf obudila , ker fmo vle to gle« (v’ dali. To leto je bilo torej saref leto svelizhanja, an- )le farno sa prebivavze tega metla, ampak tu- e b- di sa veliko drugih, kteri fo fem na boshjo pot : P° prifhli, in bodo doma to, kar fmo vam tukaj k a- ob kratkim povedali, fhe bolj na tanjko s’ fvo-- ne- jim befedam poterdili. Sakaj oni fo vezhkrat fa¬ re- mi vidili, in fe zhudili, kakfhino mozh ima po- kerfhanfka lubesen sa obuditi v’ fem h gledajo¬ či zhih vero, lubesen do Boga, Tefnizbno greven- in go zhes fvoje grehe in neisrezhene shelje po po¬ lo polnamott, tilla kerfhanfka lubesen (namrezh,) ' e * ktera fe nikjer drugot, koker v’ katolfhki zer- te- kvi snajde, in ktere fad ali dobre dela kashejo, ta« de fe od lashnive (Ijubesni) popolnama raslo- it- zhi. Romarji, kadar nasaj domu pridejo, ne ve bodo farno pravili, koliko flabili na dufhi je aj« bilo poterjenih , kolko bolnih (na du r hi) osdrav- is lenih, koliko smotenih na pot pravize perpela- li. nih : ampak lami nad fabo bodo pokasali pre- b- novlenje fvojiga ferza , prav veliko lubesen do Ja miru in enovolnofti, svetlobo ne le Bogu, am- 1 > pak tudi dushelfki oblalli, in poflednizh fe bo- I s do v’ veri, vupanju in lubesni dershali ^Boga ) ° nefpremenlive in nar bol f h i dobrote , de fe bo II ozhitno pokasalo, de fo vus kval hudobije is 1 j febe djali, in obilni fhaz odpultkov dofegli. e ^ Ta (sdaj popifan) fad t Svetiga - leta je fizer ji obilni, ali per osnanenj ( Svetiga - leta nifmo fa- e mo tega pred ozhmi imeli, t Spodobilo fe je t namrezh, de ozhetova lubesen, ktera naf she- > ne, zeli fvet obfeshe, in de sa vfaziga pofebej, kar potrebuje, pofkerbimo, tega pak vunder, 10 ' kar vii (kup potrebujejo, v’ nemar ne fp uiti m o,, Torej fmo Apoftolfko radodelnolt (shegen) mi viakiga poiebej slili , de bi fe vii v’ fvetoiii fklemli , in od neisrezheno miloftliviga Boga s’ fklenjemm sheljam fprofili , kar je viim dobro , de bi katolfliko zerku, kraljeiivo fvojiga Sinu na fvetofti obilno iluril, na fhirjavo povikfbal, de bi vfe smote is fveta pozhiliil, in vfe ludi k’ fposnanj refnize in na pot svelizhanja perpelal, de bi tift mir in enovolno/t, ktere fvet dati ne more, med lierfhanfkim poglavarjam vterdil, de bi sadnizb fvoje ludftvo frezhno Iluril , fvojo erbfhino poshegnal , in v’ nebefa vodil in per¬ pelal. Ker torej na milofl: Boshjo in na profhnjo njegovih fvetih Apoftelnov Petra in Pavla savu- pamo, tako is te Nam, zbe tudi nevrednim, od Gofpoda isrozhene oblalti savesati in odvesati, viim Krilluiovirn vernim, in vfakimu poiebej, obojiga fpola , naj bodo, kjer kol hozhejo, de fo le s’ Apoftolfkim Sedesham (v’ Rim v’ veri) fklenjeni, in' ti dimu pokorni, tudi tiftim, kteri fo vlan v’ Rim prifhli, in she enkrat od Naf d.odelsn odpuftik Svetiga - leta , ali tukaj ali kje drugot, kakorkol, dofegli dovoljmo in dodelimo is milolli v’ Gofpodu popolnama odpudik Sveti- ga leta, odpufhanje in persanefenje