ALBKRT ŽERJAV: Še o šolskem časopisu. (^iekaj splošnih misli in smeirnac v razpravo okfajnim učiteljsHm društvom.) Kakor je razvidno iz 22. štcviJiK.c »Učl= teljskega Tovariša« jc Potverjeništvo UJU v LiubljŁln.i v zmislu tozadevne resolucije ljutomi-rskega učiteljskcga društva naročilo vsem okrajnim društvom da razpravljajojia cn,;m svojih zboruvanj o naših osraorvniošolskih čitankeh, diomačem mladinsketa čalso« plsju in poscbcj o iprcdlogu za ustanovitcv mladiiv^ega tedmika oziroma šolsikega čgtso* pjsa v začct'ku naslednjcga šolskcga leta. Uvodoma naj naznačim vsc tiste članke in razpravicc, ki so jih napisali posami.zni šolski praktiki z ozirom na moj tozadevni uvodni foan/ek v 12. štovi1;k; »Učitteljskega Toyartiš»« pod naslovom »Tednisw koit cen= tralrii mladlnski list«. Kot prvi se je oglasil Alfomz Koplnva v 16. številki s člankom »Ali je re9 potrebno«, nato Ivo Trost z nekakim kompromisnim stališčem pod naslovom »ŠoSskj list iin bdliba prclti Zvončku« v Yi: št>cvi'Jki našega .stanovskega glsrsila, sldcnjič pa a: Jiosiip Dolgan v 5. številki »PopotnJka« ž daljšo razpravo »Časopis za šolio«, ki je pi* sana iz lastnih iizkušenj in vseobčih potrcb... Upam in verujem, da je vsaj pretfžen dcl učiteljstva prcčital navedene č'ankc in mor* da vsak posameznik vsaj zase zavzel n?> sproti njim svoj.c primerno stališče, (ki ga zasluži tako aktuakn probL:m o šolskem ti= s'ku in časopisu. Zlrsti tisti — in tch jc žc lepa četa, ki so v svoji šolski praksi s svojim osebnim razvojem dospeli do poučevanja v smis^.u aktivne in doživljajoče šole, so jasno spo« znali in močno občutili, kako je najnovejši pou'k razvrednostil nekdanji pomen šolskih čitank in k:.ko pomanjkan>; vzornih ali vsaj nrimernih rcalističnih in leposlovnih sestav* kov vlada na naš.m — mladinskem književs njem trgu. Neka^jeri nsis tolažvio z vsdstrans slfo krlzo sjiorvenske 'kn.jige!?... In (kclkor Se tiudi r;zTrc:oma primerincia 'materijala .••ah;)j:i v pnccr.iih ziložništvih in knjigarnah pa isti ni dostopen po največ iz matcrijalnih oz^rov š:rr«iVjTn plastem slovenis\e rnladine ma de^di. Tako jc pač vsak količ'.a.i napr,;.-. d.n učitc'i navezan :'n prisil.jcn. d:\ mora imeti res^iono na svoje strrške naročene skoro vse ip.ri nas izhajajočc mladinske listc in lističc, gospodarskc jn strokovae časopise in tednike itd da zamore najti kake pri= mcrnc scstavkc, poročila in odlomkf ..., da jih mladina uporab.i pri šolskcm oziroma Aomačcm čitanju in pii dopolnilnem samopo« uku, kajti z uporabc sarne čitanki; nc morc niti najboljši učitelj izpopolniti duševn.ega obzorja in koblikovati prave ljubezni do do> bre knjige pri svojih 'učencih ob splcšnem pomanjkanju iste ... Iz teh ozirov sc pač nad^jam, da ni tre^ ba posfbej zapravljati dragocencga časa o dokazovan.ju neipopolnosti in zastar,dostj np ših sidanjih čitank in istočasno o tnlmačenju potrebe po -novcm centralnem mladinskcrn listu..., pač pa }<¦; meobhodno določiti in ukreniti vse. ono, kar bi uresničilo in obisti* nilo času, mladini in šoli odgovarjajoč in primer.en nastanek šolskega časopisa za šo-loobvezno mladino sleherne slovens'.o knjiž.vnih zadcv in razmcr nam ne bo nikdo drugi rešil v takem obsegu 'kot — mi sami s svo»jim poklicnim delom in Žh* lienjem ... Če smo v P'0\*ojnem času dtdSfpteli že na šerr.ti klin svoje razvafne lfllstvice z lafctno pp= močjo..., presto/pima še na — sedmega...