naš sogovornik Dobri obeti Delovni ljudje bodo v javni razpravi proučili in presodili stanje samoupravnih odnosov skozi prizrao uveljavljanja r.ove ustave v svoji organizaci.ji združenega dela, krajevnih skupnosti in v samoupravnih interesnih skupnostih ter sc zavzeli za na.jdo-slednejše uveljavljanje odnosov, izhajajočih iz nove ustave, v svo-jem okolju. Hkrati pa bodo povedali svoja stališča, pripombe in predloge kar bo pripomoglo k temu, da bo zakon o združenem delu uresničil stoletna hotenja proletarcev, ki na.j za/ivi polno-krvno in resnično — upravl.jan.ja delavcev samih. Z neprikritim ponosom lahko ugotavljamo, da stopa naš delavski razred na najvišjo stopnico zgodovinskega razvoja y svctn — listo, ko sam odloča o pogojih in načinu svojega dela in življenja. Lahko pričakujemo popoln tispeh javne razprave o osnut-ku zakona o združenem delu — to nam je potrdil tudi po-govor z Miho Drakslerjem, predsednikom občinskega sve-ta zveze sindikatov Ljubljana Center, in s Silvo Komar, pod-predsednico OS ki vodi komi-sijo za samoupravljanje pri svetu ZS (razširjena je s pred-stavniki drugih družbenopoli-tičnih organizacij) skrbi za po-tek priprav in javne razpra-ve same. Do srede maja so sin-dikati v Centru pripravili nad deset posvetov in nekaj eno-dnevnih seminarjev. — Kdo so bili udeleženci? — Posvetov so se udeležili predsedniki osnovnih organiza-cij sindikata, predsedniki kon-ferenc OOS, sklicali smo vodje delegacij za zbor združenega dela, pripravili smo seminar za občinski aktiv predavateljev in za razlagalce zakona, ki pri-hajajo iz organizacij združene-ga dela. To je naša pomoč za njihovo enotno usmeritev. Po-drobneje smo jim pojasnili tu-di njihove konkretne naloge. V vsaki delovni organizaciji mo-rajo izdelati analizo, kaj so sto-rili doslej v samoupravnem or-ganiziranju, to morajo primer-jati z zakonom in mu že sedaj prilagoditi svojo organizira-nost oziroma dati svoje pri-pombe na tiste dele osnutka za-kona, za katere menijo, da bi jih bilo treba izboljšati, dopol-niti. Priprave gredo h koncu — Polovica maja je mimo, koliko dela okrog priprav na javno razpravo ste doslej opra-vili? — Priprave so v sklepni fazi s strani občine, ni pa tako v vseh delovnih organizacijah. Javno razpravo bodo imeli v naši občini v šeststo sredinah, še vedno dobivamo prijave in predvidevamo, da jih bomo še nekaj časa dobivali, tako da bo treba pripraviti še en semi-nar, No, s temi zamudniki smo računali, tako da se zaradi njih priprave ne bodo prav nič podaljšale. Čemu zamudniki? Ugotovili smo, da imajo mar-sikje slabo urejeno razdeljeva-nje pošte. Pošiljke se zbirajo na nekem mestu in preden pri-dejo do članov kolektiva, kate-rim so namenjene, mine po-nekod kax lep čas. Odziv na po-svete lahko ocenimo za zelo do-ber, da, tokrat je celo boljši, kot smo ga ob drugih priložno-stih navajeni. Lahko rečemo, da smo z navodili prišli prav v vsako delovno organizacijo. Omeniti pa velja, da imajo po-nekod dvolj sposobne lastne kadre, ki so se z zakonom do-volj podrobno seznanili že dru-god. Priprave so opravljene, od 17. maja do 30. junija pa pote-kajo javne razprave. Kjer še niso pripravili analize stanja v svoji delovni organizaciji, morajo to čimprej storiti saj je ta analiza pogoj za sklic javne razprave. Vsi delegati — AH bi se kljub skrbnim pripravam lahko pripetilo, da nekje vendarle ne bi bili do-volj seznanjeni? — Ne. V priprave so vključe-ni tudi Zveza komunistov, So-cialistična zveza in Zveza soci-alistične mladine. Prav tako so vsi zbori občinske skupščine sklenili, da se bodo v javno raz-pravo vključil vse delegacije in vsi delegati. Izhodišča in ci-lje javne razprave so jim poda-li predsedniki zborov. Tako je veliko več možnosti, da so ne-kateri seznanjeni z več strani, kot pa, da kdo sploh ne bi bil seznanjen. Ustanovili smo tudi občinski aktiv pri predsedstvu občinskega sveta zveze sindika-tov Ljubljana Center za vse-binsko usmerjanje in vodenje javne razprave o osnutku za-kona o združenem delu v OZD, SIS in krajevnih skupnostih. Pripombe bo zbiral sekretar — Kdo bo zbiral pripombe? — Pri občinskem svetu zveze sindikatov imarno komisijo za samoupravljanje, ki je razšir-jena s predstavniki drugih družbenopolitičnih organizacij. Ta komisija ima svoj sekre-tariat, ki je njen operativni or-gan. Naloga sekretariata je tu-di zbiranje vseh pripomb na os-nutek zakona, ki bodo prišle iz TOZD, KS in SIS, in jih bo posredovala odboru sindikatov Slovenije za samoupravljanje pri BS ZSS. Nudili bomo po- moč tudi med samo javno raz-pravo tam, kjer jo bodo potre-bovali, na primer tako, da bo-mo poskrbeli za udeležbo čla-na aktiva na razpravi. Komisi-ja je povezana tudi s koordi-nacijsko komisijo za spremlja-nje uresničevanja ustave pri OK ZKS Ljubljana Center in jo bo sproti obveščala o pri-pombah in predlogih, ki jih bo sama zbirala. To bo omogo-čilo, da bo lahko koordina-cijska komisija posredovala pripqmbe in predloge komisiji pri centralnem komiteju ZKS. Tudi drugi v roku — Verjetno ste seznanjeni, kako so potekale priprave, ki so jih organizirale druge druž-benopolitične organizacije? — V krajevnih sknpnostih so oblikovali odbore za vodenje javne razprave, tudi njihovi predsedniki so imeli seminar. Osnovne organizac;je Zveze ko-munistov so seznanile svoje čla-ne s programom nalog in jih pozvale, da se vključijo v raz-pravo vsak v svojem okolju. Zveza socialistične mladine je imela posvete s predstavniki mladinskih organizacij. Tako lahko sklenemo, da so povsod imeli priprave v predvidenih rokih. Vladimir Jerman