vfih grehov ravno tako, kakor v’ Rim v’ Svetimu - letu ; zbe bodo Tvoje grebe refnizhno sgrevali, fe njih odkritoferzhno fpovedali, in S. Refhno Telo prejeli; zbe bodo v’ fheilih mefzih, od dne, kadar fe bo to pifanje v’ njih fhkofij osnanilo, fhkofifko , ali velko zerku s’ andohtjo objifka- li, sraven te pak fhe druge tri v’meilu, ali v’ kraju ali v’ fofefki, ktere bode fhkof ali njegov Velki Nameftnik, ali pa drugi (duhovni) po do> volenj fhkofa iskasal, faj enkrat na dan, pet¬ na jft dni sapored ali ne sapored, naj she bodo fonzhni ali zerkveni dnevi , to je, od pervih ve- zherniz (v’ fredi popoldne) eniga dneva, do mraka drujiga vezhera, in zhe bodo po tih zar¬ it vah sa povikfhanje S. Matere katolfhke zer- kve, potrenje krivoverflva, sa enovolnofl: katoL- fhkih poglavarjov, sa mir in svelizhanje ker- fharifkiga ludftva s’gorezhim ferzam Boga pro¬ fili. Zhe bodo to Iturili , bode to toiko veljalo, kakor de bi bili farni fhter Velke zerkve Rim- fkiga meda, ktere fmo k’ sadoblenj odpuftika sasnamnjali, v’ naprej pifanih dnevih, objifkali in vfe drugo, kar je k’ temu potrebno, fpolnili. Kteri pak po fuhim ali po murju rajshajo, in fhe le po pretezhenih fheftih mefzih domu , ali pak v’ kako drugo ftanovitno domvanje pridejo, snajo ravno ta odpuliik sadobiti, zh vfe k’ temu potrebno fture , in namefi Fhteri zerkya, (farno) fhkofijfko ali velko ali pa tvojo domazho farmanfko zerku (petnajfikrat) ob- jifhejo. Po ravno tem pifanj pa tudi dovoljmo in perpultimo fhkofam , de fmejo kaj po potrebi in previdnofti prenarediti. Oni fmejo pbjifkanja zerkva, drujiga pa ne, pregledati ali ispuftiti Nunam, Oblatam, drugim deklizham in Gofpem, naj fo she v’ klofhtru saperte , ali pa v’ drugih brumnih in bogaboiezhih. hifhah in drushbah fkupej shive; pufhavnikam, tudi vfim tiftim, naj she bodo dushelfki ali klofhterfki duhovni ali ne duhovni, kteri fo po kehah ali jezhah, ktere ali telefon bolesen, ali kaj drujiga nasaj dershi, de ne morejo zerkva objifkvati. Otro- kam pak , kteri fhe nifo bili h’ pervimu obhajilu fpufheni, snajo tudi fveto obhajilo is pregledati, vfiin tim pak , in vfakimu pofe~ bej naj oni farni (1'hkofje), ali pa po njih du- hovno naprejpoftavlenih ali po modrih fpoved- nikih nameft objifkvanja zerkya, ali nameft S. Obhajila druge dobre delu lubesni ali brumnofti naloshe; tudi snajo in frnejo po fvoji previdnofti mni.ham in drugim v’ drushbi shivijozhim ^dushel- fkim in klofhterfkim, bratovfhnam, velkim in ma¬ lim fholam zhe, zerkve v’drushbi objifhejo, da- voliti, dejihnjim ni treba petnajllkrat objifkati. Is ravno tejoblafti in obilne Apoftolfke mi- lofti dovoljmo in dodelemo tim Nunam in njih novinkam, de fi' k’ temu fmejo svoliti fpovedni- ka, kterga hozhejo, smed tih mafhnikov , ktere je fhkof tiftiga kraja, kjer je klofhter, poterdil , de fmejo Nune fpovedvati. Pa tudi vlim drugim vernim in vfakimu pofebej, obojiga fpola, vlim dushelfkim in