PROMETNA ZAPORA V STARI LJUBUANI Varuhi oaze pešcev Krajani Stare Ljubljane se že dalj časa zavzemajo za spremembo prometne ureditve v ožjem središču mosta in za omejitev motornega prometa. Delegacija KS Stara Ljubljana je na seji zbora krajevnih skupno-sti skupščine občine Ljubljana Center zastavila na to temo vprašanji, na kateri je odgovoril komite SML za urbanizem, komunalne in gradbene zadeve. Zapora Čevljarskega mostu delno omejuje tranzitni mo-torni promet na širšem ob-močju Tromostovja. Z njo so se bolj uveljavile poti za pešce in kolesarje ob bregovih Ljubljanice. Žal pa ljudje uredbe, ki dovoljuje motorni promet na Cankarjevem na-brežju samo stanovalcem, ne upoštevajo. Predlog komiteja za promet in zveze o spremembi promet-ne ureditve v ožjem središču mesta in omejitvi motomega prometa je krajevna skupnost Stara Ljubljana večkrat pod-prla. Sprostitev prometa z motornimi vozili po Cankarje-vem nabrežju in Cevljarskem mostu pa bi ponovno razmeji-la že uveljavljene strnjene po-vršine za pešce in kolesarje, zato bi bilo treba takšno po-budo ponovno skrbno prete-htati in jo upoštevati v sklopu celotne prometne ureditve te-ga dela Ljubljane. Območje Starega trga od ulice Pod trančo do Gornjega trga sodi po odloku o ureditvi cestnega prometa v Ljubljani v kategorijo posebnih površin za pešce, kjer je promet z mo-tornimi vozili, kolesi in kolesi z motorjem omejen ali prepo-vedan. Za te namene je predel tudi urejen. Izkušnje kažejo, da takšno prometno ureditev ljudje najbolj spoštujejo na površinah, ki so ustrezno ure-jene in opremljene, zato bo treba vnaprej površine za peš-ce celovito obravnavati. Tako naj bi komunalno po-djetje Ljubljana spet namesti-lo cvetlična korita na začetku Starega trga, uprava za notra-nje zadeve pa naj bi na pešče-vih površinah poskrbela za poostren nadzor. Ti ukrepi bodo nedvomno izboljšali prometne in življenjske ra-zmere krajanov. Seveda pa si krajani s tem ne želijo nepriljubljenih man-datnih lističev za brisalci svo-jih vozil, medtem ko bi par-kirni »turisti« s teh ulic odpe-ljali brez njih. Janez Kranjc