Dragi bralci in bralke, naslov uvodnika je malo nenavaden, a le na prvi pogled. Vodilna tema te številke so namreč migracije, Lukec in njegov škorec pa Bevkova povest o Lukcu in njegovi materi, ki se za očetom odpravita v Argentino. O migracijah bo nekaj besed še kasneje, najprej pa misel ali dve o reviji. Težko rečem, da je izid nove številke revije Geografija v šoli aktualen, kaj šele pomemben dogodek. Pa želi biti oboje: da revija sledi aktualnim dogajanjem v svetu in v geografski didaktiki ter da je pomembna za slovensko šolsko prakso. Tako prvo kot drugo je težko doseči. Aktualne razmere v svetu se tako hitro spreminjajo, da jih trikrat ali dvakrat na leto izhajajoča revija ne more pokriti v zadostni meri. Pomembnost revije je še težja naloga, saj pri nas izhaja kar nekaj podobnih strokovnih revij, čeprav ni nobena specializirana za didaktiko geografije in praktične primere geografskega pouka. Malo se zatika pri prispevkih, ki jih vedno primanjkuje. Pa ne bi smelo biti tako; saj vendar učitelji zmorejo in znajo napisati tudi kaj zanimivega za kolege. Kljub temu verjamem, da boste bralci našli kaj zanimivega in uporabnega zase tudi v tej, dvojni številki. Pa pojdimo kar po vrsti. Zapisali smo, da želi biti revija aktualna, zato so ključna tema te številke migracije. Čeprav je ta problematika trenutno malo v ozadju, pa bo treba z migracijami vseh oblik računati tudi v prihodnje. Migracij verjetno ne bo manj, ampak še več. In migranti ne bodo trkali samo na sosednja, ampak tudi naša vrata. V tej številki je na to temo devet prispevkov. Žal nismo uspeli pridobiti prispevka, ki bi osvetlil ozadje in (možne) posledice trenutnih migracijskih tokov, ki se najbolj dotikajo Evrope, pred slabim letom pa so se neposredno tudi nas. Vedenja o vzrokih za bližnjevzhodne konflikte je še dosti premalo, še zlasti zato, ker se v ozadju odvijajo komaj slutena zakulisna merjenja moči velesil in regionalnih sil. Torej nič novega, bi rekli zgodovinarji, med katere se priložnostno prištevam tudi sam, a žal jo vedno najslabše odnese tisti, ki ni nič kriv: preprosti ljudje, ki jim ta ali oni skuša vsiliti svojo politiko, vlado, način življenja ali še kaj. Gre za zelo občutljivo problematiko, ki se je je treba tako lotiti tudi v šolah. Mogoče bodo bralcu vendarle v pomoč prvi trije prispevki, ki osvetljujejo pomen protislovnih vsebin in razumevanja migracij pri poučevanju v šolah. Gre za poglobljeno razmišljanje kolegov Mitje Sardoča, Janje Žitnik Serafin in Natalije Vrečer. Sledi šest prispevkov o migracijah na različnih ravneh in na različnih območjih. Marina Lukšič Hacin piše o več kot stoletnem izseljevanju Slovencev, Damir Josipovič o priseljevanju v Slovenijo v času stare in nove Jugoslavije, Martina Bofulin o priseljevanju s Kitajske. V ta sklop smo vključili še prispevek dijakinje Rahele Repina in mentorice Lidije Sedar Hren o ekonomskih migracijah z obmejnega območja med Pesnico in Šentiljem v Avstrijo ter Metke Starešinič o izseljevanju Hrvatov v 19. in začetku 20. stoletja v Čile – procesu, ki je v mnogočem podoben slovenskemu v tedanjem času. Sklop zaokrožuje intervju z Ibrahimom Nouhoumom, vsestransko delujočim človekom, ki je kot štipendist gozdarstva prek skoraj tridesetimi leti iz Malija prišel v Slovenijo in tu tudi ostal. V nadaljevanju objavljamo prispevek Aleksandra Shitova in ruskih kolegov o povečevanju sušnosti na medgorskem območju Altaja in daljinskih metodah njenega zaznavanja, Ane Vovk Korže o njej tako domači Dravinjski dolini in krajši prispevek Antona Polšaka o branosti te revije. Sledi sklop treh prispevkov o formativnem spremljanju in vrednotenju učenja, ki sta jih napisala Igor Lipovšek in Anton Polšak (že spet!) ter prispevek Natalije Mihelčić o območnem tekmovanju iz znanja geografije. Na koncu je še nekaj razmislekov o (raz)umevanju vremenske napovedi, ki jo je pisec teh vrstic razširil na nekaj ključnih meteoroloških oziroma fizikalnih pojavov. Kaj za sklep? Nič drugega kot veselo branje, če ne drugega, mogoče pa bo kakšen članek uporaben tudi pri pouku. Upam in želim, da bo tako. Lukec in njegov škorec Dr. Anton Polšak Zavod RS za šolstvo anton.polsak@zrss.si 3 GeoGrafija v šoli | 2-3/2016 uvodnik