duhovnim tudi klofhterfkim , naj she bodo ordna , kterga hozhjo , perpuftimo in dovoljmo, 11 k’ temu namenu sbrati fpovednika, kteriga fi hozhejo, ali je dushelfki ali kakiga. crdna, de je le od Shkofa tiliiga mefla , fhko- fije ali dushele , kjer fefpoveduje, sa fpovedva- nje ludi poterjen. Ravno tako dovolimo in dode¬ lemo tim fpovednikam sa zhnf teh fheft mefzov to oblafl, de fmejo vfe verne, kteri fo odkrito- ferzhno in refnizhno fklenili , odpuftik sdajniga Svetiga-leta sadobiti, in bodo s’tem sheljam k’ njim k’fpovdi flili, de bi ga sadobili, in vfe k’ temu potrebno fturili, po nalosheni sveli- zhanfki pokori, in po naloshenih vfih drujihre- zheh, ktere praviza terja, odvesati — pa le sa 'ta bart in kolkor fo pred Bogam Savesani — od pane, in od vfih drujih fkos prepovd sadolshe- nih, ali od kakiga zhloveka poftavlenih zerkve- nih fhtrafing , zhe fmo fi jih tudi Mi ali Shkof ali Apoltolfki Sedesh febi (sa odveso) perhranili' tudi takrat, zhe fi jih je Papesh, ali Apoftolfki jSedesh ali kdo drugi po imenu perdershal, tudi od takih, od kterih nifo nikol fmeli odvesati. Tudi fmejo odvesati od vfih grehov in preliop- kov fhe tako velikih in flrafhnih, zhe fijihjetudi Shkof, Papesh ali Apoltolfki Sedesh, kakor Trno rekli, (sa odvesati) lebi perhranil. Tudi fmejo vfe oblube, tudi perfeshene, ali Apoltolfkimu Sedeshu sa fpremenen je perhranjene , v’ druge brumne in svelizhanfke dela fpremeniti, (svunaj oblube zhiliolli, klofhterfkiga ftanu , in savese, ktero je Itak tretji prevsel, ali v’ kterih bi bli- shen fhkodo terpel; pa tudi ne pokornih oblub, ktere grefiinika od grehe nasaj dershe, dru- gazh , ako bi ga to fpremenjeno delo ravno ta¬ ko, kakor poprejfhina obluba od greha nasaj dershala). Tudi fmejo, ne le dushelfkih, am¬ pak tudi klofhterfke duhovne , kakor fpokorni- ke Svetida-leta odvesati (difpensirat) od fkri¬ tih predopkov zerkvenih prepovd , de fmejo supet dnliovfke rezhi opravlati ali pak vezhi shegne vsdigniii. Ni pak Nafha mifel , s’ tem pifanjam vsdi- gniti kake druge prefiopke, f krite ali ozhitne, kako pomanjklivofl:, ali madesh , ali kako drugo ne- smoshnofl, naj she pride, od koder hozhe; tudi ne damo nobenimu te oblalti , kaj taziga vsdi- gniti , ali jim (fpokornim Duhavnam) kaj drugiga perpuftiti , (kakor duhovne rezhi opravljati, in vezhi shegne vsdigniti); tudi ne, de bi jth na pervo fiopnjo poflavili ; tudi tolko ne , kar fo pred Bogam savesani. Tudi ne mifiimo (s’ tem pifanjam) vsdigniti Bule Benedikta XIV. Nafhiga fprednika frezhniga fpomina s’ perftavienim sla- ganjam , ktera fe sazhne s’ tem befedam : S a - 14 k ra m en t f, pokore-dana i. Roshnizveta v* letu Gofpodoviga vzhloveziienja 1741 v’ pervi- mu njegoviga Papeshtva. Tudi ni JNafha mifel, de bi to pifanje na kako visho pomagalo tiftim, ltteri fo od JSaf, ali od Apoftolfkiga Sedesha , ali kakiga drujiga zerkveniga oblafbnika ali ho¬ dnika v’velko ali malo pano ali v’ prepovd dja- ni i ali kteri fo iizer v’ kake druge zerkvene fhlra- finge padli, in sa take fposnani, ali ozhitno satosinni bli, zhe ne bodo v’ tih rezhenih fhe- liih mefzih sadolt fturili, in fe s’fvojim nafprot- nikam , kjer bo treba, lepo fpravili. Zhe bi fe pa permerilo , de bi nektere, po¬ tem k’ fo she sazheli k’ sadoblenj odpuftika Sve- tiga-leta sapovedane dela opravljati, /mert pre¬ hitela, in bi ne mogli petnajllkrat zerkva obji- f kat i, tako jih hozhemo k’Iprizhovanj, kako ra¬ di in dobrotlivo jim savol njih brumne in per- pravlene volje naprot pridemo, zhe fe bodo re- fnizhno sgrevali, fpovedali in f. Obhajilo preje¬ li, imenv.miga odpullika in odpufhenja ravno tako delesbne fturiti, kakor de bi bili zerkve v’ sapovedanih dDevih objifkali, Zhe bo pa kdo v’ tem pifanj dodeleno odveso od fhtrafing, ali premenenje oblub, ali sgorej rezhene odvese (difpense) sadobil, bo pak premenil fvoje re- fnizhno in terdno k’tem prav saref potrebno na- prejvsetje , de hozhe odpuflik Svetiga - leta sa- dobiti , in tudi te druge k’ tem potrebne dela fpolniti, bomo teshko miflili, de je taki verni savol i<- fpremenjene mifli od dolga greha proft; vunder fklenemo in fposnamo, de take odvese premeneoja oblub , in difpensi per fvoji veljavi in mozhi oftanejo, Ta Nafii fklep in voljo pa isrozhimo pofeb- no vlim Patrijarham, Primatam , Velkim Sliko* l :5 fam , Shkofam , in drugim s’fhkbfijfko oblattjo obdanim , ali kterim je fhkofija, karier ni jShko- ia, po poliavah isrozhena, de jih le Ritniki Se- desh v’ veri in edinoffi fposna , te vle v’ imenu Jesufa Ivrilhifa nafhiga GoTpoda in med vlim Viklliiga Paftirja perTerzhno profimo in profimo, de naj gledajo na fkalo, is ktere fo isfeka- ni, in naj per te perloshnolt Tvojo ediboft in prijasnolt (obzheflvo) s’ Rimlko zerkujo na snanje dajo. Naj torej to tolkfhino dobroto Tvojim, svefti Ikerbi isrozhenim ludlivam osna- nijo, raslagajo , naj nikar ne posabijo, jih ka¬ kor dobri pallirji opominjati na neisrezheno Boshjo previdnoft (fkerb) in njegovo preveliko dobroto in lubesen do naf, ktera le she prav slo is tega kashe, de je Sveto - leto poftavleno in nam tolko dobriga pernefe. Sakaj nobedin grefhnik > kteri bi Te te tako rašfhirjene in loh- ke perloshnobi, odpufhanje sadobiti, ne pol lu- shi!, bi Te gotov ne mogel savol te samude sgo- varjati, in Ti bil vreden, de bi mu Rog nikol Vezli Tvoje rhilolli ne Tkasal. Vi Tle Shkofje, h’ temu poklhani; Tke-rbite torej s’ vfo rnozhjo, de Te v fi verni s’ Bog.mi sazhetnikam praviga svelizhanja Tkos pokoro fpravijo, in tako gnado Svetiga-leta k’ pridu in dobizhku Tvojih dufh obernejo. Mi pak me¬ nimo , de Te to na nobeno visho ne more sgo- diti, zhe ne bote Vi, zhafli vredni Bratje, s’ Nam v’ duhu Tklenjeni, tega dela paftirlke dol- shnofti Terzhno in radi prevšeli. De bote samo- gli prav in s’ pridam pafti zhedo Boshjo, ktera je med vam, ispelite jo narpred is ftrupemh pafh, ktere