Andragoška spoznanja, 2016, 22(4), 111–112 DOI: http://dx.doi.org/10.4312/as.22.4.111-112 Poročila, odmevi, ocene Tadeja Ozebek IBM SLOVENIJA IN E-IZOBRAŽEVANJE Primeri dobre prakse IBM Slovenija je del globalne korporacije IBM, ki je navzoča v več kot 170 državah. Ukvar- ja se z informacijsko tehnologijo in je na tem področju ena vodilnih na svetu. Zaposluje pri- bližno 400 tisoč ljudi. IBM že nekaj let ustvarja in sledi globalne trende na področju IT – to so storitve v oblaku, digitalizacija, internet stvari, kognitivni sistemi in podobno. Da lahko zaposleni sledijo tem trendom, je IBM oblikoval platformo e-izobraževanj, ki dopolnjuje klasična izobraževanja. Ker so strokovnjaki z določenih področij razpršeni po vsem svetu, je e-izobraževanje priročna oblika, kako doseči izobraževalne učinke brez dolgih potovanj in odsotnosti. Izobraževanje je v IBM zelo pomembno – poudarjeno je na kadrovski ravni in ravni osebnih ciljev. Redno spremljanje trendov ter dodatno izobraževanje in usposabljanje so del vsakdana vsakega IBM-ovca v vseh državah po svetu in to velja tudi za Slovenijo. To IBM Slovenija dokazuje tudi z že večkratnim prejemom priznanja TOP 10 Izobraževalni management, ki ga podeljujeta Planet GV in Inštitut SOFOS. Ko govorimo o e-izobraževanju v IBM, ne govorimo le o »klik« e-izobraževanjih, ki so ustvarjena predvsem za usvajanje lažjih in krajših tem. Govorimo predvsem o uporabi tehnologije z namenom kar najbolj približati izobraževanje ljudem in poskrbeti, da bo čas, ki ga zaposleni vložijo v izobraževanje, resnično dobro izkoriščen. Tako so na IBM-ovih internih straneh postavljeni določeni moduli (vsak posameznik si jih lahko izbere glede na naloge, ki jih opravlja v podjetju IBM), znotraj teh modulov pa so oblikovane različne poti učenja, ki ustrezajo različnim stilom učenja (avdio- in videovsebine, kvizi oziroma preverjanje znanja, učenje na primerih in podobno). Še pomembneje pa je, da se tehnologija uporablja za osebni stik s predavatelji. To pomeni, da prek različnih IT-platform znotraj podjetja potekajo tudi osebne diskusije, učenje v majhnih skupinah z udeleženci z vsega sveta, kjer jih na večdnevnih virtualnih delavnicah predavatelji vodijo skozi celoten spekter tematike. Tako se zaposleni razvijajo v profe- sionalnem smislu, se certificirajo in spoznavajo strokovnjake s svojega področja z vseh koncev sveta. Delo poteka v skupinah, sodelujoči skupaj na podlagi naučenega ustvarjajo lastne rešitve, ure izobraževanja pa se vodijo v posameznikovem izobraževalnem profilu. Kako se torej zaposleni in njihovi nadrejeni odločajo, katerih e-izobraževanj se bodo ude- ležili? Izbor je odvisen od tega, na katerem področju se želi zaposleni izpopolnjevati, Tadeja Ozebek, IBM Slovenija, tadeja.ozebek@gmail.com as_4_FINAL.indd 111 14.12.2016 14:40:47 112 ANDRAGOŠKA SPOZNANJA 4/2016 oziroma od tega, kaj narekujejo poslovne potrebe. Upoštevajo se tudi trenutna znanja in kompetence zaposlenega, ki jih ta ocenjuje skupaj s svojim nadrejenim v okviru rednih medletnih razgovorov. Platforme omogočajo hitro iskanje želenih izobraževanj, ponujajo resnično širok spekter tematik in nivojev znotraj teh tematik in ni pretirano reči, da lah- ko vsak zaposleni v tej široki ponudbi najde nekaj zase – pa naj gre za izobraževanja o upravljanju časa, za tehnične IT-certifikacije ali učenje o novih IBM-ovih produktih in IBM-ovih vrednotah. Z grajenjem močne e-izobraževalne skupnosti IBM dosega vsakega od svojih zaposlenih ter s tem omogoča stalen profesionalni razvoj, prilagojen posameznikovim učnim stilom in njegovim potrebam. as_4_FINAL.indd 112 14.12.2016 14:40:47