Te ji k’ pogublenju povfot in pre¬ kanjeno ponujajo, pokashite ji saderge, to in tam fkrite, in poterdite jo s’ Tvetim in perprav- 16 nim opominvsnjam super oftudno plasho tolkanj smot, in super hudizhove navuke tolkanj hudob- nih ludi. Zhe bode vam kaj ludi morebit na- fprot prifhlo, kteri ne terpe sdraviga vuka, in od refnize fvoje vfhefa odvrazhujejo , in ;fe h’ kvantam obrazhajo, tako vam naj ferze ne vpa¬ de, ampak fpomnite fe, zhigavi nameftniki Ite, in kdo vam je fvoje opravilo isrozhil , in pre- vishujte, profite, pofvarite s’ vfim poterple- njam in vukam , dokler Krifiuf v’ Vaf in fkos Vaf (tudi) povfot kraljuje, povfot premaguje. Nikar fe ne bojte ne velikiga fhtevila, ne pre- kanjenja , ne ferda fovrashnikov; sakaj Golpod nam je dal fizer terd boj , ali le sato , de bi premagali in vedili, de je modroft mozhnejfhi kakor vfe rezhi; tifia Boslija modroft namrezh, ktera hodi pred kerfhanfkim paltirjam, njim visha roke iti ferze, tn tako varje, de peklen- fke vrata nifo fupej zerku Kriftulovo nikol pre* mogle in nikol ne bodo. Fofebno pa fi s’ ved- nim zhuvanjam in s’ vfo gorezhnoftjo to per- sadenite, de bote smed svoje zhede fpravili tolko flabih, nezhiftih in kushnih bnkuv, ktere ftrupeni fovrashnik zhlovefhkiga rodu v’ neis- mernim fhtevilu povfot vunpluje, in savol kte- \ rih sdaj pofebno s’ prerokam shalovati more¬ mo : Kletvina in tatvina in lasb Je je kakor povodnj po semlji raslila, in kri Je sa kervjo preliva- Vfi bru mi¬ ni zhes to sdihujejo , de ta kuga flabih bukuv ne popazili farno sadershanja, ampak rasdera dno S. Vere in vfe njene refnize omaja. Vsemite zhafti vredni Bratje, v’ enim duhu in v’ enim ferzu , vsmite v’ roko fhkit vere, s’ kterim sa morete vfe ognjene pufhize nar hu- dobnifhiga ogafiti , popadite mezh duha, kar je Boslija befeda , vojfkujte dobro vojfkvanje. zli'e je Bog sa uaf, kdo bo super nas? Le savu- t pajte , de bodo Nafhi prelubi finovi, vfi katol- I fh Oi fiii Ih sd dr kv lil Si k a P r te re z e tu V( vi sh to zl b. m jej zt P 1 n g< fa i e sl v' v: sl d( rt ’7 Fhki kralji ih 'poglavarji, {gotovo tudi sa Vaf. Oni fo Naf namrezh vezh del vli brumno in po¬ pišimo profili, de bi Sveto-leto na njih kralje- ftva in dushele rasfhirli, kterga fmo she Sami sdavnej popred po isgledu Nafhih 'fpre- dnikov Ritnikih Papeshov po zeli katolfhki zer« kvi rasfhiriti fklenili. Oni ie bodo gotovo vefe- lili, zhe bote Vi (Shkofje) s’ajfram eniga pa- fiirja per njih podloshnih vfe to prefkerbeli, kar bote k’ sadoblenj odpuftika Svetiga-leta sa prav potrebno fposnali, oni bodo Vam fhe per tem s’ tvojo mozhjo na pomozh prifhli. She refnizhna brumnoll, lubesen in ajfer do pravi* ze, sa ktero to, kar je prav, vfi vneti, zhe bi tudi Mi molzhali, jih perganja, zerku Kriftufo- vo, ktere finovi biti fe po pravizi hvaljo, pred vfo krivizo varvati, in sa tvoje verne podlo- shne savol dolshnofti fvojiga tlinu in oblafti vfe to pofkerbeti, kar (podloshnih) vero in sveli- zhanje njih dufh sadene. Vfak med njim ve te befede S. Pitma : Ni oblaji , kakor od Boga; in neki drugot je (pitano); t Skos mene kralji kralju¬ jejo, potlavadajavzi sapovedujsjo to, kar je pravi- zbno : fkos mene oblajlniki vkasujejo, in mogozbni pr avizo ]lure. Vfak to lohka fposna, ker tudi fkufhnja farna nat sdaj v’ tih poflednih zhafih prav ozhit.no preprizhuje , de je fkerb zerkve s’ fkerbjo poglavarjev na tanjko fklenjena, sakaj gotovo fe ne bode odrajtalo zefarju, kar je ze* farjoviga , ako fe popred svefto ne da Bogu, kar je Boshjiga. Ena in ravno tifla lubesen do Bo- shjih rezhi naj bo'torej , zhafli vredni Bratje, v’ njih in v’ Vaf, vfi fkupej fe vsemite, sa po* vikfhati Boshjo zhafi, zhiftoft vere in sader- shanja in frezho verniga ludftva, in tako fe bo¬ de sgodilo, de bode kraljeftvo Jesufa Kriftufa ravno tako, kakor kraljevi tron fkos to Nafhe ( 3 ) ■»,8 psnanilo, in brumno sadoMenje ,.ocipUjftjkaj liga-leta po vlih krajih kerfhanfke katolfhke 'zer- kve, od dne do dne terdnejfhi, mozhnejfhi in zhaAitlivfhi. Na sadne obernemo tudi na vaf, vfe verne otro« ke katalfhke zerkve befe-dc fvojiga pifanja, in yfe* Jfkupej jin vfakiga pofebej s’ vfo refnizo opomnimo in proiimo , ker fe mi • flopinj fvoiih ("prednikov dershimo, in po brumnih sheljaH vfih pravovernih ta narobilnifhi odpuftik- Sve- tiga-Jeta pO zeli katolfliki zerkvi rasfhirimo , »ie:Jbi ne prejeli sabltojn tolkifhne gnade Boshje, Zhe je bilo kadaj treba, prelubi otrozi, fam v’ febe jiti, vreden fad pokore fturiti in tako prihodni »jesi vbejshati, tako je gotovo sdaj pcav potreba. To tudi nam na vfhefa vpijejo in kfjCerz govore nadloge, ktere naT she sdavnej tlazhijo , in morebiti nam fhe bol teshke (nadloge ) naprejftoje, zhe fe ne bomo fprebrihtali, in fe v’ refnizi na boljfhi pota podali; sakaj njegova (Boshja) roka je fhe ftegnena. Torej poTlufhaj- te to vfi narodi, saflopite to vfi, kteri na semlji prebivate , sakaj nameft Kri/lufa fmo po« flani, nameft Kriftufi opominjamo; Spravite fe s’ Bogam, fiurite pokoro, varite fe lashnivih prerokov, kteri pridejo k’ vam v’ ovzhjih ob- lazhilih, od snotraj pak fo sgrablivi vovkovi; is jih fadu jih hote fposnali ; ne dajte fe fkos mnogitere in ptuje »vuke 1 sapeljati. Veliko na« mrezh lashnivih KrifiufoV in • lashniv-ih prero¬ kov je okol vaf, kteri imajo podobo' brurnnoftt k vides’, v’ refniz pak fo bres nje; oni fe k’ vides super prašno vero in vrashe vojfkujejo ; per tem h vfe fiebre vere popolnama podreti persadevajo; kteri vaf v’ proftoft vabijo, de bi jarm dushelfke gofpofke is febe vergli (fe fpunt&li); v’ refniz vam Ipak hozhjo natakniti, ^he-jih k’ fvoji nefrezhi- p^fiufirate, na? teshji jartn in, ketne , kt^rih nikal vezh ne hote mo¬ gli ras bi ti, Ogradite fi torej, yfhefa s’ ternjam, in ne poflufhajte hudodnih jesikov. Versite is rok vie flabe in nezhifte bukve; sakaj te fo tift slat Babilonfki kosarz poln vfih gnufob, is kterga fe nefkerbnim (vernim) fmertni Hrup napija. Ne bodite preleni , posnemati vero in sgled pervih kriftjanov; ti fo namrezh koj, de |'o bili le v’refnizi S. Vangelja podvuzheni, in fo pot sveljzbanja fposnali, vfe bukve, k’ fo bili prasni in sapelivi navuki v’ njih, Apollelnam sa feshgoti dali, kolikor fo jih mogli dobiti. In sdaj, kdo med vam otrozmi katolfhke zerkve bo zlo tako flabe vere in flabiga ‘sadershanja, de bi faj k’ sadoblenj gnad Svetiga -leta ne hotel darvati Gofpodu Egiptovfkih gnufob 1 ? Vaf torej vfe fkupej fhe enkrat in ■ supet mozhno prego¬ varjamo v’ Kriftufu Jesufu , mkar ne sanizhujte bogativa Bosbje dobrote, poterpeshlivoftiin dol- posanafhsnja, de bi fi Q s’ tim) jeso sa dan jese nakopavali, ter bi ne vedli, ali ne hotli .vediti , de Boshia dobrota vaf k’ pokori nape- luje, ampak vfakteri smed vaf naj v’ prizho Boga pretnifli v’ britkolti fvoje dufhe vfe fvoje leta, naj objoka in s’ folsam omije fvoje grehe, naj fe is ferza odpove smolam, naj bejshi pred vuzheniki smof, in naj fe tako oberne is ze- liga ferza k’ Bogu,.de fe bo Gofpod potolashil, supet k’ fvojimu ludftvu obernil, in bo njemu gnadliv, de mit n irbeli fifiib-veliko dobrot da¬ je she na teinu svetu; .fhe vezh pak na unim perpravi. Tudi je ^Nafha volja in fklep, de to pri- zhjozhe pilanje v’ vfih noter sapifanih rezlieh velja in nuza; povfot,* kjer bode vernim od Shkofov osnanjeno, in k’ dershanj srozheno, IVojo popolnoma mozh fkashe, in vfim Kriltu- 20 fovim vernim, kteri fo s 9 Apcfiolfkim Sedesiiahi fklenjeni in taidimu podlostmi, in v’ takih kra¬ jih (Shkofijah) prebivajo, ali is murja ali is pot le kjekaj podado, popolnama na pomozh pride, Is tega namena tudi vsamemo mozli viim podava m , sapovdam, poveljam , fhegam, | navadam, savesam in drugim dovolenjam , naj she bodo od kogar in kakorfhniga imena ho- zhijo, ktere in kolikor fo temu pifanj nafproti. To pak le sa zhaf Svetiga- leta in sato , de bi % to pifarije popolnama per fvoji niozhi obdalo. Nallia volja je, de fe temu Nafhimu tudi natifnenimUj ali prepifanimu pifanj, kadar je od kteriga oblailnika podpifano, in s’ pezha- tam kteriga poobladeniga dubovlkiga Gofpoda sasnamnjano , ravno tako verjame, kakor temu v’ pervizh flurjenimu, žhe fe komu pokashe. Nobeden fe torej nima poddopiti tetnu, kat 1 fmo v’ tem pifanj rasfhirli, isrozhili , dovolili, prevsdignili, fklehili* in kar liozhmo, mosh vseti, ali predersno nafproti ravnati, Zhe fe pa kdo to duriti predersne, naj ve, de ga bo naj- dla jesa vfigamogOzhniga Boga, in njegovih fve« tih Apodelnov Petra in Pavla. Dano V’ Rim per fvetimu Petru v’ tavshent ofem do pet in dvajfetimu letu Gofpodoviga Vzhlovezhenja, fhter in dvajfeti dan Grudna, v* tretjimu Nafhiga Papeshtva. B. Kard, Prodatar. Nameft G Kard. Albani F. Capaccini. Pregledano v’ Kurji D. Teda. S 1 . Lavizzatius, Loco fj« Plurnbi Samerkano v’ pifavniai Papeshovih Bul,